Oorspronkelijk geplaatst door LesC
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Digitale meter komt er toch
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
Tiens, ik gebruik ook de Engie Smart app met Engie-dongle in de P1-poort en in de app zie ik mijn verbruik of injectie in real time
Het gaat hem eerder over de app van de leverancier gekoppeld aan de waarden geleverd door Fluvius.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Ik heb waarschijnlijk wel een P1-poort, whatever and wherever that may be, maar geen Engie-dongle. En dan zie je inderdaad geen real time verbruik of injectie via de Engie Smart app. Maar de parameters kan ik volgen via de dongle onderaan de omvormer van de zonnepanelen, en met die smartapp kan ik wel real-time produktie, verbruik, injectie en batterijstand zien.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
-
Nou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan
Analoge meter - Elektriciteit
Voor deze EAN-code is er geen digitale of AMR meter gekend.
Zaterdag .... wordt blijkbaar niet gewerkt dan
Zondag .... wordt uiteraard niet gewerkt dan
Maandag ... nog last van het weekend waarschijnlijk
Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken ....
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtNou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
Gelukkig kunnen we nu ons verbruik in real time opvolgen en aanpassen zodat we niet over het piektarief gaan
Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
Dinsdag ... misschien, we zullen zien, al zijn die 72 uur al heel lang verstreken ....
grts
Sieg
Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Ik heb het hier al ergens aangehaald, bij de installatie van de DM die overigens netjes werd uitgevoerd, is er hier een administratieve fout gemaakt door de installateur. Mijn meter werd daardoor administratief afgesloten. Na een week of zo geen toegang tot de DM toch maar gebeld naar Fluvius. Ondanks het feit van een eenvoudige administratieve vergissing -kwestie van een vakje aanvinken- moest er dus toch een Fliuvius medewerker langskomen om vast te stellen dat we effectief elektriciteit hebben. Ik ben er vrij zeker van dat hier in het dorp dagelijks Fluvius medewerkers passeren, toch was er pas na meer dan een maand een datum vrij. Duur van de tussenkomst: 2 minuten max.
Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Ik heb het hier al ergens aangehaald, bij de installatie van de DM die overigens netjes werd uitgevoerd, is er hier een administratieve fout gemaakt door de installateur. Mijn meter werd daardoor administratief afgesloten. Na een week of zo geen toegang tot de DM toch maar gebeld naar Fluvius. Ondanks het feit van een eenvoudige administratieve vergissing -kwestie van een vakje aanvinken- moest er dus toch een Fliuvius medewerker langskomen om vast te stellen dat we effectief elektriciteit hebben. Ik ben er vrij zeker van dat hier in het dorp dagelijks Fluvius medewerkers passeren, toch was er pas na meer dan een maand een datum vrij. Duur van de tussenkomst: 2 minuten max.
Als het langer dan een werkdag of vijf duurt, toch maar eens bellen naar Fluvius.
Ge moet u eens voorstellen dat men dat zelf kan doorgeven en dat een grootverbruiker per vergissing het serienummer van uw teller opgeeft.
Dan zou het wel snel zijn “konden ze dat nu niet eerst controleren“.
Aan alles is een voor- en nadeel.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Iemand ervaring met P1 poort dongles zoals Home Wizzard? Of andere dongles om het verbruik in real time op te volgen? Wij hebben sinds vorige maand zonnepanelen en al een tijdje een DM. De app die de installateur aanhaalde, die waarop de omvormer van Huawei is ingesteld, geeft mij toch te weinig info. Ik wil dit wel wat beter kunnen opvolgen en bewuster mijn zonnepanelen gebruiken want het is toch wel anders verbruiken dan voordien zonder de panelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtNou, nog steeds niks, dit krijg ik als melding.
Vrijdag .... tjah al in weekendstemming
grts
Sieg
Doch, met dit resultaat
Je kan de poort openen of sluiten door hieronder op het schuivertje te klikken.
cancel Nog even geduld. Binnen 3 dagen kunnen we de meter vanop afstand aansturen en kun je de gebruikerspoort openen of sluiten.
Gegevens kunnen ook niet uitgelezen worden, blijkbaar duurt dat ook nog eens drie dagen ...
So the saga continues ....
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk berichtIemand ervaring met P1 poort dongles zoals Home Wizzard? Of andere dongles om het verbruik in real time op te volgen? Wij hebben sinds vorige maand zonnepanelen en al een tijdje een DM. De app die de installateur aanhaalde, die waarop de omvormer van Huawei is ingesteld, geeft mij toch te weinig info. Ik wil dit wel wat beter kunnen opvolgen en bewuster mijn zonnepanelen gebruiken want het is toch wel anders verbruiken dan voordien zonder de panelen.
