Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

    Ik heb Eudora (pro) ook nog gebruikt (1995-2000), daarna Pegasus Mail. Eerst met POP3 daarna IMAP zodat ik nu van elk toestel aan mijn mailboxen kan (Win7/Android/Apple). Zeer handig om de verschillende mailboxen gelijktijdig te zien en mail van/naar andere mailboxen of subfolders te verplaatsen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #32
      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

      Yep, deze klinken bekend, in die tijd ook nog The Bat! gebruikt. POP3, IMAP voor mensen die daar niet zo in thuis zijn, is dit niet simpel.

      -TT-

      Comment


      • #33
        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Yep, deze klinken bekend, in die tijd ook nog The Bat! gebruikt. POP3, IMAP voor mensen die daar niet zo in thuis zijn, is dit niet simpel.
        The Bat! was ook populair toen.

        Wat "niet simpel" betreft, de meeste providers geven toch een lijstje met settings. Deze rustig en nauwgezet bekijken en je mailsoft instellen hoeft dan geen problemen te geven. Het zijn uiteindelijk maar een paar lijntjes.
        mail in
        mail out
        login
        pass
        en eventueel de poortnummers als die niet automatisch aangepast worden bij het kiezen van het protocol.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          en eventueel de poortnummers als die niet automatisch aangepast worden bij het kiezen van het protocol.
          En dat geeft bij IMAP nogal dikwijls oeverloze problemen als je er niet grondig in thuis bent. POP kan het kleinste kind instellen.

          Ik heb The Bat eens geïnstalleerd met IMAP:
          Werkt natuurlijk niet, mails worden verzonden en komen in Outlook (POP3) binnen maar niet in The Bat. Poortnummers Telenet IMAP opgezocht en ingebracht, nougabollen.
          Nog iets aangepast in de waslijst (wat weet ik al niet meer), nu lukt niks meer.

          Hier een bloemlezing van het logboek: (de meldingen met de oorspronkelijke poorten 25 en 143 heb ik verwijderd)

          18/11/2016, 11:49:14: SEND - Verbinding maken met SMTP-server smtp.telenet.be op poort 587
          18/11/2016, 11:49:14: SEND - verbonden met SMTP server
          18/11/2016, 11:49:14: SEND - WAARSCHUWING: geen passende authenticatiemechanismen gevonden
          18/11/2016, 11:49:14: SEND - bezig met verzenden bericht (naar mijn mailadres).
          !18/11/2016, 11:49:14: SEND - Server meldt fout. De melding luidt: 5.1.0 must authenticate first
          18/11/2016, 11:49:14: SEND - verbinding voltooid - 0 bericht(en) verzonden
          18/11/2016, 11:49:14: SEND - Sommige berichten werden niet verzonden - controleer het logboek voor details
          18/11/2016, 11:51:10: FETCH - bezig met ophalen berichten
          18/11/2016, 11:51:10: FETCH - Verbinding maken met POP3-server mail.telenet.be op poort 110
          !18/11/2016, 11:51:31: FETCH - Verbinding verbroken (laatst verstuurde opdrachten waren: "", "CAPA")
          18/11/2016, 11:51:31: SEND - bezig met verzenden berichten - 1 bericht(en) in de wachtrij
          18/11/2016, 11:51:31: SEND - Verbinding maken met SMTP-server smtp.telenet.be op poort 587
          18/11/2016, 11:51:32: SEND - verbonden met SMTP server
          18/11/2016, 11:51:32: SEND - WAARSCHUWING: geen passende authenticatiemechanismen gevonden
          18/11/2016, 11:51:32: SEND - bezig met verzenden bericht (naar mijn mailadres)
          !18/11/2016, 11:51:32: SEND - Server meldt fout. De melding luidt: 5.1.0 must authenticate first
          18/11/2016, 11:51:32: SEND - verbinding voltooid - 0 bericht(en) verzonden
          18/11/2016, 11:51:32: SEND - Sommige berichten werden niet verzonden - controleer het logboek voor details
          18/11/2016, 11:52:07: IMAP - Verbinding maken met IMAP server mail.telenet.be op poort 993
          18/11/2016, 11:52:07: IMAP - Verbonden met IMAP server (mail.telenet.be)
          !18/11/2016, 11:52:28: IMAP - 10053 De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken
          18/11/2016, 11:52:33: IMAP - Verbinding verbroken
          Last edited by nete; 18 november 2016, 11:34.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            18/11/2016, 11:49:14: SEND - Verbinding maken met SMTP-server smtp.telenet.be op poort 587

            SMTP gebruikt hier poort 468

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            !18/11/2016, 11:49:14: SEND - Server meldt fout. De melding luidt: 5.1.0 must authenticate first
            Autenticatie via SMTP SSL vergeten in te stellen?
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

              Wel men moet zich wel bewust zijn dat sommige "providers" (yahoo, gmail) nogal raar doen voor wat betreft de instellingen van IMAP voor "oude" clients zoals Thunderbird .. alhoewel "oud" ?
              Het vergt mogelijk enig zoekwerk .. vooral yahoo

              Comment


              • #37
                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                SMTP gebruikt hier poort 468



                Autenticatie via SMTP SSL vergeten in te stellen?
                OK, en als je dat dan instelt is er normaal weer iets anders dat een foutmelding geeft.... Trouwens, die poort 587 geeft Telenet zelf op.

