Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Er netjes uitzien, dat is zoiets waar velen het moeilijk mee hebben of denken dat dit onbelangrijk of onnodig is. Respect voor anderen maar evengoed zelfrespect zijn hopelijk nog van onze tijd. En dat heeft niks te maken met geld, rijkdom of het type kledij dat je draagt. Iemand in training kan er netter uitzien dan iemand met maatpak en een paar schoenen eronder die in maanden geen poetsbeurt hebben ondergaan. In een vroeger draadje heb ik nog aangehaald dat ik nogal eens durf zien naar de netheid van het schoeisel van de persoon die voor mij staat. Voor mij zegt dat één en ander over netheid in het algemeen.
    In mijn kleerkast hangt dus wel één en ander om aan de meeste gelegenheden of behoeften te voldoen. Misschien heb ik die houding ook meegekregen van thuis. Mijn ouders hadden het niet breed, maar orde en netheid was belangrijk en zij kenden ookl hun wereld, zoals men dat toen zei.
    Dwarsliggers (niet in de context om de sporen recht te houden) zullen er echter altijd zijn en provocateurs eveneens. In de jaren zestig ontstond er een beweging die men "provo" noemde. Je moest toen als jonge tiener of twen naar Amsterdam of Rotterdam wilde je "in" zijn. En daar werd inderdaad een beetje geprovoceerd.., vandaar waarschijnlijk de betekenins van het fenomeen... Een must was toen om zo lang mogelijk in de zelfde plunje rond te lopen en liefst met hoed of ander hoofdeksel. Na ern tijd was een kapstok dan ook overbodig geworden, je kledij bleef vanzelf rechtstaan...
    Als je naar de netheid van mijn schoeisel kijkt zul je mijn voeten moeten beoordelen. Ik draag alleen teva sandalen zonder kousen, winter en zomer. Ook op trouw en andere feesten, ook die van mijn zonen. Wie me zo niet neemt laat het maar.
    Verder ben ik van oordeel dat kleding inderdaad netjes dient te zijn maar netjes betekent proper en niet een bepaald model. De functie van kleding is uiteindelijk enkel je lichaam beschermen tegen invloeden van buitenaf, zoals warmte, koude of regen omdat we nu eenmaal anders niet overal zouden kunnen overleven. Respect betoon je door iemand te nemen zoals hij is en in zijn waarde te laten, zelfs al is hij/zij naakt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      Verder ben ik van oordeel dat kleding inderdaad netjes dient te zijn maar netjes betekent proper en niet een bepaald model. De functie van kleding is uiteindelijk enkel je lichaam beschermen tegen invloeden van buitenaf, zoals warmte, koude of regen omdat we nu eenmaal anders niet overal zouden kunnen overleven. Respect betoon je door iemand te nemen zoals hij is en in zijn waarde te laten, zelfs al is hij/zij naakt.
      Ik dacht dat dit wel de teneur was van mijn verhaal.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het eigenaardige is echter wel dat Tesla blijkbaar wel verkoopt en de andere gewone elektrische wagens minder of niet. Of zou dat dan te maken hebben met de prijs en de uitstraling van deze wagen.
        Veel heeft te maken met lobbying en overheids-steun. In Noorwegen worden gewone wagens extreem belast waardoor elektrische auto's in vergelijking een pak goedkoper zijn. Daarenboven wordt er geen BTW betaald op elektrische auto’s. Ook het gebruik wordt sterk gestimuleerd door gratis parkeer- en laadinfrastructuur, kosteloze tolwegen en overzetboten en andere voordelen (zoals het mogen gebruiken van de busbanen).

Vandaag nog in het nieuws : het vernietigende OESO rapport over het mobiliteitsbeleid in België. Totaal gebrek aan visie. Maar ja wat wil je, ze zijn meer bezig met de volgende verkiezingen . Hoewel die Crevits toch een van de beteren is.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          Veel heeft te maken met lobbying en overheids-steun. In Noorwegen worden gewone wagens extreem belast waardoor elektrische auto's in vergelijking een pak goedkoper zijn. Daarenboven wordt er geen BTW betaald op elektrische auto’s. Ook het gebruik wordt sterk gestimuleerd door gratis parkeer- en laadinfrastructuur, kosteloze tolwegen en overzetboten en andere voordelen (zoals het mogen gebruiken van de busbanen).

