Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

    Ik weet niet wie uw energieleverancier is. Fluvius heeft misschien wel geen app, maar Engie (onze energieleverancier) heeft er wel een, en daarvoor heb je ook je data (EAN-nr, Engie-klantnr.) van Fluvius nodig. Wij checken ons verbruik e.d. via de Engie-app. Engie Smart App staat (doorgaans) twee dagen (!) achter.
    Tiens, ik gebruik ook de Engie Smart app met Engie-dongle in de P1-poort en in de app zie ik mijn verbruik of injectie in real time

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht

      Tiens, ik gebruik ook de Engie Smart app met Engie-dongle in de P1-poort en in de app zie ik mijn verbruik of injectie in real time
      Uiteraard via de P1 poort is dat altijd snel.
      Het gaat hem eerder over de app van de leverancier gekoppeld aan de waarden geleverd door Fluvius.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Ik heb waarschijnlijk wel een P1-poort, whatever and wherever that may be, maar geen Engie-dongle. En dan zie je inderdaad geen real time verbruik of injectie via de Engie Smart app. Maar de parameters kan ik volgen via de dongle onderaan de omvormer van de zonnepanelen, en met die smartapp kan ik wel real-time produktie, verbruik, injectie en batterijstand zien.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

        Comment


        • Nou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
          Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan

          Analoge meter - Elektriciteit
          Voor deze EAN-code is er geen digitale of AMR meter gekend.
          Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
          Zaterdag .... wordt blijkbaar niet gewerkt dan
          Zondag .... wordt uiteraard niet gewerkt dan
          Maandag ... nog last van het weekend waarschijnlijk
          Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken ....

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Nou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
            Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan



            Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
            Zaterdag .... wordt blijkbaar niet gewerkt dan
            Zondag .... wordt uiteraard niet gewerkt dan
            Maandag ... nog last van het weekend waarschijnlijk
            Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken ....

            grts
            Sieg
            Ik heb het hier al ergens aangehaald, bij de installatie van de DM die overigens netjes werd uitgevoerd, is er hier een administratieve fout gemaakt door de installateur. Mijn meter werd daardoor administratief afgesloten. Na een week of zo geen toegang tot de DM toch maar gebeld naar Fluvius. Ondanks het feit van een eenvoudige administratieve vergissing -kwestie van een vakje aanvinken- moest er dus toch een Fliuvius medewerker langskomen om vast te stellen dat we effectief elektriciteit hebben. Ik ben er vrij zeker van dat hier in het dorp dagelijks Fluvius medewerkers passeren, toch was er pas na meer dan een maand een datum vrij. Duur van de tussenkomst: 2 minuten max.
            Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

              Ik heb het hier al ergens aangehaald, bij de installatie van de DM die overigens netjes werd uitgevoerd, is er hier een administratieve fout gemaakt door de installateur. Mijn meter werd daardoor administratief afgesloten. Na een week of zo geen toegang tot de DM toch maar gebeld naar Fluvius. Ondanks het feit van een eenvoudige administratieve vergissing -kwestie van een vakje aanvinken- moest er dus toch een Fliuvius medewerker langskomen om vast te stellen dat we effectief elektriciteit hebben. Ik ben er vrij zeker van dat hier in het dorp dagelijks Fluvius medewerkers passeren, toch was er pas na meer dan een maand een datum vrij. Duur van de tussenkomst: 2 minuten max.
              Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.
              We leven nu eenmaal in Kafkanium hé. Het wordt echt wraakroepend...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                Ik heb het hier al ergens aangehaald, bij de installatie van de DM die overigens netjes werd uitgevoerd, is er hier een administratieve fout gemaakt door de installateur. Mijn meter werd daardoor administratief afgesloten. Na een week of zo geen toegang tot de DM toch maar gebeld naar Fluvius. Ondanks het feit van een eenvoudige administratieve vergissing -kwestie van een vakje aanvinken- moest er dus toch een Fliuvius medewerker langskomen om vast te stellen dat we effectief elektriciteit hebben. Ik ben er vrij zeker van dat hier in het dorp dagelijks Fluvius medewerkers passeren, toch was er pas na meer dan een maand een datum vrij. Duur van de tussenkomst: 2 minuten max.
                Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.
                Wees langs ene kant blij dat ze willen komen.
                Ge moet u eens voorstellen dat men dat zelf kan doorgeven en dat een grootverbruiker per vergissing het serienummer van uw teller opgeeft.
                Dan zou het wel snel zijn “konden ze dat nu niet eerst controleren“.
                Aan alles is een voor- en nadeel.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Iemand ervaring met P1 poort dongles zoals Home Wizzard? Of andere dongles om het verbruik in real time op te volgen? Wij hebben sinds vorige maand zonnepanelen en al een tijdje een DM. De app die de installateur aanhaalde, die waarop de omvormer van Huawei is ingesteld, geeft mij toch te weinig info. Ik wil dit wel wat beter kunnen opvolgen en bewuster mijn zonnepanelen gebruiken want het is toch wel anders verbruiken dan voordien zonder de panelen.
                  Sony α7ii
                  5OOpx

