Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maanden aan één stuk verkondigen dat het "onverwacht" druk is vind jij natuurlijk normaal, want volgens het "boekje" perfect in orde.
    .../...
    Lees de voorlaatste zin van #177 eens. Blijkbaar ben ik niet de enige die nattigheid voelt.
    Ik ga me weer laten vangen door toch te reageren. [emoji19]

    Het is uw verdraaiing van de feiten en incorrecte weergave van de regels dat mij de ogen uitsteekt nete alsook uw onredelijke onverdraagzaamheid.
    U bent alleen uit op kritiek op bedrijven, zelfs al heeft u er vaak zelf geen last van.

    Een bedrijf dat bijna permanent extra personeel zoekt en uitbreidt, dat is niet een bedrijf dat uit is op bewuste onderbemanning.
    En zelfs met voldoende personeel zullen er altijd pieken zijn waarbij het iets drukker kan zijn.
    Misschien moet u solliciteren of geschikte kandidaten sturen?
    Ze zoeken al langer naar bijkomend personeel. [emoji6]

    Ik heb het u eerder al eens als “voorbeeld” gegeven en niet als kritiek ... toen jullie vroeger een winkel hadden en er zouden enkele klanten tegelijk binnengestapt zijn, dan zou enkel de eerste snel bediend geweest zijn en de rest moest wachten.

    Zo is dat overal ... enkel als mensen online kopen zonder hun gat te lichten, dan verdragen ze plots niet meer dat er eens een wachtrij is.

    Dat bericht maakt ook melding dat de wachttijd “mogelijks” langer is, niet dat het per definitie langer “zal” duren.

    Men moet het effectieve resultaat zien van het gemiddelde, niet enkel dat berichtje of een afzonderlijk geval.

    Ik heb vanavond iets besteld bij CB en er liep iets fout, niet hun schuld maar bij mij waardoor ik een voucher kwijt speelde.
    Ik heb om 22u50 gebeld en niettegenstaande het berichtje van de drukte had ik binnen de tien seconden iemand aan de lijn.
    Die man was extreem klantgericht, hij vroeg of mijn gegevens klopten zonder ze te geven ... door nummerherkenning wist hij wie belde en had meteen ook door waarvoor ik belde.
    Binnen de minuut heeft hij mijn fout gecorrigeerd en gevraagd of hij nog met iets kon helpen.

    Dat ik om 22u50 een winkel nog kan bellen, dat zij tot middernacht bereikbaar zijn, ze mijn probleem meteen zelf kunnen oplossen en daar niet moeilijk over doen en toch morgenvroeg om 8u00 mijn pakket zal geleverd worden (als bPost meewerkt tenminste) ... dat noem ik wel klantgericht zijn en een goede service geven.

    Zelfs al mocht ik vijf minuten moeten wachten hebben, dan was dat nog steeds minder erg dan tot daar te moeten gaan, mijn voucher kwijt te zijn of langer te moeten wachten op mijn product.
    Ik heb vroeger ook al eens een beetje langer moeten wachten of een minder gedienstig persoon gehad, maar dat is gelukkig meer uitzondering dan regel.

    Vorige week ook iets besteld en afgehaald in de winkel ... niettegenstaande het zaterdag was, lag het een half uur later toch mooi klaar gereserveerd op mijn naam.

    Ook met “volgens het boekje” heeft u het fout ... dat is geen wet maar een conventie die slechts door een paar bedrijven ondertekend werd.
    Als een bedrijf die niet ondertekend heeft, dan kunnen ze er ook geen inbreuk tegen maken.
    En die conventie voorziet ook geen permanente snelle respons op alles ... die houdt ook rekening met drukkere momenten, maar dat deel laat u steeds achterwege.

    Mvg,

    Edit:
    Vermoedelijk bent u heel gezond, want ik zie u nooit klagen over lange wachttijden voor medische zorgen.
    - Afspraak bij de dokter, meestal een uur tot anderhalf uur te laat.
    - In het ziekenhuis op afspraak ... kan uren te laat zijn.
    - Tandpijn ... binnen drie weken is er een plaatsje als je echt pijn hebt, anders binnen een maand of twee.
    - Oogarts ... binnen drie tot zes maand kan men een afspraak hebben tenzij hoogdringend.
    - Dringend een MRI nodig wegens verlammingsverschijnselen ... toch niet de eerste twee maand.
    - Afspraak neurologie ... binnen zes maand mijnheer, tenzij zeer dringend dan kan het op een maand of twee.
    - Spoedgevallen ziekenhuis ... door drukte zeven uur en half wachten op de eerste dokter (effectief meegemaakt).

