Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

De nattigheid was onterecht, het is dus goed gelopen qua levering, ondanks de "wazige" melding in de tracking.
    Het is geleverd rond de middag, ik heb wel na half negen niet meer kunnen volgen of het "onderweg naar u" dan toch aangevinkt was. Dus Bpost krijgt vandaag het voordeel van de twijfel.
    Last edited by nete; 10 oktober 2018, 16:25.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Toen er laatst een bestelling werd geleverd via UPS kon ik vanaf de aanmelding een 15-20 tal stappen volgen van zowel transport als douane. De laatste stap was in Brussel en hoewel de leveringsdatum vermeld was, was de laatste status "Brussels, Belgium 01/10/2018 6:04 Bestemmingsscan " en niet "onderweg voor levering". In de namiddag werd er echter aan de deur gebeld door een man in bruin uniform... Netjes op tijd "tussen 9 en 19u (kan later zijn) " volgens de website.
      Beter dan andersom natuurlijk, maar wat is dan het nut van een trackingsysteem ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Beter dan andersom natuurlijk, maar wat is dan het nut van een trackingsysteem ?
        Aangezien de tracking volledig klopte, aanmelding, aangekomen, vertrokken, aangekomen, douane, vertrokken... enz tot in Brussel en de dag van levering steeds dezelfde bleef heb ik mij geen zorgen gemaakt. Ten slotte was de bestelling wel uit gescand in Brussel. Dat die dan niet "op transport" gescand werd maakte niets uit, ik hoef ook het autootje niet te kunnen volgen tot voor mijn deur, hé. Levering 1/10 stond er op de site en dat was ook zo. Ik ga dan geen problemen zoeken die er niet zijn, ik kan mijn tijd beter gebruiken.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Aangezien de tracking volledig klopte, aanmelding, aangekomen, vertrokken, aangekomen, douane, vertrokken... enz tot in Brussel en de dag van levering steeds dezelfde bleef heb ik mij geen zorgen gemaakt. Ten slotte was de bestelling wel uit gescand in Brussel. Dat die dan niet "op transport" gescand werd maakte niets uit, ik hoef ook het autootje niet te kunnen volgen tot voor mijn deur, hé. Levering 1/10 stond er op de site en dat was ook zo. Ik ga dan geen problemen zoeken die er niet zijn, ik kan mijn tijd beter gebruiken.
          Klopt allemaal, tot het eens misloopt zoals vorige keer: drie dagen ging men het onderaan de pagina leveren tussen 8 en 17 uur, maar enkel de derde dag schoof het lijntje bovenaan eindelijk naar "onderweg naar u".
          Vandaar mijn twijfel toen ik vanmorgen om 8u15 hetzelfde beeld te zien kreeg: "in verwerking bij Bpost".

Comment

Klopt allemaal, tot het eens misloopt zoals vorige keer:
            Als het 99% van de tijd goed gaat is er geen reden om je voor die ene percent zorgen te maken en al zeker niet om er van uit te gaan dat het 99% van de tijd mis loopt.
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

• Basta terug nodig

Als het 99% van de tijd goed gaat is er geen reden om je voor die ene percent zorgen te maken en al zeker niet om er van uit te gaan dat het 99% van de tijd mis loopt.
              En nog minder als het een levering van iemand anders betreft. [emoji6]
              Die zal daar wel zelf over oordelen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Jullie zitten altijd een beetje naast de kwestie: als het met Bpost goed gaat, zoals gisteren bij mijn kennis, dan zou er tenminste om 8 uur (het begin van de leveringsperiode) mogen staan: "op weg naar u"

Als ze daar niet in slagen dan doeken ze het trackingsysteem beter op.

Ik krijg hier het verwijt dat ik eis dat ze op de minuut weten te melden wanneer ze komen. Absoluut onwaar, het komt meestal zelfs niet op een dag aan, maar dat ze tenminste zorgen dat ze met een duur systeem niet ACHTER de feiten aanlopen. Dat is wat ik hier bekritiseer.
                Last edited by nete; 17 december 2018, 16:19.

Comment

ls ze daar niet in slagen dan doeken ze het trackingsysteem beter op.
                  Zeer juist, ze beloofden gisteren te leveren en die snoodaards doen dat dan nog ook. Zoals Swa Backeljauw zou zeggen "in wat veur ne weireld leven we nu eigenlijk?"
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Jullie zitten altijd een beetje naast de kwestie: als het met Bpost goed gaat, zoals gisteren bij mijn kennis, dan zou er tenminste om 8 uur (het begin van de leveringsperiode) tenminste mogen staan: "op weg naar u"
                    Als ze daar niet in slagen dan doeken ze het trackingsysteem beter op.
                    Dat die tracking niet veel extra biedt voor pakjes van CB kan ik nog begrijpen want CB is meestal redelijk correct met hun zendingen, maar CB maakt misschien maar 1% uit van alle zendingen die ze verwerken bij bPost.
                    Het merendeel van de mensen gebruikt niet eens die tracking als ze iets bestellen bij CB en in totaal op alle zendingen samen gebruikt slechts 50% van de consumenten die.
                    Die tracking is vooral interessant voor internationale zendingen of voor zendingen waarbij de verzender meteen een tracking geeft, maar u zelf niet verder op de hoogte houdt.

