Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hoe zou het toch komen dat er jaarlijks in België driemaal zoveel verkeersdoden vallen als in Nederland?
"Teveel auto's in het verkeer; behalve de mijne"
Slechte wegen.
Te groot veiligheidsgevoel in het karkas van een auto.
Dingen doen die niet thuis horen in een auto.
Negeren van het verkeersreglement.
Snelheid op zich veroorzaakt geen ongevallen. Verschil in snelheid wel.
Voorbeeld: gedeelte van de ring van Tienen is 90/u. Een minderheid doet daar 50/u, of nog minder - omdat ze zo het drukke stadscentrum kunnen vermijden, waar ze zich door gebrek aan verkeerservaring niet op hun gemak voelen. Volstrekt toegelaten, natuurlijk. Wettelijk perfect in orde.
MAAR: 40/u verschil met de maximumsnelheid: alle achterliggers worden gedwongen in te halen, of gefrustreerd erachter te hangen. Zo krijg je ongevallen
Ik zeg: haal die übervoorzichtige mensen (u kent ze wel: nog een kenteken met 4 of 5 karakters, oude wagen, hoedje op) van de weg, en er zullen véél minder ongevallen gebeuren.
En laat dan de politie controleren op gedrag in het verkeer ipv snelheid, het zal rap gedaan zijn.
Ik zeg: haal die übervoorzichtige mensen (u kent ze wel: nog een kenteken met 4 of 5 karakters, oude wagen, hoedje op) van de weg, en er zullen véél minder ongevallen gebeuren.
En laat elke wagen met een jongen < 24jaar met +150pk ook van de baan halen, dan is het testosteron al wat minder.
Dan nog de gemiddelde vrouwelijke schminkdoos weghalen
Dan gaan we de zakenmannen bannen, want die letten meer op hun gsm/laptop als de baan
dan kunnen we evalueren of het al wat veiliger is...
Ik zeg: dat als ik een ongeluk zie gebeuren er zelden een 4-5karakter nummerplaat betrokken is hoor...
Het doel moet eerder zijn sensibiliseren, niet uitsluiten...
Ik kan mensen van 70+ die beter kunnen rijden als sommigen van 30-40jaar kunnen...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Het is jammer dat het moet worden gezegd maar komt het niet door de "racers" en "ik-sta-toch-boven-de-wet" mentaliteit van de Belgen dat er zo'n wildgroei aan (soms) onzinnige snelheidsbeperkingen ontstaat denk je?
.
Vanwaar dan de ooit tot 350pk gekietelde wagen?
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Ai ai ai ai ai ai ai WW3 gaat hier alle momenten uitbreken maar dan tussen Bouk en het vrouwelijk schoon hier .
Zal maar al in mijn auto kruipen en ervandoor sjeezen
Denk dat het verkeer de dag van vandaag je niet meer toelaat om een rijbewijs te gaan halen op 8 uur rijles.
En na examen direct alleen gaan rijden maar dat is niet meer verantwoord.
Gevolg van de meeste ongevallen zijn de jeugd met haast geen ervaring en tegenover de ouderen die wel ervaring hebben.
Ik zou voorstellen tijdens de werkdagen (week) oke laat ze alleen rijden maar in het weekeind wanneer de meeste ongevallen met jongeren gebeuren neen,
of enkel onder begeleiding van een ervaren chauffeur.
Maar het is druk op de wegen de laatste tijd, wij zijn nog oude stempel en hebben de eerste E wegen zien komen hier in de streek.
Grote baan met 3 vakken en maar 10 auto's zo ver je kon zien
Nu zijn het er nog 10 want ze rijden zo dicht dat je da andere niet kan tellen
Snelheid op zich veroorzaakt geen ongevallen. Verschil in snelheid wel.
Voorbeeld: gedeelte van de ring van Tienen is 90/u. Een minderheid doet daar 50/u, of nog minder - omdat ze zo het drukke stadscentrum kunnen vermijden, waar ze zich door gebrek aan verkeerservaring niet op hun gemak voelen. Volstrekt toegelaten, natuurlijk. Wettelijk perfect in orde.
Dit is in Nederland dus verboden. Je mag hier niet zo langzaam rijden dat je het overige verkeer hindert of in gevaar brengt.
Dit is in Nederland dus verboden. Je mag hier niet zo langzaam rijden dat je het overige verkeer hindert of in gevaar brengt.
Mag in BE ook niet maar kost te veel moeite om te verbaliseren.
In de omgeving hebben we een verbindingsweg waar een aantal Km men 90Km/u mag dan 200m 70Km/u (kruispunt met verkeerslichten) dan weer 90Km/u tot men een aantal Km verder 70/u mag omdat er op korte afstand verkeerslichten (allemaal met flitsbak) staan. De meerderheid rijdt op HEEL deze weg 70Km/u. Zo nu en dan claxonneren ze dan nog als je durft in te halen...
Mag in BE ook niet maar kost te veel moeite om te verbaliseren.
In de omgeving hebben we een verbindingsweg waar een aantal Km men 90Km/u mag dan 200m 70Km/u (kruispunt met verkeerslichten) dan weer 90Km/u tot men een aantal Km verder 70/u mag omdat er op korte afstand verkeerslichten (allemaal met flitsbak) staan. De meerderheid rijdt op HEEL deze weg 70Km/u. Zo nu en dan claxonneren ze dan nog als je durft in te halen...
Tis een lastige discussie, want er is maar 1 type baan waar een minimum snelheid geld...
ik weet wel dat als je op je rijexamen consequent 10% te traag rijdt, dat je grote kans hebt om niet te slagen.
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment