Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Vanmorgen ook achter mijn pakje geweest.
    Geen € 6 moeten betalen... heb dat nog nooit meegemaakt.
    Als Luc 6€ heeft moeten betalen om iets aan huis te leveren......
    Hallo nog helder daarboven.

Comment

Ik heb de hele draad niet gelezen maar toch dit.
      Destijds heb ik vrij veel gekocht op EBay, de laatste was een keramisch staal van Global. Kwam met de post aangetekend toe. Iets wat ik niet heb aangetekend is niet van mij, dus ik mag de verpakking niet openen ter controle.
      OK ik teken en na openen van de verpakking blijkt dat het keramische deel is gebroken. Ik meteen naar B-Post, alle handen in de lucht daar. No sé.
      Eerlijk gezegd : dit item was heel correct verpakt. De oorzaak ligt bij het gooi en smijtwerk van anderen en nu mik ik NIET speciaal op Bpost
      Ikke dus naar die verkoper gemaild als we iets kunnen regelen. Olala, een gloeiende mail terug met ik citeer : "this is theft" Ik zend het terug en krijg een nieuw : diefstal dus.

Eind van het verhaal : Ebay heeft het aankoopbedrag netjes terug betaald. De terugzendkosten, de moeite, de foto's waren wel voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Als Luc 6€ heeft moeten betalen om iets aan huis te leveren......
        Hallo nog helder daarboven.
        Mijn pakje werd ook thuis geleverd, zonder meerkost.
        En omdat ik niet thuiswas, moest ik ook naar het kantoor, en daar heb ik ook niets moeten betalen...

't is toch de persoon die het pakje verstuurt die de verzendkosten betaalt, niet andersom.
        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!

Comment

Mijn pakje werd ook thuis geleverd, zonder meerkost.
          En omdat ik niet thuiswas, moest ik ook naar het kantoor, en daar heb ik ook niets moeten betalen...

't is toch de persoon die het pakje verstuurt die de verzendkosten betaalt, niet andersom.
          de verkoper betaalt inderdaad bpost zelf, maar het is de koper die aan de verkoper de verzendkosten betaalt, dus in the end is het dus LG die 6€ heeft betaalt om het thuis te krijgen en er dan alsnog achter kan gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            de verkoper betaalt inderdaad bpost zelf, maar het is de koper die aan de verkoper de verzendkosten betaalt, dus in the end is het dus LG die 6€ heeft betaalt om het thuis te krijgen en er dan alsnog achter kan gaan.
            Ja, dat weet ik ook. De koper betaalt het totaal inclusief verzendkosten eerst aan de verkoper.

Maar ik had het verhaal hier anders begrepen. Ik dacht dat de koper nog eens extra €6 moest betalen aan de postbode, of in het kantoor ómdat hij zogezegd niet thuis was.
            Ik dacht dus dat het net dáár over ging.

Die € 6 euro betaalt hij dus sowieso aan die verkoper, dat hij nu zijn pakje thuis krijgt of het moet afhalen. Hij heeft het dus niet éxtra moeten opleggen omdat hij niet thusi was

Comment

Ja, dat weet ik ook. De koper betaalt het totaal inclusief verzendkosten eerst aan de verkoper.

Maar ik had het verhaal hier anders begrepen. Ik dacht dat de koper nog eens extra €6 moest betalen aan de postbode, of in het kantoor ómdat hij zogezegd niet thuis was.

Die € 6 euro betaalt hij dus sowieso aan die verkoper, dat hij nu zijn pakje thuis krijgt of het moet afhalen. Hij heeft het dus niet éxtra moeten opleggen omdat hij niet thusi was
              Ja man wat een intelligentie.............
              Last edited by Guest42; 21 mei 2016, 07:42.

Comment

maar als (en ik zeg als) de postbode sowieso enkel het briefje komt steken had hij even goed maar 4€ kunnen betalen en is hij dus eigenlijk voor 2€ bestolen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Sluit mij aan.
                  Tot nu toe zijn mijn pakjes allemaal correct afgeleverd, en doorgaans met de glimlach.

