Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft voorrang ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wie heeft voorrang ?

Voor mij is het hiermee afgesloten,

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Net deze en deze link gevonden. En het antwoord komt van een rijprof zo te zien.

Deze vraag hebben wij maanden geleden reeds voorgelegd aan de overheid. Het antwoord is: "de wegcode heeft hiervoor geen oplossing"

De reden:
    Je zou kunnen denken dat hier de regel "voorrang van rechts" geldt.
    A moet dan C voor laten gaan en C moet B voor laten gaan.

Maar: een andere regel zegt dat "rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft op linksafslaand".
    Dus moet B op zijn beurt A laten voorgaan.

Nergens staat in de wegcode welke regel boven de andere gaat. Dus: voor deze situatie is er geen oplossing.

In praktijk zal je vaak zien dat het wordt opgelost door de volgorde: A - B - C. (maar dat is geen vaste regel)
    Laatst gewijzigd door alex606; gisteren om 20:07.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      @ Bouk,
      Laat Corien je maar helpen om het verkeersreglement terug te leren.
      Je kan alvast beginnen met onderstaand stukje over verkeerslichten.

Verkeerslichten gaan boven verkeersregels.
      Maar als je geen getuigen hebt en de twee houden vol dat het voor hun groen was, dan wordt het uitgesproken volgens de voorrang van rechts tenzij er ook verkeersborden staan die anders regelen.
      De volgorde is inderdaad lichten, borden, regels.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

http://youtu.be/x_QuVbUMgXE

je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

De volgorde is inderdaad lichten, borden, regels.
          Ik dacht: bevoegde personen, lichten, borden, regels.

Politieagenten die het verkeer regelen terwijl de verkeerslichtenlichten werken en het donker is en dan nog in het donkerblauw in het midden van de weg staan zonder fluo jas of vlammende salami hebben "voorrang" op die verkeerslichten. Maar pas op, als je ze bijna overrijdt zijn ze kwaad....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik dacht: bevoegde personen, lichten, borden, regels.

Politieagenten die het verkeer regelen terwijl de verkeerslichtenlichten werken en het donker is en dan nog in het donkerblauw in het midden van de weg staan zonder fluo jas of vlammende salami hebben "voorrang" op die verkeerslichten. Maar pas op, als je ze bijna overrijdt zijn ze kwaad....
            Het gaat wel over een situatie waar geen getuigen zijn. Denk dus niet dat er politie-agenten in de buurt zijn .
            Voor de rest heb je gelijk natuurlijk...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              LOL
              Dat is de exacte toepassing van het taxi verkeersreglement.
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Pffff waar jullie problemen in zien.
                Een Unimog of een MAN ga ik niet uitdagen ook al komt hij van links.
                Je moet ook altijd kunnen stoppen, maar dat betekent niet dat ik me tussen twee vrachtwagens niet écht gemakkelijk voel, wees dan maar eens in je recht.

Comment

Working...
                X