    Wat zijn de wachttijden bij CB daartegen? [emoji6]
    Last edited by VerSeg; 31 augustus 2018, 04:30.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Ik viseer hier niet specifiek CB, verre van. En dat er lichte schommelingen zitten in de wachttijd bij oproepen is niet meer dan normaal.
      Maar een jaar aan een stuk vooraf aankondigen dat het wegens "onverwachte" drukte "wat langer kan duren dan wat u van ons gewend bent" irriteert me geweldig. Zeker als dat "wat langer" kan oplopen tot een half uur of meer.
      Ja, ik ben kritisch naar bedrijven toe die maandenlang een telefoon beantwoorden met die onzin.
      Maar ik kan die bedrijven wel enigszins begrijpen hoor: zolang de klant die wachttijden accepteert en de verkoop er niet onder lijdt is het vanuit hun oogpunt vrij logisch dat men niet al te veel geïnteresseerd is om te investeren om dat recht te trekken.
      Last edited by nete; 31 augustus 2018, 10:02.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Ik heb vanavond iets besteld bij CB en er liep iets fout, niet hun schuld maar bij mij waardoor ik een voucher kwijt speelde.
        Ik heb om 22u50 gebeld en niettegenstaande het berichtje van de drukte had ik binnen de tien seconden iemand aan de lijn.
        Die man was extreem klantgericht, hij vroeg of mijn gegevens klopten zonder ze te geven ... door nummerherkenning wist hij wie belde en had meteen ook door waarvoor ik belde.
        Binnen de minuut heeft hij mijn fout gecorrigeerd en gevraagd of hij nog met iets kon helpen.

        Dat ik om 22u50 een winkel nog kan bellen, dat zij tot middernacht bereikbaar zijn, ze mijn probleem meteen zelf kunnen oplossen en daar niet moeilijk over doen en toch morgenvroeg om 8u00 mijn pakket zal geleverd worden (als bPost meewerkt tenminste) ... dat noem ik wel klantgericht zijn en een goede service geven.
        Je hele betoog, inclusief mijn citaat hier, is voor het grootste gedeelte OK, behalve dat ene punt (wat je wijselijk verzwijgt ): als een bedrijf een jaar aan een stuk verwittigt voor mogelijks lange wachttijden, dan zitten ze daar grondig fout.
        Als dat een maand of zo duurt ga ik dat met de mantel der liefde toedekken. , er kan altijd iets "onverwachts" gebeuren.
        Het zou pas erg zijn als er NOOIT snel opgenomen zou worden. Maar tot vorig jaar had bv. Coolblue dat zinnetje helemaal niet nodig, je had ALTIJD binnen de één à twee minuten "een echte Coolblue-er" aan de lijn.
        Trouwens, als het probleem nu zou van de baan zijn (ik bel niet zo dikwijls naar CB), waarom dan nog steeds dat irritant zinnetje ?
        Last edited by nete; 31 augustus 2018, 23:16.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Je hele betoog, inclusief mijn citaat heir, is voor het grootste gedeelte OK, behalve dat ene punt (wat je wijselijk verzwijgt ): als een bedrijf een jaar aan een stuk verwittigt voor mogelijks lange wachttijden, dan zitten ze daar grondig fout.
          Als dat een maand of zo duurt ga ik dat met de mantel der liefde toedekken. , er kan altijd iets "onverwachts" gebeuren.
          Het zou pas erg zijn als er NOOIT snel opgenomen zou worden. Maar tot vorig jaar had bv. Coolblue dat zinnetje helemaal niet nodig, je had ALTIJD binnen de één à twee minuten "een echte Coolblue-er" aan de lijn.
          Trouwens, als het probleem nu zou van de baan zijn (ik bel niet zo dikwijls naar CB), waarom dan nog steeds dat irritant zinnetje ?
          Ge fixeert u te veel op die tekst nete.

