Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik verwacht er nog maar eens eentje uit China.
    Maar dat duurt sowieso ongeveer 14 dagen en ik zit er niet op te wachten, dat maak ook een groot verschil.
    Als we het maar hebben tegen 18 juni, want dan vertrekken we weer eens .
    Mijn pakje van China (Dell notebook) is verzonden op 28/05 te china en afgeleverd op 31/05 17u
    Wel via UPS... vond dit wel dik in orde....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Coolblue moet eens leren een correcte review te schrijven vrees ik.

Een klopboormachine dat standaard geleverd wordt met steenboren en niet zou kunnen boren in een baksteen?
      Arduin, natuursteen en zo zal al wat anders zijn.

Coolblue schrijft toch niet dat niet geboord kan worden in baksteen of tegels ?

Ze schrijven ' ... in hardere steensoorten als (sic) baksteen. Dus wel in baksteen of tegels maar niet in een hardere soort.

Ze schrijven NIET : ' ... in hardere steensoorten ZOals baksteen of tegels ... '

Ze schrijven het wel taalkundig fout want juist is : ' ... in hardere steensoorten DAN baksteen of tegels ... ".

Na een vergroting komt DAN en niet ALS .... Jan is groter dan Mieke, arduin is harder dan baksteen, enz.

In gesproken taal is men wat soepeler en mag men slordiger spreken dan schrijven ... vandaar vaak ' als ' ipv. ' dan '. Vandaar wellicht ' in hardere steensoorten ALS baksteen ' ... misschien is dat wel de uitgetikte tekst uit een van die goede video's die ze maken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Ze schrijven NIET : ' ... in hardere steensoorten ZOals baksteen of tegels ... '

Ze schrijven het wel taalkundig fout want juist is : ' ... in hardere steensoorten DAN baksteen of tegels ... ".
        .../...
        In gesproken taal is men wat soepeler en mag men slordiger spreken dan schrijven ... vandaar vaak ' als ' ipv. ' dan '.
        Ik snap wat je befoelt.

In gesproken taal wordt als inderdaad wat misbruikt en misschien ook wat bij gebruik van dialecten.

Hier gebruikt men "als" meer zoals "zoals". 😆

Stinken als een varken.
        Zweten als een zwijn.
        Hard als beton.

De "zo" wordt er meestal niet bij gebruikt.

Soit ... iedereen heeft het nu wel begrepen , maar we zien hierbij nog eens het nut van correct woordgebruik om misverstanden te voorkomen.
        Wat één woordje kan doen.

En UPS heeft gisteren de snelste levering van de laatste weken gedaan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zelfs een komma verkeerd geplaats kan raar uitdraaien:
          Hij zat op haar schoot, en ruste uit.
          Hij zat op haar, schoot en ruste uit.

En mijn boormachientje boort wel degelijk in baksteen en dan nog wel van die hele oude bakstenen. Wel met een goede boor!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Het is nu de derde maal op rij dat een pakje niet wordt afgeleverd en ik de bekende boodschap in de brievenbus vind.
            Hallo ik ben langs geweest op ../../.. om ..,..
            en zal uw pakje klaarleggen in:
            ................

Nu staat er al niet meer bij dat er niemand thuis was!

Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!
            Ik heb begrepen dat de ombudsdienst maar zal tussenkomen als ik eerst een klacht bij Bpost heb ingediend en ontevreden ben met de afhandeling van deze klacht.
            Ik vind dat Bpost zich heel goed afschermt tegen mogelijke klachten en nog steeds het oude monopolie gedrag heeft.
            BTW: In het postkantoor is er ook geen klachtenbrief beschikbaar of willen de bedienden die niet geven.
            En vandaag voor de vierde keer zo'n formulier in de brievenbus terwijl we wel degelijk thuis waren.
            Nu is het genoeg geweest, een officiële klacht neergelegd bij Bpost en de ombudsman voor klachten tegen verzendbedrijven (o.a. Bpost).
            Er zal iets moeten gebeuren in Bpost Mol Centrum, dit laat ik niet zomaar gebeuren!

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik snap wat je befoelt.

In gesproken taal wordt als inderdaad wat misbruikt en misschien ook wat bij gebruik van dialecten.

Hier gebruikt men "als" meer zoals "zoals". ��

Stinken als een varken.
              Zweten als een zwijn.
              Hard als beton.

De "zo" wordt er meestal niet bij gebruikt.

n.
              Niet echt, want : stinken ALS een varken is correct ... en ' stinken zoals een varken ' is al even correct. Wat niet correct zou zijn : ' ... hij stinkt nog erger als een varken ... ' want dat moet taalkundig zijn : ' hij stinkt nog erger DAN een varken ... '.

Het is de ' vergroting ' die het 'm doet. Spreek bijvoorbeeld eens uit : ' hij stinkt nog erger ZOals een varken ' ... daar voel je gewoon dat het fout zit, enige correcte is DAN en niet ' als of zoals '.

