Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Blijkbaar hebben "de versoepelingen" een flinke duit in het zakje gedaan.
    Het gaat weer de volledig verkeerde kant op, als het zo verder gaat binnenkort weer allemaal in ons kot

    grts
    Sieg
    De versoepelingen zijn veel te snel gekomen en volgden elkaar veel te snel elkaar op.
    Dan kwamen de vakantiegangers terug en de scholen gingen open en van dan af ging het weer slecht.
    Bovendien heeft men ook veel te laat de versoepelingen terug geschroefd.

    Ik hoop dat de beleidsmensen er de nodige lessen hebben uit geleerd EN genoteerd.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Of misschien worden we verwend door een heruitzending van De Kampioenen?

      ('k Denk eerder dat we zullen moeten oppassen voor een stijgende levensduurte.)
      Dat denk ik ook 🙄
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik hoop dat de beleidsmensen er de nodige lessen hebben uit geleerd EN genoteerd.
        De beleidsmensen?
        Er was niet zoveel fout met wat ze gedaan hebben, het zijn de burgers die de regels niet gerespecteerd hebben ... enfin, sommige burgers.
        Verder was ook vanaf dag 1 voorspeld dat er een tweede golf zou komen.

        Studenten met honderden op café was geen goed idee, maar volwassenen die met tienduizenden op één straat gingen lopen (zeedijk) is nog veel minder goed.

        Nu sluit men de horeca zelfs al weet men dat daar niet eens zoveel besmettingen gebeurden ... toch niet de restaurants.
        Men weet ook dat tot de helft van de cijfers niet correct zijn.

        Avondklok ... allemaal goed en wel, maar 99% van de bevolking dat altijd voorzichtig is geweest is om middernacht ook binnen zonder deze regel.
        Enige die mogelijks wat,last hebben zijn de overtreders van de regels die nu wat inventiever moeten zijn om niet op te vallen.
        En de reden van de avondklok is voorkomen dat ze privé feestjes houden ... ja, nu gaan die zeker blijven feesten tot 05:00. [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik hoop dat de beleidsmensen er de nodige lessen hebben uit geleerd EN genoteerd.
          Het zijn niet de beleidsmensen die het probleem zijn, het zijn de burgers die er hunne zak aan vegen die het probleem zijn. (alhoewel sommige beleidsmensen ook niet slimmer zijn, zie de besmette politiekers...)

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Als, ik zeg als Covid volgende zomer misschien weer afneemt, moeten we dan weer oppassen voor de malariamug of het West-Nijlvirus?
            Ik vrees dat u met deze uitspraak behoort tot de grote groep naïevelingen die dit virus rangschikken onder de "snotvallingen", dit virus gaat NIET weg en het verzwakt ook niet uit zichzelf. ... evenzo is de malariamug en het west-nijlvirus en al de anderen al lang geen "ver van mijn bed" scenario meer! Hou er beter maar rekening mee!

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Het zijn niet de beleidsmensen die het probleem zijn, het zijn de burgers die er hunne zak aan vegen die het probleem zijn. (alhoewel sommige beleidsmensen ook niet slimmer zijn, zie de besmette politiekers...)
              Het is niet omdat je besmet bent, dat je onvoorzichtig of dom bent geweest.
              Eenieder kan een besmetting oplopen, stigmatiseren is nergens voor nodig.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Dat is waar,maar als jezelf geen afstand houdt,geen masker draagt,je handen niet wast (handen is een grote factor in transmissie) etc.,dan vergroot je kans enorm.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Het is niet omdat je besmet bent, dat je onvoorzichtig of dom bent geweest.
                  Eenieder kan een besmetting oplopen, stigmatiseren is nergens voor nodig.
                  Niet wat ik bedoel. Ik heb het op diegenen die als beslist wordt dat de café's vroeger gaan sluiten met 100-den feestjes gaan bouwen. Of die ergens in het veld gaan feesten. Of als er een sportwedstrijd is met honderden op een hoop gaan staan terwijl de organisatoren vragen om dat niet te doen. Of de grens over trekken om verder te feesten alsof er niets aan de hand is. En ik heb het op bvb die politieker die tijdens de eerste golf naar frankrijk getrokken is om te gaan feesten op een boot. Die is daar misschien niet besmet, maar het toont aan wat een lichtgewicht verstand het is en wat een egoïst.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    @regulus
                    Dan is uw vrees ongegrond, tijdens de hele zomer zag ik zelfs mijn eigen kleinkinderen niet zonder mondkapje, ik behoor dan ook tot een risicogroep.
                    Ik bedoel maar met die andere ziektes :dat komt er nog bij!
                    Last edited by toerist; 17 oktober 2020, 13:49.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Het is niet omdat je besmet bent, dat je onvoorzichtig of dom bent geweest.
                      Eenieder kan een besmetting oplopen, stigmatiseren is nergens voor nodig.
                      Klopt volledig !
                      Zo was er onlangs iemand in West-Vlaanderen die met niemand contact heeft gehad, geen familie op bezoek en toch besmet is geraakt.
                      Daar is men nog steeds zoekende hoe deze persoon besmet is kunnen geraken, niemand die het snapt

