Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel van een flitspaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Doel van een flitspaal

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Om ermee op en over de beste autostrade ooit ter wereld ongelimiteerd te knallen; Duitse Autobahn...................
    Je moet reeds goed uitkijken om nog een paar lange ongelimiteerde stukken te vinden.
    De tijd van toen alle duitse autobahnen nog openbare racecircuits waren ligt reeds lang achter ons.
    Hun verstand is waarschijnlijk pas iets later gekomen .
    Enne beste autostrade ter wereld........ en die vele stukken zonder pechstrook .
    Groetjes

    Comment


    • #92
      Re: Doel van een flitspaal

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Om ermee op en over de beste autostrade ooit ter wereld ongelimiteerd te knallen; Duitse Autobahn.

      En af en toe naar de Grüne Hölle of Francorchamps. Maar ook om rustig te cruisen op de Vlaamse wegen.

      Kan ik beamen, met mijn 340Pk's heb ik mij al uitgeleefd op Francorchamps en die Deutse Autobahnen. Alleen de Nürburgring zie ik niet zitten. Al een paar keer gaan kijken, maar de goesting is al vlug over als je enkele van die cowboys aan het werk ziet. Hou het liever bij goed gebriefde events.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #93
        Re: Doel van een flitspaal

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Kan ik beamen, met mijn 340Pk's heb ik mij al uitgeleefd op Francorchamps en die Deutse Autobahnen. Alleen de Nürburgring zie ik niet zitten. Al een paar keer gaan kijken, maar de goesting is al vlug over als je enkele van die cowboys aan het werk ziet. Hou het liever bij goed gebriefde events.

        En ik heb spijt dat ik 17 jaar geleden mijn 2 pk ke heb moeten afschrijven
        Ik mis dat ding nog elke dag met al die bobbels hier op de Vlaamse wegen was dat een genot om mee te rijden

        Comment


        • #94
          Re: Doel van een flitspaal

          Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
          En ik heb spijt dat ik 17 jaar geleden mijn 2 pk ke heb moeten afschrijven
          Ik mis dat ding nog elke dag met al die bobbels hier op de Vlaamse wegen was dat een genot om mee te rijden
          Dat kan ik me voorstellen.
          Daar had je meer aan dan een een 340PK monster.

          Comment


          • #95
            Re: Doel van een flitspaal

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Kan ik beamen, met mijn 340Pk's heb ik mij al uitgeleefd op Francorchamps en die Deutse Autobahnen. Alleen de Nürburgring zie ik niet zitten. Al een paar keer gaan kijken, maar de goesting is al vlug over als je enkele van die cowboys aan het werk ziet. Hou het liever bij goed gebriefde events.
            De Nürburgring heb ik wel eens gedaan, met een doodgewone doordeweekse personenwagen, wel zo ongeveer 15 jaar geleden.
            Ik hield me zeker niet aan de ideale lijn, reeds hoogstwaarschijnlijk voortdurende in de weg van de Porsches en andere laagvliegers die me links en rechts voorbijvlamden.
            Zullen die gevloekt hebben zeg , zit er daar een trage jan hun duurbetaald toertje te verkl........
            Als ik het goed voor heb, haalde ik daar een maximum snelheid helemaal op het einde van dat brede lange rechte stuk van ocharme 140 km/u
            Maar ik heb er op gereden en trouwens evenveel betaald als die vliegers, dus.........
            Toen zag je nog verschillende wagens met hele gezinnen er in, wij waren ook met z'n drieën, nu zijn het enkel de snelheidsmaniakken die je er op ziet, waarschijnlik levensgevaarlijk om met een 'gewone' wagen eens een rondje te rijden.
            Maar mocht mijn vrouw nog willen, ik wil die gasten nog altijd graag eens de duvel gaan aandoen......
            Heb na al die jaren nog altijd het ticketje. Nostalgie hé......



            En mijn Belgische nummerplaat had en heeft nochtans 'roter nummer'.

            Groetjes
            Last edited by Guest17; 4 september 2013, 15:39.

            Comment


            • #96
              Re: Doel van een flitspaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              De Nürburgring heb ik wel eens gedaan, met een doodgewone doordeweekse personenwagen, wel zo ongeveer 15 jaar geleden.
              Ik hield me zeker niet aan de ideale lijn, reeds hoogstwaarschijnlijk voortdurende in de weg van de Porsches en andere laagvliegers die me links en rechts voorbijvlamden.
              Zullen die gevloekt hebben zeg , zit er daar een trage jan hun duurbetaald toertje te verkl........
              Als ik het goed voor heb, haalde ik daar een maximum snelheid helemaal op het einde van dat brede lange rechte stuk van ocharme 140 km/u
              Maar ik heb er op gereden en trouwens evenveel betaald als die vliegers, dus.........
              Toen zag je nog verschillende wagens met hele gezinnen er in, wij waren ook met z'n drieën, nu zijn het enkel de snelheidsmaniakken die je er op ziet, waarschijnlik levensgevaarlijk om met een 'gewone' wagen eens een rondje te rijden.
              Maar mocht mijn vrouw nog willen, ik wil die gasten nog altijd graag eens de duvel gaan aandoen......
              Heb na al die jaren nog altijd het ticketje. Nostalgie hé......



