Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Digitale meter komt er toch
Collapse
X
-
BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Nu stuurt men een mail die na seconden toekomt, een paar seconden later een "nor reply" automatisch antwoord dat me u binnen 5, 10 of 15 werkdagen zal proberen antwoorden...
Iets bestellen in een winkel was ofwel weken wachten ofwel de helft van het land doorrijden om een winkel te vinden dat het op voorraad had.
Nu 5 minuten om te bestellen, nachtje slapen en 's morgens de deur openen om het in ontvangst te nemen.
Op een uitzondering na dat het eens wat langer duurt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
Tiens, ik gebruik ook de Engie Smart app met Engie-dongle in de P1-poort en in de app zie ik mijn verbruik of injectie in real timeBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
En anders kreeg je na drie weken mogelijks een brief terug, tenzij je eerst nog eens een reminder per post moest sturen.
En vervolgens neem je naar jouw gewoonte weer een afslag en begin je dan over iets anders, online winkelen (waar wel winst is).BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Om het "real time verbruik" in het oog te houden gebruik ik al vele jaren deze energy monitor : https://www.telran.co.il/Product/412...-3-sensors-60a (maar dan wel met 1 stroommeettang omdat ik geen 3 fasen heb).
Ik heb die al vele jaren, lang voordat er digitale meters werden geplaatst.
De monitor staat nu in de keuken en daarop kan ik dan zien of ik vooral in de winter niet teveel stroom tegelijk verbruik als ik aan het koken ben.
De sensor zit op een plaats waar die alleen het verbruik ziet, die houdt geen rekening met wat de zonnepanelen of de thuisbatterij aan het doen zijn.
Als ik in de zomermaanden onder de 5KW verbruik blijf, dan levert de omvormer alle stroom zolang er voldoende stroom in de thuisbatterij zit.
In de winter zit daar lang niet altijd stroom in, en dan probeer ik om zeker niet te lang over de 2,5KW te gaan om zo het capaciteitstarief zo laag mogelijk te houden (meestal lukt het dan om het capaciteitstarief in die maanden rond die 2,5KW te houden, soms ga ik er iets boven).
Het probleem is dat die verbruiksmeter overal uitverkocht is, dat is spijtig, want die werkt perfect met dat zendertje zonder dat je er wifi of bluetooth voor nodig hebt.
Die werkt dus volledig onafhankelijk, de batterijtjes gaan iets meer dan een jaar mee, dat is dus ook niet de grote kost (toch niet met de AA batterijen van Lidl of Aldi).
Je hebt er ook geen smartphone voor nodig, het display blijft het verbruik weergeven (niet helemaal continu, het zendertje stuurt een aantal keer per minuut een signaal naar de ontvanger, maar dat is voldoende).
Ik hoop dus dat die hier nog lang blijft werken.
Ik heb vandaag de eindafrekening van Engie gekregen, ik zal deze keer 101,80 euro moeten betalen, ik heb het voorbije jaar elke maand een voorschot van 73 euro betaald, dat wordt nu 80 euro.
Op de verbruiksgrafiek voor elektriciteit zie ik dat daar maar 42% van de kosten zijn voor het werkelijke verbruik, bij gas is dat 59%, al de rest zijn transportkosten en belastingen.
Maar ze hebben hier in de straat in ieder geval al het elektriciteitsnet verbeterd, ze doen dus wel iets met al dat geld.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Voilà , de computers hebben dus daar niks bijgebracht, gewoon een verschuiving van papier naar mail...
En vervolgens neem je naar jouw gewoonte weer een afslag en begin je dan over iets anders, online winkelen (waar wel winst is).
Zo goed als 99,99% van de mails komt binnen de paar seconden aan bij de bestemmeling, geen enkele brief heeft dat ooit zo snel kunnen doen.
Wie wil, die kan met een mail binnen de minuut een antwoord versturen, per brief ben je al weken verder voor je het antwoord ontvangt.
Als jij daar geen verschil in ziet?
Tijd dat het stopt met regenen want bij u valt er precies weer azijn uit de lucht.
Altijd zo negatief, pessimistisch, ben je daar zelf niet depressief van?
Ik kom u op verschillende fora tegen en op elk is het alleen maar klagen.
Moet triest zijn nooit eens iets positiefs meeste maken in het leven.
En welke afslag heb jij genomen?
Van digitale meters naar klagen over computers en mail.
En om het over de digitale meters te hebben, in afwachting dat men het online kan zien, kan men alles op de meter zelf aflezen.
Dus alle info is binnen de seconde beschikbaar als men dat echt wil.
Ge kunt de meterstanden zelfs realtime zien toenemen.Last edited by VerSeg; 28 mei 2025, 08:49.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Man gij kunt toch altijd klagen en alles verdraaien.
Zo goed als 99,99% van de mails komt binnen de paar seconden aan bij de bestemmeling, geen enkele brief heeft dat ooit zo snel kunnen doen.
