Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel van een flitspaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doel van een flitspaal

Weet je na 15 jaar wegenbouw gedaan te hebben vind ik dat verdekt opstellen van flitsapparatuur niet zo slecht ideetje.
    Als je eens moest weten hoeveel er te snel rijden aan wegenwerken je zou verschieten.
    We zetten die borden wel voor een reden he niet voor de leut.
    Aan werken mogen ze van mij part om de 101m flitspalen zetten. Enkele weken geleden nog een vrachtwagen die in mijn koffer hing met zijn lichten te werken terwijl ik al 10km/h boven de limiet zat. Zo'n idioten zouden ze gewoon hun rijbewijs ter plekke mogen afpakken wat mij betreft. En kom niet zeveren van hun broodwinning, als ze te stom zijn om in te zien dat ze serieus verkeerd bezig zijn zouden ze die beter eens een bosmaaierke geven en het gras van de middenberm laten trimmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Politie verstopt flitsers in vuilniszakken

Dit snap ik niet. Het doel van een flitspaal is toch om de snelheid te verlagen, niet om bekeuringen uit te delen.

Jan
      Neenee, het doel is enkel geld in te zamelen. cfr GAS boetes.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Wat zijn sommigen van die kaaskoppen toch ook dom zeg.
        Als je dan toch maling hebt aan snelheidslimieten (waar ik geen voorstander van ben) gebruik dan tenminste een GPS met flitsermelding.
        Die verdient zich zo terug.
        Een Tomtom geeft toch aan of het een trajectcontrole betreft of een 'alleenstaande' flitspaal.
        Vertel het niet verder hé, het is altijd goed voor onze Belgische staatskas, misschien betalen we dan ooit eens minder als 50 % belastingen.
        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
          waar je 30 mag zal ik 30 rijden enz... geen km meer
          OK, zolang je 30 rijdt, maar AUB niet trager dan 20 zoals sommigen...

Comment

De wet zouden ze nog strenger moeten maken. Nu is er al het alcoholslot waarvan ze er jammer genoeg nog maar 1 hebben ginstaleerd bij een hardnekkige zatlap die iedereen zijn leven onveilig maakt. Voor hardnekkige hardrijders zouden ze gewoon het rijbewijs moeten vervangen naar classe B voor brommers. Ze kunnen dan hun porche aan de kant zetten en met een brommobiel gaan rijden aan 45 per uur.
            Want dat soort mensen blijkt zeer hardleers te zijn, en is blijkbaar een geval van egotripperij en overmoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Neenee, het doel is enkel geld in te zamelen. cfr GAS boetes.
              We kunnen als protest allen tezamen de snelheidsregels respecteren. ZE zullen panikeren.
              Niemand moet toch sneller rijden dan de toegelaten snelheid?
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              ....................Enkele weken geleden nog een vrachtwagen die in mijn koffer hing met zijn lichten te werken terwijl ik al 10km/h boven de limiet zat......................
              Alhoewel de sociale druk om wel sneller te rijden hoog ligt.
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                OK, zolang je 30 rijdt, maar AUB niet trager dan 20 zoals sommigen...
                30 is 30 zodat ook 120 ook nog 120 is op de autostrades en dan nog zijn er laagvliegers waar het niet rap genoeg voor gaat.
                Das rapper dan een vrachtwagen die maar 90 mag .
                Ik weet het er zijn er die 70 rijden op de autostrade das om problemen vragen als er geen borden of werken zijn en waar je 120 mag.
                Het is niet omdat het bord zegt dat je maar zo hard mag dat je nog eens 10 a 20 km trager moet gaan rijden das om verkeersagressie uit te lokken.

Spanik
                Je spreekt over mensen die nog liggen te knipper met hun lichten omdat je te traag rijd en evengoed al te snel rijd op die plaats.
                Die zou ik geen bosmaaier geven hoor die zijn in staat om uw auto te vernielen of erger als je daar iets tegen zegt.

Comment

Een flitspaal verlaagt de snelheid niet tenzij je er tegenaan rijdt.
                  Een flitspaal legt een snelheidsovertreding vast.
                  Mensen die zich aan de snelheid houden hoeven niet op hun rem gaan staan als zij een vuilniszak zien.
                  Het doel van flitspalen en radarcontroles ...

Normaal zijn deze bedoeld geweest om mensen aan te zetten op hun snelheid te letten, het zichtbaar opstelleen had nut ook zonder geflitst te worden oplettender te zijn.
                  Nu worden veel mensen pas door de brief enkele weken later bewust van hun fout ... buiten het feit dat het kassa kassa is heeft het op de dag van overtreding geen enkele invloed gehad op het rijgedrag en is men lekker blijven doorvlammen (volgens de wet).
                  Door verdoken op te stellen wil men echter niet waarschuwen maar gewoon zo veel mogelijk kunnen flitsen, de prioriteit is verschoven van veiligheid naar inkomsten en ze hopen gewoon dat iedereen wat te snel rijdt want dat brengt op.
                  Feit dat mensen die rustig rijden niet bekeurd worden is ook een fabeltje, ze flitsen net op die plaatsen waar ze de meeste kans hebben dat ook de voorzichtige chauffeur er net iets over zit.
                  Hoe ... door in bergaf te flitsen, op 1 meter na een snelheidsverlaging, om 02u00 's nachts in een schoolomgeving de zone 30 te controleren of net na een verdoken verkeersbord dat de helft niet ziet staan.

