Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    En blijkbaar ook de eerste keer dat je geen probleem hebt met de helpdesk van CB
    Wacht maar, dat kan snel veranderen ... het vallen van het blad begint. [emoji16][emoji16][emoji16]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

En de "tracking" soap blijft duren:

8u31: Onze verontschuldigingen, je pakje zal een dag later geleverd worden ten gevolge van een intern probleem.

Tja, zéér duidelijk, behalve "een dag later", daar kunnen ze nog alle kanten mee uit.
      Jaja, het stond er gisterenavond al, maar stel dat ik dan even niet gekeken heb, dan weet ik vanmorgen niet eens of ze vandaag of morgen bedoelen.
      Tenslotte is mijn nieuwe 9 uur gijzeling al 40 minuten aan de gang.

Het probleem is misschien dat de baan waar onze verkaveling op uit komt wegens vernieuwing fietspad voorlopig éénrichtingsverkeer is. Ze moeten dan even een 500m de gemeentegrens met Oostakker oversteken om in de juiste richting die straat in te kunnen rijden en wie weet staat daar een formeel verbod op van hogerhand

Seffens de tablet een keer gaan halen zie in de Coolblue winkel...

Edit: na drie volle dagen staat om 8u57 de status op "onderweg naar jou" tussen... 8 en 17 uur
      Last edited by nete; 25 september 2018, 08:58.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zeg Nete, als je dan toch je tablet in de winkel haalt hou dan geen rekening met met de post. Laat ze gewoon het pakket terugsturen naar CB. Je hoeft toch niet mee naar de tracking te kijken?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Hoezo, dan worden wij toch niet meer actueel op de hoogte gehouden van het falen van Bpost? Interessant leesvoer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Jaja, het stond er gisterenavond al, maar stel dat ik dan even niet gekeken heb, dan weet ik vanmorgen niet eens of ze vandaag of morgen bedoelen.
            Zo uit zijn om elke minuut dat iets niet naar uw zin is aan te klagen en dan niet kijken?
            Maar ik snap het, je hebt hier zoveel tijd nodig om alles te typen dat je bijna geen tijd meer hebt om naar die tracking te kijken. [emoji1]

Tenslotte is mijn nieuwe 9 uur gijzeling al 40 minuten aan de gang.
            Moeten we iemand verwittigen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Zeg Nete, als je dan toch je tablet in de winkel haalt .../...
              Daar komt later het volgende verhaal wel over ... zo hebben we deze winter wat te lezen. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Zeg Nete, als je dan toch je tablet in de winkel haalt hou dan geen rekening met met de post. Laat ze gewoon het pakket terugsturen naar CB. Je hoeft toch niet mee naar de tracking te kijken?
                Was het maar zo simpel... Bij Coolblue heeft de boekhouding toch nog geen tijd gevonden om de betaling over te zetten, dus kreeg ik de klaarliggende tablet enkel mee als ik ze nog eens betaalde. Daar heb ik voor bedankt.
                Als het wonder geschiedt en Bpost levert toch dan kunnen ze bij CB die betalingsswitch nog maar eens terugdraaien...
                Wat loert daar om de hoek ? Kafka ?

Comment

Was het maar zo simpel... Bij Coolblue heeft de boekhouding toch nog geen tijd gevonden om de betaling over te zetten, dus kreeg ik de klaarliggende tablet enkel mee als ik ze nog eens betaalde.
                  Verwacht je echt van een bedrijf dat ze nadat ze een tablet opgestuurd hebben ze ook nog eens GRATIS één gaan meegeven? wat als achteraf blijkt dat je de eerste niet terugstuurt?

BTW, jaren terug verwachte ik een CB pakje dat door de postbode gebracht moest worden. 3 personen thuis, werkende bel maar niets gehoord. Ongeveer op het tijdstip dat de postbode meestal komt kijk ik in de bus waar ik een "niemand thuis" briefje vond. Tweet naar de post gestuurd en naar het postkantoor geweest (500m) en sindsdien geen problemen meer. Ik ga er van uit dat men zo'n klacht redelijk serieus neemt. Grotere pakketten komen natuurlijk met een aparte auto en die zijn niet altijd van hetzelfde kantoor (soms lokale postkantoor, soms Aalst).

