Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws voor zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Wanneer de stroom niet van jou gratis zou gekregen zijn zou ze op dat moment zeer goedkoop of zelfs met geld erbij gekocht kunnen worden, dat maakt dus weinig verschil.
    Als consument betalen we een vaste prijs per kWh, maar het kan zijn dat in de winter er veel meer moet betaald worden.
    Het zijn niet de energieleveranciers die met het geld gaan lopen, het zijn alle distributiekosten en taksen. Ook het delgen van de put ontstaan door de te gulle subsidiering.

Je kan dus mordicus blijven beweren dat je gelijk hebt, maar de realiteit is anders.
    Op deze manier wordt het gewoon weer bewezen dat eigenaren van zonnepanelen en niet eigenaren heel anders naar dit gegeven kijken.
    Het gaat dan uiteraard ook om geld dat ik geïnvesteerd heb door leugens van de regering te geloven en dat me nadien weer wordt afgenomen.
    Probleem is dat mensen die geen zonnepanelen hebben teveel luisteren naar wat Vreg en media hen opspelden, degene die wel panelen hebben spreken uit ondervinding.
    Als men morgen tegen u zegt dat uw pensioen gaat wegvallen, ben benieuwd hoe u gaat reageren, voor mij kan het geen kwaad want ik ben nog niet in pensioen, dus ik bedoel maar ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Als men morgen tegen u zegt dat uw pensioen gaat wegvallen, ben benieuwd hoe u gaat reageren, voor mij kan het geen kwaad want ik ben nog niet in pensioen, dus ik bedoel maar ...
      Vind dat eigenlijk een goeie vergelijking - de huidige regering zou zomaar kunnen zeggen - tja die pensioenen ... sorry maar iedereen wist dat die niet realistisch waren - dat waren eigenlijk onhaalbare beloftes uit het verleden ... - dus afschaffen maar
      Grapje hé - maar het punt is wel dat men verwacht van de regering dat ze betrouwbaar is - zeker na al die inspanningen die geleverd zijn om tot op het laatste moment zonnepanelen te blijven promoten
      mijn website : klik

Comment

het komt er op neer dat men ons de zonnepanelen verkocht als een investering met vaste opbrengst maar uiteindelijk komt het er op neer dat ze verkocht zijn als een beursproduct dat alleen maar minder opbrengt dan beloofd en zijn beloftes nooit meer kan waarmaken.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Een beetje lectuur: https://www.tijd.be/netto/energie/zo...zijn/10279170?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Als ik dat dan lees, altijd datzelfde liedje...

Hoe kunt u de factuur drukken?

Onmiddellijk verbruik verhogen

Door meer opgewekte elektriciteit meteen te verbruiken - dus zonder omweg langs het net - kunt u de kosten drukken. Die worden immers berekend op basis van hoeveel kWh u van het net haalt, net zoals bij een consument zonder zonnepanelen. Vandaag heeft een gemiddeld gezin een zelfverbruik van 25 tot 30 procent. Dat percentage kan wat toenemen door huishoudtoestellen overdag te gebruiken, maar daarmee gaat het zelfverbruik niet spectaculair de hoogte in. Met een serieuze inspanning zult u uw zelfverbruik met zo’n 10 procent kunnen verbeteren.

Andere oriëntering zonnepanelen

Tot nu werd altijd getracht de zonnepanelen zo veel mogelijk naar het zuiden te oriënteren om de productie te maximaliseren. Installateurs suggereren vandaag dat het door de nieuwe omstandigheden beter wordt de panelen naar het oosten of het westen te richten.

Zo leveren ze veel stroom respectievelijk ’s ochtends en ’s avonds, de momenten waarop gezinnen het meest stroom verbruiken. Zuidgerichte installaties pieken ’s middags, wanneer het verbruik en de marktprijzen meestal lager liggen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Tja, als men verdergaat op de totaal onrealistische calculator van de VREG (die nu irrelevant is geworden en offline). En de panelen heroriënteren is voor 95% van de eigenaars gewoon technisch geen optie. Die 40% eigenverbruik halen zullen wel kluizenaars zijn zeker?
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Tja, als men verdergaat op de totaal onrealistische calculator van de VREG (die nu irrelevant is geworden en offline). En de panelen heroriënteren is voor 95% van de eigenaars gewoon technisch geen optie. Die 40% eigenverbruik halen zullen wel kluizenaars zijn zeker?
                Elektrische of PHEV wagen aanschaffen en zoveel mogelijk opladen als de zon schijnt... Uiteraard als je gaan werken bent is dit geen optie (Op mijn werk was thuiswerk sowieso al 60% voor Covid)
                Mijn panelen liggen ook al oost en west omdat mijn dak niet anders toelaat.

