Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetballes uit Zuid-Amerika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voetballes uit Zuid-Amerika

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Na hun laatste kwalificatie match was het een goed elftal, nu verliezen ze eens en 't zijn weer slechte voetballers.
    Allee kom zeg hoor jullie eens bezig.
    Misschien komt het erger over dan het is.
    Je zegt zelf al iets, in jouw eerste woorden in de eerste zin
    Ik denk dat jij dat dacht
    En je bent daarin niet alleen.
    De vorige wedstrijden hebben we gewonnen maar wat is de echte waarde van die tegenstanders?
    Het feit dat we reekshoofd zijn is idd. een feit
    Vertimmerde verdediging en veel pech bij het afwerken in een vriendschappelijke wedstrijd.
    Je moet het positieve ook eens bekijken hé.
    Ben ik het helemaal mee eens
    Ik dacht dat we voor elke speler tot zelfs drie evenwaardige vervangers op de bank handden zitten.

"Wilmots: "Verschil in ervaring deed ons de das om" .
    Hoorde we ook bij aanvang van de campagne
    (en dat we veel talent hebben)
    Toch moet ik Wilmots tegenspreken en het bewijs was de eerste helft.
    Ik hoorde mezelf zeggen: "Amai, ons gasten zijn goed bezig".
    Zelfs het winnen van die match zat er nog in.
    Meunier was goed bezig, ik verwijt hem zelfs niets.
    Hazard had beter eens achterom gekeken i.v.m. die vertimmerde verdediging.

Ik zei nog tegen mijn vrouw dat ze gingen verliezen met 0 - 3 of 1 - 3, dan is 0 - 2 toch nog beter dan ik had gedacht.
    Die heb ik niet, een vrouw dus
    En ik had het moeten opschrijven... ik had 0-5 in mijn hoofd.
    Colombia heeft ook kansen laten liggen of "pech" gehad.

In België wordt het heel dringend dat elke 1ste klasse club een deftig stadion heeft, alleen zo gaan we weer een paar ploegen hebben die in Europa een mondje kunnen meeklappen.
    Ik denk daarbij aan Anderlecht, Genk, Standard en jawel ook Club. (Er komt eindelijk schot in de zaak voor een nieuw stadion met 44.000 zitjes en zou er over ..........5 jaar kunnen staan.)
    Men is er in Duitsland tien jaar geleden mee begonnen en kijk eens, volle stadions en beter voetbal. Geen enkele speler speelt graag in vervallen stadions voor 6- of 7.000 supporters. Welk bedrij wilt dat nog sponseren?
    Als ik in het weekend naar een wedstrijd in Duitsland heb gekeken en daarna naar eentje in België dan is het precies een vertraagde film dat ik aan bekijken ben.
    En ook, hoeveel Belgen spelen er eigenlijk nog in eerste klasse? Hebben we hier dan geen eigen goede jeugd? Hoe komt het dan dat buitenlandse clubs ze bij ons weghalen?
    Er zijn juniores aan de slag in Engeland, Frankrijk, Italië en Nederland. Hoe komt het toch dat die daar hun opleiding krijgen?
    Omdat daar betere velden, betere accommodaties, betere trainers, betere begeleiding zijn en omdat die clubs daar geld insteken. Investeren voor de toekomst heet dit dan.
    Bij ons zijn ze content dat ze 100.000 euro krijgen voor een junior dan kunnen ze in het buitenland direct 2 "goede", (neem maar "goede" met een korreltje zeer grof zout) en direct inzetbare spelers kopen.
    België is een klein land.
    Wat niet wil zeggen dat we op sommige vlakken niet groot kunnen zijn
    Het schijnt zelfs dat Cercle EN Brugge ieder een stadion krijgt.
    Eigenlijk vind ik dat niet zo geweldig.
    Waarom niet één stadion en één voetbalploeg?
    Limburg doet het ook met één ploeg
    Waarom niet één ploeg per provincie?
    De kans is klein dat dit ooit zal lukken en de redenen kennen we allemaal.

Om die 44.000 zitjes bezet te krijgen moet er goed gevoetbald worden, moet er gewonnen worden.
    EN er moet internationaal goed gepresteerd worden.
    Wat heb je daarvoor nodig: geld en goede spelers.
    En idd. een goede jeugdopleiding maar die kost wat geld en wellicht véél geduld.
    Wordt al lang en veel over gesproken.
    Een voorbeeld van een beetje geld en geen geduld: Beveren en zijn Ivorianen
    Sporza neemt het op zich om van de populaire sporten sociale gebeurtenissen te maken en kleine sporten te doen begrijpen en bewonderen. Het merk bedient zowel de sportfan als de sporttechnicus, door de sportwereld nauw te volgen vanuit verschillende standpunten.

Men investeert liever in kant-en-klare spelers niet?

