Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

    ik heb zware bedenkingen bij dit soort verhalen temeer daar het email protocol kinderlijk simpel is ... ik vraag mij af, gebaseerd op wat hier allemaal de revue passeert, of de smtp server wel correct opgegeven is ... en als mail ergens blijft steken of "verkeerd" verstuurd wordt, is er altijd een foutboodschap ... ik heb het in 30+ jaar van email verkeer nog nooit anders geweten .. en "beestjes" op de machine kan natuurlijk ook nog !

    Comment


    • #62
      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      temeer daar het email protocol kinderlijk simpel is
      Da's een goeie...

      De SMTP server voor verzenden is normaal (vroeger) relay.skynet.be, ze zullen vanuit de klantendienst hem gisteren wel relay.proximus.be voorgesteld hebben denk ik.
      Nog eens, alles lijkt normaal in Outlook, geen enkele foutboodschap, alleen ontvangt niemand zijn verzonden mails. (behalve als hij via webmail gaat). Het heeft dus ook jaaaaaaaaren probleemloos gewerkt hé.
      Voorlopig heb ik nu bij hem in Outlook de mails tijdelijk op de server laten staan, zodat ze in de webmail zichtbaar blijven, voor het geval hij moet antwoorden. Wat een gedoe...
      Ter info, het betreft een desktop PC, er is dus geen voordeel om via een webmail layout (die een stuk moeilijker werkt) te gaan werken.

      Regulus, als het "protocol" zoooo simpel is, geef jij hier dan misschien eventjes de oplossing voor zijn probleem. , bij Proximus steken ze hun handen in de lucht.

      Waarschijnlijk kunnen (of mogen, wegens pravicy) ze bij Proximus niet zien of zijn via Outlook verzonden mails daadwerkelijk op hun server binnenkomen ?
      Last edited by nete; 24 november 2016, 11:17.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #63
        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        en als mail ergens blijft steken of "verkeerd" verstuurd wordt, is er altijd een foutboodschap
        "Normaal" wel maar een mail die naar dev/null gaat staat niet in een inbox en geeft geen foutmelding, hé.

        Nu verwacht ik bij Px niet dat ze mail gaan dev/null-en maar het is inderdaad allemaal wat raar. Ik heb hier nog nooit een e-mail probleem gezien dat niet kan teruggebracht worden naar een foute instelling of overijverige filters (kan je bij Px of Tn in de spamfolder gaan kijken?).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #64
          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

          Ook in mijn Spamfolder geen enkele mail van die persoon.
          En hij krijgt GEEN foutboodschap als hij een mail verstuurt, die mail komt trouwens mooi in zijn "verzonden items" map terecht.

          Maar lezen de "experts" wel wat ik schrijf ? Ik herhaal de tweede regel hierboven nu al voor de derde of vierde keer.

          Mijn "beperkt" verstand zegt mij dat die mails dus op de Proximus server binnenkomen en daar dan de mist ingaan. Niemand lijkt te weten waarom...
          Last edited by nete; 24 november 2016, 12:47.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #65
            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            En hij krijgt GEEN foutboodschap als hij een mail verstuurt, die mail komt trouwens mooi in zijn "verzonden items" map terecht.
            Maar lezen de "experts" wel wat ik schrijf ? Ik herhaal de tweede regel hierboven nu al voor de derde of vierde keer.
            Mijn "beperkt" verstand zegt mij dat die mails dus op de Proximus server binnenkomen en daar dan de mist ingaan. Niemand lijkt te weten waarom...
            Nete, dat kan nog vanalles zijn hé.

            Als uw Outlook de mail in verzonden items zet, dan wil dit enkel zeggen dat de mail afgeleverd is op de mailserver van uw provider, niet dat die afgeleverd is bij de bestemmeling.
            Als ik een mail verstuur naar een niet bestaand e-mailadres, dan komt mijn mail ook in verzonden items terecht ... al zal die nooit ergens afgeleverd worden.
            • Mogelijkheden waarom de mail niet afgeleverd wordt:
            • Verkeerd e-mailadres of typfout
            • Mailserver bestemmeling niet bereikbaar
            • Domein of afzender blacklisted
            • Mail gefilterd als SPAM (eventueel al op server)
            • ...

            Zelf heb ik een tijd geleden eens een mail gestuurd naar de politie van Leuven ... meer dan een maand later kreeg ik pas een bericht dat hij niet afgeleverd was wegens mailbox bestemmeling vol.
            Vorige week eentje naar mijn makelaar gestuurd, pas één week later een eerste bericht dat de mailbox vol zat.

            Wat het in jullie specifieke geval is, dat kan ik van hier niet aangeven zonder dat daar analyses op gedaan worden, maar het niet afleveren van e-mails is niet altijd de fout van je eigen provider of zijn mailserver.
            Jullie aanzien dit als één account waar alles fout loopt zoals je aankaart ... maar een provider heeft duizenden klanten en als die mailserver voor andere klanten wel werkt, dan kunnen ze er redelijk vanuit gaan dat de mailserver op dat moment wel werkt.

