Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Autosalon

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    .............................................als we vanaf morgen met z'n allen elektrisch beginnen te rijden, moeten we in Europa letterlijk tientallen kerncentrales bijbouwen. .................................................. ...
    En voorlopig zullen die "propere" elektrische wagens dan rijden gedeeltelijk rijden op steenkoolcentrales.
    Ik vermoed dat een auto op bvb. LPG properder is.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Straks sluit het 92ste Autosalon de deuren, volgende editie binnen 2jaar, 2016 dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        Straks sluit het 92ste Autosalon de deuren, volgende editie binnen 2jaar, 2016 dus.
        Ik ben benieuwd hoe dikwijls de deuren brutaal zijn dichtgeslagen, de versnellingspoken mishandeld, de stoelen over en weer zijn geschoven enz.
        Je zal als koper maar zo een showroommodel toebedeeld krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          En voorlopig zullen die "propere" elektrische wagens dan rijden gedeeltelijk rijden op steenkoolcentrales.
          Er zijn ook hybride wagens die hun batterij automatisch heropladen door te rijden.
          Eens boven een bepaalde snelheid (voor snelwegen), heeft hij wel benzine nodig, maar louter voor gebruik in de stad heeft die dus geen elektriciteit nodig, theoretisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of hoe je het vals effect van elektrisch rijden creëert.
            Als je en een auto moet kopen en een aanhangwagen met een stroomgroep, dan denk ik dat gewoon gaan tanken met een standaard wagen veel goedkoper uitkomt.
            Ik reken misschien wat rap, maar bekijk gewoon het prijsverschil van vergelijkbare (qua grootte) wagens tussen een elektrische (zonder aanhangwagen ) en een diesel/benzine versie.
            Reken dan maar eens hoeveel benzine/diesel je voor dit verschil kan reeds kopen, maw. hoeveel km je reeds kan bollen met dit prijsverschil. De berekening is wel iets ingewikkelder dan deze, maar voor mij zegt dit reeds voldoende.
            Mochten elektrische auto's ooit een onverhoopt succes worden, zodat bvb. 5% van het totale wagenpark in België elektrisch rijdt, wat ik nog niet zie gebeuren in de eerstvolgende decennia, dan is er hoop en al een kleine, nauwelijks merkbare, mindere CO2 uitstoot. De natuur heeft er dus ook al weinig baat bij.
            Dus elektrische auto's......vergeet het, tenzij ze plots (om God weet welke reden/uitvinding) ineens de helft goedkoper zouden worden en een 'gewone of normale' actieradius krijgen.
            Deze die nu ze nu verkopen zijn meer een statussymbool, zo iets als "kijk eens, ik kan mij een elektrische auto permitteren...." maar dat hebben we ook reeds bij diverse benzine/diesel versies vandaag de dag .
            Last edited by Guest17; 26 januari 2014, 16:54.

Comment

Electrische autos gaan er zeker komen, als ze de juiste batterijen vinden om het rijbereik boven de 500 km te krijgen.

Maar het zal nog een tijdje duren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Er zijn ook hybride wagens die hun batterij automatisch heropladen door te rijden.
                Eens boven een bepaalde snelheid (voor snelwegen), heeft hij wel benzine nodig, maar louter voor gebruik in de stad heeft die dus geen elektriciteit nodig, theoretisch.
                Natuurlijk laden hybrides automatisch hun batterijen op terwijl ze op benzine of diesel rijden.
                Zonder bezine, diesel of electriciteit rijden in de stad, zal alleen lukken als je altijd bergaf blijft rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Dus elektrische auto's......vergeet het, tenzij ze plots (om God weet welke reden/uitvinding) ineens de helft goedkoper zouden worden en een 'gewone of normale' actieradius krijgen.
                  Goh, ja... maar wat dacht men vroeger van de computer? Die toen nog een hele kamer in beslag kon nemen om enkel ponskaarten in te lezen?
                  Wie had ooit gedacht dat die nu stukken kleiner, sneller en met meer geheugen in heel wat apparaten zou zitten.

Wat dacht men vroeger over een oude telefoon en draaischijf? Dat men die ooit zou vervangen door smarphones waarmee men op internet kon, etc...

Ja, dat heeft ook decennia geduurd om van A naar B te gaan.
                  En aangezien die elektrische auto nog maar in zijn kinderschoenen staat, is het normaal dat men wat sceptisch toekijkt, maar in de toekomst zullen we lachen met "die elektrische auto's anno 2014 die maar zo'n kleine actieradius hadden".

Onlangs nog gelezen dat men door een onderzoek uitgevonden heeft om batterijen te maken die op basis van suiker energie opslaan, ipv lithium, en het zou x-aantal keer langer meegaan.
                  Technologie staat niet stil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Goh, ja... maar wat dacht men vroeger van de computer? Die toen nog een hele kamer in beslag kon nemen om enkel ponskaarten in te lezen?
                    Wie had ooit gedacht dat die nu stukken kleiner, sneller en met meer geheugen in heel wat apparaten zou zitten.

Wat dacht men vroeger over een oude telefoon en draaischijf? Dat men die ooit zou vervangen door smarphones waarmee men op internet kon, etc...

Ja, dat heeft ook decennia geduurd om van A naar B te gaan.
                    En aangezien die elektrische auto nog maar in zijn kinderschoenen staat, is het normaal dat men wat sceptisch toekijkt, maar in de toekomst zullen we lachen met "die elektrische auto's anno 2014 die maar zo'n kleine actieradius hadden".

