Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?
Logisch, veel van de lichtere en/of goedkopere elektrische wagens zijn zeer beperkt in afstand en doen dan ook meestal kortere ritten.
De meer performantie (vooral batterij) worden dan eerder al professioneel gebruikt en/of voor langere ritten op vaak ook snellere wegen.
Logisch dat statistisch gezien er meer ongevallen gebeuren,met de ene,dan,met de andere.
Men zou het ook meer per km’s moeten zien en echt per gebruiksgroep.
[QUOTE]Bij de meeste ongevallen is de persoon achter het stuur de oorzaak, dus is het mijn redenering dat er automobilisten zijn die niet in staat zijn om de gevaren in te schatten terwijl ze in een (voor hun) te snelle wagen aan het rijden zijn. [QUOTE]Op de meer dan twee miljoen km dat ik al gereden heb, was mijn zwaarste en bijna fataal ongeval toen ik met een van de traagste wagens reed dat ik de laatste 20 jaar gehad heb en aan amper 16km/u.
Het is niet altijd snelheid dat de oorzaak is, in 90% van de gevallen ligt één seconde onoplettendheid of een verkeerde handeling aan de oorzaak.
Zolang men het zelf niet voor had is kritiek altijd simpel, maar weinigen staan er bij stil dat het iedereen kan overkomen.
Onder motard is er een gezegde ... “Er zijn twee soorten motards, zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen”.
Met automobilisten is dat identiek, zij die al een ongeval hadden en zij die er nog een gaan hebben ... uiteraard liefst nooit.
Dat er brokkenpiloten zijn staat hierbuiten, die bestaan zeker en valt niet te betwisten.
Dat is heden niet echt spectaculair 6 seconden en uiteindelijk kan men dat bijna nooit doen als er ander verkeer is.
Mijn moto doet dat in 2,9s en auto in 4,6s en die zijn niet elektrisch.
Het is niet omdat mensen een snelle wagen of moto hebben dat ze dat ook misbruiken, er,zijn evengoed gekken die met een Clio of Fiat 500 tegen 120 door de bebouwde kom vliegen ... iets dat men met elke wagen kan trouwens.
Men heeft het vaak over snelle of duurdere wagens van merk XYZ, maar daar zit niet het probleem.
Men vergeet heel vaak andere factoren in overweging te nemen bij een beoordeling.
Idem hier Bart, het is niet omdat men met een tragere wagen rijdt dat men daarom geduld heeft, al is het nadeel dat je dan zeker niet rap genoeg weg raakt.
Dat er zijn kan. Men niet ontkennen, maar de meesten die uit de bocht vliegen zijn dan wel jongeren die met een klein bakske eens aan kameraden willen laten zien dat ze kunnen rijden.
En een eerste wagen is in de meeste gevallen niet de duurste of snelste dat men vinden kan, op wat uitzonderingen na uiteraard.
Klopt dat die gevallen bestaan.
Maar een 1000CC kan vaak ook vlot 180 rijden hé. [emoji6]
Dat lees je uiteraard regelmatig in de kranten, maar mensen die hetzelfde voor hebben met een B of C klasse wagen, dat komt meestal niet in de krant wegens niet interessant genoeg voor journalisten.
De meesten die met een nieuwe wagen ergens opknallen is niet zozeer door snelheid maar door te prutsen aan allerlei zaken die nog niet juist staan.
Uiteraard ook hier hetzelfde dat er altijd gevallen zijn waar onverantwoord rijgedrag de oorzaak is.
Misschien interessant om eens met wat recente snellere wagens de baan op te gaan ... neem vooral ook eens deze met vierwielaandrijving erbij en de mening dat die sneller van de baan gaan zal rap veranderen, alvast bij een normaal rijgedrag.
Ik voel me alvast veiliger in een snelle wagen met vierwielaandrijving en aangepaste banden dan in een basiswagen met minder vermogen en basis banden.
En het moet niet eens over hoge snelheden gaan, zelfs bij 50 of 70 km/u en bij een rustige vlotte rijstijl.
Een wagen dat standaard,voorzien is om vlot 250 te kunnen rijden, die zal aan 120 toch wel beter de baan houden dan een wagen dat bijvoorbeeld bij plankgas 140 haalt (als die nog bestaan). [emoji6]
Een Dacia Logan haalt ook 179km/u ... als men dat heden effectief doet dan is men ook crimineel bezig.
Wie met bijvoorbeeld een Porsche in 5 seconden aan 120 zit en het daarbij houdt, die is dan veel veiliger bezig. [emoji106]
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Bekijk bericht
De meer performantie (vooral batterij) worden dan eerder al professioneel gebruikt en/of voor langere ritten op vaak ook snellere wegen.
