Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

    Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Probeer eens je account manueel in tegeven. En kijk eens of bij POP3 in.telenet.be en bij SMTP uit.telenet.be staat. Hier werkt alles normaal onder windows 10
    Dat is dan een POP en geen IMAP instelling. 😊
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Geen reactie van Verseg , er mag gerust iemand anders de juiste, werkende IMAP instellingen voor Telenet eens posten of PM-en.
      Info genoeg te vinden op internet denk ik?
      Zit niet vaak aan mijn PC ... op smartphone heb ik geen Telenet account staan.

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Info genoeg te vinden op internet denk ik?
        Zit niet vaak aan mijn PC ... op smartphone heb ik geen Telenet account staan.

        https://community.telenet.be/t5/Surf...dres/td-p/3272
        OK, bedankt. Maar heb je het eerste antwoord op die gegevens ook gelezen ?

        Dit staat er:

        beste,

        ik deze stappen nu al meerdere malen gedaan maar krijg steeds op het einde deze foutmelding.

        Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet.
        Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

        ik heb windows 10 en outlook 2013 op mijn pc staan.

        grts carlo


        Staan bij jou de instellingen EXACT hetzelfde als op dat forum ?
        Ik zou wel willen overschakelen naar IMAP maar het lijkt zo "fragiel" dat ik er geen 100 % vertrouwen in heb. Ik hoop dat iemand me van het tegendeel kan overtuigen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #49
          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik zou wel willen overschakelen naar IMAP maar het lijkt zo "fragiel" dat ik er geen 100 % vertrouwen in heb. Ik hoop dat iemand me van het tegendeel kan overtuigen.
          IMAP is niet "fragieler" dan POP3. Het is veel handiger in gebruik als je met verschillende apparaten en systemen aan je mail wil kunnen.
          Ik kan mij niet voorstellen dat een provider als TN foute info zou geven om IMAP in te stellen voor een populaire e-mailclient. Wil je zeker spelen wis dan je hele account in de client en maak alles opnieuw aan. Lukt het niet is er altijd de helpdesk

          Zoals gezegd, IMAP staat hier ingesteld in Win7 + Pegasus Mail, Android + K9-Mail, op Macbook en Ipad en dit al jaren zonder enig probleem, zowel met eigen mailserver als Gmail accounts.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #50
            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat is dan een POP en geen IMAP instelling. ��
            Oeps, zo ver had ik even niet gevolgd. Heb dit eens via een link gedownload van telenet, mss heb je daar iets aan.

            E-mail versturen;

            Kies voor Authenticated SMTP om e-mails te versturen waar je ook bent, in je vertrouwde e-mailprogramma en supervlot van op ieder netwerk:

            een niet-Telenet netwerk
            een buitenlands netwerk
            via Wifi-, kabel- of mobiel netwerk
            SMTP instellen

            Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
            AUTHENTICATED SMTP
            SERVERNAAM smtp.telenet.be
            POORT 587
            BEVEILIGINGSTYPE TLS
            Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.


            E-mail ontvangen
            IMAP instellen

            Wij raden aan om IMAP te gebruiken. Gebruik deze gegevens:
            IMAP instellingen
            SERVERNAAM imap.telenet.be
            POORT 993
            BEVEILIGINGSTYPE SSL
            Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.
            Last edited by Guest22; 22 november 2016, 20:37.

            Comment


            • #51
              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

              Dat van via eender welk netwerk valt met een korreltje zout te nemen.
              Dit werkt enkel als uw verzendadres @telenet is en niet voor een eigen domein, ook al heb je die via en bij Telenet geregistreerd.
              Hoe meer je betaalt, hoe minder je krijgt. 🙄
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                IMAP is niet "fragieler" dan POP3. Het is veel handiger in gebruik als je met verschillende apparaten en systemen aan je mail wil kunnen.
                Ik kan mij niet voorstellen dat een provider als TN foute info zou geven om IMAP in te stellen voor een populaire e-mailclient. Wil je zeker spelen wis dan je hele account in de client en maak alles opnieuw aan. Lukt het niet is er altijd de helpdesk

                Zoals gezegd, IMAP staat hier ingesteld in Win7 + Pegasus Mail, Android + K9-Mail, op Macbook en Ipad en dit al jaren zonder enig probleem, zowel met eigen mailserver als Gmail accounts.
                Wat ik bedoel met fragiel: in de post van JPR spreekt Telenet dus van een "authenticated SMTP", in de tekst waar Verseg's link naar verwijst (ook Telenet) spreekt men daar weer niet van.
                Nu, ik ga één en ander nog maar eens uitproberen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                  Het lijkt te werken, nadat ik nog maar eens de uitgaande poort van 25 naar 587 veranderd heb.
                  Iemand een beetje lijm om die 587 daar vast te plakken ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #54
                    Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Het lijkt te werken, nadat ik nog maar eens de uitgaande poort van 25 naar 587 veranderd heb.
                    Iemand een beetje lijm om die 587 daar vast te plakken ?
                    Misschien op zoek gaan naar dunnere vingers? 😆

                    Authenticated SMTP heb je in principe alleen nodig via een ander netwerk.
                    Zolang je verbonden bent met het Telenet-netwerk, moet men zich normaal niet identificeren voor uitgaande mail ... alvast niet voor POP.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Het lijkt te werken, nadat ik nog maar eens de uitgaande poort van 25 naar 587 veranderd heb.
                      Iemand een beetje lijm om die 587 daar vast te plakken ?
                      Hopelijk blijft het nu werken.

