Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik begin hoe langer hoe meer te vrezen dat we nog jaren in de miserie gaan zitten zolang men wereldwijd geen vaccinatie gaat verplichten.
    Wat denken jullie ?
    Natuurlijk, dat is wat een pandemie is, zeker als ze veroorzaakt wordt door een verregaand onbestudeerd virus. Dit wordt geen "veeg voor uw stoep" oplossing. Wereldwijd of niks en zo snel mogelijk anders zit men gedurig aan met mutaties die nooit onder controle te krijgen zijn (ttz ontsnappen aan de vaccinatie-antistoffen) waardoor men altijd achter de feiten zal aanlopen met de huidige vaccin types. Men is er aan bezig maar men zal de strategie om vaccins te maken moeten herzien maar dat impliceert mogelijk betere predictiemodellen hoe het virus zal muteren (zoals voor griep). Rega Leuven beweert dat hun vaccins, geënt op het gele koorts vaccin, levenslang zullen beschermen ... maar voorlopig zijn die er nog (lang?) niet.
    Het gros van de burgers heeft dat nog steeds niet begrepen, die leven nog met het snotvalling syndroom.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Wat ik nog erger vind is het geklungel met de vaccinatie-oproepen; ze slagen er nog niet eens in om die naar de juiste personen te sturen.
      Voor kiesbrieven of belastingaangiftes lukt dat anders wel.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Natuurlijk, dat is wat een pandemie is, zeker als ze veroorzaakt wordt door een verregaand onbestudeerd virus. Dit wordt geen "veeg voor uw stoep" oplossing. Wereldwijd of niks en zo snel mogelijk anders zit men gedurig aan met mutaties die nooit onder controle te krijgen zijn (ttz ontsnappen aan de vaccinatie-antistoffen) waardoor men altijd achter de feiten zal aanlopen met de huidige vaccin types. Men is er aan bezig maar men zal de strategie om vaccins te maken moeten herzien maar dat impliceert mogelijk betere predictiemodellen hoe het virus zal muteren (zoals voor griep). Rega Leuven beweert dat hun vaccins, geënt op het gele koorts vaccin, levenslang zullen beschermen ... maar voorlopig zijn die er nog (lang?) niet.
        Het gros van de burgers heeft dat nog steeds niet begrepen, die leven nog met het snotvalling syndroom.
        Probleem is dat dit virus muteert en ook in andere reservoirs dan mensen aktief is, zoals vleermuizen. En het is een hele familie virussen. Dit wordt iets dat nooit meer weg gaat gaan (tenzij men een universeel heel lang werkend vaccin vindt) en dat we elk jaar om onze prik gaan moeten gaan. Net zoals griep. Mijn gedacht als niet-viroloog, niet-medisch geschoold etcetc.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Probleem is dat dit virus muteert en ook in andere reservoirs dan mensen aktief is, zoals vleermuizen. En het is een hele familie virussen. Dit wordt iets dat nooit meer weg gaat gaan (tenzij men een universeel heel lang werkend vaccin vindt) en dat we elk jaar om onze prik gaan moeten gaan. Net zoals griep. Mijn gedacht als niet-viroloog, niet-medisch geschoold etcetc.
          Inderdaad, denk dat de meesten nu wel al zouden moeten snappen dat dit eigenlijk erger is dan in eerste instantie gedacht, dit virus muteert zo snel dat het steeds door de mazen slipt van verschillende vaccins.
          In Afrika liggen er vele duizenden vaccins te wachten, maar men gebruikt ze niet omdat ze niet helpen tegen de Zuid-Afrikaanse variant
          En het valt nog af te wachten wat die vaccins kunnen doen tegen die andere varianten, want blijkbaar komen er in GB toch nog veel mensen ziek het ziekenhuis binnen ook al waren ze al ingeënt
          Zal nog vele jaren blijven aanslepen met nieuwe varianten
          Wat mij logischer lijkt is dringend verder zoeken naar medicatie voor deze ziekte zodat er minder doden vallen, maar ook dat zal waarschijnlijk niet zo vanzelfsprekend zijn

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Inderdaad, denk dat de meesten nu wel al zouden moeten snappen dat dit eigenlijk erger is dan in eerste instantie gedacht,
            Ik vrees dat het virus slimmer is dan de gemiddelde mens....

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ik vrees dat het virus slimmer is dan de gemiddelde mens....
              Dat vrees ik ook.