Logisch dat statistisch gezien er meer ongevallen gebeuren,met de ene,dan,met de andere.
Men zou het ook meer per km’s moeten zien en echt per gebruiksgroep.
[QUOTE]Bij de meeste ongevallen is de persoon achter het stuur de oorzaak, dus is het mijn redenering dat er automobilisten zijn die niet in staat zijn om de gevaren in te schatten terwijl ze in een (voor hun) te snelle wagen aan het rijden zijn. [QUOTE]Op de meer dan twee miljoen km dat ik al gereden heb, was mijn zwaarste en bijna fataal ongeval toen ik met een van de traagste wagens reed dat ik de laatste 20 jaar gehad heb en aan amper 16km/u.
Het is niet altijd snelheid dat de oorzaak is, in 90% van de gevallen ligt één seconde onoplettendheid of een verkeerde handeling aan de oorzaak.
Zolang men het zelf niet voor had is kritiek altijd simpel, maar weinigen staan er bij stil dat het iedereen kan overkomen.
Onder motard is er een gezegde ... “Er zijn twee soorten motards, zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen”.
Met automobilisten is dat identiek, zij die al een ongeval hadden en zij die er nog een gaan hebben ... uiteraard liefst nooit.
Dat er brokkenpiloten zijn staat hierbuiten, die bestaan zeker en valt niet te betwisten.
Is er een reden waarom een wagen op de openbare weg in pakweg 6 seconden naar 100km/h moet kunnen optrekken (dat is wat die snelle elektrische wagens allemaal kunnen), is dat veiliger?
Mijn moto doet dat in 2,9s en auto in 4,6s en die zijn niet elektrisch.
Als je dat nodig hebt om bijvoorbeeld vanaf een zijstraat even snel tussen een drukke verkeersstroom te geraken, dan ben je volgens mij niet goed bezig, en zal het vroeg of laat wel eens mis lopen (zelfs met alle elektronische hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld tractiecontrole).
Men heeft het vaak over snelle of duurdere wagens van merk XYZ, maar daar zit niet het probleem.
Men vergeet heel vaak andere factoren in overweging te nemen bij een beoordeling.
Ik denk dat het dan toch veiliger is om een beetje meer geduld te hebben, en dat je even wacht tot het "gaatje" groot genoeg is om er op een normalere manier tussen te geraken.
Na het kopen van een snelle wagen is de verleiding altijd groot (toch bij de meeste automobilisten) om eens uit te proberen wat die wagen kan, en dan gaat het dikwijls mis.
En een eerste wagen is in de meeste gevallen niet de duurste of snelste dat men vinden kan, op wat uitzonderingen na uiteraard.
Het gebeurt ook dat er een passagier bij in die wagen zit, en dat ze even willen laten zien hoe snel die auto wel kan optrekken, of hoe snel ze wel door de bocht(en) kunnen zonder van de baan te geraken...
Maar een 1000CC kan vaak ook vlot 180 rijden hé. [emoji6]
Je leest geregeld verhalen van mensen die een snelle wagen hebben gekocht en tijdens de eerste dagen (of zelfs onderweg van de garage naar huis) hun dure wagen al in de prak hebben gereden.
De meesten die met een nieuwe wagen ergens opknallen is niet zozeer door snelheid maar door te prutsen aan allerlei zaken die nog niet juist staan.
Uiteraard ook hier hetzelfde dat er altijd gevallen zijn waar onverantwoord rijgedrag de oorzaak is.
Dat geeft ook aan dat veel automobilisten (de meesten zelfs) niet weten wat ze moeten doen als hun wagen om een of andere reden begint te slippen.
En dat is iets waar zelfs een auto die in 10 seconden naar 100km/h kan al veel sneller last van heeft als het wegdek niet in optimale conditie is (bijvoorbeeld in de regen).
En dat is iets waar zelfs een auto die in 10 seconden naar 100km/h kan al veel sneller last van heeft als het wegdek niet in optimale conditie is (bijvoorbeeld in de regen).
Ik voel me alvast veiliger in een snelle wagen met vierwielaandrijving en aangepaste banden dan in een basiswagen met minder vermogen en basis banden.
En het moet niet eens over hoge snelheden gaan, zelfs bij 50 of 70 km/u en bij een rustige vlotte rijstijl.
Een wagen dat standaard,voorzien is om vlot 250 te kunnen rijden, die zal aan 120 toch wel beter de baan houden dan een wagen dat bijvoorbeeld bij plankgas 140 haalt (als die nog bestaan). [emoji6]
Een Dacia Logan haalt ook 179km/u ... als men dat heden effectief doet dan is men ook crimineel bezig.
Wie met bijvoorbeeld een Porsche in 5 seconden aan 120 zit en het daarbij houdt, die is dan veel veiliger bezig. [emoji106]
Comment