                      Ik heb altijd gezegd, als ze de scholen terug openen dat dan het virus weer massaal zal opwellen, awel het is zo ook.
                      Net zoals met alle virussen is de motor achter dit virus de kinderen en de scholen, het is niet omdat ze zelf amper iets voelen dat ze de besmetting niet ronddragen.
                      Onze minister Weyts wil persé zijn gelijk halen en de scholen openhouden, no matter what heeft hij gezegd.
                      Voor die uitspraak alleen al zou men hem met z'n kl.... op straat moeten zetten, zonder premie wel te verstaan.

                      Je moet echt niet gestudeerd hebben om te zien wanneer het virus terug opgelaaid is, die link met de scholen is snel gelegd
                      Kinderen worden niet ziek maar besmetten hun ouders, die op hun beurt weer hun ouders besmetten en die laatste twee generaties liggen in de ziekenhuizen.
                      Mijn vrouw staat ook in het onderwijs, denkt er iemand aan hen, tuurlijk niet want de scholen moeten blijven draaien.
                      ook in het voorjaar was het de enigste oplossing om de besmetting te stoppen, scholen sluiten, en dat zal nu ook weer zo zijn.

                      Covid is een respiratoir virus, zie de besmettingen elk jaar van dit soort virussen, jawel na enkele weken loopt gans de klas ziek.
                      Zo moeilijk kan dat toch allemaal niet zijn, gelukkig zijn er die uit zichzelf besluiten om naar code rood te gaan ondanks de beslissing van Weyts.
                      Die snappen het wel, de rest zal wel volgen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Dat is waar,maar als jezelf geen afstand houdt,geen masker draagt,je handen niet wast (handen is een grote factor in transmissie) etc.,dan vergroot je kans enorm.
                        Klopt, maar als je dat wel allemaal doet en je komt enkel op plaatsen waar ze dat prima respecteren, alle inspanningen leveren en investeringen doen, dan is het verwonderlijk dat net deze mensen nu het hardst getroffen worden door de nieuwe regels.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Zo was er onlangs iemand in West-Vlaanderen die met niemand contact heeft gehad, geen familie op bezoek en toch besmet is geraakt.
                          Daar is men nog steeds zoekende hoe deze persoon besmet is kunnen geraken, niemand die het snapt
                          En die persoon is sinds 13 maart nog niet zijn huis uit geweest om boodschappen te doen of niemand heeft die boodschappen gebracht? Die is niet naar de krantenwinkel geweest? Die heeft geen post ontvangen? Die is niet gaan tanken met de wagen?

                          Ik beweer niet dat dat de oorzaken zijn, maar niemand leeft in een vacuum. Je hebt contact, of je het nu wil of niet.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            @regulus
                            Dan is uw vrees ongegrond, tijdens de hele zomer zag ik zelfs mijn eigen kleinkinderen niet zonder mondkapje, ik behoor dan ook tot een risicogroep.
                            Ik bedoel maar met die andere ziektes :dat komt er nog bij!
                            Idem ditto hier, maar ik blijf mij continue verbazen over het vrij algemene "m'en-foutisme" bij een grote groep burgers. Het dringt helemaal niet door dat we riskeren van de ene grote golf in de andere te verzeilen voor héél lang of tot de gezondheidszorg in mekaar klapt ... waarbij een groot deel van bepaalde leeftijdsgroepen mogelijk compleet weggevaagd worden. .. en hopelijk muteert de boel niet naar iets dat nog virulenter is en zich nog beter aangepast heeft aan het menselijke genoom, dan gaan we lachen

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Ik heb altijd gezegd, als ze de scholen terug openen dat dan het virus weer massaal zal opwellen, awel het is zo ook.
                              Net zoals met alle virussen is de motor achter dit virus de kinderen en de scholen, het is niet omdat ze zelf amper iets voelen dat ze de besmetting niet ronddragen.
                              Onze minister Weyts wil persé zijn gelijk halen en de scholen openhouden, no matter what heeft hij gezegd.
                              Voor die uitspraak alleen al zou men hem met z'n kl.... op straat moeten zetten, zonder premie wel te verstaan.

                              Je moet echt niet gestudeerd hebben om te zien wanneer het virus terug opgelaaid is, die link met de scholen is snel gelegd
                              Kinderen worden niet ziek maar besmetten hun ouders, die op hun beurt weer hun ouders besmetten en die laatste twee generaties liggen in de ziekenhuizen.
                              Mijn vrouw staat ook in het onderwijs, denkt er iemand aan hen, tuurlijk niet want de scholen moeten blijven draaien.
                              ook in het voorjaar was het de enigste oplossing om de besmetting te stoppen, scholen sluiten, en dat zal nu ook weer zo zijn.

                              ...
                              Natuurlijk zijn er de gevallen van "collateral damage" dat kan ook niet anders ... maar ik vind dat veel burgers in compleet zwart/wit patronen denken ... de scholen zijn nu een hot item, met recht maar neemt men de verantwoordelijkheid om een paar generaties jongeren met leerachterstand op te schepen? kijk rondom u ... ganse horden die nu al niet het scherpste mes in de lade zijn en een deel van onze nieuwe academische "elite" die er ook al vierkant zijn orchis aan veegt! ooit gedacht dat er mogelijk een tijd kan komen waar men moet snoeien in de "fundamentele voorzieningen"? of dat men beslissingen moet nemen over "essentiële economische voorzieningen"? dan gaat ge wat meemaken ... 't zal iets anders uitdraaien dan het hamsteren van sch...tpapier!

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Natuurlijk zijn er de gevallen van "collateral damage" dat kan ook niet anders ... maar ik vind dat veel burgers in compleet zwart/wit patronen denken ... de scholen zijn nu een hot item, met recht maar neemt men de verantwoordelijkheid om een paar generaties jongeren met leerachterstand op te schepen? kijk rondom u ... ganse horden die nu al niet het scherpste mes in de lade zijn en een deel van onze nieuwe academische "elite" die er ook al vierkant zijn orchis aan veegt! ooit gedacht dat er mogelijk een tijd kan komen waar men moet snoeien in de "fundamentele voorzieningen"? of dat men beslissingen moet nemen over "essentiële economische voorzieningen"? dan gaat ge wat meemaken ... 't zal iets anders uitdraaien dan het hamsteren van sch...tpapier!
                                Men neemt niet de verantwoordelijkheid om een paar generaties met leerachterstand op te schepen maar men neemt wel de verantwoordelijkheid om een groot gedeelte van de ouderen moedwillige te schrappen uit het leven, in mijn ogen pure egoisme.
                                Die kinderen komen er wel weer bovenop als ze dat zelf willen, die ouderen moeten sterven zonder afscheid van iemand te kunnen nemen.
                                Ik vermoed dat onze regering denk dat ze op die manier een groot gedeelte kunnen uitsparen aan pensioenbetalingen.

                                Kijk gewoon naar China, daar heeft men in zéér korte tijd alles deze zomer in de kiem kunnen smoren, lockdown hielp niet en dus hebben ze de scholen gesloten.
                                Na twee weken zag men het aantal besmettingen dalen in zeer sterke lijn.

                                Maar blijkbaar heeft eenieder zijn eigen idee, maar ik weet nog héél goed wat de virologen in Maart hun eerste woorden waren, namelijk "onze kinderen en de scholen zijn de motor van het virus", toen héél duidelijke en letterlijke taal

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X