Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat van IMAP op een Android heb ik al aangekaart, dat is een gekend probleem.

    Wat de settings betreft, kijk toch even naar de officiële pagina van Proximus: http://www.proximus.be/support/nl/id...html#/section8
    Er staat letterlijk geschreven STARTTLS (of TLS), maak me niet wijs dat TLS ook niet in het lijstje staat.
    Klopt, ik had dat al begrepen.
    Ik heb een instellingenlijst gevonden waar men dan weer wel over STARTTLS bezig is.
    Waarom dat die keuze dan niet in die lijst staat is wel bizar. Mogelijks heb ik wel voor TLS gekozen, weet het op de duur niet meer (en het werkte in dat geval evenmin). Maar dat lijkt normaal volgens u, al werkt het bij u wel.
    Via IMAP krijg ik het dus met geen stokken aan de praat, via POP3 na wat initiële haperingen nu wel. Ben benieuwd of het zal blijven werken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #77
      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

      Proximus forum 2 dagen geleden ..
      "...Is er momenteel een probleem met Skynet Mail ? Verzonden e-mails worden niet aan de ontvanger bezorgd.
      Wacht reeds 45 min op een verzonden e-mail.
      Mailberichten van Hotmail en Telenet mailadressen komen wel binnen. Skynet adressen echter niet. ..."

      antwoord vandaag van Proximus team

      " ... Er zijn inderdaad vertragingen bij het verzenden van e-mails, de betrokken diensten zijn op de hoogte en werken zo snel mogelijk aan een oplossing.

      Met vriendelijke groeten,
      ..."

      Comment


      • #78
        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

        Ja Regulus, dat gaat over een tijdelijke vertraging.
        Nete kaart anders aan dat het nooit werkt en dat ze zelfs na een week niet toekomen.
        Maar soit, zal maar alles met een korreltje zout nemen. 😆
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #79
          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Klopt, ik had dat al begrepen.
          Ik heb een instellingenlijst gevonden waar men dan weer wel over STARTTLS bezig is.
          Waarom dat die keuze dan niet in die lijst staat is wel bizar.
          Dat zal je dan eens aan de fabrikant van je toestel moeten vragen waarom ze dat er niet tussengezet hebben met die benaming. 😆
          Mogelijks heb ik wel voor TLS gekozen, weet het op de duur niet meer (en het werkte in dat geval evenmin).
          Dan staat er nog iets fout hé ... als alles juist staat, dan moet dat werken.
          Maar dat lijkt normaal volgens u, al werkt het bij u wel.
          Via IMAP krijg ik het dus met geen stokken aan de praat, via POP3 na wat initiële haperingen nu wel. Ben benieuwd of het zal blijven werken.
          Ja ... die weten dat jij het bent hé. 😊
          Gij hebt toch veel pech met alles ... altijd net bij u dat zoiets niet wil werken. 😆
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Gij hebt toch veel pech met alles ... altijd net bij u dat zoiets niet wil werken. ��
            Pardon, die smartphone is NIET MIJN toestel.
            Pardon, die desktop die geen mail verzonden krijgt in Outlook tot bij de bestemmeling is NIET MIJN computer.

            Ik heb dat hier ook al tot in den ten treure herhaald: Ik krijg nogal wat vragen van vroegere klanten, kennissen en vrienden die met één of ander probleem worstelen. Ik los die problemen voor 99,9 % probleemloos op. Maar als ik dan eens op een raadsel bots zoals nu met die mails dan steek ik mijn voelhorens eens uit. Maar jij blijft herhalen dat ik een magneet ben voor problemen, en dat is dus absoluut niet waar.

            Ik zal misschien in de toekomst alles hier posten wat ik WEL opgelost heb zonder info van buitenaf, dan zal je misschien ooit je opinie over mij herzien.
            Van alle vragen die ik hier ooit gesteld heb over computerprobleempjes heeft misschien 1 à 5 % betrekking op mijn eigen computer of smartphone.
            Last edited by nete; 24 november 2016, 22:41.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #81
              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Proximus forum 2 dagen geleden ..
              "...Is er momenteel een probleem met Skynet Mail ? Verzonden e-mails worden niet aan de ontvanger bezorgd.
              Wacht reeds 45 min op een verzonden e-mail.
              Mailberichten van Hotmail en Telenet mailadressen komen wel binnen. Skynet adressen echter niet. ..."

              antwoord vandaag van Proximus team

              " ... Er zijn inderdaad vertragingen bij het verzenden van e-mails, de betrokken diensten zijn op de hoogte en werken zo snel mogelijk aan een oplossing.

              Met vriendelijke groeten,
              ..."
              Het probleem bij die persoon is al een paar weken gaande. Als je niks van foutmelding krijgt ga je (logisch) niet vermoeden dat je mails nergens toekomen. Misschien is het probleem bij Proximus dus al weken bezig en begint er nu maar iemand over te vallen. Je moet dan al bijna een mail van iemand krijgen met iets van "zeg, waar blijft de mail die je me ging zenden ?" eer je argwaan gaat krijgen.

