Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    OK, maar vind deze toch niet duur voor het gebodene:

grt,bouk.
    Nee, is goedkoop, maarer zal wel een addertje onder zitten want in de UK zijn de prijzen hallucinant.
    Wie de Engelse programmareeks over vastgoed (naam ontsnapt mij) al wat gevolgd heeft weet hoe zot die prijzen daar zijn.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

grt,bouk.
      Is inderdaad héél goedkoop, té goedkoop lijkt me.
      Er zal wel iets aan de hand zijn met dat huis waarom de prijs zo laag ligt.
      Lijkt me trouwens meer een vakantiehuisje te zijn i.p.v. een gewone woning.

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Nee, is goedkoop, maarer zal wel een addertje onder zitten want in de UK zijn de prijzen hallucinant.
        Wie de Engelse programmareeks over vastgoed (naam ontsnapt mij) al wat gevolgd heeft weet hoe zot die prijzen daar zijn.
        Zie #84 .

Comment

grt,bouk.
          Wie een héééél klein beetje bij zijn hoofd is trapt daar niet hoor.

Comment

De prijs van vastgoed zegt niks, als je de fiscale gevolgen niet kent.
            In Nederland mochten ze kapitaal en rente van de belastingen af trekken, en dan kan je natuurlijk wat meer afbetalen dan als dat sterk beperkt is.

In UK bepaalt de ligging enorm hard wat iets waard is.
            Een krot in het centrum van londen kan miljoenen kosten, terwijl een MOOIE cottage in the middle of nowhere (en waar je dus geen werk vindt) voor lage prijzen weg kan gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              ..Wie de Engelse programmareeks over vastgoed (naam ontsnapt mij) al wat gevolgd heeft weet hoe zot die prijzen daar zijn.
              mooi programma.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                ik snap de redenering van Kirsten helemaal niet,
                maar we kunnen nu eenmaal niet allemaal dezelfde redenering hebben...
                uiteindelijk, hetgeen Kirsten nu uitspaart per maand (huren is nog steeds goedkoper als een lening afbetalen) kan inderdaad ergens gelijk uitkomen...
                Op voorwaarde dat ze het verschil tussen haar huishuur en de maandlast van de lening die ze zou betalen voor een hypothecaire lening werkelijk opspaart. En dan nog moet je rekening houden met de ontwaarding van de munt na zoveel jaren. Over een eigendom beschikken en die dan eventueel verkopen na afbetaling van je lening zal na zoveel jaren in elk geval een betere belegging zijn en bijgevolg meer opleveren. Maar nogmaals, geld sparen is goed en geeft je een appeltje voor de dorst, maar als je jong bent, en vooral heden te dage ben je beter af door te investeren in vastgoed. Met de povere intresten van tegenwoordig steek je nu jaarlijks toe, tenzij je natuurlijk risico's wil nemen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

proef hier toch af en toe een maatschappelijke discussie..?
                  grt,bouk.
                  Jij wordt op den duur dan toch nog moderator bouk...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                    Zolang het geen azijn is zoals op zoveel andere fora . (sorry, compleet off topic, maar kon het niet laten )

Ontopic... In België is vastgoed nog betaalbaar en dus, wat er ook anders mag beweerd worden, de beste investering die je kunt maken. Om alle redenen die hier al door verschillende mensen werden vermeld. Maar, vermits in het buitenland de vastgoedprijzen veel en veel hoger liggen, kan het zijn dat de omstandigheden daar beter zijn om te huren. Vergeet ook niet dat we hier in BE ferm belast worden op ons loon. In andere landen, waar er mogelijk veel minder van je loon wordt afgehouden voor belastingen, hebben de mensen misschien eerder de kans om zelf een potje op te bouwen tegen het pensioen.
                    Dat vastgoed is hier in de toeristische gebieden en in de steden ook heel veel duurder dan op het platteland. Koop maar eens een appartementje op de eerste lijn in Knokke. In het zuiden van Frankrijk betaal je inderdaad voor een afbraakboerderijtje vele honderd duizenden euros.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

• Re: Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Jij wordt op den duur dan toch nog moderator bouk...
                      nee liever niet, dan zou ik me tè veel gebonden voelen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        De prijs van vastgoed zegt niks, als je de fiscale gevolgen niet kent.
                        In Nederland mochten ze kapitaal en rente van de belastingen af trekken, en dan kan je natuurlijk wat meer afbetalen dan als dat sterk beperkt is.
                        De grote reden waarom veel Nederlanders na de financiële crisis hun eigendom(men)hebben moeten verkopen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ivm de getoonde link naar het huisje in UK: het ligt in Wyke, Bradford, volgens de advertentie. Google eens "Wyke flooding" en je weet waarom het goedkoop is.
                          Het kan zelfs zijn dat je het niet eens meer verzekerd krijgt.