                      Comment


                      • #56
                        Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                        Hopelijk blijft het nu werken.
                        Bij mij tot nu toe wel.

                        Maar wat zijn ze bij Proximus bezig met hun e-mailbehandeling ?

                        Bij een kennis geweest die geen mail kan verzenden, t.t.z. hij verzend een mail in Outlook 2007 onder Win10, die komt zonder foutmelding terecht in zijn map "verzonden items", maar komt nooit bij de bestemmeling terecht.
                        In webmail werkt alles normaal.
                        Account eens heringesteld zonder resultaat.
                        Hij belt deze namiddag op mijn aanraden eens naar Proximus, ze overlopen nog eens alle settings en als eindconclusie krijgt hij te horen: "bij ons is alles normaal, we hebben nogal klachten gehoord van Win 10 gebruikers, dus....."
                        Ik zou denken dat, als men melding krijgt van problemen van klanten, men dat tracht op te lossen...

                        Een andere kennis krijgt regelmatig problemen op zijn Android smartphone: ophalen mail blijft eindeloos draaien. Soms werkt het dan weer normaal, dan plots weer niet meer.
                        De mail wordt binnengehaald via dezelfde wifi waarmee op zijn laptop wel alle mail binnenkomt.
                        Hier zal het misschien aan Android 6.0 liggen ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                          Nete,
                          Indien een mail wel verzonden raakt, maar niet toekomt ... dan kan dat ook aan veel andere zaken liggen.
                          De PC van de ontvanger (instellingen mail), verbinding, geblokkeerde poorten, andere provider,...
                          Een provider moet inderdaad zoeken naar een probleem ... als het bij hun ligt, niet als het bij derden ligt.

                          Wat Android 6 betreft ... daar zitten inderdaad wat bugs in het mailprogramma, zeker wat betreft Imap.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Nete,
                            Indien een mail wel verzonden raakt, maar niet toekomt ... dan kan dat ook aan veel andere zaken liggen.
                            De PC van de ontvanger (instellingen mail), verbinding, geblokkeerde poorten, andere provider,...
                            Een provider moet inderdaad zoeken naar een probleem ... als het bij hun ligt, niet als het bij derden ligt.

                            Wat Android 6 betreft ... daar zitten inderdaad wat bugs in het mailprogramma, zeker wat betreft Imap.
                            Verseg, als die persoon een mail stuurt naar zichzelf of een mail naar mij, of naar gelijk wie, niemand krijgt de mail binnen. Dus al die PC's staan "paraplu" volgens u ? , volgens mij toch redelijk onwaarschijnlijk, temeer omdat ik bv. wel alle andere mail probleemloos ontvang, nu zelfs via IMAP
                            Trouwens, die man zijn verzonden mails komen dus wel bij Proximus terecht (want zijn webmail werkt !) maar worden blijkbaar niet verzonden naar de bestemmelingen, tenzij hij webmail gebruikt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #59
                              Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dus al die PC's staan "paraplu" volgens u ?
                              Je had het in de vorige reactie over "de bestemmeling" (enkelvoud), nu heb je het over "al die pc's" ... blijkbaar plots massa's.
                              Wees dan meteen wat duidelijker hé, of zijn het er toch zoveel niet?

                              temeer omdat ik bv. wel alle andere mail probleemloos ontvang, nu zelfs via IMAP .
                              Dat op zich wil nog niets zeggen ... is het van dezelfde provider en/of domein?

                              Trouwens, die man zijn verzonden mails komen dus wel bij Proximus terecht (want zijn webmail werkt !) maar worden blijkbaar niet verzonden naar de bestemmelingen, tenzij hij webmail gebruikt.
                              Zijn webmail werkt tenzij hij webmail gebruikt???

                              Met webmail werk je rechtstreeks op de server, met Outlook eerst lokaal.
                              Bij verzonden berichten in Outlook zie je wat van bij u naar de mailserver vertrokken is, daarom is het nog niet van de mailserver naar de bestemmeling.

                              Als je overtuigd bent dat het aan de provider ligt ... bel dan nog eens naar support en leg het rustig uit met alle ondernomen stappen.

                              Komt die mail nooit toe, ook niet met vertraging?
                              Last edited by VerSeg; 23 november 2016, 22:42.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                                Verseg, ik bedoel met alle PC's dus wel iedereen naar wie hij met Outllook een mail stuurt. Staan netjes in zijn "verzonden items" maar komen nooit toe bij de bestemmelingen.

                                In webmail werkt het verzenden wel normaal.

                                Je schrijft: Bij verzonden berichten in Outlook zie je wat van bij u naar de mailserver vertrokken is, daarom is het nog niet van de mailserver naar de bestemmeling.

                                Dat zal wel zo zijn, maar waarom zend die server ze dan niet door ? En die server staat bij hem thuis ? Dacht ik niet.
                                Ik vind het wat goedkoop van Proximus om even de instellingen te overlopen en als dat niet helpt: "we hebben nog van problemen gehoord met Win 10" (en dan erbij denken: trek uw plan)."

                                De server geeft GEEN foutmelding retour dus ze zullen wel goed aangekomen zijn zeker ? (anders krijg je altijd errors langs alle kanten).
                                Wat kan die meneer nog meer doen als de PROXIMUS SERVER mails wel verzendt als je webmail gebruikt en NIET als die op die server binnenkomen via Outlook ?
                                Ik ga morgen eens bellen om te vragen of HIJ misschien hun server eens mag komen nakijken (hij is een ingenieur op pensioen)

                                En nee, de mails komen nooit toe.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X