Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Digitale meter komt er toch

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Houdt helemaal geen rekening mee dat wanneer je in de winter thuis komt van je werk, je bijna 0,0% rechtstreeks verbruik hebt ... uitgezonderd het sluipverbruik van uw deurbel en wekker. [emoji17]
    Inderdaad, er zijn een kleine 3 miljoen huishoudens in Vlaanderen, er zijn dus een kleine 3 miljoen verschillende en van de "standaard" meer of minder afwijkende verbruikers.
    En daar gaat men dan een resultaat op bouwen dat kant nog wal raakt. Zoals 55% eigen direct verbruik als je meld "nooit thuis" of 45% bij "helft van de tijd thuis".
    Terwijl ik in de winter dagen heb van méér dan 100 kWh verbruik bij opbrengst van 1 of 2 kWh.

    De simulator is dus niet enkel een misbaksel, het is zelfs een bedrieglijk misbaksel die de belanghebbenden gewoon een rad voor de ogen draait. Misdadig noem ik dat.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Digitale meter komt er toch

      Nete,
      Als ik ingeef dat ik 20.000 kWh opbrengst heb en mijn verbruik -14.400 kWh is, dan geeft de tool aan dat ik maar 10% zelfconsumptie heb en 10€ voordeel haal uit de omschakeling.

      Slechts 10% rechtstreeks verbruik en 10€ voordeel als men 14,4 MWh cadeau doet?
      Te zot voor woorden!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Digitale meter komt er toch

        In Brussel hebben ze prijs.
        Terugdraaiende teller voor eigenaars zonnepanelen wordt afgeschaft in Brussel

        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Digitale meter komt er toch

          And the story never ends ....
          Ik dacht toch dat het de taak was dat VREG de klant tegen oubolligheden diende te beschrmen ? Niet dus.

          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...anlief-doet-s/

          Vorige week nog Luminus aan de telefoon gehad met de vraag of ik niet een digitale meter wou. De madam begon in waterval alle voordelen op te nomen en die raakten kant noch wal ..
          Toen ze gedaan had replikeerde ik gewoon dat ik geen digitale meter wilde. Ze verschoot. Toen ze vroeg waarom en bla bla bla dat er enkel voordelen waren vroeg ik haar of zij al over een digitale meter beschikte en indien ze zonnepanelen had.
          Fier: " Ja, ik heb zonnepanelen, weet je die groene dinges ..." op de vraag van digitale meter was het antwoord neen. Ik vroeg haar dan dat ze misschien best eens in de spiegel keek en eerst bij haar zelf probeert een digitale meter te slijten.
          Toen werd nogal kort de telefoon neer gelegd...
          En nu komt de ware bedoeling naar boven ... Een werkende mens zal betalen, veel betalen want hij kan enkel energie opnemen wanneer hij thuis is ... En koken doet nu meestal iedereen in de piekuren, waar zoud men anders die term kunnen vandaan halen ?
          En de TV ga ik nu tijdens de pauze over de middag bekijken. Goed hé, het nieuws van 8 uur 's avonds reeds over de middag bekijken... Man, man, in wat voor chaotische energiewereld leven wij nu.
          En zonnepaneelbezitters gaan nu hun geproduceerde energie kunnen verkopen ... Lees, je zal moeten betalen voor het gebruik van die digitale meter en dan nog eens de infra en de mensen die voor jouw die handel op zetten ... beheren ...
          Zoiets als ' de berus van de zonnepanelen'. De vrije markteconomie.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • Re: Digitale meter komt er toch

            Met die digitale meter staat de deur naar willekeur helemaal open.
            Ze gaan mensen afsluiten die "het net belasten op het verkeerde moment" (lees de rijken zullen stroom hebben en de gewone mens gaan ze kapteren of zelfs afsluiten op piekmomenten).
            Big brother in de hoogste graad van het onderwerpen van het volk omdat de regering zijn zaakjes niet op orde krijgt.
            Er maar 1 echte keurige oplossing en dat is nieuwe kerncentrales bijzetten.

            Comment


            • Re: Digitale meter komt er toch

              Kijk, op zich is dat geen slecht idee om energieafname te spreiden, alleen zal het er van af hangen hoeveel één en ander moet kosten. Er is nu trouwens ook al een verschil tussen tarieven (enkelvoudig, tweevoudig en zuiver nacht) en dat begrijpt iedereen dat je 's nachts goedkoper stroom kan afnemen zonder een discussie te moeten voeren van arm of rijk. Ik denk hier vooral richting toekomst nu aardgas en stookolie op termijn verboden gaan worden en vervangen door warmtepompen en die hebben meer elektrische stroom nodig. Ook meer elektrische voertuigen staan er aan te komen en dat zijn grote (elektrische) vermogens die iedereen gaat afnemen zodra die thuiskomt van z'n werk, vandaar grote pieken op het netwerk. Het gaat hem heus niet over een tv of koffiezetapparaat, maar over grote pieken over langere periodes. In elk geval is dit van de VREG een betere oplossing dan een vlak capaciteitstarief waarbij je een extra belasting mag ophoesten, gewoon omdat je een 3x400V 40A aansluiting hebt. Ook al gebruik je er maar 10A van. Alleen hang alles af van de berekening van die pieken, gaat het over de grootste piek in jouw stroomafname tijdens 1 week? 1 maand? Wordt er gemeten over verschillende (3-10) pieken over een bepaalde tijd? Men kan moeilijk dit voorstel van VREG goedkeuren of afschieten zonder alle feiten of simulaties te kennen voor wat dit zal betekenen in jouw specifieke situatie. Oh,ja: voor de zonnepaneleneigenaars zou de netvergoeding afgeschaft worden maar komt er een injectievergoeding. Wie weet wat dat effectief zal inhouden...
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Oh,ja: voor de zonnepaneleneigenaars zou de netvergoeding afgeschaft worden maar komt er een injectievergoeding. Wie weet wat dat effectief zal inhouden...
                Je moet dringend bij de VREG in de PR gaan werken hoor ! Het is voorlopig het toppunt: wie zonnepanelen heeft zal dus moeten gaan betalen om stroom aan het publieke net cadeau te doen.
                Terwijl ongeveer iedereen er stilaan van overtuigd is dat er maar één ding telt als ze weer met een nieuwe regeling voor de dag komen: Hoe zo veel mogelijk geld uit de verbruiker zijn zakken halen.
                En onze talloze regeringen zullen wel volgen als de inkomsten van gas en olie wat verminderen.