Jij maakt er wat moois van; omdat er (niet al te opzichtig) op snelheid gecontroleerd wordt komen er kop-staart botsingen.
                  Inderdaad ... daarnet nog van Aalst naar Leuven gereden, telkens er ook maar ergens een voertuig met panne stond, er iemand stond te plassen, er een doos op de pechstrook lag, ... ging de helft fors op de rem ook al reden ze niet eens 120 km/u maar toch was het ineens maar 80 km/u meer.
                  Ze moeten maar denken dat er radar kan insteken en ze gaan fors op de rem, de ene al wat meer dan de andere.
                  Eerst was het met de zogenaamde vuilbakcontainers waar een camera insteekt ... als er nu ergens ene zijn vuilbak vergeten binnenhalen is dan gaat het merendeel bizar rijden en afremmen.
                  En afremmen als ge niet eens te snel rijdt is veel gevaarlijker dan dat ge ergens iets te snel.
                  Last edited by VerSeg; 30 augustus 2013, 01:29.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ze kunnen dan hun porche aan de kant zetten en met een brommobiel gaan rijden aan 45 per uur.
                    Want dat soort mensen blijkt zeer hardleers te zijn, en is blijkbaar een geval van egotripperij en overmoed.
                    De meerderheid dat geflitst wordt krijgt een minimumboete omdat ze minder dan 10 km/u te snel reden net in een bergaf of net aan de snelheidsvermindering.
                    Het aantal laagvliegers ligt niet zo hoog.
                    Onaangepaste snelheid is veel erger dan hoge snelheid.
                    Ge kunt tegen 140 km/u rijden op een lege snelweg maar ge kunt ook schonekes 120 km/u rijden als de gemiddelde snelheid tijdens een druk moment maar op 80 km/u ligt ... wat zigzaggen erbij, rechts inhalen en eens een pechstrookske en het komt in orde ... zet vooral geen pinker op.
                    Zet daar 12000 flitspalen, die eerste zal dan ook 12000 keer prijs hebben maar die tweede zal nooit een boete krijgen en als "voorzichtige chauffeur" aanzien worden door de flitswetgeving.
                    De zotten blijven rijden, de pechvogels worden gepakt.

Voor de rest wacht ik op de eerste hond dat tegen een vuilzak gaat plassen.
                    Last edited by VerSeg; 30 augustus 2013, 01:32.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Er kan hierover 'tot in de eeuwigheid amen' over gediscuteerd worden terwijl het o zo eenvoudig is.
                      De borden staan er, veelvuldig, groot en duidelijk. Dus hou U er aan en er is voor niemand een probleem.
                      Geen geredetwist, over verlaten weg, drukke weg, droge weg, natte weg, tijdsdruk ...... enz. gewoon de borden respecteren.
                      Ik kan enkel hopen dat de snelheidsovertreders, wanneer ze een ongeval veroorzaken, enkel leed teweegbrengen in hun familie en niet in die van mij.
                      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Er kan hierover 'tot in de eeuwigheid amen' over gediscuteerd worden terwijl het o zo eenvoudig is.
                        De borden staan er, veelvuldig, groot en duidelijk. Dus hou U er aan en er is voor niemand een probleem.
                        Zo simpel is het niet en dat weet je zelf ook wel.
                        Of je rijdt nooit met een voertuig, of je beseft niet eens dat je dagelijks (ongewild en/of onwetend) overtredingen begaat.
                        Iedereen, maar dan ook iedereen kunnen ze een boete geven als ze willen want er is altijd wel iets dat ge net niet had mogen doen.

Of u heeft het geluk dat :
                        • U nooit door onverwacht stoppen van iemand op een kruispunt stil staat
                        • U nooit door plots stoppen van het verkeer p een oversteekplaats stil komt te staan
                        • U nooit twee naast elkaar rijdende fietsers tegenkomt welke u dan als "derde voertuig" gaat inhalen
                        • U nooit eens stopt voor een verkeerslicht en met de snuit net over de stopstreep tot stilstand komt
                        • U nooit de pech heeft een defecte lamp te hebben gehad
                        • U nooit eens door oranje rijdt omdat het plots verandert als je te kortbij bent
                        • U altijd een lintmeter bij hebt om zeker te zijn dat u niet minder dan 5 meter van de hoek van een straat parkeert of een meter afstand houdt van uw voorligger

Het zijn allemaal zaken waarbij men "als ze het zien en ze willen" een boete voor kunnen uitschrijven.
                        U bent dus zo'n heilig boontje dat altijd alles perfect doet, nooit plots in een situatie komt dat onverwacht was, nooit eens een verkeersbord over het hoofd ziet.