              Comment


              • Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik vrees dat het virus slimmer is dan de gemiddelde mens....
                Maar het virus kan nog jaren muteren, her opflakkeren, of zelfs nooit verdwijnen.
                Men kan moeilijk iedereen zolang thuis laten blijven of zaken gesloten houden.
                Hoge nood dus aan correcte vaccinatie en bijkomende medicatie.
                En hopen dat dit dan allemaal wel werkt. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  De griep is ook nooit helemaal verdwenen, het zou me verwonderen dat de corona en de ebola en nog andere zomaar zouden verdwijnen.
                  Maar ik vraag me af waarom ze zo'n schrik hebben om vleermuizen te besmetten?


                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Maar ik vraag me af waarom ze zo'n schrik hebben om vleermuizen te besmetten?
                    Het is niet dat ze schrik hebben om vleermuizen te besmetten, vleermuizen schijnen een natuurlijk reservoir te zijn van die famillie virussen. Vleermuizen dragen al veel langer die virusfamilie. Vleermuizen worden er niet (of niet zo erg) ziek van. Omdat de mensheid ongebreideld toeneemt en meer en meer de leefgebieden van die vleermuizen inneemt is er ook meer en meer contact met die vleermuizen. Dus ook meer kans op besmetting. Ook de mode van bushmeat maakt dat de verspreiding gemakkelijker en sneller gaat.

                    Zelfde met HIV, apen hebben dat ook maar hebben er geen last van. Het vermoeden is dat hiv dan ook vanuit dat reservoir naar de mens gekomen is. Van Ebola wordt ook vermoed dat het vanuit vleermuizen naar mensen gekomen is. Griep zit overal maar is waarscchijnlijk oorspronkelijk van bij vogels.

                    In die natuurlijke reservoirs hebben die virussen weinig invloed omdat de dieren die ze dragen er weinig last van hebben. En dikwijls zijn die voor mensen ook niet gevaarlijk. Maar af en toe is er een mutatie die wel kan overgaan EN voor ons gevaarlijk is. Soms zit er nog een ander dier in de ketting. Virus gaat van het reservoir naar een ander dier (bvb vleermuis naar varken) en in die tussenschakel ontstaat dan een mutatie die naar ons kan gaan.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Het is niet dat ze schrik hebben om vleermuizen te besmetten, vleermuizen schijnen een natuurlijk reservoir te zijn van die familie virussen. Vleermuizen dragen al veel langer die virusfamilie. Vleermuizen worden er niet (of niet zo erg) ziek van. Omdat de mensheid ongebreideld toeneemt en meer en meer de leefgebieden van die vleermuizen inneemt is er ook meer en meer contact met die vleermuizen. Dus ook meer kans op besmetting. Ook de mode van bushmeat maakt dat de verspreiding gemakkelijker en sneller gaat.

                      Gisteren zei er een op het nieuws dat ze de toegangen tot de vleermuizen afschermden omdat ze niet wilden dat de diertjes door de mens besmet zouden worden.
                      Ik heb ook in een of andere reportage gezien dat men de chinezen vroeg om niet met vleermuizen te experimenteren.
                      Wat is er nu eigenlijk van waar?

                      En zo blijven de nieuwsuitzendingen in Vlaanderen maar doorbonken op die corona miserie.
                      De ene keer zijn er geen vaccins genoeg, de andere keer hebben ze overschotten, dan roepen ze mensen twee keer op, er is altijd iets mis in dit landje geleid door onbekwame mensen.
                      Spreken voor het hun beurt is en spreken over zaken waar ze geen verstand van hebben.
                      Natuurlijk willen we ons normaal leven weer oprapen maar sommigen maken het ons verdomd moeilijk door de genomen maatregelen aan hun laars te lappen.


                      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        in dit landje geleid door onbekwame mensen.
                        Spreken voor het hun beurt is en spreken over zaken waar ze geen verstand van hebben.
                        Dan gaan we het over politiek hebben... Maar we hebben nu eenmaal die politiekers die de mensen kiezen, dus moeten we daar het probleem aanpakken.