Er zijn enkele merken die gekoppeld kunnen worden en Huawei hoort erbij.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Dinsdag ... digitale meter is zichtbaar op mijn fluvius, poortaanvraag gedaan
Doch, met dit resultaat
Moeten ze daar iemand de kelders insturen voor manueel op een knop te laten drukken misschien ?
Gegevens kunnen ook niet uitgelezen worden, blijkbaar duurt dat ook nog eens drie dagen ...
So the saga continues ....
grts
Sieg
Denk aan al die tientallen jaren dat je dat niet kon met de analoge meter, op die paar dagen zal het nu ook wel niet meer komen zeker?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Klagen is uiteraard eenvoudiger dan geduld hebben.
Denk aan al die tientallen jaren dat je dat niet kon met de analoge meter, op die paar dagen zal het nu ook wel niet meer komen zeker?
Het gaat erom dat die meter toch zo slim is volgens de (eerdere) reclame van Fluvius, het zou je leven zo vergemakkelijken, alé ...
Wat was er makkelijker aan dan gewoon eens op je analoge teller te kijken zonder te moeten letten op hetgeen je nu verlieslatend op het net steekt of over een bepaalde capaciteit gaat
In Nederland plaatsen ze de digitale meter en op hetzelfde moment van plaatsing wordt alles geactiveerd, dus waarom kan dat niet bij Fluvius, wij in België betalen al het meeste voor stroom in Europa, dus ...
Men moet toch niet manueel schakelaars gaan omzetten in de diepe duistere kelders van Fluvius om die P1 poort aan te schakelen ?
Of misschien toch wel ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Klagen is uiteraard eenvoudiger dan geduld hebben.
Tegenwoordig lees je constant: het kan tot X uren of X dagen duren eer dit of dat actief zal zijn.
Maar ge blijft kampioen in het vergoelijken van al wat tegenwoordig alsmaar vierkanter draait in dit land.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Daar gaat het 'm niet over, jij verdraait de zaak
Het gaat erom dat die meter toch zo slim is volgens de (eerdere) reclame van Fluvius, het zou je leven zo vergemakkelijken, alé ...
Wat was er makkelijker aan dan gewoon eens op je analoge teller te kijken zonder te moeten letten op hetgeen je nu verlieslatend op het net steekt of over een bepaalde capaciteit gaat
In Nederland plaatsen ze de digitale meter en op hetzelfde moment van plaatsing wordt alles geactiveerd, dus waarom kan dat niet bij Fluvius, wij in België betalen al het meeste voor stroom in Europa, dus ...
Men moet toch niet manueel schakelaars gaan omzetten in de diepe duistere kelders van Fluvius om die P1 poort aan te schakelen ?
Of misschien toch wel ...
grts
Sieg
Idem met die meters, als niemand die activeert, dan is die niet actief.
En diegene dat dit doorgeeft is de installateur ervan … hoe langer die wacht, hoe langer het duurt.
En het is ook redelijk aanvaardbaar dat ze dat in bulk doorsturen en dat dit ook in bulk geactiveerd wordt.
Buiten de nieuwe teller activeren, moeten ook nog de tellerstanden van de analoge meters verwerkt worden.
En ook hier niet uitgesloten (is maar een klein vermoeden) dat dit eerder in bulk gebeurt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
De ontembare toename van het aantal computers in alle mogelijke diensten is van langsom meer recht evenredig met de toename van de wachttijden voor alles en nog wat.
Tegenwoordig lees je constant: het kan tot X uren of X dagen duren eer dit of dat actief zal zijn.
Maar ge blijft kampioen in het vergoelijken van al wat tegenwoordig alsmaar vierkanter draait in dit land.
U doet net het omgekeerde, u “eist” steeds dat iedereen voor u moet springen en alles op staande voet geregeld is want “er bestaan computers”.
Echter zo gaat dit niet altijd en het kan uiteraard best zijn dat zaken in bulk verwerkt worden, dat er ergens een controle moet gebeuren of dat er een timer op staat omdat eerst andere zaken moeten verwerkt worden.
Probleem is dat mensen vaak te verwend zijn en vinden dat alles direct moet gebeuren … dat is het nadeel van de moderne wereld met computers.
Vroeger stuurde men een brief en was men content als die na een paar dagen toekwam, nu klaagt men al als een mail na 10 seconden niet afgeleverd is.
Of niet misschien?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment