Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Soms zijn er dingen waar geen prioriteit kan worden aan gegeven, ze worden opgelegd.1) Gezondheid. Al een paar keren voren gehad dat een spaarpotje voor een leuk bijkomend voorwerp, onderwerp plots volledig verdwijnt naar je gezondheid. Als ik alles op een hoopje leg van datgene ik gekocht, aangeschaft heb daarvoor, wel daar kan je verdikke al een aardig iets mee kopen.
    2) Opvoeding van de kinderen3) Basisvoeding
    4) Basiskledij
    5) Basisuitrusting in een huis om een minimale levensgenot te hebben
    6) belastingen

Al de rest is dan leuk bij genomen.
    Ben het met je eens behalve die kinderen, dat is geen overmacht geweest.

Als ik de reacties hier eens lees is de situatie voor (jongere) mensen die op zichzelf willen wonen niet veel anders dan in Nederland.
    Woonruimte is in Nederland minder duur in regio's waar niet veel werkgelegenheid is, zal in België ook wel zo zijn zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Als Verafstoot dat kan in Gent,
      Zich op een beschaafde manier uitdrukken is blijkbaar niet iedereen gegeven.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Zich op een beschaafde manier uitdrukken is blijkbaar niet iedereen gegeven.
        Klopt, maar ik kan er ook niet aan doen dat mijn maag keert als ik die kerel bezig hoor... Nu : hij heeft het altijd voor het land gedaan en vandaag voor Europa, hé. In elk geval nooit voor zichzelf (burp). Maar dat is weer een ander onderwerp...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Klopt, maar ik kan er ook niet aan doen dat mijn maag keert als ik die kerel bezig hoor...
          Dat is geen reden om kleutergewijs een naam "aan te passen", discussiëren kan ook op een volwassen manier. En nee, ik ben ook geen fan van de man, doch dit ter zijde.
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Dubbel.. forumsoft is weer wat "zattekes".
            Last edited by on4bam; 18 januari 2015, 16:35.
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Ben het met je eens behalve die kinderen, dat is geen overmacht geweest.
              Correct, je kiest zelf voor je kinderen. Lees dan eerder verantwoordelijkheid, een prioriteit die je jezelf oplegt.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Correct, je kiest zelf voor je kinderen. Lees dan eerder verantwoordelijkheid, een prioriteit die je jezelf oplegt.
                Maar een maatschappij die het hebben van kinderen financieel zwaar af straft is verkeerd bezig naar mijn mening.
                En het antwoord op héél veel problemen waar we vandaag wereldwijd mee te maken hebben is onderwijs, veel onderwijs dat toegankelijk is voor iedereen.

Veel armoede, extremisme etc is een direct gevolg van een gebrek aan opvoeding en onderwijs.
                Dus als je het de gezinnen te duur maakt om hun kinderen te laten studeren betaalt de maatschappij dat later op een andere manier.

Comment

Als student ging ik in het WE werken en daar kocht ik mijn auto van ... heb altijd zelf moeten werken voor wat ik heb.
                  OK, hier en daar een steuntje van de ouders maar verder werken voor eigen kost.
                  En ieder zijn ding, maar mijn mening is altijd geweest dat studeren en gaan samenwonen niet te combineren valt.
                  Of ge gaat werken en ge leeft samen, of ge studeert en spaart om later samen te wonen.
                  Misschien zijn er ouders die alles kunnen/willen betalen, maar dat is voor de grote meerderheid van de mensen niet het geval.
                  En wat vaak ook een probleem is ... mensen willen vaak alles in één keer.

En ja ... 25 jaar geleden moest niet iedereen een PC + tablet + smartphone + 55" TV + dikke wagen + luxe woning hebben en waren ze tevreden met een iets minder luxueuze woning.
                  Als ge dat nu allemaal laat vallen, dan kunt ge ook nog gaan samenwonen met een basisloon ... alleen is het voor eenieder van ons moeilijk om daar afstand van te nemen (ook voor mezelf).
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

diene smartphone en dat tablet waren er vijentwintig jaar geleden nog niet. Zelfs de gsm moest nog starten
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Klopt allemaal, VerSeg.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Mijn eerste computer kostte in 1985 zo'n 80.000 BF.
                        Als je daar de inflatie op los laat heb ik daar nu makkelijk een computer, tablet en smartphone voor....