Vandaag nog in het nieuws : het vernietigende OESO rapport over het mobiliteitsbeleid in België. Totaal gebrek aan visie. Maar ja wat wil je, ze zijn meer bezig met de volgende verkiezingen . Hoewel die Crevits toch een van de beteren is.
          Als de meerderheid van de auto's elektrisch is, wat gaat er dan gebeuren met al die vrijstellingen? Je mag één keer raden.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            .................................
            Een probleem met elektrische wagens is dat ze niet verkocht geraken.
            Nog geen 200 verleden jaar of toch zoiets.
            Te weinig van die tankpalen? Beperkte afstanden?
            Het beperkte rijbereik is, vandaag, het grote probleem van de volledig zuiver elektrische wagen.
            Me een rijbereik van een dikke 100-130 km doe je niet veel, of het geeft je geen gerust gevoel.
            Je moet daarbij zelfs "voorzichtig" rijden i.p.v. eens het geweldige optrekvermogen te tonen aan je buurman als het verkeerslicht op groen komt.

Daarin is de Tesla de enige echte uitschieter. Die heeft een meer aanvaardbaar rijbereik van 200 tot 400 km.
            Daarom krijgt die wagen zoveel aandacht, i.m.h.o.

Zie : http://www.elektrischeauto.name/elektrische-autos.php

Jammer dat ik het geld te kort heb en vooral dat de verlengdraad van mijn appartement tot aan de parkeerplaats van die (mijn ) Tesla dan toch meer dan 100m moet zijn.
            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              ..................................
              Jammer dat ik het geld te kort heb en vooral dat de verlengdraad van mijn appartement tot aan de parkeerplaats van die (mijn ) Tesla dan toch meer dan 100m moet zijn.
              Alhoewel de nieuwe Chevrolet Corvette C7 Stingray Convertible me ook heel erg aanstaat.
              Een vette V-8 van 6.2 liter met een mooie klank en 335 kW (450 pk) en een koppel van 650 Nm. In de USA noemen ze dat een small-block.
              Met zoiets rijden moet zalig zijn.
              Last edited by Skitch; 17 januari 2014, 23:53. Reden: small-block
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Als geboren duitser neem ik aan u uitspraak aanstoot en is eigenlijk een uitspraak die ik catalogeer als rassenhaat die dan ook nog gericht is op het duitse rijk een tijd die in een ver verleden veel leed heef tveroorzaakt en deze uitspraak uitermate ongepast maakt.u had het woord mof of pruis nog kunnen gebruiken dan was het een totaalpakket.
                Heb je ook problemen met nederlanders ,engelsen en waarom ook niet de kleurlingen en/of turken op deze wereld.

Er is mij op gewezen dat bovenstaande uitspraak niet van camiel komt wat niet wegneemt dat het walgelijk is
                Als er iets walgelijk is, beste vriend, dan zijn dat uw kolerieke reacties waaruit blijkt dat U ten eerste niet leest, ten tweede niet kan relativeren, ten derde niet kan luisteren, ten vierde slachtoffer wordt van uw eigen dwanggedachten en zwartwitvisie waardoor U ten vijfde hier op dit forum in feite niet thuis hoort.
                Voor dergelijk soort gedrag is er een naam en dat is querulant. Het is echt geen reclame voor het land waar U vandaan komt en het ondersteunt bovendien de mening van Enero.
                De verwijzing naar mof, pruis, hollander, turk of weet ik veel is trouwens volledig voor uw eigen rekening en ook weeral volledig uit de lucht gegrepen.

Enero heeft het volste recht om zijn eigen ervaringen hier te vermelden, ik heb trouwens dezelfde ervaring. Toch is een van de vriendelijkste en zachtste mensen die ik ken een ingeweken Duitser. Werner is een ongelofelijke vakman en heeft zelf geen goed woord over voor de maatschappij waar hij uit vertrokken is.

Ziezo, je mag beginnen schelden.
                Hou je maar niet in.
                Ik zal dezelfde fout niet maken.

Comment

En zo is het heel dikwijls.

Eén duitser, hollander, brit of belg is geen probleem, maar zet er 20 bij elkaar op een terras of in een disco, en ze veranderen in beesten.

Ik ken beroepshalve mensen uit heel Europa, Brazilië, China en de VS. Het zijn allemaal vriendelijke collega's of klanten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    En zo is het heel dikwijls.

