De Tesla Cybertruck heeft met het "steer by wire" systeem geen mechanische verbinding meer tussen het stuurwiel en de rest van de stuurinrichting, dat heeft voordelen, maar het is waarschijnlijk ook een groot probleem als er iets aan mankeert.
Tesla vindt het blijkbaar geen defect als het stuurwiel van een nieuwe wagen los komt, ik ben benieuwd wat er gebeurt als er iets met het Steer-By-Wire fout gaat.
Ik weet dat er bij grote vliegtuigen al lang geen mechanische verbindingen meer zijn voor de besturing, maar ik vermoed dat een Cybertruck niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld een lijnvliegtuig.
Met een mechanische verbinding voel je doorgaans vooraf wel dat er meer speling op komt vooraleer de overbrenging helemaal niet meer werkt, maar in een Steer-By-Wire systeem zitten er veel meer componenten die zonder waarschuwing kapot kunnen gaan.
Tesla vindt het blijkbaar geen defect als het stuurwiel van een nieuwe wagen los komt, ik ben benieuwd wat er gebeurt als er iets met het Steer-By-Wire fout gaat.
Ik weet dat er bij grote vliegtuigen al lang geen mechanische verbindingen meer zijn voor de besturing, maar ik vermoed dat een Cybertruck niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld een lijnvliegtuig.
Met een mechanische verbinding voel je doorgaans vooraf wel dat er meer speling op komt vooraleer de overbrenging helemaal niet meer werkt, maar in een Steer-By-Wire systeem zitten er veel meer componenten die zonder waarschuwing kapot kunnen gaan.
Comment