Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws voor zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

Ik zie zelf door het bos de bomen niet meer. Gezin van 4personen. Gemiddeld verbruik van +-5000kWh, installatie van 5.670Wp en verwachte jaarlijkse opbrengst van 4820kWh.
    Momenteel hebben we nog steeds tweevoudig tarief: houden of niet?
    Thuisbatterij: veel geld, vrees niet dat dit prijs/opbrengst rendabel is.
    Leverancier: we doen ieder jaar mee met de groepsaankoop, dit jaar terug Engie

Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      99% ? Dat lijkt toch wel wat overdreven, niet ?
      Niet echt want bij de meeste mensen liggen de panelen er al te lang op om ook maar iets van subsidie te kunnen krijgen.
      Wat uiteraard dus weer een totale onlogische uitleg is van onze regering, want waarom zou mijn opbrengst opeens stoppen na x aantal jaar dat ik de panelen heb.
      Ze nemen wel mijn opbrengsten af maar ik krijg er niets voor in de plaats.
      Zonnepanelen hebben in België met dit nieuwe systeem helemaal geen nut meer en liggen er enkel nog voor de sier (als je geen opslagbatterij plaatst)
      Gelukkig heb ikzelf nog mijn GSC's want anders zouden ze meer opbrengen als ik ze in occasie verkoop ;-)

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 13 maart 2021, 01:55. Reden: typo
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Niet echt want bij de meeste mensen liggen de panelen er al te lang op om ook maar iets van subsidie te kunnen krijgen.
        Wat uiteraard dus weer een totale onlogische uitleg is van onze regering, want waarom zou mijn opbrengst opeens stoppen na x aantal jaar dat ik de panelen heb.
        Ze nemen wel mijn opbrengsten af maar ik krijg er niets voor in de plaats.
        Zonnepanelen hebben in België met dit nieuwe systeem helemaal geen nut meer en liggen er enkel nog voor de sier (als je geen opslagbatterij plaatst)
        Gelukkig heb ikzelf nog mijn GSC's want anders zouden ze meer opbrengen als ik ze in occasie verkoop ;-)

grts
        Sieg
        Hier ook nog GSC Sieg.
        Maar voor de sier is veel gezegd, natuurlijk hou ik hier de slimme meter zo lang mogelijk buiten.
        En als die er op termijn komt, is er reeds een toestel op de markt dat je kan aansluiten op de P1 poort van je slimme meter, dat ding houd in het oog of je aan het terug leveren bent, en kan op deze momenten bv. een boiler of een airco oid. aansturen. KLIK
        Ik zal deze zelf bouwen, maar dan op basis van stroomspoelen die het vermogen meten die door de omvormer wordt geleverd en stroomspoelen die meten
        wat mijn verbruik is, deze vergelijken met elkaar moet lukken om met deze gegevens iets te doen met een Arduino die op zijn beurt solid state relais kan aansturen.
        Met deze kan ik dan één of meerdere toestellen al of niet van stroom voorzien bij te veel injectie zoals mijn airco bv.
        Uiteraard moet bij het sturen ook rekening gehouden worden met de inschakel freqwentie, als er bv een wolk voor de zon komt en de airco schakelt uit,
        dan moet daar een rusttijd in voorzien zijn van bv. 15min. omdat deze niet zomaar aan/uit mag geschakeld worden, voor bv. een boiler speelt dat geen rol.

GPControl Slimme Boiler Sturing
        GPControl: Je boiler opwarmen wanneer de zonnepanelen energie opwekken

De GPControl meet, via de P1 poort op de digitale meter, de energie die op het net geïnjecteerd wordt of van het net afgenomen wordt

Bij een overschot aan zonne-energie wordt een elektrische boiler gevoed, gestuurd door de GPControl

Maximale zelfconsumptie helpt om de injectie op het net te neutraliseren

De injectie gemeten door de digitale meter wordt via de P1 poort ingelezen in de GPControl Slimme Boiler Sturing en omgezet naar een stuursignaal op de Carlo Gavazzi Solid State Relay (Art. 81100). Die vertaalt het stuursignaal naar een percentage aan energie die hij doorlaat op de weerstand van de boiler, in die exacte hoeveelheid dat de injectie naar 0 wordt gestuurd

Met een optionele TECO Digitale Schakelklok (Art. 20170) er tussen, kan een droog contact op de sturing gesloten worden, waarbij de traploze sturing overbrugd wordt en de Carlo Gavazzi Solid State Relay (Art. 81100) het commando krijgt om de boiler in vollast te laten gaan

Zelfconsumptie: DÉ manier om je netkosten te drukken
        Last edited by Guest42; 13 maart 2021, 08:30. Reden: URL bijgevoegd.

Comment

Een kennis liet vorig jaar zonnepanelen leggen, uiteraard was een digitale meter verplicht op dat moment.
          Op 1 maart laat zijn leverancier weten dat dit voor hem een impact heeft en het terugdraaiend effect vervalt.
          Ze bieden meteen aan de injectie te betalen zonder iets te moeten ondernemen en vermelden dat zijn opgebouwde reserve nog kan opgebruikt worden.
          Vandaag een brief van Fluvius om te melden dat het merendeel van de klanten na de winter geen reserve meer hebben en dat zijn eventueel overschot van vorig jaar zal gereset worden en verloren is.
          Met andere woorden is men op deze manier nog een pak extra kwijt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een kennis liet vorig jaar zonnepanelen leggen, uiteraard was een digitale meter verplicht op dat moment.
            Op 1 maart laat zijn leverancier weten dat dit voor hem een impact heeft en het terugdraaiend effect vervalt.
            Ze bieden meteen aan de injectie te betalen zonder iets te moeten ondernemen en vermelden dat zijn opgebouwde reserve nog kan opgebruikt worden.
            Vandaag een brief van Fluvius om te melden dat het merendeel van de klanten na de winter geen reserve meer hebben en dat zijn eventueel overschot van vorig jaar zal gereset worden en verloren is.
            Met andere woorden is men op deze manier nog een pak extra kwijt.
            Is dit dan geen contractbreuk ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Is dit dan geen contractbreuk ?

grts
              Sieg
              Eens zien of er nu terug 50.000 een advocaat gaan nemen. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Engie gaf vandaag een reclame op de radio. Wie aansluit kan tijdens het weekend gratis groene stroom verbruiken.
                De injectieprijs is zo'n 500% lager dan de aankoopprijs. Reden die ze geven is gebruik netwerk, beheer ... Hoe verklaren ze dan dat hun groene stroom gratis kan en er geen infrakosten zijn ? En ja, wel groene stroom die ze verhalen, stelen op de abonnees met zonnepanelen.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Ik heb vrienden met een groot huis dat binnenkort tegen de vlakte moet, op het dak liggen 37 panelen, max 6 jaar oud, Amerikaanse makelij (de dure). Te koop voor elke redelijke prijs, omvormers inbegrepen maar zelf te demonteren. Het dak is niet erg steil, in feite vrij makkelijk. Wie interesse heeft stuurt me maar een PB. De locatie is Waardamme (W-Vl).

Comment

Working...
                  X