Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel van een flitspaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel van een flitspaal

    Politie verstopt flitsers in vuilniszakken

    Dit snap ik niet. Het doel van een flitspaal is toch om de snelheid te verlagen, niet om bekeuringen uit te delen.

    En nu dit bekend is, is het wachten op de eerste kop-staartbotsing doordat iemand op zijn rem gaat staan bij het zien van een vuilniszak.

    Rare actie dus.

    Jan

  • #2
    Re: Doel van een flitspaal

    Een flitspaal verlaagt de snelheid niet tenzij je er tegenaan rijdt.
    Een flitspaal legt een snelheidsovertreding vast.
    Mensen die zich aan de snelheid houden hoeven niet op hun rem gaan staan als zij een vuilniszak zien.

    Jij maakt er wat moois van; omdat er (niet al te opzichtig) op snelheid gecontroleerd wordt komen er kop-staart botsingen.
    Als men in elke vuilniszak een flitser kan verwachten heeft dat misschien een beter effect op de snelheid dan de opzichtige vaste flitspalen waar men even remt en vervolgens weer gas geeft.

    Comment


    • #3
      Re: Doel van een flitspaal

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Politie verstopt flitsers in vuilniszakken

      Dit snap ik niet. Het doel van een flitspaal is toch om de snelheid te verlagen, niet om bekeuringen uit te delen.

      En nu dit bekend is, is het wachten op de eerste kop-staartbotsing doordat iemand op zijn rem gaat staan bij het zien van een vuilniszak.

      Rare actie dus.

      Jan
      Het idee er achter is dat je dus nooit weet waar ze staan te flitsen en je dus altijd rustig rijdt.
      Ik ben sowieso een erge tegenstander van flitspalen of mobile flitser. Iemand die altijd te hard rijd en net op het juiste moment remt wordt niet gepakt, iemand die altijd keurig rijdt en net op dat moment ff niet is de sjaak. Ik denk dat ik nog wel zou kunnen leven met een (digitale) tachograaf. Zoiets als in vracht auto's.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: Doel van een flitspaal

        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Een flitspaal verlaagt de snelheid niet tenzij je er tegenaan rijdt.
        Een flitspaal legt een snelheidsovertreding vast.
        Mensen die zich aan de snelheid houden hoeven niet op hun rem gaan staan als zij een vuilniszak zien.

        Jij maakt er wat moois van; omdat er (niet al te opzichtig) op snelheid gecontroleerd wordt komen er kop-staart botsingen.
        Als men in elke vuilniszak een flitser kan verwachten heeft dat misschien een beter effect op de snelheid dan de opzichtige vaste flitspalen waar men even remt en vervolgens weer gas geeft.
        +1
        De verkeersreglementen zijn er niet om overtreden te worden maar om gerespecteerd te worden.
        Mocht iedereen dit doen, dan zijn er helemaal geen flitspalen nodig, niet in vuilniszakken en niet elders .
        En zolang dit niet gebeurt zullen ze gebruikt worden om bekeuringen uit te schrijven.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Doel van een flitspaal

          Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
          Het idee er achter is dat je dus nooit weet waar ze staan te flitsen en je dus altijd rustig rijdt.
          Ik ben sowieso een erge tegenstander van flitspalen of mobile flitser. Iemand die altijd te hard rijd en net op het juiste moment remt wordt niet gepakt, iemand die altijd keurig rijdt en net op dat moment ff niet is de sjaak. Ik denk dat ik nog wel zou kunnen leven met een (digitale) tachograaf. Zoiets als in vracht auto's.
          Vandaar dat ze nu van langs om meer trajectcontroles uitvoeren en gaan uitvoeren.
          Rap even op de rem gaan staan helpt dan niet meer.
          In Gentbrugge op de E17 snappen ze héél veel Nederlanders omdat ze remmen bij de flitspaal (die er nog altijd staat) en dan weer gas geven, niet wetende dat ze op heel lang stuk trajectcontrole rijden waar 90 km/u toegelaten is ipv 120 km/u.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Doel van een flitspaal

            Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
            Het idee er achter is dat je dus nooit weet waar ze staan te flitsen en je dus altijd rustig rijdt.
            Ik ben sowieso een erge tegenstander van flitspalen of mobile flitser. Iemand die altijd te hard rijd en net op het juiste moment remt wordt niet gepakt, iemand die altijd keurig rijdt en net op dat moment ff niet is de sjaak. Ik denk dat ik nog wel zou kunnen leven met een (digitale) tachograaf. Zoiets als in vracht auto's.
            Zo'n tachograaf registreert hoe snel je rijdt maar niet waar.
            Dus je kunt gewoon met 75 rijden op een stuk waar max. 50 km/h geldt.
            Dat is niet na te gaan, wellicht in de toekomst wel. Er zou dan GPS-gegevens gekoppeld moeten worden.
            Ik denk dat het technisch al mogelijk is maar dat er nog andere bezwaren zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Doel van een flitspaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Vandaar dat ze nu van langs om meer trajectcontroles uitvoeren en gaan uitvoeren.
              Rap even op de rem gaan staan helpt dan niet meer.
              In Gentbrugge op de E17 snappen ze héél veel Nederlanders omdat ze remmen bij de flitspaal (die er nog altijd staat) en dan weer gas geven, niet wetende dat ze op heel lang stuk trajectcontrole rijden waar 90 km/u toegelaten is ipv 120 km/u.
              Groetjes
              Wat zijn sommigen van die kaaskoppen toch ook dom zeg.
              Als je dan toch maling hebt aan snelheidslimieten (waar ik geen voorstander van ben) gebruik dan tenminste een GPS met flitsermelding.
              Die verdient zich zo terug.
              Een Tomtom geeft toch aan of het een trajectcontrole betreft of een 'alleenstaande' flitspaal.

              Comment


              • #8
                Re: Doel van een flitspaal

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Dit snap ik niet. Het doel van een flitspaal is toch om de snelheid te verlagen, niet om bekeuringen uit te delen.

                En nu dit bekend is, is het wachten op de eerste kop-staartbotsing doordat iemand op zijn rem gaat staan bij het zien van een vuilniszak.

                Rare actie dus.
                Op zich niet raar.

                Om de snelheid te verlagen, zijn er in eerste instantie de verkeersborden die de max snelheid aanduiden.
                Sinds die hun werk niet meer doen, of omdat mensen er lak aan hebben, hebben ze de flitspalen in het leven geroepen.
                Sinds de mensen deze al van ver zien staan, en weten staan, verminderen ze enkel hun snelheid waar die flitspaal staat, en trekken ze dan terug op naar 90km/u. Een flitspaal heeft dus geen zin meer.
                Dus men zoekt verder naar andere camouflagetechnieken.

                Rare actie? Oorszaak gevolg, lijkt me.

                Comment


                • #9
                  Re: Doel van een flitspaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Politie verstopt flitsers in vuilniszakken

                  Dit snap ik niet. Het doel van een flitspaal is toch om de snelheid te verlagen, niet om bekeuringen uit te delen.

                  En nu dit bekend is, is het wachten op de eerste kop-staartbotsing doordat iemand op zijn rem gaat staan bij het zien van een vuilniszak.

                  Rare actie dus.

                  Jan
                  Nu nog even wachten op de eerste die stopt en de vuilniszak meeneemt
                  Ik ben een kalme chauffeur en hou me aan de regels maar die ene keer dat ik geflitst ben aan 56 in een "bebouwde" waar nog max 5 huizen stonden, zo'n 100 meter voor het bord met 70 km/h maakt me toch lastig. Dat is mensen pesten, heeft niks meer met de veiligheid te maken.
                  Met uitzondering van Duitsland mag je nergens in Europa sneller dan 130, waarom dan geen beperking in de wagen ? Om manoeuvres veiliger te maken door een snellere acceleratie ? Laat me niet lachen, technisch gesproken kan je het volledige potentieel van een wagen houden terwijl je hem begrenst op 150 km/h. Voor die ene keer dat je in Duitsland wil gaan rijden, of op circuit ? Hypocriet zeg ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel van een flitspaal

                    Even serieus,

                    Als je je vuilnis voor 20.00U (of zoiets) buitenzet, dan wordt dit (dacht ik toch) als sluikstoren beschouwd.
                    Geeft de politie nu eerlijk toe dat ze sluikstorten?

                    Ik wacht het eerste nieuwsbericht af, waar de vuilniskar toevallig deze zak meeneemt...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel van een flitspaal

                      Of wachten op die paar lolbroeken, die overal expres vuilzakken gaan zetten waar ze niet moeten staan, om mensen in de war of op het verkeerde been te brengen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel van een flitspaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Even serieus,

                        Als je je vuilnis voor 20.00U (of zoiets) buitenzet, dan wordt dit (dacht ik toch) als sluikstoren beschouwd.
                        Geeft de politie nu eerlijk toe dat ze sluikstorten?

