Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Beleggen in een horloge zou ik toch niet zo snel doen.
    Tussen een "waarde", en die er dan voor krijgen zit soms een wereld van verschil.
    Zo makkelijk ga je geen tweedehands uurwerk van 10k ergens verkopen, dat kost ook tijd, moeite, en er is een risico op bedrog.
    Bij een juwelier ga je die "grote" meerwaarde niet rap krijgen, want die wil ook een marge.

    Een uurwerk moet je kopen voor jezelf, en omdat je die graag ziet. Dat de waarde blijft en eventueel stijgt is mooi meegenomen, maar ik zou er niet op rekenen.

    En wat betreft dat spaarbedrag, je moet eerst eens uitzoeken hoe dat berekend wordt. Het kan best zijn dat de kapitaalaflossingen van je hypotheeklening daarin aanzien worden als sparen.
    Ook rendement op beleggingen wordt aanzien als sparen als je dat niet uit geeft. Stortingen in pensioenspaarfondsen (van jezelf, of door je werkgever) worden misschien ook al aanzien als sparen. In elk geval bouw je daarmee een som op voor je pensioen.

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Een uurwerk moet je kopen voor jezelf, en omdat je die graag ziet. Dat de waarde blijft en eventueel stijgt is mooi meegenomen, maar ik zou er niet op rekenen.
      Als ik iets koop, dan is dat alleen voor mezelf of mijn vrouw omdat we dat graag willen ... dat is met alles zo.
      Het was maar een voorbeeld om aan te tonen dat wat op de radio verteld werd nog niet zo eenvoudig is om doen. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        En hoe lang doe je met een laadbeurt ?
        Na drie weken nog 93%, valt best mee vind ik. [emoji106]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Enkele nieuwe Breitling's. Even wennen...

          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Na drie weken nog 93%, valt best mee vind ik. [emoji106]
            Ja, dat is zéér goed!
            Maar speel je wel voldoende met de lichtjes en het alarm?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ja, dat is zéér goed!
              Maar speel je wel voldoende met de lichtjes en het alarm?
              Een horloge is niet om mee te spelen, gewoon standaard gebruik.
              Het alarm gebruik ik niet, geen enkel nut als men reeds een ander alarm gebruikt.
              Trouwens leg ik geen horloges op een nachtkastje. [emoji12]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Enkele nieuwe Breitling's. Even wennen...

                https://www.hodinkee.com/articles/br...18-introducing
                Met die blauwe wijzerplaat vind ik dat nog meevallen, maar inderdaad even wennen.
                Er zijn wel heel kleine maatjes bij precies.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Met die blauwe wijzerplaat vind ik dat nog meevallen, maar inderdaad even wennen.
                  Er zijn wel heel kleine maatjes bij precies.
                  De klassieke Navitimer is heel mooi en een beetje het naamkaartje van het merk door aanvankelijk een manueel omrekenmachientje te bieden aan de piloot. Voor de gewone gebruiker is die overkill want nagenoeg geen enkele niet-piloot kan daar nog weg mee. En ik zie die niet gebruiken in de moderne cockpit, daar is veel overzichtelijke en modernere elektronica(digitaal) aanwezig. Enkele jaren terug was het echter een vrij voorkomende gewoonte voor een piloot zo'n horloge aan de pols te hebben. Een visitekaartje misschien...
                  En het is ook een mooie gadget voor de would be pilot. Breitling is ook al altijd gelinkt geweest aan de vliegerij. Hun Breitling Dakota is ook nog steeds hun uithangbord.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een horloge is niet om mee te spelen, gewoon standaard gebruik.
                    Het alarm gebruik ik niet, geen enkel nut als men reeds een ander alarm gebruikt.
                    Trouwens leg ik geen horloges op een nachtkastje. [emoji12]
                    Toen ik nog een horloge droeg met stalen band ging die maar voor één ding uit, en dat was niet om te douchen.
                    Met een leren bandje doe je dat dus ook uit om te douchen hé.