Roger Vanden Stock heeft gelijk.

"Vanden Stock: "Opleiders voor buitenlandse clubs geworden"
    ""Als ze goed zijn, worden ze snel weggeplukt door buitenlandse clubs.
    Als we met onze teams betere resultaten willen behalen op Europees niveau,
    dan moeten we onze jonge talenten langer bij ons kunnen houden."

Dat jong talent heeft managers.
    Dat jong talent ruikt en wil geld.
    Ik zeg het nog eens: we zitten hier met een versnippering, teveel ploegen met laag niveau.
    Het is enkel een kwestie van wat we willen
    En dan zijn er nog de supporters.

Stadions en geld.
    Ken je het verhaal van Hoffenheim in Duitsland?

Op een paar jaar tijd hadden die alles: mooi stadion, goed voetbal.
    En op een paar jaar tijd was alles herleid tot zero.

Duitsland is een voetballand.
    Het niveau ligt er hoger en ze hebben min. twee ploegen die internationaal
    iets te betekenen hebben: Bayern en Dortmund.
    En de boekhouding in dit voetballand klopt ook.
    Durf ik over andere landen niet zeggen
    Goed voetbal = succes = sponsors en centen = de rest volgt.
    Andersom lukt niet.
    Een "slechte" chauffeur past niet in een grote, mooie dure auto
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Veel kansen voor de belgen, maar geen doelpunten. Voor mij de teneur van de match.
      Idd ... mochten ze een tikkeltje méér geluk gehad hebben in de eerste helft en mogelijk wat meer killersinstict, dan staat het na de 1e helft waarschijnlijk op 3-0 ... en na de match op 5-2? .. en dan wil ik wel eens zien hoe de nr4 uit z'n pijp komt. heck, als die Falcao ooit geblesseerd geraakt dan zijn ze daar hunne kop kwijt zo lijkt het wel ...
      Ik vond dat de Belgen goed meespeelden alhoewel niet echt met overtuiging ... ik heb het ooit stukken slechter gezien, grote stukken slechter ..
      .. en ik ben nog steeds niet overtuigd door wat ik zie van Lukaku bij de RD ... bleekskes, (bijna) iedere keer ..
      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Volledig mee akkoord.
        Als ik zie hoeveel (jonge) Belgische voetballers er in buitenlandse topclubs spelen, kan de jeugdopleiding nog niet zo slecht zijn.
        Ze misten gisteren misschien toch wel "Ausputzer" D. Van Buyten centraal achteraan. En Kompany uiteraard!
        Ben ik het ook mee eens
        We kunnen er ook niet onderuit dat de verkoop van dat jong talent onze clubs enigszins financieel recht houdt.
        Maar op voetbalgebied geraken we geen stap verder.
        Anderlecht tegen PSG.
        Weet je nog Waterschei tegen PSG?
        Waarom ging dat toen wel en nu niet?
        Waterschei had geen mooi stadion en de grasmat was een wei
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Idd ... mochten ze een tikkeltje méér geluk gehad hebben in de eerste helft en mogelijk wat meer killersinstict, dan staat het na de 1e helft waarschijnlijk op 3-0 ... en na de match op 5-2? .. en dan wil ik wel eens zien hoe de nr4 uit z'n pijp komt. heck, als die Falcao ooit geblesseerd geraakt dan zijn ze daar hunne kop kwijt zo lijkt het wel ...
          Ik vond dat de Belgen goed meespeelden alhoewel niet echt met overtuiging ... ik heb het ooit stukken slechter gezien, grote stukken slechter ..
          .. en ik ben nog steeds niet overtuigd door wat ik zie van Lukaku bij de RD ... bleekskes, (bijna) iedere keer ..
          FWIW
          Wilmots:
          "Ik ben zeker wat ontgoocheld, maar anderzijds heb ik gezien wat ik wilde zien tegen dit sterk Colombia", aldus nog de coach.
          "Er zijn heel wat positieve zaken te onthouden.
          Je zal me ook nooit horen klagen over de afwezigheid van Pierre, Paul of Jacques...
          De mensen wilden Benteke en Lukaku samen zien spelen en hebben nu gezien wat dat gaf, maar het kan nooit kwaad eens iets te proberen."

Welke mensen?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Tof!
            KRC Genk opent zondag nieuw jeugdcomplex.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Vriendschappelijke wedstrijd > Duitsland - Italië.
              ZDF om 20:15 uur; vandaag.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Inderdaad een oud zeer.

Ze verliezen en direct is het een voetballes, en zijn ze pudding...
                mocht de 2 keer paal, 2 keer goal zijn dan zou het alvast een prachtige match zijn...

maarjah, dit is wat velen voorspelden... als de hype eens gebroken word, en er 1 verlies komt is het weer negatief
                Maar dat was het niet, jammer genoeg.