Dat TS zich even in de plaats van deze mensen stelt alvorens een lichtjes verzuurd draadje te starten en beseft dat hij nog steeds tot een bevoordeeld deel van de maatschappij behoort met dure hobbies zoals fotografie .
                  Het is hier ook een fotografieforum, als dat ook eens mag gezegd worden.
                  Jawadde zeg, ik behoor tot een bevoordeeld deel van de maatschappij omdat ik aan fotografie doe, doe jij dit dan niet?
                  En een lichtjes verzuurd draadje, komaan hé zeg!
                  Al drie maal na elkaar dat een pakje niet wordt afgeleverd omdat ik zogezegd niet thuis was vind jij dit nog normaal?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Jawadde zeg, ik behoor tot een bevoordeeld deel van de maatschappij omdat ik aan fotografie doe, doe jij dit dan niet?
                    En een lichtjes verzuurd draadje, komaan hé zeg!
                    Al drie maal na elkaar dat een pakje niet wordt afgeleverd omdat ik zogezegd niet thuis was vind jij dit nog normaal?
                    Dit is inderdaad momenteel normaal en een aanduiding dat het stilaan een beetje te gek wordt.
                    Bovendien ligt je pakje doodleuk in het postkantoor voor 2 weken, je bent het niet kwijt (ik ben nog NOOIT een pakje kwijt geraakt).
                    Maar zopas nog 10 volle dagen voor een pakje via Kiala van Brussel naar Leuven, en deze morgen een A3 omslag van bol.com met een micro-SD kaartje in.
                    Lach er liever mee en pas je aan, er zijn belangrijker dingen in het leven

Comment

Dit is inderdaad momenteel normaal en een aanduiding dat het stilaan een beetje te gek wordt.
                      Bovendien ligt je pakje doodleuk in het postkantoor voor 2 weken, je bent het niet kwijt (ik ben nog NOOIT een pakje kwijt geraakt).
                      Maar zopas nog 10 volle dagen voor een pakje via Kiala van Brussel naar Leuven, en deze morgen een A3 omslag van bol.com met een micro-SD kaartje in.
                      Ok, maar dan moeten ze de mensen geen € 6,00 doen betalen om het pakje aan huis af te leveren als ze het toch niet brengen.
                      Dat is dus diefstal van minstens €2,00 + dat ik mijn tijd moet uittrekken om het af te halen en dat is dan nog eens 4 Km van bij mij thuis, dus 8 Km in totaal.
                      Als ik al niet moet wachten aan een gesloten spoorweg overgang.
                      De mogelijkheid van een ongeluk onderweg is zo gebeurd en een verkeersovertreding door eventjes niet op te letten kan ook gebeuren.
                      Maar dat zou wel NIET gebeuren als ze zoals voorzien het pakje bij mij thuis zouden afleveren.
                      Ik ga trouwens die klacht er door duwen alleen al met de bedoeling dat iedereen efficiënter zou werken, of ze moeten die dienst aan dit tarief maar afschaffen.
                      Kiala is veel te traag, die hebben al een hele tijd bij mij afgedaan.
                      Nu ja, perfect zal het nooit zijn omdat de perfectie gewoonweg niet bestaat, maar met een beetje moeite kan men het toch benaderen.
                      Last edited by Red Falcon; 22 mei 2016, 09:19. Reden: gramatica foutjes

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ok, maar dan moeten ze de mensen geen € 6,00 doen betalen om het pakje aan huis af te leveren als ze het toch niet brengen.
                        Dat is dus diefstal van minstens €2,00 + dat ik mijn tijd moet uittrekken om het af te halen en dat is dan nog eens 4 Km van bij mij thuis, dus 8 Km in totaal.
                        De mogelijkheid van een ongeluk onderweg is zo gebeurd en een verkeersovertreding door eventjes niet op te letten kan ook gebeuren.....
                        Zo negatief allemaal zeg.

Ik ben dezelfde dag ook een pakje gaan afhalen. Ook 8km, en ik ben met fiets geweest door de regen over heuvelachtig parcours, helemaal in het zweet.
                        Heb ik daarover geklaagd? Neen. Die €6 zie ik als bedrag om mijn pakje te kunnen ontvangen (en dat wist ik op voorhand toen ik de verzendkosten betaalde aan de verkoper), dat dit nu thuis/postkantoor/winkel is, maakt voor mij niet uit.

Ik wéét dat zulke scenario's voorkomen, wil ik dat niet dan had ik maar gewoon in de winkel moeten kopen ipv met de post te laten opsturen.
                        (daar worden de extra kosten voor admin/verzending/stockage in de prijs verrekend, maar maalt niemand om)

Men is al zo gemakzuchtig, en toch blijft men klagen.
                        Ik heb de indruk dat het altijd erger en erger wordt met klanten.

En voor de rest: niemand heeft blijkbaar begrip voor de situatie van postbodes?
                        Wanneer op mijn werk de druk enorm stijgt, en we het niet kunnen bolwerken, dan blijft ook de vraag: gaan we voor kwaliteit of kwantiteit... en als de baas beslist dat kwantiteit de voorkeur heeft (omdat alles er op tijd door moet), dan zijn we met heel het team verplicht heel wat service te laten vallen om toch de capaciteit aan te kunnen houden.
                        Terwijl ik liever heb dat alles 100% in orde moet zijn, maar eventueel met vertraging... Achja, gelukkig beslis ik er niet over, maar de klant is de dupe

Comment

Dat heeft toch niets te maken met aanpassen of zo ... heeft enkel te maken met waarde voor je geld krijgen en vooral de service dat je krijgt waar je voor betaalt.

