Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Deze heb ik vandaag aangeschaft :

    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Moeten er op horloges rond deze tijd geen winterbandjes ?

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Moeten er op horloges rond deze tijd geen winterbandjes ?
        Michelin of Continental ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Deze heb ik vandaag aangeschaft :

          http://www.fotokine.be/Steinhart.jpg
          Mooie aanwinst !!! Ik hou wel van die kleursetting.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            @Laurens - klopt natuurlijk … maar het leven is soms keuzes maken … en hoofd en hart zitten hierbij niet altijd op dezelfde golflengte.

            En omdat een beeld meer zegt dan woorden ...

            Last edited by Slider@7; 28 oktober 2019, 18:56.

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Moeten er op horloges rond deze tijd geen winterbandjes ?
              Wisselen omwille van temperatuurverschillen, dat doe ik niet. Er zijn mensen die zweren op staal tijdens de zomer en leer bij kouder weer. Ik lig er niet wakker van. Zomerkleurtjes, zoals een oranje MN bandje, vervangen door een meer gepast donker bandje, dat is intussen wel gebeurd.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Slider@7 Bekijk bericht
                @Laurens - klopt natuurlijk … maar het leven is soms keuzes maken … en hoofd en hart zitten hierbij niet altijd op dezelfde golflengte.

                En omdat een beeld meer zegt dan woorden ...

                Hier een broertje dat bij mij woont. ( niet mijn foto's voor alle duidelijkheid )

                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Nightview ( ook geen eigen foto, maar het geeft een duidelijk beeld )

                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik vind het wel een clean ontwerp, maar persoonlijk spreekt het mij zo niet aan.
                    Maar ja, dat is smaak natuurlijk.
                    Klopt... Over Smaak enz...
                    Om terug te keren naar Bauhaus, blijkbaar stond ik niet alleen met mijn vraag of er nog merken daar iets mee gedaan hebben.
                    Hier een mooi overzichtsartikel:
                    https://www.watchtime.net/uhren-szene/uhren-im-bauhaus-stil/

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie



                      Twee aanwinsten van het afgelopen jaar, allebei tweedehands aangeschaft:
                      • Links een Seiko 'Jade Monster' - Wat te groot en wat te uitbundig, maar dat maakt het net een welkome afwisseling met mijn andere horloges. Dit is een zogenaamd JDM of Japan Domestic Market model, in principe dus enkel beschikbaar in Japan. Tegenwoordig bestaan grenzen natuurlijk niet echt meer.
                      • Rechts een Autodromo Group B - Microbrands zijn kleine (één- of tweemans)bedrijfjes die beperkte reeksen horloges uitbrengen, geproduceerd in China en dikwijls met Kickstarter als financierings- en lanceringsvehikel. Autodromo is één autofreak die zich door de Group B rally's van de jaren '80 en het dashboard van een Lancia Delta liet inspireren tot dit ontwerp.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Jammer dat dit draadje al een tijd stil ligt. Eens kijken of het terug op gang te trekken is met een nieuwe foto, ditmaal van mijn Halios Seaforth. Opnieuw een microbrand, maar die interesseren me nu eenmaal het meest. Voorlopig ligt het uitbreiden van de verzameling even stil, er zit genoeg afwisseling in de dagelijkse keuze. Ben ik hier de enige die elke dag een ander horloge draagt?

                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Ik heb drie horloges,
                          1. Pontiac naar aanleiding van het jaar 2000, gekregen van mijn werkgever de NMBS met certificaat, garantie tegen verlies en zo.
                          2. Eentje van € 15,00 gekocht op de markt in Mol zowat 10 jaar geleden en dat ding loopt nog steeds perfect en heb maar twee keer een nieuwe batterij moeten laten steken
                          3. Een Rodania gekregen van mijn echtgenote. Staal en zwart op de armband is nog niks verf af. Mag ook wel voor die prijs.

                          Die milleniem harloge heb ik één keer aan gehad en dan weer in z'n doos opgeborgen. Simpel horlogeken eigenlijk maar is voor mij een aandenken.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Ik gebruik hier een huawai gr2, die mij niet alleen de tijd weergeeft, maar ook het aantal stappen, slaapkwaliteit, aantal treden, hartslag.
                            Een uurwerk is dus ook een stimulans om te sporten, ingebouwde trainingsprogrammas: vb half uur hometrainer, hij zegt mij om de 10 minuten de hartslag, een wandeling hij zegt mij elke km,het aantal kilometers, de afgelopen tijd,...

                            Eerlijk gezegd zou ik niet naar een ‘gewoon’ uurwerk terug willen gaan en ik heb de beschikking over een tiental wijzerplaten waartussen ik kan kiezen, maar ook hier gebruik ik steeds dezelfde sobere wijzerplaat, met onmiddellijk aanduiding van de tijd met een analoge look en het aantal steps en het batterijverbruik. Ik moet het toestel om de 5 dagen opladen en het heeft een 200 eur gekost.

                            Ieder zijn meug.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ja Geert, ook gelezen. Hoe de decadent. Die kleine kan wellicht nog geen uur aflezen 🙄🙄🙄
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X