Onlangs nog gelezen dat men door een onderzoek uitgevonden heeft om batterijen te maken die op basis van suiker energie opslaan, ipv lithium, en het zou x-aantal keer langer meegaan.
                    Technologie staat niet stil.
                    Eerste computer (die naam waardig) in 1938 van Konrad Zuse, de eerste telefoon van Alexander Graham Bell in 1976 (laat ons die datum maar aannemen om geen discussie Bell versus Meuci op gang te brengen, deden er ook 'enkele' decennia over om te worden wat ze nu zijn.
                    De eerste elektrische auto(s) zouden van rond 1910 dateren, men is er dus ook reeds een tijdje mee bezig.
                    De ontwikkeling is wel stilgevallen door het feit dat het 'zwarte goud' plots en masse beschikbaar was.
                    Omdat het einde van het 'zwarte goud' voor de nabije toekomst zou zijn, zal de ontwikkeling van de electrische auto wellicht in een stroomversnelling komen. Maar, tenzij je nog een communikantje bent, en dat denk ik niet, zou ik maar schrijven "ze" zullen nog lachen ipv "we" . Tenzij je natuurlijk de ouderdom bereikt die Dokter Lecompte (dacht) wou (te) bereiken.
                    En dan nog blijft het probleem van de mogelijkheid tot opladen (hier reeds uitvoerig aan bod geweest, centrales....enz), en dan ook nog de prijs.
                    En denk je nu echt, mochten die superbatterijen en zelfs de mogelijkheid tot opladen, er weldra komen, men de prijzen drastisch zal verlagen ?
                    Ik denk dat wanneer de Arabieren niet anders kunnen dan hun kraan toedraaien, de meesten onder ons zich nog eerder te voet of met fiets zullen verplaatsen dan met een elektrische auto.
                    Let wel, voor mij mag de "reasonably priced electric car" er morgen zijn, ik zou bij de eersten zijn om er eentje te kopen wegens de veelvuldig korte afstanden die wij afleggen. Voor de paar reizen op een jaar zou ik dan wel een benzine/diesel versie huren.
                    Ik zal het allemaal vanuit het hiernamaals moeten bekijken vrees ik .

Comment

zo lang er nog olie en gas is zal het niet echt opschieten met de elektrische auto.
                      er zijn volgens mij allang alternatieven voor gas en olie maar, zo lang het er nog voldoende is...?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        En denk je nu echt, mochten die superbatterijen en zelfs de mogelijkheid tot opladen, er weldra komen, men de prijzen drastisch zal verlagen ?

Ik denk dat wanneer de Arabieren niet anders kunnen dan hun kraan toedraaien, de meesten onder ons zich nog eerder te voet of met fiets zullen verplaatsen dan met een elektrische auto.
                        't zal zichzelf wel uitwijzen denk ik. Is het niet de wet van vraag en aanbod die de prijs in stand houdt?
                        Eens er meer van die auto's geproduceerd worden zal de prijs automatisch dalen, dat zie je in elk product.

Ikzelf verplaats me bijna uitsluitend te voet, met fiets of openbaar vervoer. Mijn vrouw rijdt wel altijd met de auto, en 't is moeilijk om het haar uit haar hoofd te halen. De gemakkelijkheidsoplossing. Ik zie er nooit een probleem in om 10 minuutjes naar de bakker te stappen, terwijl zij een auto neemt voor diezelfde 400 meter. Ze woont op een kwartier fietsen van haar werk... denk toch niet dat ze de fiets neemt zeker.
                        Maar binnenkort verhuizen we naar een andere locatie, waar ze meer gemotiveerd zal zijn om te gaan fietsen. Eens ik mijn fietskar heb, kan ik daar ook al mijn boodschappen in droppen als de kinderen er niet inzitten.

Comment

Zo klein is de actieradius van bepaalde elektrische wagens tegenwoordig niet meer, de nieuwe TESLA S heeft een theoretisch bereik van meer dan 420km, niet slecht.

Comment

Zo klein is de actieradius van bepaalde elektrische wagens tegenwoordig niet meer, de nieuwe TESLA S heeft een theoretisch bereik van meer dan 420km, niet slecht.
                            En hij kost bovendien slechts een goeie 70.000 euro....... of te ongeveer 50.000 euro meer dan een modale gezinswagen.
                            Voor dat bedrag kan ik reeds wat litertjes diesel/benzine kopen hoor .

Comment

Djivan je moest eens weten hoeveel de eerste computers destijds kosten en toch hebben we nu allen één of meerdere pc's.
                              Mijn ouders hadden destijds als eerste in de straat een televisie en heb altijd horen zeggen dat die toentertijd ook serieuze investering was.

Comment

Djivan je moest eens weten hoeveel de eerste computers destijds kosten en toch hebben we nu allen één of meerdere pc's.
                                Mijn ouders hadden destijds als eerste in de straat een televisie en heb altijd horen zeggen dat die toentertijd ook serieuze investering was.
                                Akkoord, onze eerste videorecorder 1.250 euro, onze eerste GPS 1.500 euro enz.......
                                Van zodra de Tesla S zo'n 20.000 euro kost, kopen wij gegarandeerd .

Comment

Working...
                                X