              En mijn Belgische nummerplaat had en heeft nochtans 'roter nummer'.

              Groetjes
              Ik ben er recent twee jaar op rij geweest als vaste uitstap van onze BMW club. Zonder er mij echter op te wagen, tenandere, niemand van onze leden doet het, behalve eentje die er een speciaal ervoor in Duitsland getunede M3 op nahoudt. Wat je daar allemaal ziet van op de verschillende vue-points... En wees gerust, tijdens het weekend staat men in de file om erop te geraken.
              Wagens met gezinnen zie je daar nu niet meer. Alles is sneller en technischer geworden en uiteraard sneller ook. Meeste rijders houden er speciaal een wagen op na, wat mij ook het beste lijkt.
              Maar wat mij in Nürburg en omstreken vooral opvalt is dat je daar geen politie ziet. Ik denk dat ze daar wel meer dan een oogje dichtknijpen. De bochtige streek leent zich tot nogal wat bochtenwerk, zowel voor wagens als moto's. Voor de liefhebbers een prachtige uitstap. (Eifelgebergte) En de ring brengt voor de lokale horeca een serieus centje op.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #97
                Re: Doel van een flitspaal

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Maar wat mij in Nürburg en omstreken vooral opvalt is dat je daar geen politie ziet. Ik denk dat ze daar wel meer dan een oogje dichtknijpen. De bochtige streek leent zich tot nogal wat bochtenwerk, zowel voor wagens als moto's. Voor de liefhebbers een prachtige uitstap. (Eifelgebergte) En de ring brengt voor de lokale horeca een serieus centje op.
                Toen ik nog met de motorfiets toerde, een 10-tal jaren geleden, was de Eifel één van onze vaste bestemmingen. Tijdens de week-ends waren verschillende wegen gewoon verboden voor motorfietsen. Aan de kruisjes en bloemstukken langs de wegen aldaar kon je goed zien dat daar veel geracet werd.

                En de Nurburgring hebben we ook ooit gedaan. Mijn vader dan toch met het gezin in onze Opel Olympia met 3 versnellingen aan het stuur. Ondertussen al een 50-tal jaren geleden maar wel nog op het oude extra lange circuit.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #98
                  Re: Doel van een flitspaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Je moet reeds goed uitkijken om nog een paar lange ongelimiteerde stukken te vinden.
                  De tijd van toen alle duitse autobahnen nog openbare racecircuits waren ligt reeds lang achter ons.
                  Hun verstand is waarschijnlijk pas iets later gekomen .
                  Enne beste autostrade ter wereld........ en die vele stukken zonder pechstrook .
                  Groetjes
                  Rij maar eens richting Hannover over de A2 (E30), een drievaksbaan waarop nog aardig vlot gereden wordt en waarop menig Duitsers graag hun al dan niet getunde paardjes loslaten.
                  Onlangs het traject nog afgelegd tot Salzwedel, weliswaar op het gemakje want mijn oude bolide haalt geen hoge (top)snelheden.

                  De vele stukken zonder pechstrook neem ik er maar gewoon bij, liever honderd kilometer zonder pechstrook op een perfect asfaltje dan wel een pechstrook en te moeten rijden op een in zeer triestige staat
                  verkerend Belgisch stuk autostrade.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Doel van een flitspaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    En de Nurburgring hebben we ook ooit gedaan. Mijn vader dan toch met het gezin in onze Opel Olympia met 3 versnellingen aan het stuur. Ondertussen al een 50-tal jaren geleden maar wel nog op het oude extra lange circuit.
                    De 'toeristenritjes' die je vandaag de dag kunt doen met je eigen wagen zijn nog altijd op het oude extra lange circuit van bijna 21 km hoor, de Nordschleife genoemd.
                    Officiële wedstrijden worden daar niet meer gehouden, omdat ze over dergelijke lengte niet voldoende de veiligheid kunnen verzekeren.
                    Ook Francorchamps had in de tijd een circuit van 14 km dat zelfs deels over de openbare weg ging, maar werd omwille van dezelfde reden fel ingekort.
                    Groetjes

                    Comment

                    Working...
                    X