Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Ik vind het normaal dat ze geweigerd worden aan de ingang; uitnodiging vermeldde blijkbaar duidelijk "avondkledij/smoking". Ik neem aan dat de meeste mensen dat thuis niet hebben liggen (ikzelf ook niet, trouwens), maar huren kost zoveel niet.

Op een bruiloft wordt het toch ook geregeld gedragen, daar hoor ik niemand over klagen?

Overigens erger ik me dood aan de link "deftige kledij" - "dikke nek". Ik zit hier in kostuum, ben ik dan een "dikke nek"? Als ik straks thuiskom en met de hond ga wandelen draag ik wandelkleding en -schoenen, als ik daarna ga joggen heb ik loopkleding aan. Dan ben ik blijkbaar geen "dikke nek" meer.
    Zo heb ik bijna mijn ganse studententijd gekleed
    (en tijdens mijn werk)
    Of in een deux-piece zoals dat heet

In 1945 (zelfs vroeger) droegen in Yorkshire de landbouwers een hemd met das (en jas&vest).
    Bekijk maar een paar afleveringen van ACGS.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Pff, dikke nekken...
      ook wel snobs genoemd..!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zo heb ik bijna mijn ganse studententijd gekleed
        (en tijdens mijn werk)
        Of in een deux-piece zoals dat heet
        Oei Theo, ik heb nooit anders geweten dat een deus-pièce enkel voor vrouwen kleding (vest en rok) wordt gebruikt!
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Oei Theo, ik heb nooit anders geweten dat een deus-pièce enkel voor vrouwen kleding (vest en rok) wordt gebruikt!
          Weet ik ook wel
          Had het over een passende broek met vest of andersom.
          Dus geen kostuum.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
            Enero,
            is het de moeite om naar die gala avond te gaan? ik krijg elk jaar een uitnodiging, dit jaar weeral maar ga nooit moet volgend jaar misschien toch eens gaan...
            Senn
            Moet je zeker eens doen. Je kan, in vergelijking met de andere openingsdagen in een rustige sfeer auto's benaderen. Voor enkele populaire merken is er wel meer interesse dan voor andere en is het er dus drukker. Maar het volk beweegt zich gemakkelijk en je kan er zelfs rustig foto's nemen van wagens zonder dat er mensen rondom staan. Voor de fotografen onder ons dus ook een buitenkans. De rustige sfeer is voor mij althans dé reden om ernaar toe te gaan in die context. Mijn vrouw en ikzelf houden niet zo van die grote druktes, wij zijn al een dagje ouder en bovendien was het voor mijn vrouw een kans om in enkele wagens plaats te nemen en grondig te bekijken, aangezien haar wagen aan vervanging toe is. Je hebt daar immers alles op een rijtje staan.
            Bijkomstig, maar meegenomen is dat er ook allerhande dranken worden geserveerd met soms een hapje erbij. Dranken zijn soms te betalen, soms gratis, maar dat is, vergeleken met vroeger, een grote minderheid geworden.Teveel profiteurs waarschijnlijk.
            Wat ik zelf toch wat decadent vond was dat er in het paleis van de exclusieve wagens m.n. Ferrari, Lambo, Aston, Bentley,Rolls, Porsche etc.. een zeer grote lounge bar was met zwembad in het midden. Waarom dit moet dienen weet ik niet, maar het zal wel behoren tot het wereldje van die categorie mensen die dit leuk vinden zeker en eens goed in de watte of in 'het water' willen gelegd worden als de kan overloopt.
            Maar goed toch wel een beleving. En is is ook enorm veel vraag naar die kaartjes. Op allerhande sites wordt daarnaar gevist. De prijs voor de dealer is ook niet niks. Kostprijs :65€ p/p.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Persoonlijk vind ik het verkeerd om mensen te beoordelen op hun uiterlijk, jammer dat er daar niet één of andere beroemdheid aan de ingang stond. In jeans welteverstaan.
              Aan de andere kant, als ze hun kledij-eisen willen stellen, ze doen maar, ook op trouwfeesten. Ze hebben de keuze tussen de smoking en ikzelf.
              Dit is allemaal het gevolg van enige eerdere chantage naar mijn kant toe op de supersjieke trouw van mijn schoonbroer waar ze me (notabene met haar tot op mijn schouders) in een pitteleer hebben gehesen. Als ik niet wou was ik niet gewenst, een van de grootste fouten in mijn leven is dat ik toen aan de chantage toegegeven, gewoon om mijn vrouw uit de wind te zetten.