Een dialect is geen fout, het is een dialect. Iech, miech en tiech of een eule in een seule, een blaffetuur, een peerd, de maand meert, .... zijn deel van een dialect en als dusdanig geen fouten. Het worden pas fouten als men die woorden in het STANDAARD Nederlands gaat gebruiken en men denkt dat het correct is.

@ LG

... hij zat op haar schoot en ruste uit ... (ruste ) rustte aub.

ik rustte uit, jij rustte uit, hij rustte uit ... enz. zoals ook : hij zweette en niet hij ' zweete ' .... (gewoon om te tonen waar het duidelijker is).

Comment

En vandaag voor de vierde keer zo'n formulier in de brievenbus terwijl we wel degelijk thuis waren.
                Nu is het genoeg geweest, een officiële klacht neergelegd bij Bpost en de ombudsman voor klachten tegen verzendbedrijven (o.a. Bpost).
                Er zal iets moeten gebeuren in Bpost Mol Centrum, dit laat ik niet zomaar gebeuren!
                Wanneer je een pakje verwacht kan je (meestal) volgen waar het zich bevindt en/of wanneer het zal geleverd worden.
                Wel stel je een beetje op de uitkijk. Kan vervelend/tijdrovend zijn, maar als je die man/vrouw ziet uitstappen met een briefje kan je vragen waarom ze niet aanbellen.
                Je heb dan al de nummerplaat van deze die leverde en een beschrijving van de persoon, wat alleen maar voordeel is wanneer je een klacht wil indienen.

Nu is het woord tegen woord, jij zegt dat je thuis was, de chauffeur zal zeggen dat hij aangebeld heeft en dat er niemand open deed. Wie heeft er dan gelijk ?

PS Al eens getest of je huisbel toch nog (elke keer) werkt, kan defect zijn hé .
                Mogelijks weet jij dat je hard moet duwen, maar weten zij dat niet....enz
                Last edited by Guest17; 16 september 2016, 12:07.

Comment

De laatste weken ...

PostNL ... pakje volgens tracking afgeleverd maar niemand gezien.
                  Via verkoper melding gemaakt en contact opgenomen met PostNL België.

Het heeft 14 dagen geduurd dat ze intern gezocht hebben en niet wisten waar het pakket naartoe was.
                  Zelfs binnen hun eigen bedrijf konden ze geen info krijgen van de chauffeur of plaatselijk depot.

Dan plots telefoon van de chauffeur ... ik kan de straat niet vinden.

Waarom dezelfde chauffeur dat al jaren pakjes bezorgt nu plots de straat in een bedrijvenpark niet kan vinden is een raadsel en waarom hij het als afgeleverd genoteerd heeft en er nog 2 weken mee rondgereden heeft is nog minder begrijpelijk.

Bij PostNL doen ze er weinig aan want feedback op je melding krijg je niet.

Ze foefelen tot en met en trekken er zich gewoon niets van aan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

PS Al eens getest of je huisbel toch nog (elke keer) werkt, kan defect zijn hé .
                    Dan zijn er wel veel bellen stuk hoor. 😆

Gisteren een levering gehad uit Nederland ... was eigen chauffeur met eigen bestelwagen.
                    We maakten de bemerking dat het uitzonderlijk was dat ze een eigen transportdienst hebben.
                    Antwoord was dat dit goedkooer is dan PostNL omdat te veel zendingen laattijdig, helemaal niet of beschadigd toekwamen.
                    Ze dien het nu zelf en klanten zijn tevreden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Wanneer je een pakje verwacht kan je (meestal) volgen waar het zich bevindt en/of wanneer het zal geleverd worden.
                      Wel stel je een beetje op de uitkijk. Kan vervelend/tijdrovend zijn, maar als je die man/vrouw ziet uitstappen met een briefje kan je vragen waarom ze niet aanbellen.
                      Je heb dan al de nummerplaat van deze die leverde en een beschrijving van de persoon, wat alleen maar voordeel is wanneer je een klacht wil indienen.

Nu is het woord tegen woord, jij zegt dat je thuis was, de chauffeur zal zeggen dat hij aangebeld heeft en dat er niemand open deed. Wie heeft er dan gelijk ?

Elke dag maak ik het middag eten klaar.
                      Ik begin daaraan om 09h30 en het keukenvenster en keukendeur heeft uit op de brievenbus.
                      Precies of ik dat maar te doen heb dan op de uitkijk staan. Precies of dat ik weet om welk uur Bpost zal langskomen. Staat erop dat het tussen 08h00 en 17h00 zal zijn. Heb jij dan zoveel geduld en tijd?
                      Een nummerplaat heb ik niet nodig, zelfs geen naam, datum en uur is al meer dan voldoende zodat Bpost kan nagaan wie het pakje had moeten afleveren.
                      Mijn deurbel werkt uitstekend en had hij aan de deur komen staan dan had ik hem wel gezien.
                      Wat jij hier verteld houd toch geen steek hé, aub zeg.

