Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik weet het op den duur ook niet meer, maar mag men nu bijvoorbeeld een daguitstap naar buurlanden doen?
    Er wordt zoveel verkeerde informatie gedeeld, dat de meerderheid het niet meer weet.
    Normaal gezien als je minder dan 48uur in het buitenland bent dan mag het
    Je moet je wel aan de maatregelen houden van het land waar je naartoe gaat, voor onze buurlanden geldt ongeveer hetzelfde dan hier in België

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Door tegelijkertijd veel versoepelingen aan te kondigen geeft men de bevolking het idee dat de pandemie op haar retour is, zelfs overwonnen.

      Ik kan hier niet over oordelen, maar gelet op de massale bijeenkomsten in Elsene, Ter Kamerenbos, Gent, Antwerpen en een perspectief op een Pukkelpop als usual, is het logisch dat de perceptie veranderd.

      Je kan het de mensen dan ook niet kwalijk nemen dat ze hun normale leven willen heropnemen.
      Bovendien kan je vaak in vakantiewoningen dezelfde afstandregels toepassen als thuis, zijn terrassen open in Spanje,...

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
      Inderdaad, het was een opbod van versoepelingen afgelopen week, beetje té naar mijn gevoel
      Zeker als je weet dan de meeste mensen hun 2de prik maar tegen half of eind augustus gaan krijgen

      Maar met die versoepelingen die men nu heeft aangekondigd is het alle remmen los, al zijn die versoepelingen onder voorbehoud
      Maar dat laatste heeft niemand onthouden

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Normaal gezien als je minder dan 48uur in het buitenland bent dan mag het
        Je moet je wel aan de maatregelen houden van het land waar je naartoe gaat, voor onze buurlanden geldt ongeveer hetzelfde dan hier in België

        grts
        Sieg
        Als dit de huidige regeling is, dan ben ik geholpen met dit antwoord … waarvoor dank. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          En wat maakt het uit? Het is in al onze buurlanden vergelijkbaar....
          Wat het uitmaakt?
          Redelijk wat, zou in een buurland iets willen afhalen maar wil geen overtredingen maken.
          Dus doet de actuele regeling er wel toe. [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Grens bewoners hebben al altijd hun aankopen mogen gaan doen juist over de grens.
            In het departement Nord- Pas-de Calais moest je wel zien dat je niet verder dan 10Km reed, dat was zo voor iedereen Fransen of buitenlanders niet verder van huis dan 10Km.
            Er waren natuurlijk een hele reeks uitzonderingen.
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Bedankt Gerrit, duidelijk nu
              Dus zou je bvb evengoed een eerste vaccinatie kunnen krijgen met Pfizer en een tweede prik met AZ ?

              grts
              Sieg
              Uit een Brits onderzoek (maar 460 personen) is gebleken dat bij een combinatie van 2 vaccins er blijkbaar meerdere neveneffecten optreden, maar zeker niet alarmerend.
              Uit dierproeven blijkt dan wel bij combinatie van 2 vaccins dat er meer antistoffen aangemaakt worden en er dus een betere bescherming is tegen allerlei varianten.
              Of dit ook bij de mens zo is, weten de wetenschappers nog niet, want hierop is nog nooit een test gebeurd.(dit beestje kennen we nog niet...)
              Als dit zo zou zijn (???) geeft dit wel wat voordelen
              1. een bepaald vaccin dat niet tijdig geleverd wordt, kan vervangen worden door een ander
              2. betere bescherming door meer antistoffen
              3. Min 60-jarigen met een 1° AZ prik zouden nu een ander vaccin kunnen krijgen
              Dit is allemaal nog koffiedik kijken, maar ik heb het volste vertrouwen in de wetenschap, maar denk eraan, alleen samen staan we sterk...
              grt
              Gerrit

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Daarjuist op het nieuws, dit weekend bijna alle vluchten volzet, rush naar het buitenland, blijkbaar is iedereen al alles vergeten ...
                Het wordt nog steeds ten stelligste afgeraden maar daar heeft iedereen 't sch**t aan
                Benieuwt of iedereen daarna 14 dagen in quarantaine zal gaan

                grts
                Sieg
                En of ze daar eerst in quarantaine zullen gaan en of ze dan daar dan eerst een PCR test moeten ondergaan met certificaat voor ze terug op een vlucht mogen terug komen.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Hey juppekes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Daarjuist op het nieuws, dit weekend bijna alle vluchten volzet, rush naar het buitenland, blijkbaar is iedereen al alles vergeten ...
                  Het wordt nog steeds ten stelligste afgeraden maar daar heeft iedereen 't sch**t aan
                  Benieuwt of iedereen daarna 14 dagen in quarantaine zal gaan

                  grts
                  Sieg
                  Pffffffffffffff in quarataine, wie zal dat allemaal juist opvolgen?
                  Bij ons hier in Oostende waren er deze week besmettingen met dat Indische variant doordat een familie naar daar op familiebezoek is geweest.
                  Bij terugkeer hebben ze de coronaregels niet juist nageleefd en hebben ze gelogen over het aantal personen.
                  Bootjes

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                    Hey juppekes.