Hopelijk komt er ook iets als soort van schakelaar die automatisch aangaat als je energie-overschot hebt (is er niet zoiets als uitbreiding voor op de digitale meter?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Hopelijk komt er ook iets als soort van schakelaar die automatisch aangaat als je energie-overschot hebt (is er niet zoiets als uitbreiding voor op de digitale meter?)
                  Op de digitale meter zitten een paar connecties, maar geen idee waarvoor deze kunnen dienen.
                  Zal self made worden denk ik, met een stroomspoel tussen je omvormer en een Arduino valt heel wat te sturen,
                  je airco of boiler enz. pas laten draaien als er voldoende stroom wordt geleverd door de zon moet te regelen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Dat bestaat al heel lang. Een "Reverse power relay" of "terugwatt relais" meet in welke richting de stroom vloeit. Je kan dan bijvoorbeeld de injectie in het net uitschakelen. In onderstaande link het schema van Fluvius, geschikt voor zonnepanelen.

Je moet er wel op letten dat je de stroomspoel juist aansluit, of het werkt net tegengesteld. Ik ben eens naar Singapore moeten vliegen enkel om die 2 draadjes om te wisselen.
                    Last edited by notex; 29 januari 2021, 11:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Zal self made worden denk ik, met een stroomspoel tussen je omvormer en een Arduino valt heel wat te sturen,
                      je airco of boiler enz. pas laten draaien als er voldoende stroom wordt geleverd door de zon moet te regelen zijn.
                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Dat bestaat al heel lang. Een "Reverse power relay" of "terugwatt relais" meet in welke richting de stroom vloeit. Je kan dan bijvoorbeeld de injectie in het net uitschakelen. In onderstaande link het schema van Fluvius, geschikt voor zonnepanelen.

Je moet er wel op letten dat je de stroomspoel juist aansluit, of het werkt net tegengesteld. Ik ben eens naar Singapore moeten vliegen enkel om die 2 draadjes om te wisselen.

Bedankt...Ik ga wat afwachten voorlopig want voor mij is dit chinees

Comment

Wat is bij dat systeem het gevolg voor iemand die van GSC geniet Notex?

Comment

Gevolg is dat je geen GSC certificaten meer zult krijgen.
                          Maar dat is niet de bedoeling van wat een partikulier er mee kan doen.
                          Op het terugwatt relais sluit je de omvormer aan en je kabel van het netwerk met de stroomspoel.
                          Het terugwatt relais detecteert nu of je vermogen in het net steekt, of er vermogen uit haalt..
                          Als je geen GSC's krijgt en geen cadeaus wilt doen aan je elektriciteitsleverancier, dan kan het terugwatt relais je waarschuwen dat je stroom levert naar het net en dat je nog wat elektrische verbruikers kan aanschakelen om het vermogen van je zonnepanelen zelf te gebruiken

Comment

Gevolg is dat je geen GSC certificaten meer zult krijgen.
                            Zolang je eigenverbruik nog voldoende is, krijg je er nog steeds certificaten voor, ook al gaat er niets naar het net terug. Verbeter me indien niet correct.

Willy
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Zolang je eigenverbruik nog voldoende is, krijg je er nog steeds certificaten voor, ook al gaat er niets naar het net terug. Verbeter me indien niet correct.

Willy
                              Klopt Willy.

Comment

Ik ga zolang ik nog certificaten heb geen actie ondernemen. Heb nog een jaar of 6 tijd om daar over na te denken
                                In tussentijd zoveel mogelijk eigen energie verbruiken al zal dat niet simpel zijn als we gaan werken zijn.

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X