Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws voor zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Hier ook zo, geen compensatie. Ik had ook niets anders verwacht van die dieven. Van de oorspronkelijk beloofde 20 jaar blijven er nog 12 over. Ook geen enkele schaamte in Brussel.

    Willy
    Hoezo 20 jaar? Gebruik van het net was oorspronkelijk niet
    bepaald en is dan 15 jaar geworden, nu valt dat weg.
    Die 20 jaar slaan op GSC, en die blijven behouden.

    Comment


    • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Laadpalen zoals de vroegere parkeermeters?
      In het hoge Noorden is het de gewoonte dat er op veel parkings laadpalen staan maar die dienen enkel om bij zeer koud weer de motor "warm" te houden. Ik denk dat er toch wel een behoorlijk verschil is tussen dat en een batterij binnen een redelijke tijd pakweg 50 kWh aan energie te bezorgen.

      Comment


      • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

        het is wel spijtig dat het de rijke zijn die door een domme politica weer eens met de grote pot gaan lopen, wie kon zonnepanelen betalen? in het begin wei kreeg de meeste certificaten DE RIJKE.
        En zo zal het altijd zijn, en dan maar vergaderen in Brussel voor groene stroom.
        Grts




        clem
        Met vriendelijke groeten
        Clem Van Nuffel

        Comment


        • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

          wie kon zonnepanelen betalen? in het begin wei kreeg de meeste certificaten DE RIJKE.
          En zo zal het altijd zijn, en dan maar vergaderen in Brussel voor groene stroom.
          Grts
          Ook uiteraard de gewone mens die een dikke lening hebben aangegaan om zonnepanelen te kunnen leggen, maar uiteraard hetgeen al tot nu van toepassing is dat is enkel voor de kleine werkmens bestraft wordt, bij de grote zonnepaneel velden blijven ze af, denk dat die zich er wel erg rijk opgemaakt hebben.

          Maar ik blijf nog steeds met mijn vraag zitten en van niemand krijg ik daar een antwoord op, wat heb je nu nog aan zonnepanelen als de teller niet terug mag draaien ??
          Dus overdag zet ik zo goed als gratis stroom op het net terwijl ik niet thuis ben, 's avonds als de zon onder is dan moet ik mijn eigen elektriciteit aankopen aan de volle pot samen met de distributiekosten.
          Dus zonnepanelen hebben totaal geen zin meer met het nieuwe systeem, iemand die me het tegendeel kan bewijzen zou ik graag horen.
          Ik spreek uiteraard niet over mensen die ganse dagen thuis zijn en onmiddellijk hun elektriciteit ten gebruike kunnen nemen, maar ook die zullen zich verlies doen.
          Ikzelf produceer op en goede dag een gemiddelde 35KWH per dag, dat verbruik ik nooit op het moment zelf maar wordt nu voorlopig nog in een spaarpotje gestoken voor mindere dagen en vooral winterperiode.
          Als dat spaarpotje wegvalt dan gaat mijn zelf opgewekte elektriciteit naar de leverancier die deze dubbel en dik verkoopt aan mijn buur.
          Enige oplossing is zorgen dat het niet op het net komt te staan, een oplossing die gevonden zou moeten worden voor alle Vlamingen met zonnepanelen.
          Een batterij is out of the question, véél te duur, gaat niet lang genoeg mee en te kleine opslagmogelijkheden, tevens is de regering ook daar al mee bezig om een thuisbatterij te kunnen belasten.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

            Een fatsoenlijke vergoeding voor de stroom die we op het net zetten zou op zijn minst het meest eerlijke zijn. Verkopen (nou ja...) voor 3 cent en terugkopen voor 35 cent kan je bezwaarlijk eerlijk noemen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Een fatsoenlijke vergoeding voor de stroom die we op het net zetten zou op zijn minst het meest eerlijke zijn. Verkopen (nou ja...) voor 3 cent en terugkopen voor 35 cent kan je bezwaarlijk eerlijk noemen.
              Niet akkoord, de investering om stroom op het net te zetten is niet in verhouding tot een nationaal en internationaal distributiesysteem.
              Maar ja, een Vlaming ziet alleen zijn eigen profijt.
              ...leeg...

              Comment


              • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                is niet in verhouding tot een nationaal en internationaal distributiesysteem.
                Graag een link naar "distributiesysteem"
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Niet akkoord, de investering om stroom op het net te zetten is niet in verhouding tot een nationaal en internationaal distributiesysteem.
                  Maar ja, een Vlaming ziet alleen zijn eigen profijt.
                  Daar dragen de eigenaars van zonnepanelen aan bij door het prosumententarief : en wel , a rato van het 10-voudige van de distributiekosten die niet-eigenaars betalen.