                Het wordt echt wraakroepend om zien hoe al onze overheden echt absoluut van geen hout pijlen meer weten te maken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Digitale meter komt er toch

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  *snipped* Je moet dringend bij de VREG in de PR gaan werken hoor ! Het is voorlopig het toppunt: wie zonnepanelen heeft zal dus moeten gaan betalen om stroom aan het publieke net cadeau te doen.
                  Voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor de VREG en heb zélf zonnepanelen. Ik kan er ook van rotten dat de overheid alle afspraken uit het verleden op de helling zet én zonnepaneleneigenaars laat betalen voor de stroom die ze op het net zetten. Misschien moeten we met z'n allen eens afspreken op een zonnige dag om de panelen van 8 tot 20u uit te schakelen.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Er maar 1 echte keurige oplossing en dat is nieuwe kerncentrales bijzetten.
                    Je zit er niet ver naast.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Je moet dringend bij de VREG in de PR gaan werken hoor ! Het is voorlopig het toppunt: wie zonnepanelen heeft zal dus moeten gaan betalen om stroom aan het publieke net cadeau te doen.
                      Terwijl ongeveer iedereen er stilaan van overtuigd is dat er maar één ding telt als ze weer met een nieuwe regeling voor de dag komen: Hoe zo veel mogelijk geld uit de verbruiker zijn zakken halen.
                      En onze talloze regeringen zullen wel volgen als de inkomsten van gas en olie wat verminderen.

                      Het wordt echt wraakroepend om zien hoe al onze overheden echt absoluut van geen hout pijlen meer weten te maken.
                      Wij hebben nu twee jaar panelen liggen zonder enige subsidie of GSC’s, we hadden goede opbrengst en hebben meer dan 2 MWh overschot gehad ... dat is niet hun fout natuurlijk.
                      Maar om die 2 MWh cadeau te doen hebben we 624€ prosumententarief betaald, ook dat wisten we vooraf.
                      Met de digitale meter en het voorstel van de VREG zou daar minstens 58% bij komen.
                      Als ze dan ook nog eens extra willen als je tijdens de piek verbruikt (wat niet anders kan als werkende mens), dan heeft de investering geen nut meer.
                      En een batterij?
                      Die willen ze ook monitoren en laten betalen voor hetgeen je niet van het net neemt om de leveranciers hun inkomsten te garanderen. [emoji107]
                      Geld is de enige reden, niks anders.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Geld is de enige reden, niks anders.
                        10000000000% akkoord.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          10000000000% akkoord.
                          Wat een besluit na 8 pagina's vullen
                          Wacht nog maar even af wat de volgende regering ons door de strot zal rammen. 'Ons' Michelleke' zal ons land niet sparen nu hij Europees mee mag beslissen.

                          Hier nog niks van 'moderne aanpassingen en investeringen' die een hoop geld kosten. Ben sebiet nog beter af dan de rest als ik het hier zo even snel overloop...

                          Comment


                          • Re: Digitale meter komt er toch

                            Heb net te horen gekregen dat de VREG een voorstel heeft ingediend, of van plan is in te dienen, voor het afschaffen van het nachttarief
                            Die VREG was er toch om consumenten te helpen ???? nog niks dan negatiefs gehoord van de VREG

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Heb net te horen gekregen dat de VREG een voorstel heeft ingediend, of van plan is in te dienen, voor het afschaffen van het nachttarief
                              Die VREG was er toch om consumenten te helpen ???? nog niks dan negatiefs gehoord van de VREG

                              grts
                              Sieg
                              Klopt, ze willen de prijs volledig koppelen aan je piek verbruik Sieg.
                              Je kan nu reeds zien wanneer ze de plaatsing van je digitale meter hebben ingepland. KLIK en vul je ean nummer in.

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Heb net te horen gekregen dat de VREG een voorstel heeft ingediend, of van plan is in te dienen, voor het afschaffen van het nachttarief
                                Die VREG was er toch om consumenten te helpen ???? nog niks dan negatiefs gehoord van de VREG

                                grts
                                Sieg
                                VREG= Vlaamse Vereniging van energie (geld) Graaiers
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X