Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat licht ziet een camera beter dan een mens, is voor het oog veel minder en ook instelbaar.
    Komt met een magneetcontact op een kabeltje.
    Tot op heden doet die al 24 uur op één lading, veel langer heb ik ze nog niet hé ... zal de toekomst wel uitwijzen.[emoji41]
    Zo'n contact zoals bij de vorige MacBookPro reeksen ook werd gebruikt om die op te laden. Heel handig en trekt het kabeltje vanzelf op zijn plaats.
    De oplaadbeurt zal wel afhangen van hoe je het horloge het meeste gebruikt. Als het lichtgevende digitale gedeelte veel opslaat zal dat uiteraard meer verbruiken.
    Slaat die lichtgevende functie dan gemakkelijk op? Ik lees dat dit zo gebeurt bij een hoek van 35°.
    Mijn B1 heeft ook al het Superquartz movement maar zijn batterij moet nog vervangen worden als ze leeg is. Ik hoop dat die nog een tijdje meegaat want die dan wel geplaatst worden door een gecertifieerd horlogemaker. Niet iedereen kan je daar laten aan prutsen natuurlijk. Mijn B1staat ook meestal in de chronometer stand, juist om de batterij te sparen. Dit blijkt toch een efficiënte hulp.
    Last edited by enero; 30 september 2018, 20:36.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Zo'n contact zoals bij de vorige MacBookPro reeksen ook werd gebruikt om die op te laden. Heel handig en trekt het kabeltje vanzelf op zijn plaats.
      De oplaadbeurt zal wel afhangen van hoe je het horloge het meeste gebruikt. Als het lichtgevende digitale gedeelte veel opslaat zal dat uiteraard meer verbruiken.
      Slaat die lichtgevende functie dan gemakkelijk op? Ik lees dat dit zo gebeurt bij een hoek van 35°.
      Mijn B1 heeft ook al het Superquartz movement maar zijn batterij moet nog vervangen worden als ze leeg is. Ik hoop dat die nog een tijdje meegaat want die dan wel geplaatst worden door een gecertifieerd horlogemaker. Niet iedereen kan je daar laten aan prutsen natuurlijk. Mijn B1staat ook meestal in de chronometer stand, juist om de batterij te sparen. Dit blijkt toch een efficiënte hulp.
      Men kan kiezen uit vier standen van helderheid en ook wanneer het licht aan gaat.
      Dit kan zijn bij een bepaalde hoek (automatisch), dat kan uitgeschakeld worden.
      Het licht kan ook aangezet worden door een druk op de kroon, dat is instelbaar op 2, 4 of 6 seconden.
      Verder heeft men ook een nachtmodus, indien actief dan is de automatische functie bij tillen uitgeschakeld tussen 00:00 en 06:00.
      Wanneer de batterij op het einde komt, dan wordt energie bespaard door de secondewijzer om de vier seconden te laten bewegen.
      Wanneer bijna volledig plat, dan worden alle wijzers gestopt om energie over te houden voor het geheugen zodat geen settings of tijden verloren gaan.
      Eigenlijk wel redelijk bedacht zo te zien.
      Voordeel is de herlaadbare batterij, men moet wel vaker laden maar niet telkens naar de winkel ... al zal deze batterij het ook wel ooit eens begeven zeker?
      Maar we gaan niet vooruit lopen op de feiten, we zien het wel als het zover is.
      Ik veronderstel dat de B1 toch wel een paar jaar verder kan op een batterij en dat een officiële dealer wel snel voor vervanging kan zorgen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Men kan kiezen uit vier standen van helderheid en ook wanneer het licht aan gaat.
        Dit kan zijn bij een bepaalde hoek (automatisch), dat kan uitgeschakeld worden.
        Het licht kan ook aangezet worden door een druk op de kroon, dat is instelbaar op 2, 4 of 6 seconden.
        Verder heeft men ook een nachtmodus, indien actief dan is de automatische functie bij tillen uitgeschakeld tussen 00:00 en 06:00.
        Wanneer de batterij op het einde komt, dan wordt energie bespaard door de secondewijzer om de vier seconden te laten bewegen.
        Wanneer bijna volledig plat, dan worden alle wijzers gestopt om energie over te houden voor het geheugen zodat geen settings of tijden verloren gaan.
        Eigenlijk wel redelijk bedacht zo te zien.
        Voordeel is de herlaadbare batterij, men moet wel vaker laden maar niet telkens naar de winkel ... al zal deze batterij het ook wel ooit eens begeven zeker?
        Maar we gaan niet vooruit lopen op de feiten, we zien het wel als het zover is.
        Ik veronderstel dat de B1 toch wel een paar jaar verder kan op een batterij en dat een officiële dealer wel snel voor vervanging kan zorgen?
        Zit blijkbaar goed in mekaar die B50. Zelf moet ik toch altijd weer eens de handleiding ter hand nemen bij overschakeling naar zomeruur en omgekeerd.
        Mijn B1 loopt nog steeds op de originele batterij bij aankoop een paar jaar geleden. Maar zoals aangegeven ik spaar ook die batterij zoveel als mogelijk.
        Last edited by enero; 1 oktober 2018, 06:07.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik hoop dat toch en ben zelfs vrij zeker. [emoji1]