          Die tekst mag daar wat mij betreft 50 jaar staan, als ze mij in realiteit wel op een correcte manier helpen maakt me dat geen knijt uit.
          Omgekeerd zou pas onaanvaardbaar zijn geen tekst maar altijd problemen. [emoji6]

          En wat is er ‘irritant” aan?
          Die zin ben ik 10 seconden later al vergeten als ik iemand aan de lijn heb ... maar het irriterend geklaag erover gaat steeds maanden verder door iemand dat er net geen/weinig last van kan hebben want dat geef je nu zelf aan met “ik bel niet zo dikwijls naar CB”.
          Ik snap niet dat je daar zo op doorhamert zonder last.
          Bezigheidstherapie of zo? [emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik snap niet dat je daar zo op doorhamert zonder last.
            Tja, één keer niemand aan de lijn binnen de 10 minuten (en bij sommigen dan 20 keer een boodschap), daar wordt ik inderdaad spinnijdig van.
            Het zinnetje irritant ? Natuurlijk, als het een jaar wordt herhaald en als de doorsnee wachttijden veel te lang blijven,dan vertellen ze in feite leugens (die "onverwachte" drukte).

            Tenslotte heb ik dit topic enkel gestart omdat ik wou toetsen of anderen ook mijn ervaring delen dat bij een aantal bedrijven de wachttijden stilaan terug de pan uitswingen.


            Maar je hebt volkomen gelijk Verseg, ze plaatsen die boodschap enkel om de klant zoooooooo gelukkig te maken als er dan toch eens "onverwacht" binnen een normale tijdspanne wordt opgenomen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Basta terug nodig

              Als ik 10 keer naar een bedrijf bel, dan heb ik 9 keer binnen de 15 seconden iemand aan de lijn en moet ik één keer wat langer wachten.

              Dat jij een magneet bent om het omgekeerde te ervaren, daar kan ik niets aan veranderen.

              Maar wat positiever door het leven gaan en weten dat er ergere dingen zijn ... dat kan helpen. [emoji6]

              Ik vloek ook wel eens als er een pakket geleverd gaat worden maar ze komen niet en ja ik heb ook vaak pech, vooral als ik iets koop dan is het ofwel verkeerd, defect of onvolledig.
              Maar dat heeft met bovenstaande niets te maken.

              En ik zeg hiermee niet dat elk bedrijf OK is of dat niemand ooit eens in wacht staat ... maar zo rampzalig is het ook niet om dit als een algemeen probleem te zien.

              En die boodschap ... het is voor u niet goed dat ze er staat, maar mocht ze er niet staan dan zou je wel afkomen dat ze tenminste een boodschap mochten zetten.

              Geniet van het leven en het zonneke en prettig WE. [emoji106]
              Last edited by VerSeg; 31 augustus 2018, 19:07.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Basta terug nodig

                Mits een beoordeling door ons beiden niet representatief is nete, even het gemiddelde van 7801 klanten erbij halen.

                Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis. Zelfs op zondag. Bij Coolblue kies je uit ruim 60.000 producten, van tablets tot stofzuigers. Je krijgt altijd persoonlijk en specialistisch advies in onze 300+ shops. Voor vragen kun je 7 dagen per week tot 23:59 bij onze klantenservice terecht. Via de telefoon, maar ook makkelijk via social media. Je kunt 30 dagen nadenken over je aankoop. Toch niet helemaal tevreden na je aankoop? Geen probleem. Retourneren is gemakkelijk en altijd gratis.




                Zo slecht is hun service ... of toch niet? [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Dit topic gaat over telefonie wachttijden waarvoor indertijd Basta opgestart was, niet over de algemene service.
                  Lees de laatste zin uit #180.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Dit topic gaat over telefonie wachttijden waarvoor indertijd Basta opgestart was, niet over de algemene service.
                    Lees de laatste zin uit #180.
                    Algemene service houdt ook telefonische contacten, e-mail, ... elke vorm van service in.

                    Als het merendeel van de klanten de hoogste score geven op service, dan houdt dat ook elke vorm van communicatie in ... ook telefonische contacten.

                    Mocht iedereen of de meerderheid ontevreden zijn van die telefonische contacten, dan zou ook de score veel lager zijn want mensen zouden dat massaal aankaarten.