Stel dat de brouwer en bakker aan huis leveren ... je bestelt aan huis en je vindt een kaartje in de bus dat je het mag afhalen bij de Carrefour.

Of zoals aangekaart voel ik me een bevoordeeld mens omdat ik met fotografie bezig ben.
                          Ik bestel online een lens bij Konijnenberg met thuislevering en ik krijg een briefje in de bus dat ik het mag afhalen.
                          Of je laat foto's of een fotoboek drukken met thuislevering en je moet het afhalen in hun labo.

Is net hetzelfde ... als je betaalt voor thuislevering, dan moet dat thuus geleverd worden zoals je de dienst besteld hebt.

Laat ons stellen dat men alleen woont en een been breekt ... men bestelt dan zoveel mogelijk online met thuislevering.
                          Ahhh ja, je hebt 10 dagen om naar het postkantoor te kruipen.

Als je de volgende keer gaat tanken en er een briefje hangt dat je de benzine mag halen in de raffinaderij wegens niet geleverd ... pas u aan en klaag niet want er zijn ergere dingen.

Als ze niet deftig aan huis kunnen leveren bij bpost, dan moeten ze die dienst ook niet aanbieden en vooral niet laten betalen.
                          Als ik daar niet voor betaal en het ook niet de voorwaarden zijn, dan heb ik ook geen reden tot klagen.

Dertig jaar geleden moest men pakjes zelf afhalen, nu hebben ze miljoenen geïnvesteerd om bestelwagentjes te kopen voor thuisleveringen.
                          Vroeger ging de postbode te voet of met de fiets, nu met de wagen van deur tot deur.
                          Last edited by VerSeg; 22 mei 2016, 12:11.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Bestaat er niet meer zoiets als telefonisch aanvragen van een tweede aanbieding ? Ik dacht dat dat standaard voorzien was.

Een leverancier/verzender van een postpakket kan ook zelf de optie nemen van een tweede automatische aanbieding, dan moet de bestemmeling zelfs niets aanvragen.

En thuis zijn en de pakketbezorger niet hebben weten aanbieden ... tja, nooit onder de douche gestaan, nooit op toilet gezeten, nooit bij je wasmachine gestaan terwijl het aan het droogzwieren was, nooit je gras afgereden, nooit nog in je bed gelegen (slapend of ' bezig ' ... ) ... zo'n pakketbezorger belt 1 keer aan (misschien wel 2 keer) maar blijft echt niet staan wachten hoor.

Zeggen : ik was de hele dag thuis en heb niemand gezien of gehoord ... ja, dat kan maar dat wil nog niet zeggen dat niemand is langsgeweest !
                            Last edited by Empe; 22 mei 2016, 12:37.

Comment

... heeft enkel te maken met waarde voor je geld krijgen en vooral de service dat je krijgt waar je voor betaalt ...
                              Juist, enkel verwacht je een betere service van een online winkel voor een dikwijls veel lagere prijs.
                              De kosten hiervan, zoals bv toenemende verkeersdrukte, sociale spanningen, ... zullen vroeg of laat doorgerekend worden.

We staan voor veranderingen in de maatschappij, net omdat niemand maar iets van zijn rechten of waarde voor zijn geld wil afstaan.

Over benzine gesproken, in Frankrijk is er al bijna geen meer.

Comment

De mogelijkheid van een ongeluk onderweg is zo gebeurd en een verkeersovertreding door eventjes niet op te letten kan ook gebeuren.
                                Maar dat zou wel NIET gebeuren als ze zoals voorzien het pakje bij mij thuis zouden afleveren.
                                Ik ga trouwens die klacht er door duwen alleen al met de bedoeling dat iedereen efficiënter zou werken, of ze moeten die dienst aan dit tarief maar afschaffen.
                                Kiala is veel te traag, die hebben al een hele tijd bij mij afgedaan.
                                Nu ja, perfect zal het nooit zijn omdat de perfectie gewoonweg niet bestaat, maar met een beetje moeite kan men het toch benaderen.
                                Na een online aankoop word je overspoeld door enquêtes (Amazon vraagt oa ook of het pakket niet te groot verpakt was ), dit lijkt me de aangewezen weg om de dienstverlening te verbeteren.
                                Die mensen, van hoog tot laag, roeien ook maar met de riemen die ze hebben tegen een steeds groter wordende concurrentie.

Wat mij opvalt is dat de klassieke postbedrijven (Bpost, PostNL, ...) voornamelijk pakjesdiensten zijn geworden en dat daardoor ook kleine zendingen (<30mm dik) die vroeger met de gewone brievenpost de volgende dag in de bus staken nu met bestelwagentjes worden rondgebracht.
                                Kleine verkopers letten daar nog op, maar de groten sturen alles via één kanaal.

Comment

Working...
                                X