Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik het verkeerd om mensen te beoordelen op hun uiterlijk, jammer dat er daar niet één of andere beroemdheid aan de ingang stond. In jeans welteverstaan.
    Aan de andere kant, als ze hun kledij-eisen willen stellen, ze doen maar, ook op trouwfeesten. Ze hebben de keuze tussen de smoking en ikzelf.
    Dit is allemaal het gevolg van enige eerdere chantage naar mijn kant toe op de supersjieke trouw van mijn schoonbroer waar ze me (notabene met haar tot op mijn schouders) in een pitteleer hebben gehesen. Als ik niet wou was ik niet gewenst, een van de grootste fouten in mijn leven is dat ik toen aan de chantage toegegeven, gewoon om mijn vrouw uit de wind te zetten.

Zoals ik al eerder zei : iedereen het zijne maar ik ook het mijne.
    Op de trouw van zijn dochter (mijn nichtje dus) was het weer eens van dat. Ik ben gewoon niet geweest, zo simpel is dat.
    Ik denk er hetzelfde over, als ik een uitnodiging krijg, en ze verplichten mij om daarvoor speciale kleding te kopen (of te huren), dan ga ik er gewoon niet naartoe (ik zal zelfs geen smoking aantrekken als iemand anders die voor mij betaalt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik begrijp je volkomen. Het heeft niet met kledij te maken er was zelgs geen dresscode, maar wat wij ooit meemaakte was veel erger.
      Wij waren ooit uitgenodigd op het trouwfeest van een nichtje van mijn vrouw, ergens op een chique kasteel iets in de richting van Doornik, ben de naam vergeten.
      Wij daar naar toe samen met mijn schoonbroer en zijn vrouw..
      Toen wij naar binnen gingen werden mijn vrouw en ikzelf, gescheiden van mijn schoonbroer en zijn vrouw en we zouden aan afzonderlijke tafels geplaatst worden...... Verbazing alom, en ik gevraagd waarom dit zo was. Na enig aandringen bleek dat mijn vrouw en ik (beide bedienden) aan een tafel met bedienden werden gezet en mijn schoonbroer en zijn vrouw (beide arbeiders) aan een tafel met arbeiders....... Stel je voor...... .
      Mijn vrouw en ik weigerden, ook mijn schoonbroer in alle staten toen we hem het waarom van die 'scheiding' uitlegden, en we zijn alle vier onmiddellijk vertrokken nog voor het feest begon.
      Belangrijke nota : wij wisten dit niet vooraf, anders waren we nooit vertrokken naar dat trouwfeest.
      Wij hebben toen wel samen van een gezellige avond genoten.......maar niet op dat trouwfeest. Men spreekt er in de middens van de familie van de trouwers nog van naar het schijnt .
      Onder welke noemer ik de mensen die dit bedachten catalogeer hou ik voor mezelf.
      Ja halloà zeg
      Dàt vind ik pas écht vér over de streep.
      Doet me een beetje denken aan de verhalen van toen onzen Berten nog met de motor kon rijden. Toenmalig nog Prins en potentiële opvolger van Boudewijn met de IJzeren Rug. Volgens ik ooit hoorde of las zijn ze eens in groep nog ergens geweigerd in een restaurant waarbij onzen Berten bij het vertrek zijn visitekaartje afgaf. Wellicht een urban legend maar ik zie het onzen Berten nog doen, onze Lorre ook.
      Naar mijn proclamatie van het aggregaat wetenschappen HSO aan de UG ben ik ooit geweest in ééndelig zwart lederen motorpak+ Kawasakihelm. Ik had wel veel bekijks maar ik was er wél door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        bij de trouwerij van mijn nichtje moest ook een ieder in het zwart.
        maar zo liepen ze zelf eigenlijk altijd.
        na de bruiloft een groot feest met al die mensen in het zwart wat toch wel leuk was hoor.
        jammer van de vechtpartij op het einde van de avond, waarna een 10 tal gasten de nacht mochten door brengen in de politiecel.
        en s,avond een stukje op het regio nieuws.
        tja was ook een dresscode.
        grt,bouk.

Bouk, mag ik deze inkaderen ? Ik vind hem eenvoudigweg FANTASTISCH

Comment

Ja halloà zeg
          Dàt vind ik pas écht vér over de streep.
          Doet me een beetje denken aan de verhalen van toen onzen Berten nog met de motor kon rijden. Toenmalig nog Prins en potentiële opvolger van Boudewijn met de IJzeren Rug. Volgens ik ooit hoorde of las zijn ze eens in groep nog ergens geweigerd in een restaurant waarbij onzen Berten bij het vertrek zijn visitekaartje afgaf. Wellicht een urban legend maar ik zie het onzen Berten nog doen, onze Lorre ook.
          Naar mijn proclamatie van het aggregaat wetenschappen HSO aan de UG ben ik ooit geweest in ééndelig zwart lederen motorpak+ Kawasakihelm. Ik had wel veel bekijks maar ik was er wél door
          Tsja, de pa van de bruidegom was ergens een 'hoge piet' bij een groot staalverwerkend bedrijf in West-Vlaanderen.......dat was dus pas nen dikke nek.