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Nou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
                    Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan



                    Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
                    Zaterdag .... wordt blijkbaar niet gewerkt dan
                    Zondag .... wordt uiteraard niet gewerkt dan
                    Maandag ... nog last van het weekend waarschijnlijk
                    Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken ....

                    grts
                    Sieg
                    Dinsdag ... digitale meter is zichtbaar op mijn fluvius, poortaanvraag gedaan
                    Doch, met dit resultaat

                    Je kan de poort openen of sluiten door hieronder op het schuivertje te klikken.
                    cancel Nog even geduld. Binnen 3 dagen kunnen we de meter vanop afstand aansturen en kun je de gebruikerspoort openen of sluiten.
                    Moeten ze daar iemand de kelders insturen voor manueel op een knop te laten drukken misschien ?

                    Gegevens kunnen ook niet uitgelezen worden, blijkbaar duurt dat ook nog eens drie dagen ...

                    So the saga continues ....

                    grts
                    Sieg



                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                      Iemand ervaring met P1 poort dongles zoals Home Wizzard? Of andere dongles om het verbruik in real time op te volgen? Wij hebben sinds vorige maand zonnepanelen en al een tijdje een DM. De app die de installateur aanhaalde, die waarop de omvormer van Huawei is ingesteld, geeft mij toch te weinig info. Ik wil dit wel wat beter kunnen opvolgen en bewuster mijn zonnepanelen gebruiken want het is toch wel anders verbruiken dan voordien zonder de panelen.
                      HomeWizard daar kan je ook je omvormer aan koppelen, tenminste met de betalende versie.
                      Er zijn enkele merken die gekoppeld kunnen worden en Huawei hoort erbij.

                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                        Dinsdag ... digitale meter is zichtbaar op mijn fluvius, poortaanvraag gedaan
                        Doch, met dit resultaat



                        Moeten ze daar iemand de kelders insturen voor manueel op een knop te laten drukken misschien ?

                        Gegevens kunnen ook niet uitgelezen worden, blijkbaar duurt dat ook nog eens drie dagen ...

                        So the saga continues ....

                        grts
                        Sieg



                        Klagen is uiteraard eenvoudiger dan geduld hebben.
                        Denk aan al die tientallen jaren dat je dat niet kon met de analoge meter, op die paar dagen zal het nu ook wel niet meer komen zeker?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Klagen is uiteraard eenvoudiger dan geduld hebben.
                          Denk aan al die tientallen jaren dat je dat niet kon met de analoge meter, op die paar dagen zal het nu ook wel niet meer komen zeker?
                          Daar gaat het 'm niet over, jij verdraait de zaak