                    Comment


                    • De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Enkele jaren terug was het echter een vrij voorkomende gewoonte voor een piloot zo'n horloge aan de pols te hebben. Een visitekaartje misschien...
                      En het is ook een mooie gadget voor de would be pilot. Breitling is ook al altijd gelinkt geweest aan de vliegerij.
                      Ik weet niet of er op een paar uitzonderingen na veel zoiets aankopen om zich te laten doorgaan als zijnde piloot of wat ook.
                      Beetje een dure gadget, maar het kan altijd natuurlijk. [emoji6]

                      “Would be” heeft toch een iets andere betekenis dan het kopen van iets dat men graag ziet en toevallig historisch aan iets gekoppeld werd.
                      Anders zouden er veel “would be” atleten, duikers, piloten, wereldreizigers, rijken, ... rondlopen. [emoji1]

                      Het is bij de meeste merken vooral marketing om daarop in te spelen, dat trekt aan.
                      Breng een gouden Euro uit en bijna niemand koopt hem, koppel hem aan 50 jaar bestaan van iets en hij wordt beter verkocht ... beperk de oplage en ze springen erop gelijk vliegen. [emoji6]

                      Voor echte liefhebbers speelt dat minder een rol denk ik, die kopen eerder hun goesting.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Als ik de betekenis van "would be" gebruik zoals deze : "die of dat graag iets wil zijn, maar het niet of slechts in schijn is; die of dat graag voor iets wordt aangezien; zogenaamd", dan heb ik de ervaring dat het wel zo is.
                        Zelf heb ik het geluk gehad om 12 jaar privaat piloot te kunnen zijn. Ik heb dus vele uren in die middens vertoefd. In kantines, cafetaria's, restaurants op vliegvelden en daarrond, waar piloten en liefhebbers van vliegtuigen en alles errond samenkomen. Dergelijke ontmoetingsplaatsen zijn meestal ingericht in de stijl van vliegen en alles wat ermee te maken heeft. Het is ten andere ook daar dat ik het merk Breitling heb leren kennen en appreciëren. Mijn instructeur was daar trouwen ook zot van. En wees maar gerust, in die middens lopen al zoveel "would be's" rond dan echte. En bizar, maar die hadden ook wel één of andere gadget aan of bij die met vliegerij te maken had waaronder het ultieme, de Breitling.
                        Datzelfde zal zowel in kantines van duikers, zeilers, racekantines, noem maar op..., ook zo zijn. Er lopen dus wel degelijk "would be" atleten, duikers, piloten, wereldreizigers, rijken,... rond.
                        Pas op, ik heb ook prof piloten gezien met een Casio, waarom niet... die zullen dan niet het geld, de goesting of de interesse gehad hebben in Breitling.
                        En dit is op de foto hieronder, wat je normaal met een Navitimer B1, B01, B03 zou moeten kunnen doen. Met deze schijf leerden wij allerhande maten en gewichten omzetten naar de door ons gekende metrische maten (in de vliegerij wordt alle maten, inhouds-, lengtematen enz... nog steeds volgens de Angelsaksische gewoontes uitgedrukt), weight en balances berekenen, grondsnelheid, luchtsnelheid, navigeren etc... een onmisbaar instrument voor piloten dat nu uiteraard gedigitaliseerd is. De Navitimer is dus een horloge hetwelk geen praktisch nut heeft voor hen die daarmee niet vertrouwd zijn. Maar het is inderdaad zo dat sommigen drukke wijzerplaten en bezels willen, anderen hebben graag veel bling bling of zien het als een juweel. Er zijn er zelfs die het zien als een investering.. Nog anderen, misschien wel de meesten hebben dan liever iets wat een minimum aan info aangeeft en wat zo weinig mogelijk moet kosten. Kortom waarvoor een horloge eigenlijk moet dienen m.n. het uur aflezen, een secondewijzer en misschien een datum. Iedereen "zijn goesting" dus.

