Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Zal ik doen Peter, het kan evenwel meer dan een maand duren voor de klacht wordt behandeld.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Moderator Note: Op de man posts worden niet getolereerd en zijn verwijderd.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Vervolg op #98.

Gisteren plots bericht gekregen van PostNL in verband met mijn navraag.
        Ze laten mij weten dat ze geen informatie zullen verstrekken over de navraag dat gedaan werd.
        Ze zeggen dat ik geen benadeelde ben en dus ook niet gerechtigd ben om navraag te doen of daar informatie over te ontvangen.

Daar sta je dan.
        Wat een service. 😈
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik heb in ieder geval een dossier nummer gekregen van Bpost.
          Met dat dossiernummer heb ik dan een klacht ingediend bij de ombudsdienst en van hen heb ik ook een dossiernummer, een telefoonnummer en de naam van mijn contactpersoon gekregen met telefoonnummer en emailadres met de melding dat vanaf dit ogenblik alles via hen zal gaan en niet meer via Bpost.
          Zij zullen de zaak onderzoeken en mij dan hun bevindingen meedelen.
          Ik denk dat diezelfde ombudsdienst ook een klacht tegen PostNL België ter harte zal nemen.

Ik heb ondertussen eens zitten nadenken en ben tot de volgende conclusie gekomen.
          Niemand is opgedaagd met het pakje, het was de postbode die dat formulier in de bus heeft gedaan.
          Zoals ik al vermelde, vanuit de keuken heb ik zicht op de brievenbus en die staat niet langs de straat maar langs een voetpad, dat is zo voor vele plaatsen in onze wijk, en iedere beweging op het voetpad zie ik dus.
          Juist nadat de postbode was gepasseerd ging ik kijken en wat lag er op de gewone post? Juist dat formulier. Als er iemand eerder was geweest had dat formulier toch onderaan moeten liggen, niet?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb dat ook eens gehad een jaar of twee geleden..
            Normaal komt een wagen van bPost rond met de pakjes en de postbode afzonderlijk.
            Toen ook de gewone postbode dat een briefje instak dat ik moest langsgaan voor een pakje.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen eens zitten nadenken en ben tot de volgende conclusie gekomen.
              Niemand is opgedaagd met het pakje, het was de postbode die dat formulier in de bus heeft gedaan.
              Zoals ik al vermelde, vanuit de keuken heb ik zicht op de brievenbus en die staat niet langs de straat maar langs een voetpad, dat is zo voor vele plaatsen in onze wijk, en iedere beweging op het voetpad zie ik dus.
              Juist nadat de postbode was gepasseerd ging ik kijken en wat lag er op de gewone post? Juist dat formulier. Als er iemand eerder was geweest had dat formulier toch onderaan moeten liggen, niet?
              Ofwel heeft die postbode in Mol geen goesting of mogelijkheid om je pakjes te brengen, ofwel hebben ze dan ook geen pakjesdienst daar.
              Maar daar moeten ze daar dan wel uitleg over kunnen geven in jullie postkantoor Luc.
              Praat jij nooit met de facteur? Hij moet je daar toch een reden voor kunnen geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ofwel heeft die postbode in Mol geen goesting of mogelijkheid om je pakjes te brengen, ofwel hebben ze dan ook geen pakjesdienst daar.
                Maar daar moeten ze daar dan wel uitleg over kunnen geven in jullie postkantoor Luc.
                Praat jij nooit met de facteur? Hij moet je daar toch een reden voor kunnen geven.
                Ik vraag me dat ook af !?!?

Comment

kleine pakjes worden toch ook meegegeven met de postbode? Allez, dat was vroeger toch zo.
                  Maar ook dan blijft het raar dat ze niet aanbellen natuurlijk.

