Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws voor zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

... Tot op heden werd de overschot van private zonnepanelen gewoon gratis op het net gezet. Of neen, we moeten er zelfs voor betalen, voor het gebruik van het stroomnet ...
    U mag uw stroom waar u geen blijf mee wist in de zomer (tot op heden) ook gratis terug afhalen 's nachts in het putje van de winter.
    Het prosumententarief lijkt me daarvoor een erg redelijke vergoeding.
    Kent u een goedkopere manier om uw hele zomerproductie een half jaar op te slaan ?

De taksen en heffingen zijn zo hoog om de (veel te hoge) vergoedingen voor GSC terug te betalen.

Door deze (onhoudbare) Sinterklaasvoorwaarden reeds als diefstal te beschouwen stelt u zich onredelijk op. En het lukt nog ook, er wordt weer omkoopgeld in een bodemloze put gestort.

Dat andere partijen ook profiteren is een gemakkelijk argument.
    Met de nieuwe regeling af te breken plaatst u zich in een situatie waar u niet voor of achteruit kunt.
    Hou op met dromen en pas u aan.

Comment

To get off the grid with home solar, you need to be able to generate energy when the Sun's out, and store it for when it's not. Normally, people do this with lithium battery systems – Tesla's Powerwall 2 is an example. But Australian company Lavo has built a rather spunky (if chunky) cabinet that…

Technisch gezien kan je volledig autonoom draaien zonder aansluiting aan het net, maar dat is VERBODEN.
      Stel dat iedereen zomaar zijn eigen energie kan opwekken om zijn woning en auto te laten rijden, dan is dat
      een hele ramp voor de overheid. (dat we zo versneld klimaat doelstellingen halen doet er niet toe)

Waar een wil is zijn er oplossingen. Maar ja. Het is altijd al zo geweest in het verleden.
      Burgers worden graag bedrogen.

En nu is er een overvraag naar thuisbatterijen die de laatste maanden snel aan het stijgen zijn in prijs.
      En eenmaal er voldoende geplaatst zijn zal ook daar een belasting op komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        U mag uw stroom waar u geen blijf mee wist in de zomer (tot op heden) ook gratis terug afhalen 's nachts in het putje van de winter.
        Kent u een goedkopere manier om uw hele zomerproductie een half jaar op te slaan ?

De taksen en heffingen zijn zo hoog om de (veel te hoge) vergoedingen voor GSC terug te betalen.

Door deze (onhoudbare) Sinterklaasvoorwaarden reeds als diefstal te beschouwen stelt u zich onredelijk op. En het lukt nog ook, er wordt weer omkoopgeld in een bodemloze put gestort.

Met de nieuwe regeling af te breken plaatst u zich in een situatie waar u niet voor of achteruit kunt.

Tja, het is maar de vraag wie er nog droomt:

De taksen zijn zo hoog omdat de electriciteitsfactuur een verkapte belastingsbrief is om de gemeentelijke intercommunnales te blijven spijzen, waardoor 1kW electriciteit 4 tot 5 keer meer kost dan een 1kW gas.

We zijn door Europa verplicht om een bepaald percentage van onze energie “groen” te maken : tot nog toe is electriciteit door zonnepanelen de enige energiebron die zich laat winnnen op de plaats van verbruik (=minimale transmissieverliezen/-kosten).

Wanneer we daar niet in slagen wachten er boetes en kunnen we groene stroom invoeren van Deense windmolenparken en/of Spaanse zonneparken (1000/1500 km).

Denk je nu werkelijk dat we dan goekoper af zullen zijn ?

Maar blijkbaar willen sommigen, na de verkoop van onze kerncentrales aan Engie (Frankrijk), ook in de toekomst liever dat het geld naar het buitenland stroomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Kijk, mijn energie, mijn kWh is exact evenveel waard als de kWh van een of andere kerncentrale.
          In geld eigenlijk nog iets meer. [emoji6]
          Is het niet zo dat men bij leveranciers iets meer betaalt voor 100% groene energie en ook een bijdrage betaalt voor groene stroom?
          Dan moet dat in omgekeerde richting toch ook als men correct wil zijn? [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Maar ja, een Vlaming ziet alleen zijn eigen profijt.
            In een regio met de hoogste belastingsdruk van de hele wereld zou je dat wel worden Als dan stelselmatig alle fiscale stimuli worden afgepakt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Tja, het is maar de vraag wie er nog droomt:

De taksen zijn zo hoog omdat de electriciteitsfactuur een verkapte belastingsbrief is om de gemeentelijke intercommunnales te blijven spijzen, waardoor 1kW electriciteit 4 tot 5 keer meer kost dan een 1kW gas.

We zijn door Europa verplicht om een bepaald percentage van onze energie “groen” te maken : tot nog toe is electriciteit door zonnepanelen de enige energiebron die zich laat winnnen op de plaats van verbruik (=minimale transmissieverliezen/-kosten).