              Blijft dus het bizarre dat het via webmail wel werkt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #82
                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                Nete, mocht Proximus al 5 weken geen mails versturen ... het zou al op de eerste pagina van de kranten staan denk ik. 😊

                Wat oplossen van problemen betreft ... je kaart wel graag aan dat de fout altijd bij anderen ligt.
                De provider is fout, het protocol is niet goed, instellingen zijn te moeilijk.
                Wanneer volgt er eens "ik weet daar weinig van" of " ik snap het niet zo goed"?
                Er is niets fout om iets niet te kennen of eens pech te hebben.
                Precies of ge u altijd moet verantwoorden. 😊

                En of het nu uw smartphone is of niet ... het maakt niet uit.
                Wat in de keuzelijst staat, is nog steeds wat de fabricant erin zet.
                Last edited by VerSeg; 25 november 2016, 01:02.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Nete, mocht Proximus al 5 weken geen mails versturen ... het zou al op de eerste pagina van de kranten staan denk ik. ��

                  Wat oplossen van problemen betreft ... je kaart wel graag aan dat de fout altijd bij anderen ligt.
                  Dat eerste weet ik nog zo niet: uit de melding blijkt het euvel al een paar dagen bezig, tenminste, wordt hen gemeld door gebruikers die het per toeval ontdekken (per toeval, want je krijgt geen errors, alles LIJKT normaal). Je zou dan verwachten dat ze alle klanten via een mail of SMS op de hoogte brengen (webmail werkt, weet je wel), maar nee, tutti en andere mussen zijn op dit moment veel belangrijker denk ik.

                  Als ik hier een vraag of probleem post zeg ik in feite: "ik weet daar weinig van" of " ik snap het niet zo goed" en ik heb daar geen moeite mee.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En of het nu uw smartphone is of niet ... het maakt niet uit.
                  Maar voor u wel, want dan kan je posten: de zaag die problemen aanzuigt is daar weer..., terwijl het in 99% van de gevallen problemen zijn van anderen die bij mij te rade komen. (en blijven komen, raar hé ?)
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #84
                    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                    Nete, mensen van support (eender welk bedrijf), die geven support op de producten en diensten.

                    Dat er commerciële acties zijn of nieuwe pakketten gelanceerd worden, heeft daar weinig of niets mee te maken voor de mensen van support ... dat is dan een prioriteit voor marketing.

                    Dat ze, zoals jij het noemt, allerlei mussen lanceren, heeft geen impact op wat je hier aankaart van probleem.

                    Probeer gewoon een oplossing te zoeken zonder steeds die verwijtende vinger erbij te halen ... het helpt toch niet om het probleem aan te pakken. 😊
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                      Verseg, jij neemt ook alles letterlijk wat ik schrijf hé.

                      Wat ik wel bedoel: de enige plaats met info over het probleem (dat ze erkennen) is een forum. Ik vind trouwens het betreffende topic niet meer terug, ik hoopte daar info te vinden wanneer het opgelost is.
                      Alle klanten rechtstreeks informeren lijkt me toch eerder een taak voor marketing te zijn, laat de techniekers maar de oplossing zoeken.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #86
                        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Verseg, jij neemt ook alles letterlijk wat ik schrijf hé.
                        Dus mogen we al je kritiek als onzinnig aanzien? 😆
                        Alle klanten rechtstreeks informeren lijkt me toch eerder een taak voor marketing te zijn, laat de techniekers maar de oplossing zoeken.
                        Zijn er nog geen kanalen genoeg om info te vinden?
                        Statuspagina, Twitter, Facebook, forum, ...
                        En volgens mij heeft marketing nog altijd iets meer te maken met verkoop dan met support. 🙄
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                          Weet iemand nog wat je bij Proximus als gebruiker moet invullen voor een POP3 account ? (vind ik nergens meer terug, want POP3 da's precies iets als AIDS tegenwoordig).
                          Vroeger was dat iets in de aard van fa123456@SKYNET. En die SKYNET moest in hoofdletters
                          Waarom deze vraag ? De persoon met het Outlook en Win10 probleem van verzonden mails die niet toekomen bij bestemmeling heeft contact genomen met de PX support, waar een vriendelijke meneer hem letterlijk gedicteerd heeft wat overal ingevuld diende te worden bij een IMAP account. Resultaat is, wat dacht je, dat de niks nog werkt, maar we weten nu eigenlijk niet of het aan de instellingen van het account ligt of aan de mogelijks nog steeds niet opgeloste problemen van de Proximus server.
                          Vandaar dat ik terug een POP3 account wil aanmaken. Hij is nu volledig aangewezen op webmail.
                          Last edited by nete; 25 november 2016, 22:45.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #88
                            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Weet iemand nog wat je bij Proximus als gebruiker moet invullen voor een POP3 account ? (vind ik nergens meer terug, want POP3 da's precies iets als AIDS tegenwoordig).
                            Lezen is ook niet uw sterkste kant hé.

                            Ik heb eerder al een link geplaatst naar alle settings en daar staat POP ook bij.
                            Gebruikersnaam is idem als voor IMAP.
                            #75

                            Dat in hoofdletters ... was vroeger om in te loggen op ADSL.
                            Last edited by VerSeg; 25 november 2016, 22:59.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Lezen is ook niet uw sterkste kant hé.

                              Ik heb eerder al een link geplaatst naar alle settings en daar staat POP ook bij.
                              Gebruikersnaam is idem als voor IMAP.
                              #75

                              Dat in hoofdletters ... was vroeger om in te loggen op ADSL.
                              Bedankt voor de tip, inzake gebruikersnaam, dat was mijn vraag, omdat POP3 in jouw link ongeveer doodgezwegen wordt uitgenomen één zinnetje:
                              Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #90
                                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                                Toch nog een vraagje Verseg: gebruikersnaam is dus email-adres. Maar welk ? de fa123456@skynet.be of jan.peeters@skynet.be. Misschien domme vraag, maar ik zie echt de bomen niet meer in het oerwoud...
                                Ik vermoed dat het gelijk is welk je invult, maar als je een foutmelding krijgt is het steeds van "gebruikersnaam OF mailadres wordt niet herkend" en dan kan je gaan gokken.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X