Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Deze morgen heb ik rond 10h00 mijn gewone post in de brievenbus gevonden en toen zat dat briefje er niet bij.
    Op dat drukwerkje staat enkel en alleen het volgende: Hallo, ik kwam langs op 18.05.16* om 10:37 en zal uw PAKJE klaarleggen in: ...... postkantoor in Mol dus.
    (In vetjes wat voorgedrukt staat, Met * achter wat gedrukt staat en cursief wat de postbode met de hand heeft ingevuld.)
    Dus er staat niet eens meer bij dat men het pakje heeft aangeboden. Straffe toebak niet?
    Op de post afhalen of bij een automaat afhalen moet je minder betalen, het is een ander tarief!!!!!!!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Is het nu bpost of PostNL?
      Volgens eerste bericht en verloop zie ik bpost en daarvoor kan je telefonisch of best via website een klacht loggen.

Pakjes die via bpost geleverd worden komen hier niet met de postbode maar met een afzonderlijke bedeling.
      En het gebeurt hier ook dat ze een briefje insteken zonder aan te bellen, maar met PostNL is dat nog veel vaker het geval.
      Die van PostNL geeft soms meerdere pakjes bij één buur af en zegt dat de rest niet thuis is zonder daar eerst te gaan kijken.

Wat klachten betreft ... bij bpost altijd een antwoord gekregen, bij PostNL nooit enige reactie op schriftelijk contact en telefonisch lachen ze u vierkant uit.

Het is zoals overal, alles hangt van de persoon af en niet van het bedrijf.
      Als een werknemer er zijn botten aan veegt, dan ben je de pineut.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Mijn vermoeden is dat ze voor uw wijk/streek/straat geen autotje willen sturen en dat je er dus maar zelf moet achter gaan. Ze steken dan zoals vroeger standaard een briefje in de bus dat je pakje niet geleverd kon worden.
        Verkeerd vermoeden blijkbaar mits het briefje niet met de gewone post kwam.
        Eerder een vermoeden dat ze wat sneller van hun ronde af willen.
        Hier al een antwoord op een klacht gekregen dat ze niet gebeld hebben omdat er geen auto voor de deur stond.
        Heb dan de vraag gesteld of ze wisten waarvoor een garage dient en of ze door een poort konden kijken en wat ze doen bij mensen zonder auto.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Op dat drukwerkje staat enkel en alleen het volgende: Hallo, ik kwam langs op 18.05.16* om 10:37 en zal uw PAKJE klaarleggen in: ...... postkantoor in Mol dus.
          (In vetjes wat voorgedrukt staat, Met * achter wat gedrukt staat en cursief wat de postbode met de hand heeft ingevuld.)
          Dus er staat niet eens meer bij dat men het pakje heeft aangeboden.
          dat interpreteer je dan verkeerd. Dat is gewoon een standaard zin, net zoals een vriend zou zeggen dat hij deze middag eens langs komt. Dan interpreteer je dat toch ook niet alsof hij gewoon langs uw deur passeert?

of wie weet heeft degene die verzonden heeft u er voor een euro opgelegd. u laten betalen voor levering aan huis en zelf maar betaalt voor ophaling in postkantoor. Moet je maar eens controleren hoeveel het pakje is afgestempeld.

En dat de datum voorgedrukt is, komt net omdat de postbode uw pakske voor zijn ronde moet inscannen. Dan laat je dat niet liggen op kantoor want als de postmeester dat ziet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            ....knip.........

of wie weet heeft degene die verzonden heeft u er voor een euro opgelegd. u laten betalen voor levering aan huis en zelf maar betaalt voor ophaling in postkantoor. Moet je maar eens controleren hoeveel het pakje is afgestempeld.
            .......knip.......

Voor je dat ook maar insinueert zou je eerst alle posts moeten lezen!
            JPR zegt DUIDELIJK dat hij betaald heeft om het pakje thuis af te leveren en ik vertrouw hem voor de volle 100% anders zou ik nooit zaken doen. Uw excuses ten opzichte van JPR aanbieden zou zeer welkom zijn. Dank u.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor je dat ook maar insinueert zou je eerst alle posts moeten lezen!
              JPR zegt DUIDELIJK dat hij betaald heeft om het pakje thuis af te leveren en ik vertrouw hem voor de volle 100% anders zou ik nooit zaken doen. Uw excuses ten opzichte van JPR aanbieden zou zeer welkom zijn. Dank u.
              hold your horses and mind the smiley

Comment

bpost?
                klacht telefonisch neerleggen, zien dat je het volgnummer van je pakje bij de hand hebt. Dit wordt dan gemeld aan de postmeester van het kantoor en deze zou de postbode er op attent moeten maken dat aanbellen verplicht is! (en een redelijke tijd geven om komen open te doen)
                Wij hebben het ook 2 keer na elkaar moeten doen, toen kreeg de man van de klachtendienst het op zijn heupen en heeft zelf de postbode gebeld, sindsdien geen problemen meer! Ook hier is constant iemand thuis en een groot raam naar de straat toe liet ons toe om de postbode gewoon zien voorbij te rijden... ja, het kost hun heel wat tijd om overal te stoppen en te gaan bellen... sommige zullen hopen "als de helft van de mensen met een briefje zelf hun pakketje gaat afhalen heb ik morgen een pak minder werk..."

nr b-post: 022 012345

postnl: wij wonen in een zijstraatje, met dezelfde naam als de grote baan kortbij, en om het helemaal moeilijk te maken, zijn er 3 huize op de grote baan met hetzelfde adres :-) ja, eentje in molenstede (diest) eentje in okselaar (zichem) en eentje in Engsbergen (tessenderlo) 2 van die drie huizen (wij ook dus) liggen achterin, en de GPS kaarten zijn niet altijd correct.
                Onze klanten moeten vaak bellen om ons te vinden en leveranciers die hier niet regelmatig moeten zijn moeten ook vaak bellen om de weg te vragen.
                Ook postNL doet dit, ze zeggen het zelf, we zoeken even zelf, en dan telefoneren ze. Ze hebben echt wel de gegevens bij de hand en doen ook de moeite, nog nooit problemen mee gehad!
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

hold your horses and mind the smiley
                  Ik zou toch openlijke excuses willen krijgen of moet ik soms een bewijs posten dat ik 5 euro betaald heb voor een pakje van1.6kg voor levering op thuisadres.
                  Ik hou er niet van dat er iets geopperd wordt wat niet met de waarheid strookt.
                  Last edited by Guest22; 19 mei 2016, 13:02.