En waarom zou je met de facteur babbelen. Die mensen hebben al geen tijd over. (wat dan ook dikwijls de reden is dat ze het briefje al ingevuld hebben en ze maar 5 sec wachten.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    kleine pakjes worden toch ook meegegeven met de postbode? Allez, dat was vroeger toch zo.
                    Maar ook dan blijft het raar dat ze niet aanbellen natuurlijk.
                    Vroeger kwam de postbode met de fiets en dan met de brommer, nu met de auto.
                    Vroeger hadden die kleine pakjes ook mee, nu komt er afzonderlijk iemand anders langs met de pakjes ... ook de kleine pakjes.
                    Onlangs nog twee screenprotectors ontvangen van Coolblue en die zaten in een grote envelop ... was ook met afzonderlijke pakjesbezorger.
                    En waarom zou je met de facteur babbelen. Die mensen hebben al geen tijd over. (wat dan ook dikwijls de reden is dat ze het briefje al ingevuld hebben en ze maar 5 sec wachten.)
                    Ze hebben dus wel tijd om dat briefje te schrijven en het werk te verschuiven naar de volgende aflevering?
                    Als ze hier niet aanbellen en enkel een briefje insteken, dan vraag ik een tweede aanbieding en dan kan hij toch komen bellen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ze hebben dus wel tijd om dat briefje te schrijven en het werk te verschuiven naar de volgende aflevering?
                      Als ze hier niet aanbellen en enkel een briefje insteken, dan vraag ik een tweede aanbieding en dan kan hij toch komen bellen.
                      Schrijven doen ze op voorhand of direct na het aanbellen. En in 90% van de gevallen doen ze winst, want maar weinig mensen maken gebruik van die tweede aanbieding. De meesten gaan het ophalen.
                      Moest het anders zijn dan zouden ze het niet doen, vermoed ik.

Comment

Schrijven doen ze op voorhand of direct na het aanbellen. En in 90% van de gevallen doen ze winst, want maar weinig mensen maken gebruik van die tweede aanbieding. De meesten gaan het ophalen.
                        Moest het anders zijn dan zouden ze het niet doen, vermoed ik.
                        En die collega in het postkantoor moet dat dan niet afleveren of wat?
                        Dan moet ook alles nog eens uitgeladen en ingescand worden.
                        Zoals gezegd ... verschuiving van het werk naar ander moment.

Winst doet een bedrijf nooit door het van de eerste keer niet deftig te doen.

Trouwens niet echt milieuvriendelijk om iedereen naar de post te sturen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

En die collega in het postkantoor moet dat dan niet afleveren of wat?
                          Dan moet ook alles nog eens uitgeladen en ingescand worden.
                          Zoals gezegd ... verschuiving van het werk naar ander moment.

Winst doet een bedrijf nooit door het van de eerste keer niet deftig te doen.

Trouwens niet echt milieuvriendelijk om iedereen naar de post te sturen.
                          die collega in kantoor zit op zijn gat en heeft geen tijdsdruk zoals de postbode. Na 8u werken mag die naar huis, of er nog een rij staat of niet. De postbode is verplicht zijn ronde af te werken ook al kost het hem 12u. En in sommige kantoren is er maar weinig collegialiteit tussen de loketbedienden en de postbodes. Ze zien elkaar nooit en loketbediende heeft enkele voordelen (zoals brugdagen en bovengenoemde werkduur) tov postbode.
                          Maar kom, begrijp me niet verkeerd: ik trek geen partij voor de postbode. Ik vind ook dat deze gewoon zijn best moet doen. Maar eigenlijk oogst Bpost wat ze gezaaid hebben door hun geo-routes.

Vriend van me is postbode. Vroeger had hij een brommer voor z'n ronde, nu mag hij 20km fietsen met zo'n elektrische fiets en er is niets van tijd bijgekomen. Dan moet je als bedrijf niet verbaast zijn dat ze de post in de gracht kieperen of hun job maar half z'n gat doen.
                          Net als in elk bedrijf wordt er maar steeds meer verlangd van mensen; op een bepaald moment wreekt zich dat. Het verloop in postkantoren is dan ook niet van de poes. Je moet het echt graag doen (of niets anders kunnen) wil je die job tot je pensioen doen.

Maar je hebt 100% gelijk als je zegt dat het noch collegiaal, noch milieu- en klantvriendelijk is. Maar bpost heeft nooit echt voor efficiëntie of klantvriendelijkheid gestaan.

Comment

die collega in kantoor zit op zijn gat en heeft geen tijdsdruk zoals de postbode.
                            Die postbode heeft als opdracht het pakje bij u af te leveren zoals contractueel overeengekomen met de verzender.
                            Dat is zijn dagelijkse taak waarvoor hij betaald wordt.
                            Die dat (hier toch) met pakjes rondrijdt, die heeft op dat moment niets anders te doen, het is zijn job.