                    Pffffffffffffff in quarataine, wie zal dat allemaal juist opvolgen?
                    Bij ons hier in Oostende waren er deze week besmettingen met dat Indische variant doordat een familie naar daar op familiebezoek is geweest.
                    Bij terugkeer hebben ze de coronaregels niet juist nageleefd en hebben ze gelogen over het aantal personen.
                    LOL, neen ze waren het vergeten te melden, ze waren immers vergeten dat er iets in de lucht hangt en dat er adviezen waren, zijn ofwel waren die niet voor hun bestemd. En wat betreft het aantal, iedereen is ginder familie en voor rekenen waren er indertijd geen examens, trouwens nergens is er een advies dat je moet kunnen rekenen indien je op reis gaat.
                    Sorry, maar stilaan begin ik spijtig genoeg met alles omtrent regels, adviezen aangaande Covid19 te lachen ... Nu komt het geknoei naar boven (waar ik helemaal niet van verschiet) voor wat vaccinatie betreft ... Ik begin het allemaal van mij af te schuiven ... en probeer te maken dat ik niet besmet kan geraken en hopelijk ook niemand besmet. Regels, adviezen volgen ? Kan iemand me nu nog eens heel duidelijk zeggen wat nu wel en niet mag ? Er zijn meer achterdeuren dan voordeuren te vinden...

                    Het mooiste vb dat hieromtrent hebben bestaat nu al meer dan een jaar. Het mondkapje, masker ... correct dragen. Je moet het blijkbaar niet dragen indien je rookt, indien je een flesje drank in je handen houdt, je kan immers niet drinken met een mondmasker op. Heb zo mensen gezien die 2 uur na het verwijderen nog steeds bezig waren met roken, eindeloos drinken van de kleine blikje zero ... Misschien absurd als voorbeeld, misschien te simpel, maar dit is wat ik nu al een jaar zie en dit is maar peanuts.
                    En indien er een 4de golf aan komt zal het wel de fout van de anderen zijn. Virologen want die logen (staat in hun titel), wetenschappers, die kennen er geen bal van ...
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 14 mei 2021, 06:45.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      En indien er een 4de golf aan komt zal het wel de fout van de anderen zijn. Virologen want die logen (staat in hun titel), wetenschappers, die kennen er geen bal van ...
                      Ik zou eerder beginnen gokken wanneer de 10de golf, de 20ste golf zal starten...
                      Gevolg van het eindeloos gepamper van de overheden (in gans de wereld). Zelfs China verplicht geen vaccinatie, nochtans wordt er daar daar nogal wat "verplicht".
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wat het uitmaakt?
                        Redelijk wat, zou in een buurland iets willen afhalen maar wil geen overtredingen maken.
                        Dus doet de actuele regeling er wel toe. [emoji848]
                        VerSeg, ik bedoelde als de besmettingen even hoog zijn in de buurlanden is het daar even erg/niet erg als bij ons...dan maakt het reizen niet veel verschil meer...

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Grens bewoners hebben al altijd hun aankopen mogen gaan doen juist over de grens.
                          In het departement Nord- Pas-de Calais moest je wel zien dat je niet verder dan 10Km reed, dat was zo voor iedereen Fransen of buitenlanders niet verder van huis dan 10Km.
                          Er waren natuurlijk een hele reeks uitzonderingen.
                          Frankrijk is blijkbaar zoals je zegt niet gemakkelijk... enkel als je kinderen daar hebt wonen blijkbaar (essentiele reis)

                          In NL moet je normaal 10 dagen in quarantaine ook als je minder dan 48uur komt...
                          Enkel is daar geen wettelijk kader voor ( wet is nog niet gestemd, is op nieuws geweest in interview door burgemeester van grensgemeente)
                          ...dus niemand doet dit.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Je moet het blijkbaar niet dragen indien je rookt,...
                            Je kan gat maken in het masker zodat er een sigaret door kan?

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik zou eerder beginnen gokken wanneer de 10de golf, de 20ste golf zal starten...
                              Gevolg van het eindeloos gepamper van de overheden (in gans de wereld). Zelfs China verplicht geen vaccinatie, nochtans wordt er daar daar nogal wat "verplicht".
                              Nete, ik heb nergens, maar ook nergens gehad over verplicht vaccineren ... Ik had het wel over het geknoei qua vaccineren van mensen. Wie wel, wie niet ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Je kan gat maken in het masker zodat er een sigaret door kan?
                                Ja, en door dat gat kan je met een strootje drinken uit je glas en indien je je eten mixt en verdunt kan je je eten nog opzuigen ook.
                                Je kan evengoed stoppen met roken. Twee vliegen in één klap.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X