Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    klopt.. wij zijn daar een weekje op vakantie geweest.
    maar normaal zetten we hem binnen hoor.
    grt,bouk.
    Hoezo? Rijden jullie dan niet meer met die oude aftandse tractor met sleephut?
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Hoezo? Rijden jullie dan niet meer met die oude aftandse tractor met sleephut?
      wij niet meer, na jaren genieten.
      maar er zijn nog Hollanders die het doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

wij niet meer, na jaren genieten.
        maar er zijn nog Hollanders die het doen.
        grt,bouk.
        Mooi toch als elk op zijn beurt er mag mee rondsleuren
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Mooi toch als elk op zijn beurt er mag mee rondsleuren
          en waarom:
          Waarom hebben zoveel Nederlanders een caravan?
          Het antwoord ligt voor de hand: in een caravan heb je meer comfort dan in een tent, en kan je voor hetzelfde geld veel langer op reis gaan dan wanneer je in hotels verblijft.
          En je bent ook mobieler dan wanneer je ergens voor een schappelijk prijsje een huisje huurt.
          grt,bouk.

Comment

Wat een discussie over kledij.

Tijdens de eerste 10-15 jaar van mijn carrière ging ik elke dag in pak met das en hemd werken.
            Als ik klanten ga bezoeken doe ik het nog steeds.

En waarom dat zo veel mensen tegen de borst stuit snap ik echt niet. Het heeft in elk geval niks met dikkenekkerij te maken, maar gewoon je kleden naar de gelegenheid.

Als ik naar een evenement ga, en er is stads of avondkledij vereist, dan zal ik dan dragen, of ik ga niet.
            En als ik naar een trouwfeest mag gaan, dan doe ik dat ook met een das, omdat het zo past.

Ik heb geen problemen met mensen die dat niet (willen) doen, zolang het er maar een beetje netjes uit ziet.
            Het getuigt gewoon van respect naar de gastheer/vrouw.

Comment

en waarom:
              Waarom hebben zoveel Nederlanders een caravan?
              Het antwoord ligt voor de hand: in een caravan heb je meer comfort dan in een tent, en kan je voor hetzelfde geld veel langer op reis gaan dan wanneer je in hotels verblijft.
              En je bent ook mobieler dan wanneer je ergens voor een schappelijk prijsje een huisje huurt.
              grt,bouk.
              Een beetje caravan kost ook (veel) geld bouk.
              Een veilige campingplaats kost ook geld.
              En dan nog die buren op bijv. die camping
              Een auto met meer vermogen heb je ook nodig en kost ook extra.
              Dan heb je nog de inspectiekosten (keuringen ed.)
              En dan heb je nog de nodige verzekeringen nodig.
              En een trekhaak.
              Heb ik nu alles?
              Een goede gps is ook nodig.
              En dan maar hopen dat je geen ongelukken krijgt onderweg en dat je goed weer hebt.

Voor de totale kost ga ik 15 à 20 jaar "goed" op vakantie.
              Bijv. een goed hotel.
              En met een gezinnetje kan dat ook nog lukken.
              Kinderen die ouder zijn gaan ook zelf&alleen op vakantie.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Een beetje caravan kost ook (veel) geld bouk.
                tja..de caravan is dan ook voor de wat rijkere Hollanders hè.
                Jan met de pet kan dat inderdaad niet betalen.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wat een discussie over kledij.

Tijdens de eerste 10-15 jaar van mijn carrière ging ik elke dag in pak met das en hemd werken.
                  Als ik klanten ga bezoeken doe ik het nog steeds.

En waarom dat zo veel mensen tegen de borst stuit snap ik echt niet. Het heeft in elk geval niks met dikkenekkerij te maken, maar gewoon je kleden naar de gelegenheid.

Als ik naar een evenement ga, en er is stads of avondkledij vereist, dan zal ik dan dragen, of ik ga niet.
                  En als ik naar een trouwfeest mag gaan, dan doe ik dat ook met een das, omdat het zo past.