          En eens buiten in volle licht.

          Proficiat met de aankoop

          Vond die ook knap, maar te klein voor mijn pols. Het is bij mij de Avenger Hurricane geworden
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

          Comment


          • De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
            Proficiat met de aankoop

            Vond die ook knap, maar te klein voor mijn pols. Het is bij mij de Avenger Hurricane geworden
            Bedankt [emoji6]

            Hmmm ... 50 mm. [emoji106]
            Ook proficiat want dat is ook wel een mooie.
            Last edited by VerSeg; 30 september 2018, 22:58. Reden: Typfouten
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Zit blijkbaar goed in mekaar die B50. Zelf moet ik toch altijd weer eens de handleiding ter hand nemen bij
              Mijn B1 loopt nog steeds op de originele batterij bij aankoop een paar jaar geleden. Maar zoals aangegeven ik spaar ook die batterij zoveel als mogelijk.
              Ja, dat heeft men met al die functies ... een handleiding kan handig zijn om alles te ontdekken.

              Eerlijk gezegd heb ik op nog niet veel horloges alle functies echt gebruikt.
              De enige waar ik alle functies veel van gebruikte was eentje dat enkel uur en datum had. [emoji16][emoji16][emoji16]

              De rest is meestal leuk om het horloge de looks en waarde te geven, maar buiten de eerste dagen wat spelen en uitzonderlijk eens de chronometer of timer heb ik daar niet veel van nodig.
              Nu de wekker kan wel eens handig zijn, maar met steeds een smartphone in de omgeving. [emoji12]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ja, dat heeft men met al die functies ... een handleiding kan handig zijn om alles te ontdekken.

                Eerlijk gezegd heb ik op nog niet veel horloges alle functies echt gebruikt.
                De enige waar ik alle functies veel van gebruikte was eentje dat enkel uur en datum had. [emoji16][emoji16][emoji16]

                De rest is meestal leuk om het horloge de looks en waarde te geven, maar buiten de eerste dagen wat spelen en uitzonderlijk eens de chronometer of timer heb ik daar niet veel van nodig.
                Nu de wekker kan wel eens handig zijn, maar met steeds een smartphone in de omgeving. [emoji12]
                Ja, dat is zo een beetje met elk van die zogeheten "professionele horloges". Die zijn zogezegd gemaakt voor de respectievelijke professionals, maar of ze die echt gebruiken voor wat ze zijn ontworpen is maar de vraag, ik denk eerder van niet.
                En het gros van de kopers, idem.. die kopen ze, zoals je aanhaalt, vooral voor de looks.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Rodania staat te koop:

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Samen met Pontiac, door de Nederlanden Ali Kinsbergen gelanceerd, de merken die in de jaren '50 in de lage landen het best gekend waren. Pontiac had een goeie prijs/kwaliteitsverhouding.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Een heel mooie, deze Superocean.

                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Te lang in de doos gezeten...

                        Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                          Te lang in de doos gezeten...
                          Ook wel een mooie. [emoji106]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                            Te lang in de doos gezeten...

                            Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
                            Zeer mooie IWC Schaffhausen. Dit is uiteraard van het betere werk...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Net uit verveling even wezen snuffelen naar koopjes...

                              Kwam ik de vleermuis toch wel tegen zeker:


                              Groeten!

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                En hoe lang doe je met een laadbeurt ?
                                Vorige zondag was die volledig opgeladen en vanavond, een week later dus, stond de batterij op 99%.
                                Hoe het verder evolueert, dat zal voor binnen een paar weken of maanden zijn. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X