Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Waar heb ik dat gezegd ? En nu basta.
    Begrijpend lezen, is een aanvulling op wat eerder vermeld werd. [emoji6]
    Maar maakt niet uit, probleem is toch al lang opgelost. [emoji41]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Was CB gisteren (maandag) gesloten of zo?
      Heb iets besteld en er stond niet de gewoonlijke tekst van “voor 23:59 besteld morgen geleverd” maar “voor morgen 23:59 besteld woensdag geleverd”.
      Nu na middernacht staat er terug de gewoonlijke tekst.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Nu ja, een service van hun gedurende 11 maanden niet gebruiken zal inderdaad wel niet standaard zijn.
        sorry., reactie was voor Notex.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er zijn hier in de community 26 Belgische eigenaars. Daarvan komt een derde slechts één keer per jaar voor 2 weken tot een maand naar Spanje. Dure vakantie-investering zou ik zeggen .
          Alle Belgen hebben een TVV decoder met een uitneembare smartcard. Daar hebben we nooit een probleem mee gehad.
          Mijn buur heeft verleden jaar een nieuw model decoder gekocht (zonder uitneembare kaart). Dit model is naast tv-ontvangst ook bedoeld voor "film on demand". Daar heb je hier niets aan, of je moet een fiberaansluiting nemen en een VPN. TVV verkoopt geen decoders meer met uitneembare kaart.
          Is het dan niet beter dat jullie streamen via cast? In Zuid Frankrijk hebben wij wel wifi en TV via Orange, maar voor enkele Vlaamse zenders gebruik ik daar ook Stievie.
          Voor diegenen die daar maar een beperkte periode zijn kan je toch makkelijk een abonnement nemen met eventueel een premiumversie van 9,99€/m (18zenders) en bij vertrek weer downgraden naar de gratis versie (7 zenders).
          Dit heb ik gedaan tijdens ons recentste verblijf om naar de wereldbeker voetbal te kunnen kijken op "één", gezien de VRT niet aanwezig is in de gratis versie. Er is nu juist een promotie waarbij je de eerste maand gratis krijgt. Bij terugkomst heb ik het abonnement weer naar de gratis versie gezet. Het heeft mij hierdoor ook niks gekost.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De community is gebouwd in 2012. Toen was er nog geen andere keuze dan TV Vlaanderen voor Vlamingen, Télésat voor de Walen en Canal Digitaal voor de Nederlanders.
            Internetaansluiting was via een WIMAX systeem (1 antenne op het dak, bandbreedte te verdelen onder alle eigenaars). Dat gaf maximaal 6Mb en viel in de zomerweekends terug naar 3Mb.(behalve bij mij want ik had altijd 12 tot 18Mb als community bestuurder )
            Sedert een jaar heb ik een fiberaansluiting van 100Mb erbij. Eind van het jaar zal ik eens IPTV proberen.
            Wij kijken bijna nooit naar TV. Het enige wat wij doen, is "Thuis" opnemen. Eén keer per week kijkt mijn echtgenote dan naar 5 afleveringen.
            Wanneer er bezoek is met kinderen, staat de tv op één of ander kinderkanaal.

Comment

De community is gebouwd in 2012. Toen was er nog geen andere keuze dan TV Vlaanderen voor Vlamingen, Télésat voor de Walen en Canal Digitaal voor de Nederlanders.
              Internetaansluiting was via een WIMAX systeem (1 antenne op het dak, bandbreedte te verdelen onder alle eigenaars). Dat gaf maximaal 6Mb en viel in de zomerweekends terug naar 3Mb.(behalve bij mij want ik had altijd 12 tot 18Mb als community bestuurder )
              Sedert een jaar heb ik een fiberaansluiting van 100Mb erbij. Eind van het jaar zal ik eens IPTV proberen.
              Wij kijken bijna nooit naar TV. Het enige wat wij doen, is "Thuis" opnemen. Eén keer per week kijkt mijn echtgenote dan naar 5 afleveringen.
              Wanneer er bezoek is met kinderen, staat de tv op één of ander kinderkanaal.
              Ja, eigenlijk hoeft een TV niet op verlof, maar als je daar veel bent is dit wel af en toe eens nuttig, al was het maar voor het nieuws. Wij zijn zelf geen echte TV kijkers, na het nieuws houdt het zowat op. Op vakantie kijken wij enkel eens naar het nieuws op VTM als wij toevallig binnen zijn.
              Wifi is natuurlijk een andere zaak. Een mens is dat zo gewoon dat het nu één maal nog moeilijk anders kan. En onze jongste zoon die daar toch maandelijks eens is, al is het maar voor een maar dagen, doet bijna al zijn werk met zijn MB. En voor de kindjes is een TV soms wel degelijk een afleiding, al hebben nu ook al de modernere gadgets...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je digitale televisie hebt via Proximus kan je probleemloos alle programma's bekijken in het buitenland via de Proximus tv app. Ik zie dus niet in waarom je ergens een extra abonnement zou nemen. Dit is wel recentelijk gewijzigd onder druk van de Europese wetgeving.

Ik zit vandaag in Zweden en kan perfect het journaal, vive le vélo enz. bekijken via de app.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Ik zit vandaag in Zweden en kan perfect het journaal, vive le vélo enz. bekijken via de app.
                  Je kan zo goed als alles "herbekijken" via vrtnu in de EU. Ga je buiten de EU is een Belgische (of thuis zelf gehoste) VPN een oplossing. Velen hebben hier blijkbaar een Synology, die heeft de mogelijkheid om een VPN tunnel op te zetten. Bij andere merken zal dat ook wel voorzien zijn.