Ook de verzender betaalt voor eencorrecte levering aan huis, niet voor een of ander gefoefel.

Als de ontvanger niet thuis is, dat is een andere zaak.
                            Hij moet geen 10 minuten voor elke deur kamperen, maar op zijn minst de normale tijd laten om de deur te kunnen openen.

Als een transportbedrijf (eender welk) een service betalend aanbiedt, dan moeten zij die service naar behoren uitvoeren.

Of aanvaard jij (maar een voorbeeld) ook in de garage dat ge betaalt voor een onderhoud, maar dat de garagist zegt "hier is een bus olie, kap die er maar zelf in want ik heb het te druk"?
                            Neen, een klant heeft recht op de service waarvoor hij betaalt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Die postbode heeft als opdracht het pakje bij u af te leveren zoals contractueel overeengekomen met de verzender.
                              Dat is zijn dagelijkse taak waarvoor hij betaald wordt.
                              Die dat (hier toch) met pakjes rondrijdt, die heeft op dat moment niets anders te doen, het is zijn job.

Ook de verzender betaalt voor eencorrecte levering aan huis, niet voor een of ander gefoefel.

Als de ontvanger niet thuis is, dat is een andere zaak.
                              Hij moet geen 10 minuten voor elke deur kamperen, maar op zijn minst de normale tijd laten om de deur te kunnen openen.

Als een transportbedrijf (eender welk) een service betalend aanbiedt, dan moeten zij die service naar behoren uitvoeren.

Of aanvaard jij (maar een voorbeeld) ook in de garage dat ge betaalt voor een onderhoud, maar dat de garagist zegt "hier is een bus olie, kap die er maar zelf in want ik heb het te druk"?
                              Neen, een klant heeft recht op de service waarvoor hij betaalt.
                              yup, daar heb je gelijk in.
                              die collega in kantoor zit op zijn gat en heeft geen tijdsdruk zoals de postbode. Na 8u werken mag die naar huis, of er nog een rij staat of niet. De postbode is verplicht zijn ronde af te werken ook al kost het hem 12u. En in sommige kantoren is er maar weinig collegialiteit tussen de loketbedienden en de postbodes. Ze zien elkaar nooit en loketbediende heeft enkele voordelen (zoals brugdagen en bovengenoemde werkduur) tov postbode.
                              Maar kom, begrijp me niet verkeerd: ik trek geen partij voor de postbode. Ik vind ook dat deze gewoon zijn best moet doen. Maar eigenlijk oogst Bpost wat ze gezaaid hebben door hun geo-routes.

Vriend van me is postbode. Vroeger had hij een brommer voor z'n ronde, nu mag hij 20km fietsen met zo'n elektrische fiets en er is niets van tijd bijgekomen. Dan moet je als bedrijf niet verbaast zijn dat ze de post in de gracht kieperen of hun job maar half z'n gat doen.
                              Net als in elk bedrijf wordt er maar steeds meer verlangd van mensen; op een bepaald moment wreekt zich dat. Het verloop in postkantoren is dan ook niet van de poes. Je moet het echt graag doen (of niets anders kunnen) wil je die job tot je pensioen doen.

Maar je hebt 100% gelijk als je zegt dat het noch collegiaal, noch milieu- en klantvriendelijk is. Maar bpost heeft nooit echt voor efficiëntie of klantvriendelijkheid gestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Hoe zou ik ermee moeten praten Geert?
                                Soms komen hier drie verschillende postbodes per week langs.
                                En zelfs een boek wordt door de pakjesdienst bezorgd en niet door de gewone postbode.
                                Is het normaal dat het postkantoor pas om 09h30 open gaat? In Mol is dat zo.
                                Enfin, ik ga er niet veel meer over zeggen en de ombudsdienst hun werk laten doen.
                                Ik post het hier wel als het onderzoek afgerond is.
                                Kan wel nog meegeven dat de pakjesdienst achteraan de post is.
                                Toen ik nog in Menen woonde en ik had een pakje mislopen moest ik naar de pakjesdienst in Moorsele op het industrie terrein, zeg maar Gullegem dus.

Comment

Working...
                                X