                  Comment


                  • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                    Daar dragen de eigenaars van zonnepanelen aan bij door het prosumententarief : en wel , a rato van het 10-voudige van de distributiekosten die niet-eigenaars betalen.
                    Het prosumententarief bestaat niet meer. Gebruik dan verleden tijd.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Graag een link naar "distributiesysteem"

                      Van Dale spreekt jouw taal. We geven je ons woord! | Gratis woordenboek | Van Dale-webwinkel | Van Dale Taaltrainingen | Van Dale Vertaalbureau | Taalpodium
                      ...leeg...

                      Comment


                      • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                        Het prosumententarief bestaat niet meer. Gebruik dan verleden tijd.
                        Wel nog voor de grote meerderheid die nog geen digitale meter hebben...

                        Comment


                        • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Het prosumententarief bestaat niet meer.
                          Dat bestaat zeker en vast nog altijd voor iedereen dat zonnepanelen heeft maar nog geen digitale teller alsook tot wie heden een digitale teller heeft maar nog van het terugdraai systeem genoot.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Het prosumententarief bestaat niet meer. Gebruik dan verleden tijd.
                            Bestaat nog altijd, wie heeft je dat wijsgemaakt dat het prosumententarief niet meer bestaat
                            Enkel degene die al een digitale teller hebben en gekozen hebben voor het nieuwe systeem, die betalen geen prosumententarief meer, dat is uiteraard gelukkig nog de minderheid van zonnepaneelhouders.
                            Heb je trouwens ooit al eens bekeken hoeveel dat prosumentarief de mensen kost ? Daar zit ook totale onlogica in hoe deze berekend worden
                            Ook daar hebben ze mensen die zonnepanelen hebben veel geld uit hun zakken gehaald met een reden die kant noch wal raakt

                            grts
                            Sieg

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                              Niet akkoord, de investering om stroom op het net te zetten is niet in verhouding tot een nationaal en internationaal distributiesysteem.
                              Maar ja, een Vlaming ziet alleen zijn eigen profijt.
                              Ja, dat is nu het beeld dat de media tonen van zonnepaneeleigenaars: een bende geldwolven. Geen woord over de mega-zonneparken en windmolens die nog steeds subsidies krijgen. 30 miljard! Het is genoeg geweest, toeteren de Grote Leiders. Onder dat grote bedrag zit natuurlijk veel meer dan alleen de "kosten" van zonnepanelen bij de gewone burger. Maar zo zet men opnieuw de buren tegen elkaar op en leidt men de focus af van het probleem: de onkunde bij de regeringen.
                              Kijk, mijn energie, mijn kWh is exact evenveel waard als de kWh van een of andere kerncentrale. Je kan er exact hetzelfde mee doen. Vraag ik evenveel als een Eandis? Nee toch! Tot op heden werd de overschot van private zonnepanelen gewoon gratis op het net gezet. Of neen, we moeten er zelfs voor betalen, voor het gebruik van het stroomnet. En toch kan de stroomleverancier op zijn beurt er geld voor vragen. We spreken hier ook niet over een klein beetje hé, maar in totaal over de vermogens van een kerncentrale die de zonnepanelen leveren.
                              Voor een groot deel bestaat de kost van de energie ook uit taksen en heffingen. Op zijn minst zou de "terug aangekochte" stroom hiervan vrijgesteld kunnen worden.
                              Als je de discussie een beetje volgt in de zonnepanelenforums blijkt trouwens ook dat die 3 cent een nuloperatie is, onder dat bedrag betaalt men nog steeds bij voor de energie op het net te sturen.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                                Hey juppekes.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Nog zo'n dooddoener waar sommigen met de ogen dicht inlopen.
                                Dat moet je eens uitleggen. Als ik stroom op het net zet dan zal die wel in de onmiddellijke omgeving door iemand verbruikt worden, of gaat die naar HS posten omhooggetransformeerd worden naar duizenden Volts en uiteindelijk de generator in de centrale beschadigen ? Beetje realist blijven hé. Ik belast misschien het net in onze verkaveling en een paar straten verder met mijn "enorme" stroomproductie.
                                Als er her en der wat lokale productie bijkomt en verbruikt wordt zal dat juist een groot deel van het HS en LS net ONTLASTEN. Een ontlasting voor het net stroomopwaarts.
                                Ik heb me eens laten wijsmaken dat de stroom die opgewekt wordt door zonnepanelen niet dezelfde is als gewone elektriciteit.
                                Gewone wisselstroom heeft een mooie curve en de stroom die zonnepanelen maakt is afgevlakt, dus heeft een vlakke bergtop en een vlak dal.
                                Daardoor zou dit de gewone elektriciteit vervuilen.
                                Maar ik weet niet of er daar enige waarheid in zit of niet?
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X