                Voilà:
                18/11/2016, 20:19:51: SEND - Verbinding maken met SMTP-server smtp.telenet.be op poort 468
                18/11/2016, 20:20:12: SEND - Kon geen verbinding maken met 2a02:1800:100:4::100:1; andere adressen proberen...
                18/11/2016, 20:20:12: SEND - Verbinding maken met 2a02:1800:100:4::100:2...
                18/11/2016, 20:20:33: SEND - Verbinding maken met 195.130.132.11...
                18/11/2016, 20:20:54: SEND - Verbinding maken met 195.130.132.10...
                !18/11/2016, 20:21:15: SEND - Kon geen verbinding maken met server. Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord

                Waar ik in Bat die SSL of TLS of wat anders van die serie moet instellen vind ik niet.
                IMAP is toch echt poepsimpel hé..... En op de duur heb je zoveel dingen moeten aanpassen dat je tussen het bos de bomen niet meer ziet...

                Ik heb nu in Outlook even alle instellingen van op de Telenet site letterlijk overgetypt in een nieuwe IMAP account:
                Resultaat:
                Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).
                Hopeloos....

                Uitgaande poort was ongevraagd terug op 25 gezet. Aangepast en succes : een andere foutmelding:

                Test-e-mailbericht verzenden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 5.1.0 must authenticate first
                Last edited by nete; 18 november 2016, 20:35.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik heb nu in Outlook even alle instellingen van op de Telenet site letterlijk overgetypt in een nieuwe IMAP account:
                  Resultaat:
                  Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet.
                  Ik heb hier in Outlook 8 e-mailaccounts staan ... 4 in POP en 4 in IMAP en die werken perfect.
                  Die IMAP-accounts zijn Telenet accounts wel te verstaan.
                  Straf dat het hier dan wel correct werkt zonder gefoefel. 😊
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Uitgaande poort was ongevraagd terug op 25 gezet. Aangepast en succes : een andere foutmelding:
                    Poort 25 is unencrypted en kan met een sniffer gewoon meegelezen worden (login en paswoord inbegrepen!)

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Test-e-mailbericht verzenden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 5.1.0 must authenticate first
                    Dan stel je dat (authenticatie) toch in.

                    Ik heb hier geen problemen met IMAP op verschillende platformen. Een tijd geleden moest ik wel de authenticatiemethode aanpassen (enkel in Windows) omdat mijn hosting firma iets veranderd had. Dat was "login to SMTP server using POP3 user/pass"
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik heb hier in Outlook 8 e-mailaccounts staan ... 4 in POP en 4 in IMAP en die werken perfect.
                      Die IMAP-accounts zijn Telenet accounts wel te verstaan.
                      Straf dat het hier dan wel correct werkt zonder gefoefel. ��
                      Wel Verseg, ik nodig je uit om me een PM te sturen met uw IMAP Telenet instellingen (poorten en achterpoorten en achter-achterpoorten inbegrepen natuurlijk , alsook de instellingen SSL, TLS en andere TS-jes.
                      Dan geraak ik misschien ooit wijs uit die doolhof van parameters...

                      Trouwens, als ik exact inbreng wat op de Telenet site staat dan werkt het niet (of slechts gedeeltelijk, enkel verzenden of zo). Als ik dan de foutmelding corrigeer dan gaat het van kwaad naar erger met steeds nieuwe error meldingen.
                      Last edited by nete; 19 november 2016, 13:00.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Poort 25 is unencrypted en kan met een sniffer gewoon meegelezen worden (login en paswoord inbegrepen!)

                        Dat weet ik ook wel, ik had ook niet gevraagd dat het zomaar in het account automatisch teruggezet werd op poort 25.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Wel Verseg, ik nodig je uit om me een PM te sturen met uw IMAP Telenet instellingen (poorten en achterpoorten en achter-achterpoorten inbegrepen natuurlijk , alsook de instellingen SSL, TLS en andere TS-jes.
                          Dan geraak ik misschien ooit wijs uit die doolhof van parameters...

                          Trouwens, als ik exact inbreng wat op de Telenet site staat dan werkt het niet (of slechts gedeeltelijk, enkel verzenden of zo). Als ik dan de foutmelding corrigeer dan gaat het van kwaad naar erger met steeds nieuwe error meldingen.
                          Geen reactie van Verseg , er mag gerust iemand anders de juiste, werkende IMAP instellingen voor Telenet eens posten of PM-en.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                            Bij Thunderbird op pc en de gmail-app op smartphone en tablet werken de parameters die op hun website staan.

                            Comment


                            • #44
                              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                              een telefoontje naar helpdesk telenet!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment


                              • #45
                                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                                Probeer eens je account manueel in tegeven. En kijk eens of bij POP3 in.telenet.be en bij SMTP uit.telenet.be staat. Hier werkt alles normaal onder windows 10

                                Comment

                                Working...
                                X