Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Maar beter één dag ziek van het vaccin dan ziek van corona.
    Ik ben ook nog maar één keer een dag ziek geweest van het vaccin, maar na vier prikken heb ik toch nog corona gehad en bijna een week uitgeteld geweest.
    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes.

Ik ben ook nog maar één keer een dag ziek geweest van het vaccin, maar na vier prikken heb ik toch nog corona gehad en bijna een week uitgeteld geweest.
      Maar het kan minder erg zijn, zodat je niet op je buik zou liggen op intensieve !
      https://ggpics.be/

Comment

Ik vraag me af hoeveel Corona patiënten (%) effectief longcorona krijgen...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Ik vraag me af hoeveel Corona patiënten (%) effectief longcorona krijgen...
          Ik heb er een paar wetenschappelijke rapporten op nagelezen, maar het blijkt dat de wetenschappers het niet allemaal eens zijn wat de exacte definitie is van "long covid".
          Maar deze publicatie van de Amerikaanse overheidsinstelling CDC spreekt van 1/5 dus 20%.
          Andere rapporten geven dan weer andere resultaten.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een interessant document: https://www.sciensano.be/sites/defau...2_final_nl.pdf
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Zo, mijn griepvaccin zit nu al in de koelkast, dit terzijde .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik heb er een paar wetenschappelijke rapporten op nagelezen, maar het blijkt dat de wetenschappers het niet allemaal eens zijn wat de exacte definitie is van "long covid".
                Maar deze publicatie van de Amerikaanse overheidsinstelling CDC spreekt van 1/5 dus 20%.
                Andere rapporten geven dan weer andere resultaten.
                ik denk dat er hier wel wat misverstand is tussen lung en long...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  ik denk dat er hier wel wat misverstand is tussen lung en long...
                  In het NL versta ik een mogelijke verwarring, in het Engels zijn het wel degelijk andere woorden. In één van de publicaties die ik erop nageslagen heb, stelden ze een termijn van 3 maanden voor, alvorens van "long covid" te spreken. Bij andere publicaties was het termijn korter.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Tot een tijd geleden meende ik dat Covid vooral moordend was voor de longen. Vandaar.... Die mening heb ik moeten bijstellen nadat één van mijn vroegere buren (baas van een van de grootste bouwaannemingen van W-Vl) in het begin van de pandemie dacht dat hem ook niks zou overkomen en dat hij met zijn pa vrolijk kon op skivakantie gaan. Volgens ik verneem heeft hij hersencomplicaties gekregen. Afgelopen. De vader is er door gesparteld.
                    Vandaar dus mijn verwarring : longcovid bestaat dus wel degelijk, long covid ook.
                    In elk geval : ik ben gisteren mijn 4e prik gaan halen. Beetje pijnlijke arm maar voor de rest ben ik nog altijd niet magnetisch, krijg ik nog altijd niet het fenotype van een chimpansee....

Comment

Ik heb vanmorgen ook weer een prik gehad.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Hier geen risicopatient, begin 40. Volgens mijn huisdokter heeft deze 4de vaccinatie in mijn geval weinig zin.

En gezien het afzien met de vorige vaccinaties laat ik deze aan mij voorbij gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Hier geen risicopatient, begin 40. Volgens mijn huisdokter heeft deze 4de vaccinatie in mijn geval weinig zin.

En gezien het afzien met de vorige vaccinaties laat ik deze aan mij voorbij gaan.
                          Als je dan goed ziek wordt, dan zal je spijt krijgen dat je deze niet wou.
                          Het afzien na de vaccinatie is niets in vergelijking met afzien door COVID-19.
                          Heel rare reactie van uw huisarts trouwens.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Waarom rare reactie? Ik heb een paar maanden geleden covid (waarschijnlijk al tweede keer) gehad, en heb de drie eerste vaccinaties gehad - ook op aanraden van huisarts.

Overigens wordt vaccinatie hier geregeld via werkgever, en die nodigt tot nog toe enkel risicopatienten en 60-plussers uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              Waarom rare reactie? Ik heb een paar maanden geleden covid (waarschijnlijk al tweede keer) gehad, en heb de drie eerste vaccinaties gehad - ook op aanraden van huisarts.

Overigens wordt vaccinatie hier geregeld via werkgever, en die nodigt tot nog toe enkel risicopatienten en 60-plussers uit.
                              Mijn vrouw kreeg haar vijfde vaccinatie en ik binnenkort de vierde.
                              Eind juni kregen we, niettegenstaande gevaccineerd, ook beiden COVID en dat sleept zoals bij velen nog altijd aan (o.a. zware vermoeidheid).
                              Meerdere dokters zeggen dat we geluk hadden gevaccineerd te zijn want anders was er grote kans op ziekenhuisopname, het was nu al weken redelijk afzien.
                              Wie COVID kreeg zou tijdelijk immuun zijn, maar ook daar zijn grote twijfels over de periode.
                              Velen denken zes maand, anderen beweren twee maand.
                              In elk geval, alles wat kan helpen om de mogelijke gevolgen te beperken zullen wij steeds doen.
                              Misschien bent u jonger en geen risicopatiënt, maar het risico zwaar ziek te worden bestaat bij iedereen.
                              Dat de regeling anders is bij jullie kan zijn, maar u geeft toch zelf ook aan ervoor te bedanken?
                              Het blijft uiteraard uw vrije keuze.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

"AFZIEN" van een prik is er ver over, tegenover het echte afzien in een hospitaal en ook het afzien van " het krijgen" hebben na een prik.
                                https://ggpics.be/

Comment

Working...
                                X