Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Ik ga het anders formuleren: op mijn 46ste was mijn huis afbetaald.
    Dus geen lening en geen huur meer voor mij. Simpel toch ?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Ik ga het anders formuleren: op mijn 46ste was mijn huis afbetaald.
      Dus geen lening en geen huur meer voor mij. Simpel toch ?
      Vorig jaar lening aangegaan voor onze bouw.
      en binnen 24jaar is het huis van ons.
      Dan zal ik wel al 52 zijn, maar goed, klagen mogen we niet he

ik snap de redenering van Kirsten helemaal niet,
      maar we kunnen nu eenmaal niet allemaal dezelfde redenering hebben...
      uiteindelijk, hetgeen Kirsten nu uitspaart per maand (huren is nog steeds goedkoper als een lening afbetalen) kan inderdaad ergens gelijk uitkomen...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

proef hier toch af en toe een maatschappelijke discussie..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          proef hier toch af en toe een maatschappelijke discussie..?
          grt,bouk.
          Ik heb net even aan mijn scherm gelikt, proef niet zoveel...
          Beetje zoutachtig eerder, geen idee of dat maatschappelijk is?

Nu serieus, ik zie geen echt maatschappelijke discussie?
          Maar ik vermoed dat je bij een moderator via het !-teken meer kan bereiken?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Je kan niet geloven hoe leuk het aanvoelt wanneer, eens op pensioen, je naast je 'gewone' spaarpotje, nog een vastgoedspaarpot heb van honderdduizenden euro's.....
            Moet je ooit naar een rusthuis dan kan je dat reeds ettelijke jaren betalen van je vastgoed dat je verkoopt.

Mijn schoonmoeder verbleef er vijf jaar tegen ongeveer 1.600 euro/maand + dan nog een pak andere kosten (geneesmiddelen, dokter, kapper, was....) waardoor het rap 1.800 euro/maand was. Stel je voor dat je er met twee naar toe moet........ met de pensioentjes die ze straks nog gaan uitbetalen zal het niet meer lukken zonder dat je een dikke spaarpot achter de hand hebt om elke maand een pak boven op je pensioen te gaan opleggen om je rusthuiskosten te kunnen betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Beetje zoutachtig eerder,
              Zolang het geen azijn is zoals op zoveel andere fora . (sorry, compleet off topic, maar kon het niet laten )

Ontopic... In België is vastgoed nog betaalbaar en dus, wat er ook anders mag beweerd worden, de beste investering die je kunt maken. Om alle redenen die hier al door verschillende mensen werden vermeld. Maar, vermits in het buitenland de vastgoedprijzen veel en veel hoger liggen, kan het zijn dat de omstandigheden daar beter zijn om te huren. Vergeet ook niet dat we hier in BE ferm belast worden op ons loon. In andere landen, waar er mogelijk veel minder van je loon wordt afgehouden voor belastingen, hebben de mensen misschien eerder de kans om zelf een potje op te bouwen tegen het pensioen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                De prijzen voor aankoop van een woning zijn in Belgie het duurste van de hele wereld .
                Dat moet je eens tegen m'n schoonma vertellen…
                Zij heeft enkele jaren in de UK gewoond en gewerkt en daar haar man leren kennen. Nu wonen ze al 25 jaar in België.
                Zij zouden nooit meer willen teruggaan naar de UK, nog het minst van al haar man (die dus Engelsman is). Waarom is mijn een raadsel.

Nu speel ik al enkele jaren met het idee naar de UK te verhuizen. Probleem is mijn vrouw te overtuigen (die dus half-Engels is ) ; daarbij komt nog dat m'n schoonma mij zot verklaart omdat ze zegt dat de huizen daar onbetaalbaar zijn en dat we met het geld dat we voor ons huis hier in België kunnen krijgen, in de UK niets meer dan een 'kruipkot' zouden kunnen kopen.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Een soortgelijke discussie is al eens eerder gevoerd op BD, ik wens mij dan ook niet nogmaals uit te spreken wat destijds mijn mening hieromtrent was
                  en tot op heden nog steeds gebleven is.

Hoe je het ook draait of keert, ooit sterven we allemaal en er is geen enkele met een baksteen in de maag geboren Belg die zijn huis mee in zijn graf nam.
                  Vaarwel zuurverdiende centen waar ge uw hele leven uw rug krom hebt voor gewerkt.
                  Ik begrijp je volkomen, maar dat kan je niet maken als je kinderen hebt. Je wil ze sowieso wat meegeven als ze het ouderlijk nest verlaten én natuurlijk is het leuk dat je ze een huis kan nalaten als je later zelf het loodje legt.

Maar natuurlijk zoals met zoveel dingen, is het een keuze die je zelf maakt.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Dat moet je eens tegen m'n schoonma vertellen…
                    Zij heeft enkele jaren in de UK gewoond en gewerkt en daar haar man leren kennen. Nu wonen ze al 25 jaar in België.
                    Zij zouden nooit meer willen teruggaan naar de UK, nog het minst van al haar man (die dus Engelsman is). Waarom is mijn een raadsel.

Nu speel ik al enkele jaren met het idee naar de UK te verhuizen. Probleem is mijn vrouw te overtuigen (die dus half-Engels is ) ; daarbij komt nog dat m'n schoonma mij zot verklaart omdat ze zegt dat de huizen daar onbetaalbaar zijn en dat we met het geld dat we voor ons huis hier in België kunnen krijgen, in de UK niets meer dan een 'kruipkot' zouden kunnen kopen.
                    Heb reeds verschillende uitzendingen op TV gevolgd van mensen die in de UK willen verhuizen naar de 'countryside'.....
                    Man man man, wat voor prijzen ze daar vragen voor krotten van woningen, soms 500.000 euro voor een oud vervallen kot, dat ik nog niet gratis zou willen (bij manier van spreken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      ......Man man man, wat voor prijzen ze daar vragen voor krotten van woningen, soms 500.000 euro voor een oud vervallen kot, dat ik nog niet gratis zou willen (bij manier van spreken).
                      hangt er helemaal vanaf waar je wil wonen hoor.
                      grt,bouk.

Comment

hangt er helemaal vanaf waar je wil wonen hoor.
                        grt,bouk.
                        Helemaal juist, prijzen kunnen enorm verschillen van county tot county...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Helemaal juist, prijzen kunnen enorm verschillen van county tot county...
                          toch niet duur....?

grt,bouk.

Comment

Nederland staan veel koophuizen onder water.

Comment

Zijn ook allemaal heel kleine huisjes hé Bouk

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Zijn ook allemaal heel kleine huisjes hé Bouk
                                OK, maar vind deze toch niet duur voor het gebodene:

grt,bouk.

Comment

Working...
                                X