                    Maar dat past niet in uw plaatje natuurlijk.

                    En Basta is ook geen correcte referentie, het is enkel een verzameling van klagers en niet van tevreden klanten ... men neemt maar één doelgroep in overweging en zegt niets over een gemiddelde.

                    En jij hebt het ook continu over een “bericht”, niet over de effectieve wachttijden ... kan ook niet want je belt heel weinig. [emoji1]
                    Last edited by VerSeg; 31 augustus 2018, 22:07.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      En Basta is ook geen correcte referentie, het is enkel een verzameling van klagers en niet van tevreden klanten ... men neemt maar één doelgroep in overweging en zegt niets over een gemiddelde.
                      Voor zover ik me herinner was Basta een initiatief van radiomakers die een hele hoop bedrijven telefoneerden om de schandalige wachttijden zelf te ervaren... Dus helemaal geen clubje van klagers.
                      Het resultaat van hun wachttijden was zo hallucinant slecht dat zelfs de politiek wakker schoot.
                      Last edited by nete; 31 augustus 2018, 23:20.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Voor zover ik me herinner was Basta een initiatief van radiomakers die een hele hoop bedrijven telefoneerden om de schandalige wachttijden zelf te ervaren... Dus helemaal geen clubje van klagers.
                        Dat klopt nete, maar een initiatief gebaseerd op (terechte) klagers.
                        Heeft u ooit een initiatief geweten om iets positiefs aan te pakken of waar tevreden mensen ook hun zegje mochten doen? [emoji6]

                        Er zijn indertijd inderdaad te veel lange wachttijden geweest en met pech kan men dat heden inderdaad ook tegen komen, niemand ontkent dat.
                        Maar men moet ook een beetje bij de realiteit blijven en de veranderingen (verbeteringen) erbij nemen.

                        Het grote probleem was vroeger dat heel wat bedrijven een duur betalend nummer hadden (0900) en met een langere wachttijd kostte het de klant alleen nog veel meer.

                        Ondertussen zijn de meeste bedrijven afgestapt van betalende nummers en sommigen bieden zelfs een gratis 0800 nummer aan of zonaal tarief.

                        De 0900 nummers zijn voor klantendiensten nu zelfs verboden, een goedkoper 078 nummer kan wettelijk nog wel denk ik.

                        Dat is zowat hetgeen er achter heel die zaak zat en waardoor ook die conventie gemaakt werd ... het mocht de klant geen fortuin kosten om te wachten.

                        Mvg,
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Basta terug nodig

                          Beste Verseg,
                          Herlees eens de eerste 25 posts in dit draadje...
                          Toen was je zelf nog ietwat kritisch.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Basta terug nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Beste Verseg,
                            Herlees eens de eerste 25 posts in dit draadje...
                            Toen was je zelf nog ietwat kritisch.
                            Zeer kritisch nete. [emoji16]

                            U heeft het topic gestart met de melding dat het in het algemeen weer achteruit gaat en de vraag of er nog zijn die dat ervaren.
                            #2
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Gisteren naar mijn hosting provider gebeld, na keuzemenu binnen de 10 seconden iemand aan de lijn ... ik heb blijkbaar meer geluk dan u. [emoji16]
                            #6
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar goede ervaringen mogen ook gedeeld worden en dat is onder andere bij Nucleus en Nest, niet alleen snel maar heel klantvriendelijk.
                            Bij Coolblue ook altijd meteen iemand aan de lijn, zelfs eens in een WE om 23:59 ... maar afhankelijk wie je hebt niet altijd klantgericht.
                            Hetzelfde bij Telenet, nog nooit lang moeten wachten maar dit jaar nog niet moeten bellen.
                            #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waar ik het veel moeilijker mee heb zijn winkels die de telefoon niet meer opnemen, ook al ben je daar nu al klant of niet.
                            En #15 ging dan nog over winkels die in het WE geen telefoon opnemen, niet over lange wachttijden.

                            Ik zie verder niet dat ik ergens permanent klaag over “algemene achteruitgang“ met lange wachttijden. [emoji6]

                            Maar positieve bevindingen passen natuurlijk niet in het plaatje.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Basta terug nodig

                              Zucht...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Mijn zakske popcorn is leeg....

                                Comment

                                Working...
                                X