                        Last edited by enero; 23 oktober 2018, 10:22.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Als ik de betekenis van "would be" gebruik zoals deze : "die of dat graag iets wil zijn, maar het niet of slechts in schijn is; die of dat graag voor iets wordt aangezien; zogenaamd", dan heb ik de ervaring dat het wel zo is.
                          In een topic voor “horlogeliefhebbers” vind ik dat niet echt gepast ... we zijn hier toch over horloges bezig en niet over would-be functies? 😳
                          Wat mensen elders doen, dat is hun recht en doet weinig ter zake van wat wij hier delen aan interesse.
                          Of niet?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            In een topic voor “horlogeliefhebbers” vind ik dat niet echt gepast ... we zijn hier toch over horloges bezig en niet over would-be functies? ��
                            Wat mensen elders doen, dat is hun recht en doet weinig ter zake van wat wij hier delen aan interesse.
                            Of niet?
                            Wat jij niet gepast vind doet er niet zoveel toe want je haalt er toch altijd weer een detail uit dat je naar je hand probeert te zetten hé...
                            Ik bemoei mij wel niet met wat anderen doen hé. Dit was enkel een vaststelling die gebaseerd is op feiten die ik toevallig heb meegemaakt en ik probeerde dit hier enkel in het kader van het onderwerp Navitimer met zijn ingewikkelde dial even te duiden. Meer niet. En om te beginnen zou ik zelf pas een horloge kopen als ik ermee kan omgaan, voor jou is dat misschien ook niet nodig en zie je liever veel tekentjes en cijfertjes, wat natuurlijk ook je volste recht is...
                            Last edited by enero; 23 oktober 2018, 19:13.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • De nieuwe horlogediscussie

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Wat jij niet gepast vind doet er niet zoveel toe want je haalt er toch altijd weer een detail uit dat je naar je hand probeert te zetten hé...
                              Ik bemoei mij wel niet met wat anderen doen hé. Dit was enkel een vaststelling die gebaseerd is op feiten die ik toevallig heb meegemaakt en ik probeerde dit hier enkel in het kader van het onderwerp Navitimer met zijn ingewikkelde dial even te duiden. Meer niet. En om te beginnen zou ik zelf pas een horloge kopen als ik ermee kan omgaan, voor jou is dat misschien ook niet nodig en zie je liever veel tekentjes en cijfertjes, wat natuurlijk ook je volste recht is...
                              Ik stelde alleen vast dat toen ik de TAG Aquaracer kocht deze voor would-be duikers was.
                              Nu is de Navitimer voor would-be piloten.
                              Het enige dat ik daarmee zeg is dat je niet moet veralgemenen, met uw laatste reactie zijn horloges voor mensen die er verstand van hebben.
                              Ik dacht dat dit topic over horloges ging, niet over wat mensen zijn of doen.
                              Hou het bij horloges, dat blijft voor iedereen wat aangenamer. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Inderdaad, dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Maar van zodra je eventjes gaat afdwalen en een soms even interessante materie aanbrengt zoek jij telkens argumenten om dwars te liggen en geef je opmerkingen alsof jij een reglement achter de hand zou hebben over wat kan, wat mag en moet geschreven worden in een topic. Je denkt dat je alles weet en kent. Wanneer ga jij er eindelijk eens van uitgaan dat jij niet alleen alles weet. Zelf spreek ik enkel over zaken die ik ken en zeker van ben.
                                Het is ook niet de eerste keer dat je een topic naar de uitgang jaagt. En nee, ik heb geen slechte dag of ben niet met een verkeerd been opgestaan. Ik blijf mij afvragen wat ik hier verkeerd zou gezegd hebben. Man, man, man.. met U s is het onmogelijk van gedachten te wisselen. Dit is dus het laatste dat ik in dit topic gezegd en geschreven heb. En U mag het andermaal voor uw rekening nemen.
                                Last edited by enero; 23 oktober 2018, 19:51.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X