Sorry maar als men echt zoekt, dan vindt men bijna bij elke rit wel iets als men de punt op de i zou zetten, tenzij u heiliger bent dan de paus.
                        Ik let al meer dan 20 jaar op mijn snelheid en probeer me aan de regels te houden maar af en toe besef ik ook dat ik eens een bord gemist heb want ik hou me mooi aan de beperking van 90 en zie dan plots einde 70 staan.
                        Nooit overkomen?
                        Probleem is dat ze soms bewust onopvallend de borden veranderen om dan zoveel mogelijk te kunnen flitsen.

Hier kan ik direct een tiental plaatsen vinden waar snelheidsbeperkingen overspoten werden wegens wegenweryken, na de werken hebben ze die borden overspoten gelaten (vergeten geldig te maken) maar toch staan ze er te flitsen.
                        Kan je het bewijzen, dan zal je wel je gelijk halen maar de meeste mensen krijgen pas weken later het papier in de bus en kunnen NOOIT meer bewijzen dat er op die dag iets fout was ... ze weten het niet eens.
                        De verkeersborden staan in ons land op vele plaatsen niet duidelijk opgesteld of zelfs onwettelijk, maar dat moeten we allemaal wel slikken.
                        Last edited by VerSeg; 30 augustus 2013, 03:09.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zo simpel is het niet en dat weet je zelf ook wel.
                          Of je rijdt nooit met een voertuig, of je beseft niet eens dat je dagelijks (ongewild en/of onwetend) overtredingen begaat.
                          Iedereen, maar dan ook iedereen kunnen ze een boete geven als ze willen want er is altijd wel iets dat ge net niet had mogen doen.

Of u heeft het geluk dat :
                          • U nooit door onverwacht stoppen van iemand op een kruispunt stil staat
                          • U nooit door plots stoppen van het verkeer p een oversteekplaats stil komt te staan
                          • U nooit twee naast elkaar rijdende fietsers tegenkomt welke u dan als "derde voertuig" gaat inhalen
                          • U nooit eens stopt voor een verkeerslicht en met de snuit net over de stopstreep tot stilstand komt
                          • U nooit de pech heeft een defecte lamp te hebben gehad
                          • U nooit eens door oranje rijdt omdat het plots verandert als je te kortbij bent
                          • U altijd een lintmeter bij hebt om zeker te zijn dat u niet minder dan 5 meter van de hoek van een straat parkeert of een meter afstand houdt van uw voorligger

Het zijn allemaal zaken waarbij men "als ze het zien en ze willen" een boete voor kunnen uitschrijven.
                          U bent dus zo'n heilig boontje dat altijd alles perfect doet, nooit plots in een situatie komt dat onverwacht was, nooit eens een verkeersbord over het hoofd ziet.

Sorry maar als men echt zoekt, dan vindt men bijna bij elke rit wel iets als men de punt op de i zou zetten, tenzij u heiliger bent dan de paus.
                          Ik let al meer dan 20 jaar op mijn snelheid en probeer me aan de regels te houden maar af en toe besef ik ook dat ik eens een bord gemist heb want ik hou me mooi aan de beperking van 90 en zie dan plots einde 70 staan.
                          Nooit overkomen?
                          Probleem is dat ze soms bewust onopvallend de borden veranderen om dan zoveel mogelijk te kunnen flitsen.
                          Dit topic gaat volgens mij over snelheidsovertredingen. U somt 7 zaken op die hier niets mee te maken hebben.
                          Ik rij 43 jaar met de wagen en heb op al die tijd één bekeuring gekregen, en dan nog voor "verkeerd" parkeren. In Almere (Nl) parkeerde ik waar een parkeerkaart aan de voorruit plaatsen verplicht was.
                          Toen ik mijn kaart wilde plaatsen zag ik dat er op die kaart gedrukt stond 'niet plaatsen op zon- en feestdagen' wat de wet was in België. Ik plaatste ze niet omdat het op zondag was, maar bleek dat ze dat van niet plaatsen op zon- en feestdagen niet kenden in Nederland.
                          Toen 18 gulden betaald. Dat is de enige bekeuring die ik ooit kreeg . Ik mag niet klagen of ik heb veel geluk . Ik rij inderdaad niet zo veel km per jaar. Het gemiddelde zal zowat rond de 18.000 liggen, en daarvan zijn er ongeveer 7.000 in het buitenland (Fr, D, Nl, GB,CH en It) dus een kilometervreter ben ik niet. En heiliger dan de paus ben ik ook al niet, want in ben niet katholiek.
                          Groetjes

Comment

Wat zijn sommigen van die kaaskoppen toch ook dom zeg.
                            mag het ietsje minder..!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              mag het ietsje minder..!
                              grt,bouk.
                              ja hoor:

wat zijn ietsje minder dan sommige van die kaaskoppen toch ook dom zeg.

It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                ja hoor:

wat zijn ietsje minder dan sommige van die kaaskoppen toch ook dom zeg.

ik had het niet tegen U.
                                goed lezen Koeno...!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X