Comment

Tsja, de pa van de bruidegom was ergens een 'hoge piet' bij een groot staalverwerkend bedrijf in West-Vlaanderen.......dat was dus pas nen dikke nek.
            Pas op he
            Ik heb er nog een paar goei vrienden die nu wel gepensioneerd zijn.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hoeft niet automatisch zo te zijn (zie Ingvar Kamprad die iedere werknemer ter wereld de hand wil geschud hebben en een Roland Duchâtelet lijkt me ook niet zo'n dikke nek).
              Maar als je niet wil worden "verbonden" aan bedienden en nog minder aan arbeiders dan heb je als bedrijfsleider in mijn ogen toch wel een probleem. Een gebrek dat we "nederigheid" zullen noemen.
              Een gebrek dat pas schrijnend aan het licht komt bij medische problemen, zeker als geld en macht geen oplossingen meer kunnen bieden.
              Persoonlijk heb ik nooit kunnen begrijpen hoe erotiserend die factoren "macht" en "geld", zeker in die volgorde en niet omgekeerd wel kunnen zijn. Blijkbaar heb ik daar het juiste gen niet voor.

Comment

In mijnen jonge tijd, zowat een 40-tal jaren terug, was ik kelner in bijberoep.
                Eetgarçons (zowel restaurant als trouwfeesten) liepen altijd in smoking rond. Wit hemd, zwarte strik, zwarte smoking met zijden revers en een broek met zijden gallons, zwarte schoenen en donkere kousen. Enfin, dat was werkkledij.
                Toen ik ook eens moest/mocht deelnemen, als gast, aan een trouwpartij van een hogergeplaatste (eigendunk), uiteraard in smoking/avondkledij vroeg ik aan het jonge paar toen ze me persoonlijk kwamen uitnodigen voor het feest: "ik moet in overall komen zeker".
                Denk dat zij het nooit echt begrepen hebben.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Tot in de Humo toe: applaus voor de Tesla. Zo'n model S: wauw, dat is voor mij de droomwagen, méér dan een Jaguar of Maserati. Beroepshalve kom ik wel eens vaker in Amsterdam: daar zie je ze regelmatig. Bij ons in België nog geen enkele gezien.

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    ..................... "ik moet in overall komen zeker".
                    Denk dat zij het nooit echt begrepen hebben.
                    Prachtig.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Tot in de Humo toe: applaus voor de Tesla. Zo'n model S: wauw, dat is voor mij de droomwagen, méér dan een Jaguar of Maserati. Beroepshalve kom ik wel eens vaker in Amsterdam: daar zie je ze regelmatig. Bij ons in België nog geen enkele gezien.

Walter
                      In Brugge heb ik er een gezien.
                      De auto had die Belgische nummerplaat die ook in de test van De Autogids te zien was.
                      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Walter
                        Wel zeer veel interesse gisteren. De Belg begint de weg te vinden. Bij onze noorderburen lopen er al enkele. Stond trouwens ook in het paleis van de meest exclusieve wagens.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Walter
                          Deze zomer heeft er een enkele dagen op de parking hier in Nieuwpoort gestaan. Prachtige sportieve look. Ben er speciaal naar op zoek gegaan in autobladen en internet want had geen benul van merk model of dergelijke.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Persoonlijk vind ik het verkeerd om mensen te beoordelen op hun uiterlijk, jammer dat er daar niet één of andere beroemdheid aan de ingang stond. In jeans welteverstaan.
                            Die was alvast in de gepaste dresscode Paul.
                            De vrouwkes wilden de gelegenheid niet laten voorbijgaan.
                            https://dl.dropboxusercontent.com/u/...d_DSC_4077.jpg
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Gala-avonden zijn niet voor de gewone sterveling weggelegd.
                              Anders sterven we allemaal ooit wel eens hoor en verder zijn het toch gewoon stervelingen dat ze uitgenodigd hebben.
                              Onnozel toch ?
                              Inderdaad ... er zijn nu eenmaal mensen die zich "anders" voelen dan een ander.
                              'k Heb een vriend die bij de ophaaldienst werkt. Zal 'ns vragen of dat er wel in mag...
                              Ik denk dat die vriend van de ophaaldienst anders wel in zijn kledij ergens binnen mag als het is om een wagen te kopen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Ik was even aan het denken als alle Nikon D4 gebruikers of iets gelijkaardigs uit de andere merken dan ook dikke nekken of snobs zijn.
                                Je bent nooit dikkenek of snob om wat je hebt, enkel om hoe je ermee omgaat.

Iemand dat een polshorloge koopt van 20.000€ (zal wel bestaan) en dat aandoet omdat hij het graag heeft en het zich kan permitteren is voor mij geen snob, iemand dat er eentje van 1000€ koopt maar er overal mee zit te paraderen en het om de vijf minuten onder iemand zijn neus duwt of anderen negeert die niet hetzelfde hebben is volgens mij dan wel ene dat omhoog gevallen is.

Edit: Om even op die camera terug te komen.
                                Als iemand een mooie foto maakt en men vraagt hem met welk toestel hij die gemaakt heeft, dan is er niets mis mee om te antwoorden "met een 5D".
                                Ik heb echter een collega op het werk dat ook amateurfotograaf is en soms een foto ophangt aan zijn bureau of als achtergrond instelt op zijn scherm ... als dan iemand zegt dat hij een mooie foto heeft, dan antwoordt die daar altijd op met "dat mag al met een camera en lens van over de 4000€".
                                Ook als iemand hem vraagt welk toestel hij heeft is het antwoord "een camera en lens van over de 4000€, zoiets heeft niet iedereen zelle".
                                Awel, dat vind ik nu wel dikkenekkerij.
                                Last edited by VerSeg; 15 januari 2014, 20:39.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X