Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Vandaag een brief gekregen op mijn klacht tegen Bpost, een brief van Bpost dus en ondertekend door .............."Uw klantadviseur", geen naam en geen handtekening.
    Fotokopie ervan genomen en naar de dossierbeheerder van de ombudsdienst gestuurd.
    Bpost misbruikt dus nog altijd zijn monopolie positie op de Belgische markt.
    Dat wordt dus een test om te weten of dat de ombudsman daadwerkelijk mijn klacht "au sérieux" genomen word.
    Wordt vervolgd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Omdat één van ons kinderen op reis is hadden ze ons verwittigd dat er een pak van Bol.com bij ons zou geleverd worden.
      Gisteren eventjes boodschappen gaan doen, en toen we 5 minuutjes terug thuis waren, kwam de buurman met het pak dat bij hem geleverd werd.

In onze brievenbus een briefje van PostNL :

'1ste poging - uw pakket is bezorgd bij uw buren op huisnummer xx.'

Top service noem ik dat

Comment

Dat is top service van die bezorger ... u heeft geluk dat er bij u een goede bezorger werkt
        Hier zijn er verschillende en bij de meesten is het een ramp.

Mocht uw bezorger hier werken en de onze bij u ... dan zouden onze meningen vermoedelijk gewisseld zijn.

Om van een bedrijf een top service te krijgen, moeten alle bezorgers even plichtsbewust zijn.
        Maar bij elk bedrijf zitten goede en minder goede krachten ... eens de minder goede de bovenhand krijgen, dan is het gedaan om een grote klantentevredenheid te hebben.

Onlangs nog een pakje gekregen via PostNL ... toch weer een dag later dan bedoeld.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Gisterenavond om 19u17 een Workmate B&D825XJ besteld (om aan iemand kado te doen) en nu om 9u55 aan huis afgeleverd.
          Een pluim voor de internetshop en voor de bezorger PostNl .
          Is nu reeds drie keer een andere bezorger (de man dus) geweest en steeds alles dik in orde van PostNl.
          Verwacht nu nog een pakket uit China, maar daarvan weet ik dat het weken kan duren eer het geleverd wordt.
          Meestal wordt dit dan aan huis gebracht door BPost... ik ben benieuwd, maar toch al tamelijk gerust dat het weer in orde zal zijn.
          Als het goed is mag/moet het ook gezegd/geschreven worden.

Comment

Zoals ik al eerder vermelde hier het verslag wat er besloten werd.
            Eerst opgebeld door Bpost Mol Centrum (heb nu hun nummer ) en er werd mij bevestigd dat een onderzoek zal plaatsvinden en de schuldige beoordeeld zal worden.
            Ik heb erop aangedrongen dat een enkele vermaning voor mij voldoende zou zijn.

Een paar dagen later een email gekregen van de ombudsman met de bevestiging van de mevrouw van Bpost Mol Centrum aan mij gezegd heeft.

Sindsdien is ieder pakje zowel uit Duitsland als uit China correct afgeleverd geweest.
            Voor mij is de zaak gesloten.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht

Sindsdien is ieder pakje zowel uit Duitsland als uit China correct afgeleverd geweest.
              + ééntje uit België
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                + ééntje uit België
                Yep, was ik vergeten sorry René (en 't was nog super goed ingepakt ook die graka).

En deze morgen omstreeks 09h00 Bpost met een pakje van Amazon.de.
                Blijkbaar heeft mijn klacht toch gevolgen want alles komt mooi aan.

Comment

Bij mij hebben ze ooit een pakje achter gelaten onder het deksel van een volle vuilbak die nog niet niet op de oprit stond.

Comment

Lap, ik had hout moeten vasthouden, want gisteren hadden wij ook prijs.
                    Een kaartje van Bpost in de bus dat ze met een aangetekende zending aan de deur waren geweest om 10u15.
                    Ze hebben zéker niet aangebeld, want we waren allebei thuis en onze deurbel is nog een échte bel, niet zo'n zoemding of zo, dus bij aanbellen hadden we het zeker gehoord.
                    Zending kan ik vanaf vandaag afhalen in het kantoor zelf.

Maar ik denk dat ik weet waar het aan te wijten is. Vorige week maakte ik een praatje met de "nieuwe" postbode, ttz. een tijdelijke die onze vaste postbode vervangt tijdens haar verlof.
                    Deze tijdelijke was één en al gezaag, dat hij maar de straten in onze wijk niet kon onthouden, dat hij dagelijks een deel van de post niet kon bezorgen, dat hij dan alles terug naar het kantoor bracht, dat ze het daar maar moesten uitzoeken...enz. Kortom, iemand die blijkbaar "heel graag" zijn beroep uitoefent .