Straks is het nog mijn schuld dat die postbode het pakje niet heeft afgeleverd.
                      En moet je een zien wat deze clown heeft ingevuld:

Juist mijn voornaam, naam en adres heeft die ingevuld. Goed hé?

PS: ik heb wel betaald om het thuis te krijgen en niet om het de dag erna zelf om te halen!
                      Last edited by Red Falcon; 16 september 2016, 13:38.

Comment

De laatste weken ...

PostNL ... pakje volgens tracking afgeleverd maar niemand gezien.
                        Via verkoper melding gemaakt en contact opgenomen met PostNL België.

Het heeft 14 dagen geduurd dat ze intern gezocht hebben en niet wisten waar het pakket naartoe was.
                        Zelfs binnen hun eigen bedrijf konden ze geen info krijgen van de chauffeur of plaatselijk depot.

Dan plots telefoon van de chauffeur ... ik kan de straat niet vinden.

Waarom dezelfde chauffeur dat al jaren pakjes bezorgt nu plots de straat in een bedrijvenpark niet kan vinden is een raadsel en waarom hij het als afgeleverd genoteerd heeft en er nog 2 weken mee rondgereden heeft is nog minder begrijpelijk.

Bij PostNL doen ze er weinig aan want feedback op je melding krijg je niet.

Ze foefelen tot en met en trekken er zich gewoon niets van aan.
                        Ach PostNL hé.
                        Op het AFF forum koopt een Nederlander iets op Ebay.com.
                        Pakje komt aan op Schiphol en Post NL sorteert daar de pakjes.
                        Zijn pakje komt niet aan en dus vraagt hij waar het is.
                        Blijkt dat ze in Schiphol zijn pakje Saoedi-Arabië hebben gestuurd.
                        Na twee maanden ligt het er nog. Koper heeft klacht ingediend en bij PostNL moet alles en iedereen dood zijn want hij verneemt niks meer van dat rotbedrijf.
                        En hun T&T trekt op geen bal, je moet maar je pakje eens volgen. Geschatte(!) levertijd van Nederland naar België is 5 à 8 dagen, halo zeg. Zelfs Kiala is sneller en aan je pakje zit er nooit een deukje.

Comment

Djivan, bij zowel PostNL als Bpost helpt een vriendelijk verzoek om een probleem op te lossen niet.
                          Telkens er zich een probleem voordoet, meldt ik dit op een beleefde en vriendelijke manier zonder schelden, zonder klagen, gewoon vriendelijk vragen of ze het eens willen nakijken en mij informeren.
                          Nog nooit is er een antwoord of oplossing gekomen om de problemen bij de basis aan te pakken ... de juiste personen informeren hoe ze het wel moeten doen.
                          Overal kan eens iets foutlopen, maar als het meer fout loopt dan juist is, dan is er wel een serieus probleem.

Vroeger stak er altijd verkeerde post in onze bus, van andere straten zelfs, en onze post zat vaak bij anderen in de bus.
                          Tientellen keren gemeld aan het postkantoor en de klantendienst, nooit enige oplossing tot de postbode met pensioen ging en de opvolger het blijkbaar beter doet.

Pakjes komen met Bpost alvast beter toe dan met PostNL.

Maar het zal wel liggen aan de plaatselijke bezorgers van PostNL ... de ene neemt zijn taak serieus op, de andere foefelt er op los zoals in de meeste bedrijven er wel ene zit dat het allemaal niet zo serieus neemt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik laat altijd leveren bij een postpunt in mijn buurt. De winkelier weet ondertussen al dat de blauwe pakjes voor mij zijn. (In Brussel zijn er niet veel blauwe pakjeskopers).

Ik moet niet wachten om de postman op heterdaad te betrappen. Ik ben dan aan immers aan het werk. Maar na het werk is mijn postpunt open tot 19:30. Ik krijg een sms dat het pakje is binnengekomen in het postpunt.
                            Binnen een straal van 1 km heb ik 2 postpunten, dus een kleine wandeling na een dagje bureauwerk is welgekomen.

En al de pakjes worden binnen de 24 uur geleverd.

Ik zou geen tijd steken in die klacht die toch niets uithaalt aangezien je geen enkel bewijs hebt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Te laat Peter, ik heb al een dossiernummer gekregen.
                              Dat ze me dat één keer lappen kan ik nog aan, maar dat is nu de vierde keer op korte tijd.
                              En als Bpost werkt zoals de NMBS dan wordt elke klacht au serieus genomen wees daar maar zeker van.

Comment

Te laat Peter, ik heb al een dossiernummer gekregen.
                                Succes. Hou ons op de hoogte.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Working...
                                X