In de eerste helft was er nog voetbal, maar na de eerste goal was er niet veel moois meer te zien. Toch?
                Achja, dat is mijn gedacht erover. Ben ik al meteen negatief? Nee, ik bekijk de realiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Maar dat was het niet, jammer genoeg.

In de eerste helft was er nog voetbal, maar na de eerste goal was er niet veel moois meer te zien. Toch?
                  Achja, dat is mijn gedacht erover. Ben ik al meteen negatief? Nee, ik bekijk de realiteit.
                  Waaraan lag dat?
                  Colombia die een hogere versnelling speelde?
                  De "pech" dat we niet konden scoren?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Dat jong talent heeft managers.
                    Dat jong talent ruikt en wil geld.
                    Daar sla je nagels met koppen.
                    Het zijn vooral die managers die alles om zeep helpen, ze verdienen tonnen geld met hun mensenhandel, en de meesten zijn bovendien niet eerlijk.
                    Over die managers en hun praktijken kan men boeken schrijven.
                    Sinds het Bosmans arrest hebben ze hun handen vrij, krijgen ze hun zin niet dan stappen ze naar de rechter.

Gevolg Bosmans arrest:
                    Het Bosman-arrest heeft meteen drastische gevolgen. Om spelers langer aan zich te binden, bieden de clubs plots veel sneller langere contracten aan en kunnen voetballers veel hogere lonen bedingen. Wie toch einde contract is, kan gewoon van club veranderen. Clubs kunnen wel gigantische transfersommen vragen voor spelers die wel nog onder contract lagen.
                    Maar hoeveel buitenlanders weigeren een transfer naar Belgische club niet omdat de stadions, op een paar na, hier op niks trekken?
                    De stadions (als je dat al zo mag noemen) van Waasland-Beveren, Lokeren (een PO1 ploeg nota bene) en Lierse zijn daar een goed voorbeeld van.
                    En dan is er ook de manier waarop hier gevoetbald wordt, nergens zie je nog zo een verdedigend spel als hier, zelfs in Italië niet.

En de duivels, onder Leekens hadden ze wellicht verloren met 0 - 7 of zoiets, onder Wilmots werd het pas echt menens.
                    Tegen Colombia en straks tegen Japan maken de meesten pas nu kennis met andere speelstijlen, en wees gerust, die krijgen ze ook wel onder de knie.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik had echt geen idee dat stadions een rol zouden spelen in een keuze.

België lijkt dan wel op een boerengat
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik vind het stuitend dat er hier nog steeds zijn de besmet zijn met de typisch Belgische ziekte om individuen of een team die een schitterend parcours hebben afgelegd bij 1 nederlaag deze weer all slechte eigenschappen toedichten en dus zullen falen.
                        Ronduit zielig vind ik het. Ja, er moeten lessen getrokken worden, en ja, Colombia staat 1 plaats hoger op de world ranking en ja, iedereen verliest wel eens maar moet er nu al weer kritiek gegeven worden?

Sommigen mogen eens in "eigen hert" kijken en zich afvragen wat hun al allemaal betekent hebben voor de gemeenschap en hoe hun een land positief hebben uitgedragen. Ik mag van mezelf zeggen continue de wereld rond te reizen en overal, in elke uithoek groot of klein, ogen de Rode Duivels positieve kritiek. Zielig om dat een draadje als deze te moeten lezen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik had echt geen idee dat stadions een rol zouden spelen in een keuze.

België lijkt dan wel op een boerengat
                          Theo, ik weet niet of je Sporting Telenet hebt, maar als ik een wedstrijd bekijk van, ik zeg maar wat, PEC Zwolle dan spelen die daar in een mooi stadion en op een perfecte grasmat.

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Ik vind het stuitend dat er hier nog steeds zijn de besmet zijn met de typisch Belgische ziekte om individuen of een team die een schitterend parcours hebben afgelegd bij 1 nederlaag deze weer all slechte eigenschappen toedichten en dus zullen falen.
                          Ronduit zielig vind ik het. Ja, er moeten lessen getrokken worden, en ja, Colombia staat 1 plaats hoger op de world ranking en ja, iedereen verliest wel eens maar moet er nu al weer kritiek gegeven worden?