Ik heb geen problemen met mensen die dat niet (willen) doen, zolang het er maar een beetje netjes uit ziet.
                  Het getuigt gewoon van respect naar de gastheer/vrouw.
                  Er netjes uitzien, dat is zoiets waar velen het moeilijk mee hebben of denken dat dit onbelangrijk of onnodig is. Respect voor anderen maar evengoed zelfrespect zijn hopelijk nog van onze tijd. En dat heeft niks te maken met geld, rijkdom of het type kledij dat je draagt. Iemand in training kan er netter uitzien dan iemand met maatpak en een paar schoenen eronder die in maanden geen poetsbeurt hebben ondergaan. In een vroeger draadje heb ik nog aangehaald dat ik nogal eens durf zien naar de netheid van het schoeisel van de persoon die voor mij staat. Voor mij zegt dat één en ander over netheid in het algemeen.
                  In mijn kleerkast hangt dus wel één en ander om aan de meeste gelegenheden of behoeften te voldoen. Misschien heb ik die houding ook meegekregen van thuis. Mijn ouders hadden het niet breed, maar orde en netheid was belangrijk en zij kenden ookl hun wereld, zoals men dat toen zei.
                  Dwarsliggers (niet in de context om de sporen recht te houden) zullen er echter altijd zijn en provocateurs eveneens. In de jaren zestig ontstond er een beweging die men "provo" noemde. Je moest toen als jonge tiener of twen naar Amsterdam of Rotterdam wilde je "in" zijn. En daar werd inderdaad een beetje geprovoceerd.., vandaar waarschijnlijk de betekenins van het fenomeen... Een must was toen om zo lang mogelijk in de zelfde plunje rond te lopen en liefst met hoed of ander hoofdeksel. Na ern tijd was een kapstok dan ook overbodig geworden, je kledij bleef vanzelf rechtstaan...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    ..... In de jaren zestig ontstond er een beweging die men "provo" noemde. Je moest toen als jonge tiener of twen naar Amsterdam of Rotterdam wilde je "in" zijn. En daar werd inderdaad een beetje geprovoceerd.., vandaar waarschijnlijk de betekenins van het fenomeen... Een must was toen om zo lang mogelijk in de zelfde plunje rond te lopen en liefst met hoed of ander hoofdeksel. Na ern tijd was een kapstok dan ook overbodig geworden, je kledij bleef vanzelf rechtstaan...
                    heel mooie tijd was dat.
                    verlang er nog wel eens naar terug.
                    weet je trouwens dat de meeste van die lui van gegoede huizen kwamen, en de meeste nu een prima baan hebben op vaak hoge posten.
                    grt,bouk.

Comment

heel mooie tijd was dat.
                      weet je trouwens dat de meeste van die lui van gegoede huizen kwamen, en de meeste nu een prima baan hebben op vaak hoge posten.
                      grt,bouk.
                      Inderdaad bouk, vandaar waarschijnlijk de naam "provo". Provoceren is van alle huize.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

heel mooie tijd was dat.
                        grt,bouk.
                        Hebben er ook het onze van meegenomen als humaniorastudent. "Testament" van Boudewijn De Groot was toen dé tekst en muziek die iedereen uit he hoofd kende. De beweging had uiteraard zijn invloed op de muziek. Wat moest men daar anders doen op straat. Een gitaar en de nodige portie blow die volgens insiders de inspiratie ten goede kwam mocht natuurlijk niet ontbreken.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