            Het is als met een auto (raar vergelijk misschien), ik lever u als garagehouder een wagen af, je vertrekt maar komt nooit toe op bestemmeling ... als leverancier kan ik dan enkel zeggen dat langs mijn kant alles OK is, al wat er achter steekt heeft misschien te maken met het gebruik van hetzelfde product, maar dat valt buiten mijn verantwoordelijkheid en daar ga ik ook nooit naar zoeken.

            Hetgeen u als klant kan doen is zoveel mogelijk uittesten om een duidelijk beeld te scheppen ... het werkt bij elke supportdienst als je met een duidelijke omschrijving en uitgevoerde tests kan aantonen waar het volgens u niet aan kan liggen.
            Veel van dergelijke zaken komen van een verkeerde configuratie ... soms iets dom waar men 87 keer overkijkt of zelfs opnieuw terug foutief ingeeft.
            Het is al voldoende dat je het eigen verzendadres verkeerd instelt ... dan komt er ook al niets meer toe van meldingen.

            Wat als die een mail naar zichzelf stuurt vanuit de webmail?
            Komt die dan ook toe in zijn inbox eerst in webmail en daarna in Outlook ... of echt helemaal niets?
            Mozilijk om alle mogelijkheden hier te beginnen opsommen.

            Ja, het "kan" altijd bij de provider liggen, maar dus zeker niet altijd.
            Uitzoeken is de enige oplossing, zonder meteen de schuld ergens te leggen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

              Om toch "iets" te testen. Stuur vanop het skynet adres een mail naar datzelfde skynet adres. Kijk of dit aankomt.
              Stuur dan naar een ander skynet adres en kijk of dit aankomt.
              Stuur naar een andere provider (TN, Gmail... )...
              Op deze manier krijg je al een idee of er bij het verzenden of ontvangen (binnen dezelfde ISP / naar andere ISP) iets misloopt.

              Hou er rekening mee dat je als "gewone" klant niet alle fouten kan nagaan. Bij eigen hosting kan een e-mail trace nog meer info geven dan een "delivery failed" maar daartoe heb je geen toegang.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #67
                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                ....

                Regulus, als het "protocol" zoooo simpel is, geef jij hier dan misschien eventjes de oplossing voor zijn probleem. , bij Proximus steken ze hun handen in de lucht.

                Waarschijnlijk kunnen (of mogen, wegens pravicy) ze bij Proximus niet zien of zijn via Outlook verzonden mails daadwerkelijk op hun server binnenkomen ?
                Neemt niet weg dat het verhaal behoorlijk van de pot gerukt is .. omdat het mail protocol idd kinderlijk eenvoudig is EN gerijpt ... wat uw brave vriend allemaal bijee, gekookt heeft dat i svan hie ruit niet te zien .. mijn kristalen bol is namelijk gebarsten door zulke verhalen .. en wees maar zeker dat ze bij elke provider heel goed de mail logs bij houden zeker nu er nog steeds terreurdreiging is ...

                Comment


                • #68
                  Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  "Normaal" wel maar een mail die naar dev/null gaat staat niet in een inbox en geeft geen foutmelding, hé.

                  Nu verwacht ik bij Px niet dat ze mail gaan dev/null-en maar het is inderdaad allemaal wat raar. Ik heb hier nog nooit een e-mail probleem gezien dat niet kan teruggebracht worden naar een foute instelling of overijverige filters (kan je bij Px of Tn in de spamfolder gaan kijken?).
                  akkoord maar hey ... dat gebeurt niet automagisch he ... kan natuurlijk zijn dat iemand bij PX die dev/null geactiveerd heeft na te veel Duvel maar toch ... en zooo selectief ? ge kunt eerder euromillions winnen denk ik
                  Trouwens .. al iemand die de moeite gedaan heeft om dat op het Proximus discussieforum aan te kaarten ? OK, ik weet dat het daar niet veel soeps is maar er zit wel een "Proximus team" dat al te genante problemen van nabij bekijkt ..
                  .. en in tijden van grote nood is er nog het "userbase" forum ... eventueel

                  Comment


                  • #69
                    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    akkoord maar hey ... dat gebeurt niet automagisch he ... kan natuurlijk zijn dat iemand bij PX die dev/null geactiveerd heeft na te veel Duvel maar toch ... en zooo selectief ? ge kunt eerder euromillions winnen denk ik
                    Klopt, maar het is wel zeer vreemd allemaal.


                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    .. en in tijden van grote nood is er nog het "userbase" forum ... eventueel
                    In case of emergency, break glass
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #70
                      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      ...
                      In case of emergency, break glass
                      ... ah "wind" lucht beter op !! haha

                      Comment


                      • #71
                        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        ...
                        Mijn "beperkt" verstand zegt mij dat die mails dus op de Proximus server binnenkomen en daar dan de mist ingaan. Niemand lijkt te weten waarom...
                        See PM ...

                        Comment


                        • #72
                          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Om toch "iets" te testen.
                          1) Stuur vanop het skynet adres een mail naar datzelfde skynet adres. Kijk of dit aankomt.
                          2) Stuur dan naar een ander skynet adres en kijk of dit aankomt.
                          3) Stuur naar een andere provider (TN, Gmail... )...
                          Op deze manier krijg je al een idee of er bij het verzenden of ontvangen (binnen dezelfde ISP / naar andere ISP) iets misloopt.