Comment

Een belletje naar de lokale postmeester van je lokaal postkantoor helpt meestal het beste.

Comment

ik bied mijn excuses aan nadat jullie je excuses hebben aangeboden aan jullie postbode. Want jullie aantijgingen zijn gebaseerd op eigen interpretaties (zoals de melding op het briefje) en vermoedens. In België is nog altijd iemand onschuldig totdat de schuld bewezen is.

Maar dat men gecorrigeerd wordt in zijn mogelijks valse aantijgingen wordt natuurlijk mooi geknipt in een quote, ipv te erkennen dat men mogelijks fout is.

Dus u verwijt mij en vraagt excuses voor dingen (die trouwens een grapje waren, hence de smiley) die u zelf a volonté doet.

Comment

ik bied mijn excuses aan nadat jullie je excuses hebben aangeboden aan jullie postbode. Want jullie aantijgingen zijn gebaseerd op eigen interpretaties (zoals de melding op het briefje) en vermoedens. In België is nog altijd iemand onschuldig totdat de schuld bewezen is.

Maar dat men gecorrigeerd wordt in zijn mogelijks valse aantijgingen wordt natuurlijk mooi geknipt in een quote, ipv te erkennen dat men mogelijks fout is.k ee

Dus u verwijt mij en vraagt excuses voor dingen (die trouwens een grapje waren, hence de smiley) die u zelf a volonté doet.
                        Waar heb ik de postbode beschuldigd? U beschuldigd mij van diesfstal!! Want in zou niet betaald hebben voor levering aan huis . Ik heb juist gezegd dat de facteur hier regelmatig het ook doet van niet aanbellen en gewoon een briefje insteken maar dat is geen beschuldiging zoals u doet.
                        Last edited by Guest22; 19 mei 2016, 15:06. Reden: tekst toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                          Waar heb ik de postbode beschuldigd? U beschuldigd mij van diesfstal!! Want in zou niet betaald hebben voor levering aan huis .
                          lighten up. Ik beschuldig u van niets. Er staat een smiley voor iets.

Maar goed als het voor u belangrijk is: ik bied hierbij officieel mijn verontschuldigingen aan. Ik had en heb niet de intentie om JPR noch de postbode te beschuldigen van oneerlijke zaken. Iedereen is onschuldig totdat schuld is bewezen.
                          Met vriendelijke groeten en nederige excuses.
                          Tonerider.

Comment

lighten up. Ik beschuldig u van niets. Er staat een smiley voor iets.

Maar goed als het voor u belangrijk is: ik bied hierbij officieel mijn verontschuldigingen aan. Ik had en heb niet de intentie om JPR noch de postbode te beschuldigen van oneerlijke zaken. Iedereen is onschuldig totdat schuld is bewezen.
                            Met vriendelijke groeten en nederige excuses.
                            Tonerider.
                            Verontschuldiging is voor mij aanvaard en het is voor mij hier afgesloten.

Met vriendelijke groeten, Jean-Pierre

Comment

Inderdaad Jean-Pierre het pakje dat u mij stuurde.
                              Wij waren ook thuis we zijn het huis niet uitgegaan!
                              Morgen weer 4km heen en terug en ik mag er pas na 11h00 om!
                              Ik zit ongeveer in dezelfde situatie momenteel.
                              Verwachtte een pakje, en heb het net even getraced online en het pakje is terug onderweg naar het kantoor zodat ik het daar kan afhalen.

Ik was ook effectief niet thuis want ik zat op dat ogenblik in Brussel centrum te terrassen... er zal intussen een briefje in mijn bus moeten liggen met dezelfde melding dat ik er morgen om 11u achter mag komen.

Echter, dat postkantoor is al van 9u30 open, ik vraag me af of ze me mijn pakje niet geven als ik daar om 9u30 toekom, of moet ik écht tot 11u wachten. Ik veronderstel dat het pakje toch al aanwezig is in het kantoor voor 11u, maar niet 'gesorteerd'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Ik zit ongeveer in dezelfde situatie momenteel.
                                Verwachtte een pakje, en heb het net even getraced online en het pakje is terug onderweg naar het kantoor zodat ik het daar kan afhalen.

Ik was ook effectief niet thuis want ik zat op dat ogenblik in Brussel centrum te terrassen... er zal intussen een briefje in mijn bus moeten liggen met dezelfde melding dat ik er morgen om 11u achter mag komen.

Echter, dat postkantoor is al van 9u30 open, ik vraag me af of ze me mijn pakje niet geven als ik daar om 9u30 toekom, of moet ik écht tot 11u wachten. Ik veronderstel dat het pakje toch al aanwezig is in het kantoor voor 11u, maar niet 'gesorteerd'.
                                hangt er van af of het ook het kantoor is vanwaar de postbodes vertrekken. Zo niet moet het dus van dat kantoor naar uw kantoor gebracht worden en moet het daar nog ingescand worden e.d.

Comment

Working...
                                X