Sommigen mogen eens in "eigen hert" kijken en zich afvragen wat hun al allemaal betekent hebben voor de gemeenschap en hoe hun een land positief hebben uitgedragen. Ik mag van mezelf zeggen continue de wereld rond te reizen en overal, in elke uithoek groot of klein, ogen de Rode Duivels positieve kritiek. Zielig om dat een draadje als deze te moeten lezen ...
                          Vincent, ik denk niet dat ik ergens de duivels heb afgebroken. Inderdaad worden de duivels in het buitenland veel hoger ingeschat dan in eigen land en ze hebben gelijk ook.
                          Ben nu niet direct een duivelsnerd, maar die gasten brengen verdomd heel mooi en goed voetbal sinds Wilmots er trainer is.
                          Zoals ik al schreef, voor het eerst hebben ze nu kennis gemaakt met een ander soort voetbal tegen Colombia en dat zal eveneens het geval zijn tegen dinsdag tegen Japan.
                          En geloof me, het is goed dat ze verloren hebben, nu weten ze dat ze nog veel te leren hebben.
                          Als ze in Brazilië een paar ronden ver geraken zou ik dat al fantastisch vinden, want dan hebben ze al een heel stuk bijgeleerd.
                          Kijk maar eens naar Duitsland en Italië op een groot toernooi, die beginnen nooit sterk, die sparen hun krachten die weten hun krachten te verdelen en groeien altijd in een toernooi.
                          Dat is ook iets waar de duivels geen ondervinding in hebben en dat ze gaandeweg wel zullen leren.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Idd ... mochten ze een tikkeltje méér geluk gehad hebben in de eerste helft en mogelijk wat meer killersinstinct, ....
                            Killerinstinct hebben ze ginder anders wel over de plas:

- own goal gemaakt ? ... I kill you klik

- volledige voetbalploeg uitgemoord klik

Comment

Luc (RF), ik had het helemaal niet op jou hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Theo, ik weet niet of je Sporting Telenet hebt, maar als ik een wedstrijd bekijk van, ik zeg maar wat, PEC Zwolle dan spelen die daar in een mooi stadion en op een perfecte grasmat.
                                Neen, dat heb ik nog niet
                                Maar ik ken wel een aantal stadions.
                                Ik volg (wel) Hugo Camps vandaag in de Morgen

Het Heizelstadion is ook geen voorbeeld van esthetiek.
                                Dat de Belg is geboren met een baksteen in zijn maag wordt hier overduidelijk.
                                De binnenkant lijkt mee te vallen

De rest van je bericht klopt

"Voor de bondscoach is het duel meer dan een oefenmatch. 'Ik vat dit erg serieus op. Ik wil winnen tegen Japan.'
                                Wilmots voegde daar nog aan toe dat hij Japan een interessante tegenstander vindt.
                                'Het is een land uit een andere cultuur met veel spelers die in het buitenland zijn geëvolueerd.
                                In Europa hebben zij speldiscipline verworven.'"

Eerst regel? Zo wil ik het horen
                                De rest is een tikje onzin imho.
                                Colombia is ook een andere cultuur met veel spelers die in het buitenland zijn geëvolueerd.
                                Kijk hier maar:

En Japanners hebben discipline in hun genen.
                                De rest zal Alberto Zaccheroni hun wel duidelijk maken

De Duivels komen idd. van ver, bekeken over de laatste jaren.
                                Ik citeer:
                                "In 1970 plaatste België zich voor het eerst sinds 1954 voor een groot toernooi.
                                De Duivels van bondscoach Raymond Goethals mochten dat jaar naar het WK in Mexico.
                                Het toernooi werd een flop. Heel wat Belgen werden in Mexico geteisterd door heimwee en presteerden ondermaats.
                                Aanvoerder Paul Van Himst werd na het toernooi de kop van Jut en weigerde nadien nog voor de nationale ploeg uit te komen.
                                Uit solidariteit voor zijn Anderlechtploegmaat deed Puis hetzelfde. In 1971 keerden beide spelers terug. "

Bekijk ook eens de selectie van toen.
                                Véél talent, grote namen, sluwe bondscoach maar een begeleiding van Jan mijn voeten.

Gelukkig bracht Guy Thuys de verandering
                                En wat er tijdens en daarna gebeurde wil ik graag opnieuw meemaken.
                                Daar gaat het om.
                                Sfeer, spanning, mooi voetbal als het even kan, winnen en een paar dingen
                                waar voetbal-minnend België fier op kan zijn.
                                (en nog iemand als Rik De Saedeleer zaliger)

Ik en anderen hebben ons jaren geërgerd aan die "Bond" in Brussel.
                                Opgeblazen en omhooggevallen klojo's. Onbereikbaar en met moeite tweetalig.
                                Wie heeft dat veranderd? Dick Advocaat en niemand anders.
                                Een nuchtere en dure Hollander die serieus genomen werd.
                                Het zit snor, zou of kan die nu zeggen.
                                We hebben een leuke voorzitter en Steven Martens, Wilmots en zijn entourage
                                plus veel voetbaltalent.
                                We voelen ons thuis in het voetbalhuis
                                En de familie groeit.
                                De ambitie moet er ook zijn, die moet niet groeien, die moet er zijn à la Obama: "YES, we can!"
                                (flauw, ik weet het)

(weeral lang he bouk )
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X