Comment

Op voorwaarde dat ze het verschil tussen haar huishuur en de maandlast van de lening die ze zou betalen voor een hypothecaire lening werkelijk opspaart. En dan nog moet je rekening houden met de ontwaarding van de munt na zoveel jaren. Over een eigendom beschikken en die dan eventueel verkopen na afbetaling van je lening zal na zoveel jaren in elk geval een betere belegging zijn en bijgevolg meer opleveren. Maar nogmaals, geld sparen is goed en geeft je een appeltje voor de dorst, maar als je jong bent, en vooral heden te dage ben je beter af door te investeren in vastgoed. Met de povere intresten van tegenwoordig steek je nu jaarlijks toe, tenzij je natuurlijk risico's wil nemen.
                            Ik ben akkoord als het gaat over je eigen woning.
                            Dat is in de meeste gevallen een goede investering, en een serieuze verzekering tegen armoede op je oude dag.

Maar een tweede eigendom wil ik echt niet.
                            Volgens mij zijn de grote waardestijgingen voorbij, en hou je ten hoogtste nog de inflatie bij.
                            Huurders "vergeten" soms te betalen, of breken de boel af.
                            Een keuken, badkamer, trap, verwarming etc slijt en moet onderhouden worden. Telkens je één van die dingen moet aanpakken ben je minstens een half jaar huur kwijt.
                            En als je echt geld nodig hebt, kan het een heel tijdje duren vooraleer je die eigendom verkocht hebt.

Ik steek mijn geld dan liever in een vastgoedbevak (WDP of Cofinimmo, ...). Daar zal iemand anders wel de klinken repareren en de gas doen branden. En ik krijg elk jaar ook een mooi dividend van makkelijk 4-5%.
                            Bovendien, als ik cash nodig heb, dan verkoop ik die "aandelen", en 2 dagen later staan de centen op de rekening.

Comment

De grote reden waarom veel Nederlanders na de financiële crisis hun eigendom(men)hebben moeten verkopen.
                              En nu hier de woonbonus afgebouwd wordt (gelukkig doen ze dat langzaam) zie ik de woonmarkt alvast voor langere tijd stagneren.
                              Een grote crash zal er niet gebeuren, daarvoor zijn we als belgen te zeer verliefd op die hoop stenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Toen wij een jaar of zeven waren, dan speelden we cowboy en indiaantje.
                                We hadden toen een geweer of revolver van een 20 BEF en een hoed van ongeveer dezelfde prijs.
                                Als je nu de kinderen van dezelfde leeftijd ziet, dan zijn ze al verder gevorderd op hun iPad dan de meesten onder ons.
                                En daar begint het allemaal, we zijn veel te verwend en de meesten hebben geen besef van wat het allemaal kost en wat je ervoor moet doen om het te kunnen kopen.
                                Héél wijze woorden VerSeg !

Als kind kreeg ik ook graag cadeautjes maar ik heb steeds "ik zou graag" een nieuwe pop hebben' gebruikt, tegenwoordig hoor ik bijna alle kinderen "ik WIL" een nieuwe pop' uitspreken.
                                Ze vragen het niet langer maar het is een soort van rechtstreeks bevel. Ik herinner mijn nicht, als kind rot bedorven geweest en steeds in de watten gelegd.
                                Ze was het kleine prinsesje van de familie en mama deed alles voor haar en ze kreeg alles wat haar hartje begeerde.
                                Ondertussen is het kleine prinsesje uitgegroeid tot een volwassen vrouw maar ze heeft geen benul van financiën, ze koopt alsof ze maandelijks €10.000 verdiend
                                en hecht weinig belang aan waarde van materiële of andere zaken.
                                Of haar manier van opvoeden er voor iets tussenzit weet ik niet met zekerheid maar ik heb een sterk vermoeden dat het ene met andere samenhangt.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X