Enne, ik ben helemaal niet verzuurd, wel kritisch over het alsmaar vierkanter draaien van vanalles en nog wat in dit land.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Dat klopt, maar bij mails naar bedrijven is het automatisch, no-reply antwoord meestal dit: we zullen u binnen 5, 10 of 15 werkdagen proberen antwoorden...
Enne, ik ben helemaal niet verzuurd, wel kritisch over het alsmaar vierkanter draaien van vanalles en nog wat in dit land.
Verder is het een minderheid waar staat 15 dagen.
De meeste zijn 24 uur of 48 uur en ook dat is eerder een veiligheidsmaatregel, want mocht er staan binnen het uur en het duurt een uur en 1 minuut, dan zijn de mensen al daar om te klagen.
Bij de meeste bedrijven valt het antwoord nog wel redelijk snel in uw mailbox en meestal wel sneller dan de tijd die ze opgeven.
Ik heb onlangs nog een ticket geopend voor een foute levering door een groot online bedrijf en kreeg ook een mail dat ze binnen de 24 uur zouden antwoorden.
Het heeft exact 1 minuut geduurd en ik kreeg al een reactie, het verbaasde mij zelfs dat ze op die tijd mijn mail al konden lezen, maar het probleem was ook opgelost en binnen de minuut stond het geld op mijn rekening.
Het is niet dat het altijd overal fout loopt, er zijn ook vaak goede ervaringen, maar die vergeten de mensen maar al te vaak.
Als men echt weken moet wachten op een antwoord, uiteraard is dat niet echt klantgericht en zou niet mogen bestaan.
Maar 1 of 2 dagen moet wel aanvaardbaar blijven.
Ik ken zelf maar een bedrijf waar in de auto reply staat dat ze binnen de vier weken proberen te antwoorden en waar het uiteindelijk meer dan negen weken geduurd heeft alvorens ze een antwoord gestuurd hebben.
Maar dat ligt niet aan computers, niet aan mail, maar aan te weinig personeel binnen een bedrijf.
En ook dat ligt niet altijd aan het bedrijf, maar vaak ook aan werklozen die niet willen werken, want personeel vinden is niet altijd zo evident als men denkt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
@ nete
Nog eens over Fluvius zelf mits het daarover gaat in dit topic.
Heb je zelf ooit al eens telefonisch of schriftelijk (mail of ticket) contact opgenomen met Fluvius?
De laatste tijd zelf enkele keren moeten doen om info te bekomen voor de aanpassing, voor de offerte, voor de afspraak en voor bijkomende informatie.
Telefonisch telkens binnen de minuut iemand aan de lijn, keuzemenu inclusief.
Tickets altijd binnen de 24 uur behandeld met een persoonlijk antwoord.
Offerte 's avonds aangevraagd, de volgende dag al ontvangen.
Gevraagd om af te zien van de opgelegde keuring mits recent nog gekeurd, toegestaan.
Werken uitgevoerd volgens afspraak en een factuur waar je een maand krijgt om te betalen.
Persoonlijk vind ik dat toch geen slechte service, of wel?
Om misverstanden te voorkomen, heb het over Fluvius zelf, niet over eventuele onderaannemers.
En ja ik weet dat jij iets voor had.Last edited by VerSeg; 28 mei 2025, 09:59.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht@ nete
Nog eens over Fluvius zelf mits het daarover gaat in dit topic.
Heb je zelf ooit al eens telefonisch of schriftelijk (mail of ticket) contact opgenomen met Fluvius?
De laatste tijd zelf enkele keren moeten doen om info te bekomen voor de aanpassing, voor de offerte, voor de afspraak en voor bijkomende informatie.
Telefonisch telkens binnen de minuut iemand aan de lijn, keuzemenu inclusief.
Tickets altijd binnen de 24 uur behandeld met een persoonlijk antwoord.
Offerte 's avonds aangevraagd, de volgende dag al ontvangen.
Gevraagd om af te zien van de opgelegde keuring mits recent nog gekeurd, toegestaan.
Werken uitgevoerd volgens afspraak en een factuur waar je een maand krijgt om te betalen.
Persoonlijk vind ik dat toch geen slechte service, of wel?
Om misverstanden te voorkomen, heb het over Fluvius zelf, niet over eventuele onderaannemers.
En ja ik weet dat jij iets voor had.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtNou, nog steeds niks
Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan
Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
Zaterdag .... wordt blijkbaar niet gewerkt dan
Zondag .... wordt uiteraard niet gewerkt dan
Maandag ... nog last van het weekend waarschijnlijk
Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken .... noppes
grts
Sieg
Donderdag ... feestdag = dus zeker niet werken
Vrijdag ... brugdag
Zaterdag ... weten we al van vorige week dat er niet gewerkt wordt
Zondag ... uiteraard nikske
Maandag .... afhankelijk hoe het verlengde weekend geweest is, dus afwachten
72 uur was het zeker hé ....
Maandag zelf maar eens bellen of ik die P1 poorten ginder bij Fluvius in de donkere duistere kelders zelf moet komen open zetten
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Comment