                          Het gaat erom dat die meter toch zo slim is volgens de (eerdere) reclame van Fluvius, het zou je leven zo vergemakkelijken, alé ...
                          Wat was er makkelijker aan dan gewoon eens op je analoge teller te kijken zonder te moeten letten op hetgeen je nu verlieslatend op het net steekt of over een bepaalde capaciteit gaat

                          In Nederland plaatsen ze de digitale meter en op hetzelfde moment van plaatsing wordt alles geactiveerd, dus waarom kan dat niet bij Fluvius, wij in België betalen al het meeste voor stroom in Europa, dus ...
                          Men moet toch niet manueel schakelaars gaan omzetten in de diepe duistere kelders van Fluvius om die P1 poort aan te schakelen ?
                          Of misschien toch wel ...

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Klagen is uiteraard eenvoudiger dan geduld hebben.
                            De ontembare toename van het aantal computers in alle mogelijke diensten is van langsom meer recht evenredig met de toename van de wachttijden voor alles en nog wat.
                            Tegenwoordig lees je constant: het kan tot X uren of X dagen duren eer dit of dat actief zal zijn.
                            Maar ge blijft kampioen in het vergoelijken van al wat tegenwoordig alsmaar vierkanter draait in dit land.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Daar gaat het 'm niet over, jij verdraait de zaak

                              Het gaat erom dat die meter toch zo slim is volgens de (eerdere) reclame van Fluvius, het zou je leven zo vergemakkelijken, alé ...
                              Wat was er makkelijker aan dan gewoon eens op je analoge teller te kijken zonder te moeten letten op hetgeen je nu verlieslatend op het net steekt of over een bepaalde capaciteit gaat

                              In Nederland plaatsen ze de digitale meter en op hetzelfde moment van plaatsing wordt alles geactiveerd, dus waarom kan dat niet bij Fluvius, wij in België betalen al het meeste voor stroom in Europa, dus ...
                              Men moet toch niet manueel schakelaars gaan omzetten in de diepe duistere kelders van Fluvius om die P1 poort aan te schakelen ?
                              Of misschien toch wel ...

                              grts
                              Sieg
                              Als je een super computer koopt, dan doet die ook niets zolang je het OS niet activeert, logisch toch?
                              Idem met die meters, als niemand die activeert, dan is die niet actief.
                              En diegene dat dit doorgeeft is de installateur ervan … hoe langer die wacht, hoe langer het duurt.
                              En het is ook redelijk aanvaardbaar dat ze dat in bulk doorsturen en dat dit ook in bulk geactiveerd wordt.
                              Buiten de nieuwe teller activeren, moeten ook nog de tellerstanden van de analoge meters verwerkt worden.
                              En ook hier niet uitgesloten (is maar een klein vermoeden) dat dit eerder in bulk gebeurt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                                De ontembare toename van het aantal computers in alle mogelijke diensten is van langsom meer recht evenredig met de toename van de wachttijden voor alles en nog wat.
                                Tegenwoordig lees je constant: het kan tot X uren of X dagen duren eer dit of dat actief zal zijn.
                                Maar ge blijft kampioen in het vergoelijken van al wat tegenwoordig alsmaar vierkanter draait in dit land.
                                Neen, ik blijf gewoon realistisch en misschien iets meer gebaseerd op hoe het er organisatorisch in een bedrijf aan toegaat.
                                U doet net het omgekeerde, u “eist” steeds dat iedereen voor u moet springen en alles op staande voet geregeld is want “er bestaan computers”.
                                Echter zo gaat dit niet altijd en het kan uiteraard best zijn dat zaken in bulk verwerkt worden, dat er ergens een controle moet gebeuren of dat er een timer op staat omdat eerst andere zaken moeten verwerkt worden.
                                Probleem is dat mensen vaak te verwend zijn en vinden dat alles direct moet gebeuren … dat is het nadeel van de moderne wereld met computers.
                                Vroeger stuurde men een brief en was men content als die na een paar dagen toekwam, nu klaagt men al als een mail na 10 seconden niet afgeleverd is.
                                Of niet misschien?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X