Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe horlogediscussie

Iemand een idee hoeveel afwijking eigenlijk getolereerd mag worden?
    Ik mag veronderstellen dat er tussen de verschillende horloges toch altijd iets verschil zit.

Mijn Seiko gaat natuurlijk op de seconde juist omdat die zichzelf steeds corrigeert, redelijk mooi meegenomen.

De Navitimer kan ik moeilijk zeggen op langere tijd mits ik die niet dagelijks draag waardoor ze al eens stil valt.

De Breitling Professional gaat tot op heden gelukkig volledig juist, maar drie weken is misschien wat kort om dat op te zien.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Iemand een idee hoeveel afwijking eigenlijk getolereerd mag worden?
      Ik mag veronderstellen dat er tussen de verschillende horloges toch altijd iets verschil zit.

Mijn Seiko gaat natuurlijk op de seconde juist omdat die zichzelf steeds corrigeert, redelijk mooi meegenomen.

De Navitimer kan ik moeilijk zeggen op langere tijd mits ik die niet dagelijks draag waardoor ze al eens stil valt.

De Breitling Professional gaat tot op heden gelukkig volledig juist, maar drie weken is misschien wat kort om dat op te zien.
      The COSC also certifies quartz chronometers. Since no international standard currently applies to the electronic quartz watch, the COSC has established a test requirement for quartz chronometers based on the ISO 3159 standard. This prescription that certifies their performance as it does for the mechanical chronometer.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

• De nieuwe horlogediscussie

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dat zijn inderdaad de voorschriften voor COSC gecertifieerde horloges Marc, maar wat ondervinden jullie zelf met jullie eigen horloges?
        Ook zijn niet alle horloges altijd COSC gecertifieerd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Die van mij zitten allemaal tussen de -5 tot +5 s/dag.
          Op de timegrapher kan dat soms een beetje anders zijn omdat deze steeds in dezelfde hoek blijft.

Ook in de watchwinder heb ik ander gedrag dan wanneer ik ze 2 of 3 dagen rond mijn pols draag.

Eén van de charmes van een duur mechanisch klokje toch..
          Als 't juist moet zijn kijk je naar de Seiko of je gsm.

Ik heb ook nog een Tissot T-Touch ExpertII, de voorloper van de smartwatches. Deze heeft een LED achtergrond display en touch screen. Je kan die in een soort coma leggen (sleep) waarbij de wijzers op 12u geparkeerd worden en deze pas wakker worden na activatie. Op deze manier gaat de batterij 2 jaar mee. Als je wat speelt met de functies is deze na 6 maand plat en wordt deze normaal gezien bij Tissot vervangen voor 150 euro.
          Veel geld voor een CR2032 batterijtje en 15 minuten werk. En je krijgt ze dan nog niet eens ingesteld terug!
          Les geleerd ondertussen. Ik heb voorgesteld om alle batterijwissels te doen aan de helft van de prijs.. maar ze waren niet geinterreseerd

Dan zit jij met de 'Cockpit' wel goed

Groeten,
          Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
            Ook in de watchwinder heb ik ander gedrag dan wanneer ik ze 2 of 3 dagen rond mijn pols draag.
            Mag ik vragen wat je daarbij ondervindt?
            Is er dan meer of minder afwijking?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dat schommelt ook..
              Soms 5 sec per dag, soms 15. En wanneer je ze draagt blijft deze netjes schommelen tussen wat aanvaardbaar is. Sommige automaten zelfs +/-15 s.

Ik heb eens een IWC 3 weken aan de winder laten draaien en die zat op - 1s.

En dan ook nog een beetje afhankelijk van de instelling vd winder want sommige binnenwerken winden maar op in 1 draairichting vd rotor.

Of je doet ze 's avonds uit en legt ze op de kast kant ipv op de kroon en dat scheelt ook.

Maak je er vooral niet druk om, een ontregelde horloge zal snel je aandacht trekken.. Een goed lopende niet. 👍

Comment

Die van mij zitten allemaal tussen de -5 tot +5 s/dag.
                Op de timegrapher kan dat soms een beetje anders zijn omdat deze steeds in dezelfde hoek blijft.

Eén van de charmes van een duur mechanisch klokje toch..
                Als 't juist moet zijn kijk je naar de Seiko of je gsm.