Kunnen sparen is een mentaliteit. Mijn oudste zoon studeert nog, en heeft af en toe wat vakantiejobs gedaan.
                        Toch zit hij nu al op een spaarsom van 10.000€.
                        Mijn oudste dochter studeert ook nog, en werkt bijna elke week. Zij heeft zeker al meer verdiend ooit, maar heeft een dunner spaarboekje.
                        En zo is het overal. Er zijn mensen die 5000€ netto binnenkrijgen en nog niks sparen, en anderen sparen van 1500€.

En een huis kopen kunt ge alleen als ge kunt sparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          diene smartphone en dat tablet waren er vijentwintig jaar geleden nog niet. Zelfs de gsm moest nog starten
                          Toen wij een jaar of zeven waren, dan speelden we cowboy en indiaantje.
                          We hadden toen een geweer of revolver van een 20 BEF en een hoed van ongeveer dezelfde prijs.
                          Als je nu de kinderen van dezelfde leeftijd ziet, dan zijn ze al verder gevorderd op hun iPad dan de meesten onder ons.
                          En daar begint het allemaal, we zijn veel te verwend en de meesten hebben geen besef van wat het allemaal kost en wat je ervoor moet doen om het te kunnen kopen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Algemene conclusie: vroeger waren we met heel wat minder content dan nu, en vooral, we hadden tijd om traag maar gestaag te verwerven waar we van droomden.
                            Nu verwerven we steeds alles asap zonder dat daar eigenlijk een droom voor nodig is ...
                            Niet 1 smartphone, maar liefst twee waar we alles mee kunnen doen tot er een nieuwe op de markt komt en die blijkbaar beter bij ons past dan die andere twee ...
                            Ik herinner me toen we klein waren ('t was in Belgisch Congo en later Zaïre) we van onze ouders een lege kartonnen doos kregen waar we juist met zijn getweetjes in konden ... Ik zie nu nog de foto's waar we duidelijk zien dat we ons rot amuseerden. Onze fantasie kende geen grenzen ... Fort, boot, trein, wagen, huis, verbergdoos, ...
                            Nu krijgen kinderen (sorry voor de uitspraak) een voorgestoomd geheel waar een profiel aan vast hangt. De fantasie is daar verloren. Onze doos versleet tot op de draad, het voorgestoomde geheel verdwijnt vaak al na een paar uur de kast in ...
                            Ik heb vaak sinterklaas gespeeld (vanaf mijn 16de tot 52ste) en wat ik allemaal zag en zag veranderen .... EN dat zegt genoeg.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Nu krijgen kinderen (sorry voor de uitspraak) een voorgestoomd geheel waar een profiel aan vast hangt. De fantasie is daar verloren. Onze doos versleet tot op de draad, het voorgestoomde geheel verdwijnt vaak al na een paar uur de kast in ...
                              Ik heb vaak sinterklaas gespeeld (vanaf mijn 16de tot 52ste) en wat ik allemaal zag en zag veranderen .... EN dat zegt genoeg.
                              Jij als sinterklaas hebt dan toch jaren achtereen die kinderen een voorgestoomd geheel met een profiel (wat het ook is) gegeven?
                              Had ze een oude kartonnen doos gegeven, hadden we nu degelijke, tevreden, spaarzame mensen gehad met een rijke fantasie.

Comment

Algemene conclusie: vroeger waren we met heel wat minder content dan nu, en vooral, we hadden tijd om traag maar gestaag te verwerven waar we van droomden.
                                Nu verwerven we steeds alles asap zonder dat daar eigenlijk een droom voor nodig is ...
                                Niet 1 smartphone, maar liefst twee waar we alles mee kunnen doen tot er een nieuwe op de markt komt en die blijkbaar beter bij ons past dan die andere twee ...
                                Ik herinner me toen we klein waren ('t was in Belgisch Congo en later Zaïre) we van onze ouders een lege kartonnen doos kregen waar we juist met zijn getweetjes in konden ... Ik zie nu nog de foto's waar we duidelijk zien dat we ons rot amuseerden. Onze fantasie kende geen grenzen ... Fort, boot, trein, wagen, huis, verbergdoos, ...
                                De wereld evolueert, kartonnen dozen zijn niet meer van deze tijd: http://www.elearning-africa.com/eLA_...ne-revolution/
                                En dat we vroeger minder nodig hadden is waar, en dat het met minder kan is ook waar, maar om nu volledig de klok terug te draaien...
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X