Ik zou in elk geval de tracking in't oog houden

BTW2. Je moet echt dikwijls naar de trackingpage kijken. Zondag bestellingen gedaan, tracking gaf gisteren om 7u Eindhoven aan, 's namiddags om 16:30 Brussel. Vanmorgen om 3:45 en 6.30 Vertrokken en weer aangekomen in Brussel . Aangezien er "eind van de dag" stond voor levering had ik na 8u30 niet meer gekeken tot om 10:20 gebeld werd aan de deur... Pakket was om 9u10 vertrokken met de koerier die een goed uur later al hier was. Dit alles bij DHL.
                  Benieuwd voor morgen waar (weer) volgens DHL (.de) mijn pakket om 2:40 in Keulen verwerkt wordt (Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.) Waarschijnlijk zal het eerst naar Brussel gaan vannacht en hopelijk morgen of overmorgen in de loop van de dag levering zoals beloofd (ongeveer 3 dagen).

Met de massa pakjes die dagelijks verstuurd worden verwonderd het mij dat het zo weinig mis loopt (bij de meesten ).
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Verwacht je echt van een bedrijf dat ze nadat ze een tablet opgestuurd hebben ze ook nog eens GRATIS één gaan meegeven? wat als achteraf blijkt dat je de eerste niet terugstuurt?

Ik zou in elk geval de tracking in't oog houden

BTW2. Je moet echt dikwijls naar de trackingpage kijken. Zondag bestellingen gedaan, tracking gaf gisteren om 7u Eindhoven aan, 's namiddags om 16:30 Brussel. Vanmorgen om 3:45 en 6.30 Vertrokken en weer aangekomen in Brussel . Aangezien er "eind van de dag" stond voor levering had ik na 8u30 niet meer gekeken tot om 10:20 gebeld werd aan de deur... Pakket was om 9u10 vertrokken met de koerier die een goed uur later al hier was. Dit alles bij DHL.
                    Benieuwd voor morgen waar (weer) volgens DHL (.de) mijn pakket om 2:40 in Keulen verwerkt wordt (Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.) Waarschijnlijk zal het eerst naar Brussel gaan vannacht en hopelijk morgen of overmorgen in de loop van de dag levering zoals beloofd (ongeveer 3 dagen).

Met de massa pakjes die dagelijks verstuurd worden verwonderd het mij dat het zo weinig mis loopt (bij de meesten ).
                    Het gaat hier wel over Bpost en niet DHL (dat lijkt me een droom van een trackingsysteem) met hun draak van een "belofte" systeem (ik wil het woord tracking er niet meer voor gebruiken). Ik heb het al eens geschreven: ongeveer alle bedrijven beloven tegenwoordig: vandaag besteld, morgen geleverd. Het hele gedoe van de post doet exact hetzelfde. En als het misloopt mag je 's avonds laat lezen dat het de volgende dag geleverd wordt. Tot het weer misloopt.
                    Om te melden dat het geleverd wordt met een tijdsvenster van 9 uur (!!!), elke dag opnieuw, daar heb je echt geen debiele tracking voor nodig...
                    Plus, in een "normaal" bedrijf zou je kunnen verwachten dat ze een aanslepend probleem dan eens met voorrang oplossen, zo groot van oppervlakte is Lochristi nu ook niet. Nee dus. Maar het kon ook niet want ze zijn maar om 8u57 wakker geworden.

Intussen duurt de gijzeling nu al 22 uur, verdeeld over 3 dagen. Proficiat Bpost (dit laatste ter attentie van Verseg).

Comment

Zo, om 12u22 is het wonder geschiedt, na 22 uur en 22 minuten gijzeling...
                      Nu kan CB weer zijn boekhouding veranderen...
                      Last edited by nete; 25 september 2018, 17:54.

