Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Het merk zal misschien niet zo direct stoppen, maar misschien dat de winkel met het merk stopt: ofwel een bewuste keuze, ofwel de licentie verloren wegens te lage verkoop.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Het merk zal misschien niet zo direct stoppen, maar misschien dat de winkel met het merk stopt: ofwel een bewuste keuze, ofwel de licentie verloren wegens te lage verkoop.
      Het is over de winkel dat het gaat hé Marc, ze zijn ook de enige die op alles op voorraad van dat merk 20% geven ... ook op de nieuwere modellen dat er tussen zitten/zaten.
      Maar misschien zitten we er gewoon naast en is er een andere reden.

      Of Breitling voor iedereen minder mooi geworden is, dat is weer een ander punt ... ik hoor soms en lees ook reacties van mensen die het tijd vonden voor verandering.

      Dat de vleugels plaats ruimden voor een B is bij de meeste amateurs wel wat een tegenvaller, maar van een onbevestigde bron vernam ik dat ze terug zouden keren in de volgende collectie omdat er te veel kritiek op is.
      Maar ook dat is dus nog afwachten ... het is niet dat we ondertussen het uur niet kunnen aflezen. [emoji16]

      In elk geval was ik onlangs bij het laatste bezoek aan deze winkel wat geschrokken over de wat boerse klantgerichtheid en het wat wandelen sturen (andere persoon gehad dan wie ons gewoonlijk bedient).
      Slechte dag gehad waarschijnlijk?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Ik heb daar altijd al het idee gehad dat je geluk moet hebben en hopen dat ze goed gezind zijn als de deur open gaat..

        Ik had ook al gelezen dat er kans was dat de vleugels zouden terugkomen, hoewel er ondertussen toch al 2 zijn die me kunnen bekoren zonder maar ze niet veel 'anders' zijn dan de anderen.
        Ik ben in elk geval ook benieuwd naar de reden van de 'solden'.. Hoewel je nog steeds evenveel of meer betaald na wat zoekwerk. On- en offline.
        Maar als die plastieken Avenger daar nog lang blijft liggen zal ik ze mss toch moeten adopteren 🙂.

        Groeten!

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Ik heb daar altijd al het idee gehad dat je geluk moet hebben en hopen dat ze goed gezind zijn als de deur open gaat.
          De twee jongere personen, broer en zus, zijn heel vriendelijk en gedienstig tot nu toe ... maar de wat oudere man ziet mensen precies liever vertrekken dan komen, zo ongedienstig. [emoji107]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Ik heb nog eentje, Breitling Chronospace ‘Red Arrows’, gevonden, 25j oud maar in perfecte conditie. Alle papieren, doos, certificaat van 'limited edition' er bij. Had nog onderhoud in 11/2018:

            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
              Ik heb nog eentje, Breitling Chronospace ‘Red Arrows’, gevonden, 25j oud maar in perfecte conditie. Alle papieren, doos, certificaat van 'limited edition' er bij. Had nog onderhoud in 11/2018:
              Ziet er nieuw uit. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik vind de nieuwe Breitlings ( op enige uitzonderingen na) nog maar een schim van wat het merk tussen 1990 en pakweg 2010 was....
                Doet me niet veel meer.
                Enkele weken geleden een Heuer Carrera gekocht voor 5€ op de rommelmarkt, moet iets van de jaren 60 zijn denk ik,
                maar werkt nog perfect, model met de drie kleine wijzerplaatjes en chrono mogelijkheden, staat wet nergens TAG op,
                heb ze mee gegeven met een kennis die ook oude horloges verzameld.

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ziet er nieuw uit. [emoji1]
                  Is totaal niks op aan te merken. Zelfs het plastiekske op achterzijde was er nog. Originele aankoopdatum was 18/11/1994 in Tokyo
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Is totaal niks op aan te merken. Zelfs het plastiekske op achterzijde was er nog. Originele aankoopdatum was 18/11/1994 in Tokyo
                    een blijvertje..

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      't Is hier al véél te lang stil...
                      Daarom maar een steentje in de vijver gooien.
                      100 jaar Bauhaus... Is er hier iemand die daar mee bezig is geweest wat uurwerken betreft?
                      Dan denk ik aan zoiets:

                      'k Vind de uitspraak van Max Bill nog altijd "de nagel op de kop": "uhren,… so zeitlos, wie das eben gehen würde, ohne die zeit zu vergessen."
                      Zijn er nog merken die iets hebben gedaan in het kader van 100 jaar Bauhaus??

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Ik vind het wel een clean ontwerp, maar persoonlijk spreekt het mij zo niet aan.
                        Maar ja, dat is smaak natuurlijk.
                        Ik heb graag iets dat je voelt op je pols, en ik ook graag dat er iets " te zien" is op de wijzerplaat.
                        Breitling van 1990-2000 bv, Omega, Seiko, Bulova, Tag Heuer, maar ik heb ook nog andere merken hoor.

                        Ben momenteel bezig wat af te bouwen: ik stop, niet maar trop is te veel hé
                        Dus wie nog een mooi horloge aan een 2nd hand prijs zoekt, is hier altijd welkom.
                        De koffie staat klaar
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Tot voor kort waren horloges mijn nr. 1 hobby … heel veel merken & modellen gehad met prijskaartjes gaande van 50 euro tot >10000 euro … maar sinds kort volledig afgebouwd naar 1 simpele daily beater die ik ook voor mijn sportieve activiteiten kan gebruiken, namelijk de Garmin Fenix 6X Pro.

                          Eén van de toppertjes was toch wel de Omega Speedmaster Racing Co-Axial Master Chronometer Chronograph (een hele mond vol ) … net een maand geleden verkocht ...
                          Last edited by Slider@7; 27 oktober 2019, 13:00.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            @Slider@7 - Waarom zo'n depri icoontje? Als je die Omega zo geweldig vond, had je die toch kunnen houden. Als je die slecht van tijd tot tijd eens draagt is er nauwelijks onderhoud aan en de grote kosten zijn vroeger al gemaakt.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Omega, een merk dat mij totaal niet aanspreekt......ben ook verzamelaar maar ik denk niet dat er ooit eentje in mijn kast komt....
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Dacht ik ook, tot ik de blauwe 'Jeans-versie' van de Railmaster zag. Buiten budget maar wel verleidelijk.
                                Op het werk heeft één van de collega's een kleine Omega van zijn grootvader - ook wel tof, sommige vintage modellen.
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                                Comment

                                Working...
                                X