                          Hou er rekening mee dat je als "gewone" klant niet alle fouten kan nagaan. Bij eigen hosting kan een e-mail trace nog meer info geven dan een "delivery failed" maar daartoe heb je geen toegang.
                          1) Mail komt in verzonden items, er volgt GEEN foutmelding, ook niet dagen later. Mail komt NOOIT bij bestemmeling, ook niet dagen later.
                          2) Mail komt in verzonden items, er volgt GEEN foutmelding, ook niet dagen later. Mail komt NOOIT bij bestemmeling, ook niet dagen later.
                          3) Mail komt in verzonden items, er volgt GEEN foutmelding, ook niet dagen later. Mail komt NOOIT bij bestemmeling, ook niet dagen later.

                          Hij gaat in webmail bij Proximus: alles werkt. Helaas is die layout (zoals bij elke provider) hoogst ongebruiksvriendelijk.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                            Even langs geweest bij de andere kennis met het android mail-probleem.

                            Instellingen hebben maandenlang gewerkt, ineens niet meer. Dan een tijdje geleden met het toestel in het PX center Gent Kouter binnengewipt, men kijkt settings na, die blijken te kloppen, dus vraagt men even geduld omdat men er een technieker gaat bijhalen. Voor die er aankomt komen ineens méér dan 300 mails binnen. Dat heeft dan een maand of twee gewerkt, sinds een paar dagen noppes.
                            Vanmiddag nog maar eens geprobeerd om het account aan te passen, nougabollen. Dan account verwijderd en een nieuw aangemaakt, deze keer POP3 (die persoon verzend toch enkel mail via zijn eigen Proximus wifi).
                            Eerst halsstarrig meldingen dat server niet kan bereikt worden wegens mogelijke overbelasting en dan ineens de melding "account in orde en kan gebruikt worden". Voorlopig (?) is dat dus opgelost.

                            PS: bij de IMAP instellingen (die ik eerst nog eens probeerde) moest ik bij uitgaande versleuteling STARTTLS selecteren in het dropdownmenu. Laat die keuze nu net NIET in die lijst staan. Dan maar gekozen voor "elk protocol" maar zonder succes.
                            Maar het e-mail protocol is inderdaad kinderlijk eenvoudig...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #74
                              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              a
                              Trouwens .. al iemand die de moeite gedaan heeft om dat op het Proximus discussieforum aan te kaarten ? OK, ik weet dat het daar niet veel soeps is maar er zit wel een "Proximus team" dat al te genante problemen van nabij bekijkt ..
                              .. en in tijden van grote nood is er nog het "userbase" forum ... eventueel
                              Ga ik wel eens uitproberen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Even langs geweest bij de andere kennis met het android mail-probleem.

                                Instellingen hebben maandenlang gewerkt, ineens niet meer. Dan een tijdje geleden met het toestel in het PX center Gent Kouter binnengewipt, men kijkt settings na, die blijken te kloppen, dus vraagt men even geduld omdat men er een technieker gaat bijhalen. Voor die er aankomt komen ineens méér dan 300 mails binnen. Dat heeft dan een maand of twee gewerkt, sinds een paar dagen noppes.
                                Vanmiddag nog maar eens geprobeerd om het account aan te passen, nougabollen. Dan account verwijderd en een nieuw aangemaakt, deze keer POP3 (die persoon verzend toch enkel mail via zijn eigen Proximus wifi).
                                Eerst halsstarrig meldingen dat server niet kan bereikt worden wegens mogelijke overbelasting en dan ineens de melding "account in orde en kan gebruikt worden". Voorlopig (?) is dat dus opgelost.

                                PS: bij de IMAP instellingen (die ik eerst nog eens probeerde) moest ik bij uitgaande versleuteling STARTTLS selecteren in het dropdownmenu. Laat die keuze nu net NIET in die lijst staan. Dan maar gekozen voor "elk protocol" maar zonder succes.
                                Maar het e-mail protocol is inderdaad kinderlijk eenvoudig...
                                Dat van IMAP op een Android heb ik al aangekaart, dat is een gekend probleem.
                                Is niet provider gebonden want heb dat ook met 4 verschillende providers sinds de update naar versie 6 en zelfs op een splinternieuw toestel.
                                Mails komen op PC binnen maar een tijd niet op smartphone en dan plots komt er een hele hoop binnen.
                                Idem met verwijderen ... haal ze via de PC weg van de server en in de Android mail blijven ze soms staan, soms weken en dan zijn ze plots weg.
                                Sommige mails komen dan wel meteen binnen, daar valt geen lijn in te trekken.

                                Wat de settings betreft, kijk toch even naar de officiële pagina van Proximus: http://www.proximus.be/support/nl/id...html#/section8
                                Er staat letterlijk geschreven STARTTLS (of TLS), maak me niet wijs dat TLS ook niet in het lijstje staat.
                                En ja, ook de IMAP-instellingen van Proximus werken perfect op mijn Android toestel, net als die van Nucleus en Telenet.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X