Eén duitser, hollander, brit of belg is geen probleem, maar zet er 20 bij elkaar op een terras of in een disco, en ze veranderen in beesten.

Ik ken beroepshalve mensen uit heel Europa, Brazilië, China en de VS. Het zijn allemaal vriendelijke collega's of klanten.
                    En dat Walen toffe mensen zijn heb ik geleerd in Venetië.
                    Voilà, nu gij weer
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En dat Walen toffe mensen zijn heb ik geleerd in Venetië.
                      Voilà, nu gij weer
                      't Zou er maar dat aan mankeren. Op het "autosalon" heb ik zelfs toffe Brusselaars ontmoet.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik dacht dat dit wel de teneur was van mijn verhaal.
                        in dat geval verschillen we niet van mening.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Waar ik zat aan te denken, op alle brandstoffen wordt er accijns betaald om de openbare weg te gebruiken. Een melkkoe van jewelste. Hoe gaan ze dat oplossen als er meer en meer mensen beginnen rijden op elektriciteit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Waar ik zat aan te denken, op alle brandstoffen wordt er accijns betaald om de openbare weg te gebruiken. Een melkkoe van jewelste. Hoe gaan ze dat oplossen als er meer en meer mensen beginnen rijden op elektriciteit ?
                            Oei, nog niet aan gedacht. Maar de politiekers zullen daar wel iets op vinden zeker. Zoiets als de kleur van stookolie om te branden en diesel om te rijden zeker.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Zal wel opgelost worden zoals destijds met de zonnepanelen. Wie destijds 20.000€ kon investeren om zonnepanelen te installeren, kreeg subsidies en groencertificaten. Om dat te financieren werden de tarieven van de elektriciteit verhoogd.

Analoog zal iemand die 80.000€ aan een Tesla of soortgelijk kan geven, vrijgesteld zijn van rijtaks. Dat zal dan weer gecompenseerd moeten worden op de kap van de eigenaars van een diesel- of benzinewagen.

't Zou natuurlijk ook kunnen gebeuren zoals met LPG. Eerst iedereen aansporen om met milieuvriendelijk LPG te rijden, en dan extra belasting heffen op LPG-auto's.

Comment

Oei, nog niet aan gedacht. Maar de politiekers zullen daar wel iets op vinden zeker. Zoiets als de kleur van stookolie om te branden en diesel om te rijden zeker.
                                Dat gaan ze oplossen zoals Hasseltenaar zei
                                De belastingen opdrijven op die elektrische auto's.

Zal nog niet voor morgen zijn.
                                De lobby en de industrie van brandstoffen zal zich blijven weren zolang ze kunnen.
                                Er wordt nu al zwaar geïnvesteerd in de winning van schalie-olie (of schalie-gas).
                                Natuurlijk worden deze grondstoffen niet enkel verwerkt tot brandstoffen.
                                imho is die verwerking in brandstof een enorme en dure verspilling en brengt een enorme vervuiling teweeg,
                                zowel bij de winning, het transport als bij het verbruik ervan.
                                De reden waarom men blijft doorgaan is de portemonnee.

En dan zijn er nog de producenten en distributeurs van elektriciteit.
                                Die zullen ook iets moeten gaan doen, actie ondernemen.
                                De laatste jaren was het bij ons een ramp: kleine en grote bedrijven verhuizen, gaan failliet enz.
                                dus die hebben geen elektriciteit meer nodig (Renault al lang dicht, Opel, Ford enz.).
                                Over de kostprijs die deze bedrijven vroeger betaalden valt over te discussiëren
                                Maar dat is nu niet aan de orde.
                                Mij gaat het om een sterke vermindering van de productie van elektriciteit.
                                Onze elektronica en huishoudtoestellen (of andere machines) worden ook zuiniger en zuiniger.
                                Ik denk niet dat de elektriciteit goedkoper is geworden
                                In tegendeel. En het heeft zijn redenen.

Nog een interessant debat is wie moet of gaat betalen voor de tankpalen?
                                Naar gewoonte zal de verbruiker uiteindelijk de rekening betalen maar eerst moet er geïnvesteerd worden.
                                En waar moeten die geïnstalleerd worden.
                                Op parkings, bij de huidige tankstations. Waar in grote steden?
                                En hoe gaan de producenten allemaal aan hun trekken komen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X