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Dan gaan we het over politiek hebben... Maar we hebben nu eenmaal die politiekers die de mensen kiezen, dus moeten we daar het probleem aanpakken.
                          Ja, juist.
                          Maar wat me daarnet te binnen schoot : er zijn heel veel mensen die hun hoop stellen op alternatieve geneeskunde (meer dan je denkt). Waar zijn al die alternatieve genezers bij corona het laatste jaar in feite gebleven ?
                          En BTW : we zitten momenteel boven de kaap van de 22 000 doden en het besmettingscijfer is weer goed aan het stijgen. In de VS zitten ze boven de 500 000 doden. Brazilië was ook zo'n rampland, hoor je momenteel niks meer van...
                          Nu, in ieder geval zit ik te wachten op mijn oproep voor vaccinatie, hoe sneller hoe liever.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Ja, juist.
                            Maar wat me daarnet te binnen schoot : er zijn heel veel mensen die hun hoop stellen op alternatieve geneeskunde (meer dan je denkt). Waar zijn al die alternatieve genezers bij corona het laatste jaar in feite gebleven ?
                            En BTW : we zitten momenteel boven de kaap van de 22 000 doden en het besmettingscijfer is weer goed aan het stijgen. In de VS zitten ze boven de 500 000 doden. Brazilië was ook zo'n rampland, hoor je momenteel niks meer van...
                            Nu, in ieder geval zit ik te wachten op mijn oproep voor vaccinatie, hoe sneller hoe liever.
                            Denk dat dit een beetje het gevolg is dat die corona in golven komt. Eenmaal de piek voorbij valt de interesse weg.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Het is niet dat ze schrik hebben om vleermuizen te besmetten, vleermuizen schijnen een natuurlijk reservoir te zijn van die famillie virussen. Vleermuizen dragen al veel langer die virusfamilie. Vleermuizen worden er niet (of niet zo erg) ziek van. Omdat de mensheid ongebreideld toeneemt en meer en meer de leefgebieden van die vleermuizen inneemt is er ook meer en meer contact met die vleermuizen. Dus ook meer kans op besmetting. Ook de mode van bushmeat maakt dat de verspreiding gemakkelijker en sneller gaat.

                              Zelfde met HIV, apen hebben dat ook maar hebben er geen last van. Het vermoeden is dat hiv dan ook vanuit dat reservoir naar de mens gekomen is. Van Ebola wordt ook vermoed dat het vanuit vleermuizen naar mensen gekomen is. Griep zit overal maar is waarscchijnlijk oorspronkelijk van bij vogels.

                              In die natuurlijke reservoirs hebben die virussen weinig invloed omdat de dieren die ze dragen er weinig last van hebben. En dikwijls zijn die voor mensen ook niet gevaarlijk. Maar af en toe is er een mutatie die wel kan overgaan EN voor ons gevaarlijk is. Soms zit er nog een ander dier in de ketting. Virus gaat van het reservoir naar een ander dier (bvb vleermuis naar varken) en in die tussenschakel ontstaat dan een mutatie die naar ons kan gaan.
                              Ik denk er ook zo over. Ik herinner me uit een grijs verleden dat ik nog heel veel van die cycli moest kennen (van virussen tot parasieten), de natuur bewandelt soms vreemde ingewikkelde paden. Maar de merde van die kl*tevirussen is dat ze zo graag muteren, idem voor bacteriën. Aan die virussen kunnen we niet zoveel doen, de resistentie van bacteriën tegen antibiotica is grotendeels onze eigen schuld. In 2008 moest ik in allerijl weer aan het infuus met een hoge koorts die niet wilde weggaan, toen de verpleegster het infuus stak vroeg ik langs mijn neus weg : "en als dat niet werkt, wat heb je dan nog ?" Het antwoord was kort : "niets". Voelt raar aan hoor.
                              Maar idd het gebeurt heel zelden dat ze een virus volledig weg krijgen, meer dan de pokken kan ik in feite niet opnoemen (slechts in een paar labs bewaren ze nog een paar stalen voor in geval van).
                              Waar ik zelf nog het allerbangst van ben is de komst van een "slim" virus : besmettelijkheid zoals griep, incubatietijd van HIV en de dodelijkheid van ebola.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Waar ik zelf nog het allerbangst van ben is de komst van een "slim" virus : besmettelijkheid zoals griep, incubatietijd van HIV en de dodelijkheid van ebola.
                                Ebola is een speciaal geval. Eigenlijk is het hoge overlijdenspercentage slechte strategie want doordat je zo snel doodgaat is er minder kans op besmetting. Nu ja, theoretisch interessant misschien maar daar hebben de slachtoffers weinig aan.

                                Comment

                                Working...
                                X