Wanneer we daar niet in slagen wachten er boetes en kunnen we groene stroom invoeren van Deense windmolenparken en/of Spaanse zonneparken (1000/1500 km).

Denk je nu werkelijk dat we dan goekoper af zullen zijn ?

Maar blijkbaar willen sommigen, na de verkoop van onze kerncentrales aan Engie (Frankrijk), ook in de toekomst liever dat het geld naar het buitenland stroomt.
              Dat kan allemaal waar zijn, maar wat gaat dat veranderen aan de situatie van de "benadeelde" zonnepaneelbezitters ?

Zeker wie direct elektrisch verwarmt zou de extra tijd dat de meter nog zal terugdraaien (en het geld dat daarmee uitgespaard wordt) moeten gebruiken om (nog) beter te isoleren en een warmtepomp te plaatsen.
              Tenzij pellets stoken zijn er niet veel andere mogelijkheden.
              Stookolie mag niet meer en waarschijnlijk wonen ze op een plaats zonder aardgas (anders hadden ze nooit elektrische verwarming geplaatst).

Comment

en een warmtepomp te plaatsen.
                Om dan vanaf 2022 afgerekend te worden op een hoger piektarief...
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Om dan vanaf 2022 afgerekend te worden op een hoger piektarief...
                  Opnieuw, wat ga jij daaraan veranderen ?

Comment

Opnieuw, wat ga jij daaraan veranderen ?
                    Dat ik dan misschien toch maar beter enkele tientallen of een paar honderd euro per jaar zal meer betalen ipv een enorme investering te doen die ik waarschijnlijk nooit meer kan recupereren door minder verbruik.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Lijkt me een beetje simpele redenering. Hoeveel stroom zou ik afnemen in de winter indien ik geen zonnepanelen had? Juist, evenveel of zelfs meer dan nu met zonnepanelen. De "overschot" van mijn stroom in de zomer gaat heus wel gebruikt worden op het stroomnet, ook in de zomer. Heb ik ergens mijn bezwaren geuit over het prosumententarief?
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat bestaat zeker en vast nog altijd voor iedereen dat zonnepanelen heeft maar nog geen digitale teller alsook tot wie heden een digitale teller heeft maar nog van het terugdraai systeem genoot.
                        Wij hebben een digitale meter/teller.
                        Wij durven dan ook zo egoïstisch denken als alle anderen.
                        Leg maar eens uit hoe je de lat gelijk gaat leggen.
                        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes.

Ik heb me eens laten wijsmaken dat de stroom die opgewekt wordt door zonnepanelen niet dezelfde is als gewone elektriciteit.
                          Gewone wisselstroom heeft een mooie curve en de stroom die zonnepanelen maakt is afgevlakt, dus heeft een vlakke bergtop en een vlak dal.
                          Daardoor zou dit de gewone elektriciteit vervuilen.
                          Maar ik weet niet of er daar enige waarheid in zit of niet?
                          Ik heb ook al gehoord dat er dagelijks UFO's landen in een stadje in de VS en dat daar alle bekenden der aarde op bezoek gaan om hun rekening te vereffenen omdat ze door hen zo bekend zijn geworden, onder andere D Trump is daar ook bij samen met Obama en Kim Clijsters ...
                          Tevens heb ik ook al gehoord dat als je een inspuiting krijgt met het nieuwe vaccin je dan zou kunnen veranderen in een chimpansee
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dat kan allemaal waar zijn, maar wat gaat dat veranderen aan de situatie van de "benadeelde" zonnepaneelbezitters ?

Zeker wie direct elektrisch verwarmt zou de extra tijd dat de meter nog zal terugdraaien (en het geld dat daarmee uitgespaard wordt) moeten gebruiken om (nog) beter te isoleren en een warmtepomp te plaatsen.
                            Tenzij pellets stoken zijn er niet veel andere mogelijkheden.
                            Stookolie mag niet meer en waarschijnlijk wonen ze op een plaats zonder aardgas (anders hadden ze nooit elektrische verwarming geplaatst).
                            Je schrijft hier expliciet nog eens tussen haakjes "het geld dat daarmee uitgespaard wordt", hmmm is dat niet de bedoeling dat je geld uitspaart als je zwaar investeert in zelf opgewekte energie ??

Owja, en waar draait die verwarmingspomp ook alweer op ?

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 25 januari 2021, 14:44. Reden: typo
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oeps...

​Waar al die elektriciteit vandaan moet komen wanneer we straks met z’n allen (geheel of gedeeltelijk) elektrisch gaan rijden, is nog geen uitgemaakte zaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Kijk, mijn energie, mijn kWh is exact evenveel waard als de kWh van een of andere kerncentrale. Je kan er exact hetzelfde mee doen.
                                Kort en krachtig: NEEN. Want jouw zonne-kWh is er niet altijd, die is niet gegarandeerd beschikbaar op momenten van nood. Dus voor jouw kWh moet er altijd een kWh van een kerncentrale, gascentrale of waterkrachtcentrale klaarstaan voor als de zon even weggaat.

Comment

Working...
                                X