Comment

Was het maar zo simpel... Bij Coolblue heeft de boekhouding toch nog geen tijd gevonden om de betaling over te zetten, dus kreeg ik de klaarliggende tablet enkel mee als ik ze nog eens betaalde.
                        Vervolg op #205 en #216. [emoji6]

Daarom dat ik eerder meldde dat we nog wel een vervolg kregen, ik was er 100% zeker van dat je een tweede keer zou moeten betalen want CB doet dat nooit eens het met het transport meegegeven werd.
                        Dat is een vaste regel bij hun.
                        Vermoedelijk volgt nu dat hun service toch zo goed niet is. [emoji41]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Vervolg op #205 en #216. [emoji6]

ik was er 100% zeker van dat je een tweede keer zou moeten betalen want CB doet dat nooit eens het met het transport meegegeven werd.
                          Dat is een vaste regel bij hun.
                          Over absoluut gelijk willen krijgen gesproken iets wat je mij, (trouwens ten onrechte) altijd opnieuw verwijt: ik heb dat eerder al eens voorgehad met een DOA van een laptop. Ik mocht de dag daarop ZONDER BETALEN een nieuwe gaan halen in de winkel. Gewoon de defecte afgeven in plaats van opsturen, wel na duidelijke afspraak.
                          Moest ik in de namiddag in de winkel langsgegaan zijn (als Bpost verder in de mist was gegaan) dan zou de CB boekhouding hoogstwaarschijnlijk ook al wakker geworden zijn en de betaling geswitched hebben.
                          Dus jouw 100% is 0%.

Comment

Het gaat hier wel over Bpost en niet DHL
                            Het dhl.be pakketje wordt door bpost geleverd en heeft een trackingnr voor Bpost.
                            Status is nu "25/09/2018 13:41 Your item has been sorted BRUXELLES X PARCEL SORTER"
                            Ik heb er alle vertrouwen in dat het morgen geleverd wordt. De PC staat toch altijd aan en een script zal om de 2 minuten de pagina verversen zodat ik zeker niets mis
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

• Basta terug nodig

Over absoluut gelijk willen krijgen gesproken iets wat je mij, (trouwens ten onrechte) altijd opnieuw verwijt: ik heb dat eerder al eens voorgehad met een DOA van een laptop. Ik mocht de dag daarop ZONDER BETALEN een nieuwe gaan halen in de winkel. Gewoon de defecte afgeven in plaats van opsturen, wel na duidelijke afspraak.
                              Moest ik in de namiddag in de winkel langsgegaan zijn (als Bpost verder in de mist was gegaan) dan zou de CB boekhouding hoogstwaarschijnlijk ook al wakker geworden zijn en de betaling geswitched hebben.
                              Dus jouw 100% is 0%.
                              In maart heeft mijn vrouw voor mijn verjaardag een tablet gekocht, die was op zondag niet geleverd ... gebeld met CB en maandag tot daar geweest om te vragen om die de maandag af te halen in een winkel en het antwoord was drie keer neen, eens verstuurd is het onmogelijk om die te krijgen in een winkel omdat ze te veel misbruik hebben.
                              Dus ja, dat is 100% zeker want ik heb daar ook voor gemaild en ook schriftelijk bevestiging gekregen dat ze dat niet doen.
                              Ook opgebeld nadien door een verantwoordelijke om dat toe te lichten.

Alvorens hoog van de toren te blazen zou je beter eens wat je verstand gebruiken.
                              Bij mij was dat ook niet plezant, maar ik begrijp hun redenering en zou dat zelf ook niet doen.
                              Bij uw DOA heb je nooit twee toestellen tegelijk in uw bezit, je kaart zelf aan “de defecte ruilen voor een nieuwe”, dat is iets heel anders hé.
                              Een online bestelling gaan “ruilen” in de winkel gaat uiteraard, je geeft eerst het oude af voor je het nieuwe krijgt.
                              Doe je nu met opzet zo dom of scheelt er echt iets met u?

Dus neen, je zou die tweede tablet niet gekregen hebben.
                              Een thuislevering omzetten in een afhaling (of omgekeerd) kan enkel zolang het pakket nog niet in behandeling is en/of verstuurd.
                              Switchen van afhaling naar levering gaat logischerwijze wel eenvoudiger zolang je maar eerst betaalt.
                              Last edited by VerSeg; 25 september 2018, 20:41. Reden: Typfouten
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Wachten op Godot

Comment

Working...
                                X