Zoals ik al eerder zei : iedereen het zijne maar ik ook het mijne.
              Op de trouw van zijn dochter (mijn nichtje dus) was het weer eens van dat. Ik ben gewoon niet geweest, zo simpel is dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ook wel snobs genoemd..!
                grt,bouk.
                Dat heeft niets met snobisme te maken bouk.
                Als het op de kaarten staat, dan weet je dat vooraf, en ben je niet akkoord, dan bijf je gewoon thuis, is tenslotte een soort gala avond.
                Chic staat nog altijd in verband met een bepaalde dresscode, de verdelers hebben dan ook graag dat verkopers aan een bepaalde uitstraling
                voldoen, vind ik persoonlijk ook wel mooi staan.

Iemand die afstudeerd aan de unif, moet ook aan bepaalde kledingsvoorwaarden voldoen om zijn diploma op te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Persoonlijk vind ik het verkeerd om mensen te beoordelen op hun uiterlijk, jammer dat er daar niet één of andere beroemdheid aan de ingang stond. In jeans welteverstaan.
                  Aan de andere kant, als ze hun kledij-eisen willen stellen, ze doen maar, ook op trouwfeesten. Ze hebben de keuze tussen de smoking en ikzelf.
                  Dit is allemaal het gevolg van enige eerdere chantage naar mijn kant toe op de supersjieke trouw van mijn schoonbroer waar ze me (notabene met haar tot op mijn schouders) in een pitteleer hebben gehesen. Als ik niet wou was ik niet gewenst, een van de grootste fouten in mijn leven is dat ik toen aan de chantage toegegeven, gewoon om mijn vrouw uit de wind te zetten.

Op de trouw van zijn dochter (mijn nichtje dus) was het weer eens van dat. Ik ben gewoon niet geweest, zo simpel is dat.
                  Voilà, volledig mee akkoord !
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Dat heeft niets met snobisme te maken bouk.
                    Als het op de kaarten staat, dan weet je dat vooraf, en ben je niet akkoord, dan bijf je gewoon thuis, is tenslotte een soort gala avond.
                    Chic staat nog altijd in verband met een bepaalde dresscode, de verdelers hebben dan ook graag dat verkopers aan een bepaalde uitstraling
                    voldoen, vind ik persoonlijk ook wel mooi staan.