Het zou ook wat onzinnig zijn om een tracking op te doeken omdat er bij een klein deel iets fout loopt, dat ligt dan nog niet specifiek aan het systeem maar aan het correct gebruik ervan.
                    Om het nut van iets te beoordelen moet men het geheel bekijken van alle zendingen samen bij alle klanten.
                    En inderdaad is het merendeel van de klanten gediend om de datum van levering te kennen, niet zozeer het uur.

Daarbuiten moet men ook de algemene klantentevredenheid bekijken.
                    Bij bPost is dat gemiddeld 87%, bij PostNL 88% op de laatste drie jaar.
                    En die scores zijn eigenlijk zeer goed, vergeet niet dat tussen de ontevreden klanten ook deze zitten dat alles te duur vinden, die het niet kunnen vinden dat bPost om 04u27 niet open is, die de postzegels te klein of te groot vinden, …
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Of dat hun trackingsysteem niet goed werkt

Comment

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Of dat hun trackingsysteem niet goed werkt [emoji3][emoji3][emoji3]
                        Dat zijn dan de 176 klachten van een pechvogel. [emoji16][emoji16][emoji16]
                        Of hoe één klant statistieken kan beïnvloeden. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Het zou ook wat onzinnig zijn om een tracking op te doeken omdat er bij een klein deel iets fout loopt, dat ligt dan nog niet specifiek aan het systeem maar aan het correct gebruik ervan.
                          Om het nut van iets te beoordelen moet men het geheel bekijken van alle zendingen samen bij alle klanten.
                          En inderdaad is het merendeel van de klanten gediend om de datum van levering te kennen, niet zozeer het uur.
                          Daar zeg je het.
                          Maar zolang dat manneke met zijn pakje bij "onderweg naar jou" niet aangevinkt staat dan mag er onderaan 1000 keer staan "wordt vandaag geleverd tussen 8 en 17 uur", je bent dan absoluut niet zeker of de levering zal gebeuren.
                          Je kan dan om de 10 minuten of zo gaan kijken of dat "manneke" geactiveerd is. Is dat zo dan mag je op je twee oren slapen.

Comment

• Basta terug nodig

Daar zeg je het.
                            Maar zolang dat manneke met zijn pakje bij "onderweg naar jou" niet aangevinkt staat dan mag er onderaan 1000 keer staan "wordt vandaag geleverd tussen 8 en 17 uur", je bent dan absoluut niet zeker of de levering zal gebeuren.
                            Je kan dan om de 10 minuten of zo gaan kijken of dat "manneke" geactiveerd is. Is dat zo dan mag je op je twee oren slapen.
                            Op mijn twee oren slapen (lastig hoor) doe ik als tussen 08:00 en 08:30 mijn hond begint te blaffen en een minuut later de bel gaat, wat ook op die tracking staat. [emoji6]
                            Is die om 09:00 nog niet geweest of reed hij door, dan komt er niets die dag.

Zekerheid heb je echter nooit.
                            Stel dat die bezorger met uw pakket vertrekt, maar onderweg zijn ronde onderbreekt, dan heb je niets die dag.

Maar het merendeel van de keren komt een pakket van CB de dag nadien aan, uitgezonderd de zondag.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Op mijn twee oren slapen (lastig hoor) doe ik als tussen 08:00 en 08:30 mijn hond begint te blaffen en een minuut later de bel gaat, wat ook op die tracking staat. [emoji6]
                              Is die om 09:00 nog niet geweest of reed hij door, dan komt er niets die dag.

Zekerheid heb je echter nooit.
                              Stel dat die bezorger met uw pakket vertrekt, maar onderweg zijn ronde onderbreekt, dan heb je niets die dag.

Maar het merendeel van de keren komt een pakket van CB de dag nadien aan, uitgezonderd de zondag.
                              We geraken stilaan akkoord, wie had dat ooit gedacht.
                              Het overgrote deel levert Bpost correct, en dan is hun tracking in feite zonder meerwaarde.
                              Maar als het dan eens misloopt dan heb je totaal niks aan hun tracking, wordt niet geupdate, dus in feite weer nutteloos.

Zonder nut + nu en dan nutteloos = vul maar zelf in.

Comment

Het overgrote deel levert Bpost correct, en dan is hun tracking in feite zonder meerwaarde.
                                Lijkt me vanzelfsprekend dat als iets zoals gewoonlijk loopt, dat men dan niet eens moet kijken.

Zonder nut + nu en dan nutteloos = vul maar zelf in.
                                Aanvulling is “nete’s conclusie”. [emoji16]
                                Alles lezen ... enkel niet nuttig voor CB omdat men gewoon weet dat het gaat komen uitgezonderd als het eens misloopt.
                                Bekijk ook eens de andere zendingen, vooral internationale dan waar je niet vooraf kan weten wanneer het onderweg is of kan toekomen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X