Het grootste voordeel van een VPN is dat je je geen zorgen moet maken over de onbeveiligde WiFi die aangeboden wordt.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Mijn ervaring even delen.

Ca 1 jaar geleden 2 antikleefpannen gekocht, 1tje van WMF, 1tje van Le Creuset.
                    Speciaal gezocht naar pannen met de beste antikleeflaag omdat ik het beu ben Tefal pannen te kopen die na 1-2 jaar voor de vuilbak zijn omdat de kleeflaag niet meer werkt of krom trekken.

De WMF pan begon in Juni te kleven. Een eitje bakken ging al niet meer deftig, er bleef een film in hangen.
                    Dus... eind Juli garantie gevraagd bij Coolblue.
                    Ik kreeg direct een retourlabel, en 30 Juli is die op de post gegaan. De dag nadien aangekomen volgens tracking, maar het duurde een week eer de retour in het systeem van Coolblue te zien was.
                    En dan niks tot 20 Augustus. Ik kreeg een bevestiging dat de claim aanvaard was, en dat ze een paar dagen later een nieuwe pan zouden leveren.
                    Maandag herinnerde ik me dat ik nog niks gezien had, dus toch maar een mailtje naar de klantendienst. De pan zou er woensdag zijn.
                    Niks ontvangen.
                    En dan vandaag een mailtje dat ze me in de plaats een shoptegoed geven (blijkbaar krijgen ze die pannen niet binnen).
                    Dus geantwoord dat ik geen WMF meer wil, maar een link naar een model van Le Creuset.

In alle mails van de klantendienst staat dat het deze zomer zeer druk was, en dat ze daarom wat vertraging hebben.
                    Het zal wel goed komen, maar het duurt toch allemaal wel iets langer als een gewone levering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

In alle mails van de klantendienst staat dat het deze zomer zeer druk was, en dat ze daarom wat vertraging hebben.
                      Da's bij heel wat bedrijven het nieuwe toverwoord om chronisch onderbemand te blijven: gewoon het hele jaar door blijven melden dat het "onverwacht" druk is...

En ze zijn dan nog perfect in orde met de waardeloze "erecode" die onze minister in mekaar geflanst heeft. Daarin zit een aanbeveling om bv. binnen de 2 minuten de telefoon te beantwoorden, maar als dat niet lukt, gelieve dan de klant te verwittigen.
                      Da's natuurlijk de perfecte vrijgeleide...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        En dan vandaag een mailtje dat ze me in de plaats een shoptegoed geven (blijkbaar krijgen ze die pannen niet binnen).
                        Dus geantwoord dat ik geen WMF meer wil, maar een link naar een model van Le Creuset.
                        Met en shoptegoed kan je toch zelf kiezen wat je wil op de site van CB?

Het zal wel goed komen, maar het duurt toch allemaal wel iets langer als een gewone levering.
                        Mogelijks moet ook de fabrikant of invoerder nog eens tussen komen als het een fabrieksgarantie is, dan is CB natuurlijk ook afhankelijk van hun reactie.
                        Tijdens de vakantieperiodes durven ze daar ook nogal eens gesloten te zijn of met minder volk te werken.
                        Maar zoals je aankaart, het zal wel allemaal in orde komen.

Da's bij heel wat bedrijven het nieuwe toverwoord om chronisch onderbemand te blijven
                        Daar gaan we weer met de chronische reactie.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Bij het indienen van de klacht had ik direct gevraagd naar een pan van een ander merk, en toen kon dat niet. Ik zou dezelfde pan krijgen, maar blijkbaar kon WMF niet leveren.
                          En dus ben ik blij met dat shoptegoed.

Maar ik geef Nete wel gelijk dat ze blijkbaar met een chronisch tekort zitten. Nu, ik heb nooit gebeld, alles online en via mail.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Daar gaan we weer met de chronische reactie.
                            Natuurlijk, het IS ook zo.

Comment

Natuurlijk, het IS ook zo.
                              Niet zoals jij het aankaart man.
                              Meer ga ik daar niet over schrijven want anders is het een welles nietes spelletje dat weer maanden duurt om uw persoonlijke overtuiging als waarheid te laten aanzien.[emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Niet zoals jij het aankaart man.
                                Maanden aan één stuk verkondigen dat het "onverwacht" druk is vind jij natuurlijk normaal, want volgens het "boekje" perfect in orde.

Nu, ik begrijp het hoor: eerst stond Halloween voor de deur, dan de Sint, dan de Kerstman, dan Nieuwjaar, dan Lichtmis, dan moederdag, dan vaderdag, dan de vakantie voor de deur, dan veel medewerkers met verlof en nu het nieuwe schooljaar voor de deur. En binnenkort is de cirkel rond: terug Halloween.
                                Tja, zoveel "onverwachte" gebeurtenissen, dat moet problemen geven hé.

Lees de voorlaatste zin van #177 eens. Blijkbaar ben ik niet de enige die nattigheid voelt.

Gelukkig zijn er nog een hoop bedrijven die niet aan die onnozelheid meedoen.
                                Trouwens, qua levering en zo werkt Coolblue nog steeds behoorlijk goed.
                                Last edited by nete; 30 augustus 2018, 23:34.

Comment

Working...
                                X