Iemand die afstudeerd aan de unif, moet ook aan bepaalde kledingsvoorwaarden voldoen om zijn diploma op te halen.
                    En de advokaten aan de bali en magistratuur moeten zich in de gerechtszaal ook niet presenteren zonder toga. Dit moet zo zijn reden hebben.
                    Als je een zaak runt en je moet leven van de mensen romdom u, zij het je klanten of je klantbezorgers, dan ben je nogal eens verplicht aan activiteiten deel te nemen waar men dergelijke kledij erg op prijs stelt of zelfs verplicht. Dat is nu éénmaal de gang van zaken. Maar ik heb de indruk dat zelfstandigen hier de grote minderheid zijn, vandaar 'misschien' de grove taal van sommigen, alhoewel..., het doet soms eerder aan iets anders denken of misschien wil men eens van de gelegenheid gebruik maken om eens goed na te trappen.
                    En uiteraard, niemand is verplicht deel te nemen aan dergelijke aangelegenheden, maar het kan je soms wel goed van dienst zijn. Ik kan daar toch van meespreken.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is nogal duidelijk Paul, ieder zijn goesting en een mens is nog altijd vrij van doen en laten wat ie wil met met al dan niet bepaalde consequenties als gevolg.
                      Beroemdheden waren er anderzijds ook wel, maar ik heb er geen in jeans gezien. Men was wel onverbiddelijk. Een vriend van mijn zoon heeft het een paar keer geprobeerd, maar het is hem niet gelukt erin te geraken.
                      En ik kan begrijpen dat men met wat meer levenservaring
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik was even aan het denken als alle Nikon D4 gebruikers of iets gelijkaardigs uit de andere merken dan ook dikke nekken of snobs zijn. Er zijn toch wel een aantal mensen hier en elders die dergelijk niveau niet nodig hebben voor hun job. Het zou jammer zijn ook deze groep op zijn uiterlijk te beoordelen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik begrijp je volkomen. Het heeft niet met kledij te maken er was zelgs geen dresscode, maar wat wij ooit meemaakte was veel erger.
                          Wij waren ooit uitgenodigd op het trouwfeest van een nichtje van mijn vrouw, ergens op een chique kasteel iets in de richting van Doornik, ben de naam vergeten.
                          Wij daar naar toe samen met mijn schoonbroer en zijn vrouw..
                          Toen wij naar binnen gingen werden mijn vrouw en ikzelf, gescheiden van mijn schoonbroer en zijn vrouw en we zouden aan afzonderlijke tafels geplaatst worden...... Verbazing alom, en ik gevraagd waarom dit zo was. Na enig aandringen bleek dat mijn vrouw en ik (beide bedienden) aan een tafel met bedienden werden gezet en mijn schoonbroer en zijn vrouw (beide arbeiders) aan een tafel met arbeiders....... Stel je voor...... .
                          Mijn vrouw en ik weigerden, ook mijn schoonbroer in alle staten toen we hem het waarom van die 'scheiding' uitlegden, en we zijn alle vier onmiddellijk vertrokken nog voor het feest begon.
                          Belangrijke nota : wij wisten dit niet vooraf, anders waren we nooit vertrokken naar dat trouwfeest.
                          Wij hebben toen wel samen van een gezellige avond genoten.......maar niet op dat trouwfeest. Men spreekt er in de middens van de familie van de trouwers nog van naar het schijnt .
                          Onder welke noemer ik de mensen die dit bedachten catalogeer hou ik voor mezelf.
                          Last edited by Guest17; 15 januari 2014, 16:07.

Comment

Langs een kant heeft een bepaalde dresscode wel iets wanneer iedereen het toepast.
                            Zo ben ik ooit toen ik jong was naar een fuif geweest waar iedereen enkel in zwart of wit mocht gekleed zijn.
                            Welk soort kledij het was maakte niet uit, maar het is natuurlijk wel tof als iedereen dit doet. Het maakt een bepaalde sfeer in de zaal.
                            En met de stroboscooplamp gaf dit een mooi effect.

Net als Carnaval, waar het leuk is als iedereen effectief verkleed is. Lopen er dan 'toeristen' rond die niet verkleed zijn, dan vallen ze uit de toon en worden ze raar bekeken... doch, je kan hun niets verplichten.

Ik neem aan, als iedereen effectief in smoking rondloopt, dat het ook iets heeft.
                            De discussie chique gekleed vs smoking, of snobisme, laat ik geheel terzijde.

Een leuke anekdote is, toen ik een tijd terug met vrienden vakantie was in Barcelona, en we voor iemand zijn verjaardag uitgingen in een discotheek. En ik, die geen discotheektype ben, was me op vakantie niet bewust van de dresscode en liep in short rond... dus ik leende speciaal een lange broek van iemand om mee binnen te gaan. Liep de helft van die discotheek toch wel in short rond zeker...

Comment

Zelf ga ik nergens meer naar toe
                              Zaak opgelost.
                              Ik stuur wel kaartjes of iets dergelijks.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

bij de trouwerij van mijn nichtje moest ook een ieder in het zwart.
                                maar zo liepen ze zelf eigenlijk altijd.
                                na de bruiloft een groot feest met al die mensen in het zwart wat toch wel leuk was hoor.
                                jammer van de vechtpartij op het einde van de avond, waarna een 10 tal gasten de nacht mochten door brengen in de politiecel.
                                en s,avond een stukje op het regio nieuws.
                                tja was ook een dresscode.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X