heel mooie tijd was dat.
                          grt,bouk.
                          Denk maar aan Daniël Cohn-Bendit. Maar: een hele mooie, achteraf bekeken, rare tijd. Zo verschillend van de onze, zo'n verschillende accenten. Hoewel jong heb ik hem heel bewust meegemaakt. Iemand bv. die veel aan sport deed, dat was een idioot. De macrobiotiek, het mediteren, het in een kring de joint doorgeven en naar de maan staren. Astrologie. Een film die het mooi weergeeft, waarschijnlijk gemaakt door iemand die destijds heel jong was en er de minder fraaie kanten van meemaakte ( affectieve verwaarlozing door ouders die of te stoned waren, of lagen te rollebollen met de zoveelste, of het idee hadden dat ze vreselijk belangrijke revoluties aan het voorbereiden waren met hun chaotische vergaderingen in groezelige achterkamers en stencilmachines, tegen het "kapitalistiese" establishment ), is "My queen Karo" ( http://www.iwannawatch.co/2011/01/my-queen-karo-2009/ ) De gektes! Muren waren taboe, open plees, dat was in enz.

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Er netjes uitzien, dat is zoiets waar velen het moeilijk mee hebben of denken dat dit onbelangrijk of onnodig is. Respect voor anderen maar evengoed zelfrespect zijn hopelijk nog van onze tijd. En dat heeft niks te maken met geld, rijkdom of het type kledij dat je draagt. Iemand in training kan er netter uitzien dan iemand met maatpak en een paar schoenen eronder die in maanden geen poetsbeurt hebben ondergaan. In een vroeger draadje heb ik nog aangehaald dat ik nogal eens durf zien naar de netheid van het schoeisel van de persoon die voor mij staat. Voor mij zegt dat één en ander over netheid in het algemeen.
                            In mijn kleerkast hangt dus wel één en ander om aan de meeste gelegenheden of behoeften te voldoen. Misschien heb ik die houding ook meegekregen van thuis. Mijn ouders hadden het niet breed, maar orde en netheid was belangrijk en zij kenden ookl hun wereld, zoals men dat toen zei.
                            Dwarsliggers (niet in de context om de sporen recht te houden) zullen er echter altijd zijn en provocateurs eveneens. In de jaren zestig ontstond er een beweging die men "provo" noemde. Je moest toen als jonge tiener of twen naar Amsterdam of Rotterdam wilde je "in" zijn. En daar werd inderdaad een beetje geprovoceerd.., vandaar waarschijnlijk de betekenins van het fenomeen... Een must was toen om zo lang mogelijk in de zelfde plunje rond te lopen en liefst met hoed of ander hoofdeksel. Na ern tijd was een kapstok dan ook overbodig geworden, je kledij bleef vanzelf rechtstaan...
                            Ik denk Pol dat iedereen van ons generatie zich nog kan herinneren, de vrouwen en mannen met een grijze gestreepte schort,
                            die 50 waren en er 70 uitzagen, maar als het zondag was, dan kon je ze niet herkennen, de kleren maakten dan ook reeds de man/vrouw.
                            Mischien ben ik bevooroordeeld omdat mijn vader een kleermakersbedrijfje had......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Mischien ben ik bevooroordeeld omdat mijn vader een kleermakersbedrijfje had......
                              Absoluut niet Geert, ik denk dat ik zelfs op dat gebied goed zou passen in dergelijk bedrijf, jammer dat die er niet meer zijn.Altijd een zwak gehad voor mooie en nette kledij.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ik denk Pol dat iedereen van ons generatie zich nog kan herinneren, de vrouwen en mannen met een grijze gestreepte schort,
                                die 50 waren en er 70 uitzagen, maar als het zondag was, dan kon je ze niet herkennen, de kleren maakten dan ook reeds de man/vrouw.
                                Hier heette dat een "kasjpesjère" (cache poussière). Goei kleren waren enkel voor 's zondags en de hoogdagen.
                                En de vrouwen droegen 's zondags een witte bloes en zwarte rok. Djezus, waar is de tijd.
                                Mijn vrouw heeft hier twee foto's van een viergeslacht waar ze telkens op staat. Op de ene foto als kind, op de tweede als moeder. Als je de twee moeders op de verschillende foto's vergelijkt, dan zie je echt de evolutie van de kleding.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X