Jammer voor onze vaste postbode, maar ik hoop dat haar vakantie maar voorbij is .

Comment

Gisteren kreeg ik een mail dat er vandaag 2 pakketten geleverd zouden worden. Er is er inderdaad eentje geleverd. Maar vandaag kreeg ik 2 mails, de eerste om te melden dat mijn pakket geleverd was en de 2de met de melding dat ik niet thuis was en mijn pakket naar een ophaalpunt gegaan is. Ik ben niet van plan om daar extra voor te betalen aangezien ik de ganse dag thuis was en zelfs een mail van Bpost heb als bewijs dat ik thuis was. Waar kan ik dit melden?

Comment

Als ontvanger kunt u nergens terecht, de afzender mag/moet een klacht indienen.
                        Bpost had toch beloofd dat niet meer te doen, niet thuis dan maar een afhaalpunt.
                        Dat zal weer van postkantoor tot postkantoor anders geïnterpreteerd worden zeker, 1 + 1 = 3, je weet wel die was er het dichtste bij. (Mop hé Pol )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Als ontvanger kunt u nergens terecht, de afzender mag/moet een klacht indienen.
                          Dat is niet 100% zo. Als het pakje niet toekomt kan enkel de verzender klacht indienen. Maar als je thuis was en de bezorger niet aanbelde, dan kan jij wel degelijk klacht indienen.

Nu ja... je kan bellen naar dat ene nummer en dat een uur of meer aan de telefoon hangen waarna je die ene dame krijgt die wat meeknikt en geen bal doet. In theorie zou die jou een nummer moeten geven waaronder je klacht geregistreerd is, maar dat doet die nooit. Ook niet als je er om vraagt. Maar je moet dat doen, en dan daarna naar de ombudsdienst gaan, zeggen dat op die dag je een klacht hebt willen neer leggen, je die en die persoon gesproken hebt etc etc en dan hoor je er nooit meer van.

Comment

Als je een pakje moet afhalen moet je daar niet extra voor betalen.

Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

De ombudsman van de post dat is inderdaad een grote farce. Ooit voorgehad dat een pak door reorganisatie van de pakjesdienst (nieuwe schoftware) - nooit uit het magazijn was geweest. Dat ben ik te weten gekomen door zelf naar dat sorteercentrum te gaan - en daar heeft men mij gewoon de waarheid gezegd. Het antwoord van de ombudsman was - uw pak is toch bezorgd - waar klaagt u over (nee: het was terugbezorgd aan de afzender, wat een klein maar essentieel verschil is). Als je iets wil doen tegen de post - dan moet je alle stappen doorlopen en dan parlementaire vragen laten stellen. Maar laten we eerlijk zijn - als het parlement daarvoor moet dienen - dan moet je niet stom staan dat ze er niet in slagen één lijn pandemiewetgeving op 9 maand te produceren! Dit is een bananenrepubliek - en het zal er nog lang een blijven (ja - die naam is dus NIET lukraak gekozen, al is het wel een ingeving van het moment geweest).
                              Een ombudsman die liegt en geen probleemoplosser of doorgeefluik naar het bestuur van de post toe is - gooi die dienst gewoon dicht! En geef dat uit.

Comment

Ben toch eens benieuwd wat er gaat gebeuren als jullie oppermacht gedaan is.
                                Vandaag krijg ik 3 kaartje terug 2 nationale(van 25 dezelfde soort) en 1 internationaal(5 van dezelfde soort). Alle drie zijn zogezegd niet voldoende gefrankeerd. Na telefonisch contact en rare uitleg over de nationale zending en dat ontvanger een zegel moet geven aan de bode, even naar familie gebeld en allen mooi kaartje in de bus zonder probleem. Internationale was verkeerd en geef je rekening even dan betalen ze het terug.
                                Heb mijn buik vol, vorige week ook al probleem met bpost prepaid, geld wordt gewoon op verkeerde kaart gezet (in plaats van bij mij op de zoon zijn kaart) beging dit jaar 2 pakjes die nu nog zoek zijn, wachten al meer dan 10 jaar op een verjaardagskaartje door oma en opa verzonden, briefwisseling wordt gescheurd afgegeven( in plastic zipzak met excuses maar zat strop in sorteer machine) 1 keer ok, 2 keer kan maar na de 6 keer in 1 jaar mag t machine nageken worden. Jullie kosten genoeg dus doe er iets aan

Comment

Working...
                                X