Ik heb ook nog een Tissot T-Touch ExpertII, de voorloper van de smartwatches. Deze heeft een LED achtergrond display en touch screen. Je kan die in een soort coma leggen (sleep) waarbij de wijzers op 12u geparkeerd worden en deze pas wakker worden na activatie. Op deze manier gaat de batterij 2 jaar mee. Als je wat speelt met de functies is deze na 6 maand plat en wordt deze normaal gezien bij Tissot vervangen voor 150 euro.
                Veel geld voor een CR2032 batterijtje en 15 minuten werk. En je krijgt ze dan nog niet eens ingesteld terug!
                Les geleerd ondertussen. Ik heb voorgesteld om alle batterijwissels te doen aan de helft van de prijs.. maar ze waren niet geinterreseerd

Dan zit jij met de 'Cockpit' wel goed

Groeten,
                Bart
                Ik heb ook een T-Touch II gehad, op stalen (of titanium band - weet het al niet meer ) en met carbon dial, ha ja, nu ik er aan denk, ik heb ook de I gehad.
                Zou het echt zo moeilijk zijn om die batterijen zelf te vervangen ????
                Ik heb ooit eens de batterijen van een Breitling B1 zeff vervangen en dat is toen perfect gelukt.
                Je moet wel de juiste sleutel hebben ( zeker bij voor die casebacks van Breitling ) en je moet zeer goed weten hoe je de electronica terug correct kan activeren.
                Maar benevens dat is het een eitje

De Breitling van Freddy is in dat opzicht wel makkelijker, maar... ook zo'n oplaadbare batterij geeft ooit eens de geest en dan kan je wellicht alleen bij Breitling terecht.....
                Ongeveer hetzelfde als B&O met hun MCC pick-up elementen. Kon je ook alleen maar bij B&O terecht. En dan rinkelt de kassa....

Nu, dat kan uiteindelijk nog lang duren hoor Freddy, daar zou ik nu nog niet van wakker liggen.

Comment

Nu, dat kan uiteindelijk nog lang duren hoor Freddy, daar zou ik nu nog niet van wakker liggen.
                  Mits ik de wekker niet gebruik, zal het wel wat langer duren voordat ik daar wakker van ga liggen. [emoji1][emoji1][emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

1) Dat schommelt ook..
                    Soms 5 sec per dag, soms 15. En wanneer je ze draagt blijft deze netjes schommelen tussen wat aanvaardbaar is. Sommige automaten zelfs +/-15 s.
                    .../...
                    2) En dan ook nog een beetje afhankelijk van de instelling vd winder want sommige binnenwerken winden maar op in 1 draairichting vd rotor.
                    Dank voor de toelichting.
                    1) Dus toch wel duidelijk een verschil mogelijk,met een watchwinder.
                    2) De draairichting lijkt me nog redelijk logisch dat er een impact is.

We kunnen dus besluiten dat een watchwinder maar een hulpmiddel is, maar niet zo goed als je eigen pols. [emoji6]

Die watchwinders zijn ook in alle prijzen te vinden, van een 25€ tot meer dan 1500€. [emoji15]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Dank voor de toelichting.
                      1) Dus toch wel duidelijk een verschil mogelijk,met een watchwinder.
                      2) De draairichting lijkt me nog redelijk logisch dat er een impact is.

We kunnen dus besluiten dat een watchwinder maar een hulpmiddel is, maar niet zo goed als je eigen pols. [emoji6]

Die watchwinders zijn ook in alle prijzen te vinden, van een 25€ tot meer dan 1500€. [emoji15]
                      Waarom kopen mensen watchwinders ?

1) Bij automatische horloges, en dan meestal nog met "complicaties" zoals maanstand, dag, maand, jaar enz... opdat je het horloge enkele dagen niet kan dragen ( je wil bv. een ander horloge dragen ) en wanneer je ze dan weer omdoet, staat ze perfect op de juiste tijd en ook alle andere instellingen zijn verder gegaan, net alsof het een quartz zou zijn.

2) Omdat het mooi oogt op de kast.

Denk eraan dat goedkoop op termijn meestal duurkoop is: ofwel beginnen ze veel en storend geluid te maken. ( vervelen in een woonkamere en al helemaal niet te doen in een slaapkamer ), ofwel begeeft de motor het.

De RR van de watchwinders is ORBITA - surf maar eens naar hun $ite () - je kan daar ook de instellingen per werkje vinden, want dat verschilt van horloge tot horloge.

Nu Orbita is zeker nog niet de duurste - alhoewel maar deze:

Jaeger LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie - komt met GRATIS kluis, met ingebouwde watchwinders !

jaeger-lecoultre hybris mechanica 55 grande sonnerie watchjaeger-lecoultre hybris mechanica 55 grande sonneriejaeger lecoultre hybris mechanica grande sonner...

Echt een koopje ! 2 500 000 dollar

After writing a few articles about this watch I wanted to step back and think about it a bit. To be “the world’s most complicated watch,” even for a short period of time is quite a feat. This is measured in terms of “complications” which tend to have generally accepted definitions and can be enumerated […]
                      Last edited by Alfa Centauri; 24 oktober 2018, 22:20.

Comment

Echt een koopje ! 2 500 000 dollar
                        Voor die prijs kan je niet veel deftig vinden. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Voor die prijs kan je niet veel deftig vinden. [emoji6]
                          Zucht, ik zie het al, gij wilt er eentje met een kroontje op !

Comment

Gisteren eindelijk gevonden waar ik reeds lang naar zocht. De Breitling exospace B55 connected titanium.
                            Helemaal mijn ding

Comment

Mooie keuze!
                              Veel plezier ermee 👍

Comment

En het vrouwtje ook eens verwend. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...