                        Ik wacht het eerste nieuwsbericht af, waar de vuilniskar toevallig deze zak meeneemt...

                        Neen je mag kiezen een boete om te snel te rijden of een GAS boete omdat je vuilzak te vroeg buiten staat
                        Lang leve het Belgenlandje, waar allee middelen goed zijn om de staatskas te vullen

                        Hahahahaha dat zal een PV zijn voor de vuilkar als ze die mee doen, kwanta kosta zo een flitser ????

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel van een flitspaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Zo'n tachograaf registreert hoe snel je rijdt maar niet waar.
                          Dus je kunt gewoon met 75 rijden op een stuk waar max. 50 km/h geldt.
                          Dat is niet na te gaan, wellicht in de toekomst wel. Er zou dan GPS-gegevens gekoppeld moeten worden.
                          Ik denk dat het technisch al mogelijk is maar dat er nog andere bezwaren zijn.
                          Dat zie je toch verkeerd, stel je rijd op een steenweg waar je over 10of 15km of minder of meer ( want anders word je hier weer gepakt) 90km/u of 70km/u mag en je gaat er 10 of 20 over en op het einde nemen ze een uitdraai van je tacho,
                          want de politie heeft een sleutelkaart, dan hang je, want bij gebruik van een digitach is en moet die geijkt zijn, juist voor de mogelijkheid tot controle.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doel van een flitspaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Dat zie je toch verkeerd, stel je rijd op een steenweg waar je over 10of 15km of minder of meer ( want anders word je hier weer gepakt) 90km/u of 70km/u mag en je gaat er 10 of 20 over en op het einde nemen ze een uitdraai van je tacho,
                            want de politie heeft een sleutelkaart, dan hang je, want bij gebruik van een digitach is en moet die geijkt zijn, juist voor de mogelijkheid tot controle.
                            Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp; zeg jij hier dat het mogelijk is dat de politie aan het eind van die steenweg (wat dat ook mag zijn) via de tachograaf kan zien dat je te snel hebt gereden op die steenweg?
                            Dat kan inderdaad maar in de praktijk gebeurt dat op dit moment nooit, is veel te omslachtig. Misschien als de politie van een afstand toch al zag dat je veel te snel reed dat ze dit op die manier afhandelen.
                            De politie zou (in een situatie waarin ook alle personenauto's een tachograaf hebben) van alle auto's de tachograaf moeten uitlezen aan het eind van die steenweg om de enkeling die te snel reed te pakken.
                            Dat zie ik niet snel gebeuren, als zij zich verdekt opstellen met laserpistool of een camera verdekt opstellen kunnen zij iedereen die zich aan de snelheid houdt met rust laten en alleen degene die te snel rijdt bekeuren.


                            Aanvulling;
                            Misschien heb ik het idee van Cameraobschuura verkeerd begrepen want had gedacht dat hij bedoelde dat er via de tachograafgegevens eventueel een maand of half jaar later nog bekeurd zou kunnen worden.
                            Wat al jaren het geval is in het transport. Waar ook de tachograaf met GPS straks verplicht is zodat alle snelheidsovertredingen waar dan ook en wanneer dan ook geregistreerd zijn.
                            Wat jij bedoelt komt meer in de buurt van een 'heterdaadje' en zo kan het inderdaad ook gebruikt worden.
                            Hoewel het wel erg omslachtig is zoals ik al schreef.
                            Last edited by heaucheneaudt; 29 augustus 2013, 17:26.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doel van een flitspaal

                              Weet je na 15 jaar wegenbouw gedaan te hebben vind ik dat verdekt opstellen van flitsapparatuur niet zo slecht ideetje.
                              Als je eens moest weten hoeveel er te snel rijden aan wegenwerken je zou verschieten.
                              We zetten die borden wel voor een reden he niet voor de leut.
                              Ben toen na 15 jaar gestopt en zelf op de baan gaan toeren als chauffeur van een touringcar (reisbus).
                              Want ik werd ziek van het onveiligheids gevoel van alle die wagens die de borden aan hun laars lappen.
                              En 1x in het hospitaal gelegen wegens een aanrijding tijdens zo een werken.
                              Sinds die dag kwam ik altijd te laat maar ik kwam er zonder ooit een boete te zien
                              Dus van mij mogen ze zich zo verdekt opstellen als ze willen mij deert het niet,
                              waar je 30 mag zal ik 30 rijden enz... geen km meer.
                              Denk aan deze spreuk
                              ''Haast en spoed is zelden goed''

                              Comment

                              Working...
                              X