Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel van een flitspaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Doel van een flitspaal

    Om niet verder af te dwalen dit topic ging over verdekt opstellen van een flitscamera.
    De voor en tegenstanders zullen er altijd zijn.
    En de link van scholaert mag er best wezen zo zie je maar dat open opstellen tot nog meer problemen kan leiden op de weg.
    Zie maar eens wat een ongeval veroorzaakt op de kant van de weg waar niks gebeurt is dan komt de ramptoerist in ons boven en krijgen we kijkfiles.
    Mijn inziens is dit verdoken opstellen van een flitser best in en op plaatsen waar het de spuitgaten uitloopt.
    En ja er zijn plaatsen waar ze het U proberen aan uw been te lappen met borden 70 dan weer 90 en dan weer 70.
    Een voorbeeldje rij van Antwerpen eens naar het noorden dan mag je op een gegeven moment 130 rijden op de Nederlandse wegen
    Maar let op op een gegeven moment staat er terug 120 en wat staat (stond) er 50 meter voorbij...ja inderdaad een mobile flitser.
    Dit is het moto van hoe pakken we een Belg zijn geld het best af

    Comment


    • #47
      Re: Doel van een flitspaal

      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      .
      Maar let op op een gegeven moment staat er terug 120 en wat staat (stond) er 50 meter voorbij...ja inderdaad een mobile flitser.
      Dit is het moto van hoe pakken we een Belg zijn geld het best af
      is na aftrek (6km) 4 km te hard..?
      maar inderdaad dat het alleen geld voor Belgen is minder netjes.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Doel van een flitspaal

        Dat geld verdelen zal wel moeilijk worden bouk.
        Last edited by enero; 30 augustus 2013, 10:23.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Doel van een flitspaal

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
          En als die op jou knalt heb je daar dan zeker ook geen probleem mee?
          Ga niet in discussie met mortaalridders.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #50
            Re: Doel van een flitspaal

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ga niet in discussie met mortaalridders.
            Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken.
            Last edited by Rikkie; 30 augustus 2013, 14:55. Reden: typvautje
            http://www.myricreaties.be

            Comment


            • #51
              Re: Doel van een flitspaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
              Laatst gewijzigd door Rikkie; vandaag om 14:55 Reden: typvautje


              Jan

              Comment


              • #52
                Re: Doel van een flitspaal

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                is na aftrek (6km) 4 km te hard..?
                maar inderdaad dat het alleen geld voor Belgen is minder netjes.
                grt,bouk.
                Het is enkel in de richting noord op de E19 (A16) niet als je terug zuidwaarts keert
                Dus ik vermoed dat het een test is om te weten of de Belgen laagvliegers zijn.
                Maar de flitser was toen ik er passeerde een mobiel tuig dus nog geen vaste.
                Het is een beetje uitlokken deze toestand, want rij 130 let even niet op en voorbij bord 120 flits met een prijs
                En na aftrek nog 4 te hard is evenveel betalen als of je 10 te hard rijd hoor.


                Maar of een flitser je nu afremt als je weet dat ie er staat ja er word met regelmaat op de rem gedrukt.
                Levert in mijn ogen meer gevaar op dan verdekte opstelling waar je de kado later in je bus krijgt.

                Comment


                • #53
                  Re: Doel van een flitspaal

                  De flitspalen zijn er inderdaad gekomen om de verkeersveiligheid te bevorderen maar men heeft al snel ontdekt dat er een bijkomend voordeel was namelijk €€€ ontvangen. Net daarom flitst men dikwijls op plaatsen met hoge pakkans i.p.v. hoog ongevallenrisico. Hier in de buurt staat aan een kruispunt al jaren een flitspaal (snelheid/roodlicht) en laat dat nog steeds het punt met de meeste ongevallen zijn. Het effect is dus 0.0. Met de anonieme wagen flits men graag op een kaarsrechte weg (max 50) waar bijna nooit ongevallen gebeuren en men zeer goed zicht heeft (brede parkeerstrook, apart fietspad, langs een kant velden) en waar veel "out-of-towners" langskomen omdat er een ziekenhuis is.
                  Aan de andere kant negeren fietsers (schoolomgeving, maar niet alleen jongeren) massaal de voorrangsregels aan een rotonde zelfs onder het oog van aanwezige agenten tijdens de schooluren zonder dat er enige reactie volgt. Enkele honderden meter verder is een straat met aan beide zijden afgescheiden fietspad maar tijdens de schooluren kan men er met de auto niet op de rijweg door omdat de fietsers er de hele breedte van de baan innemen... controle... 0.0. Ik kan slechts vermoeden dat de opbrengst per uur te laag is ten overstaan van een flitswagen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #54
                    Re: Doel van een flitspaal

                    Hier de info van de dag

                    als je dan leest dat de meeste dan nog geflitst werden met een vaste sta je toch versteld hoor.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Doel van een flitspaal

                      Bijna alle postings in dit draadje kan ik met gemak quoten wanneer ik erbij zou willen vermelden dat elk excuus om harder te rijden dan toegelaten goed genoeg is voor de Belg.

                      Zielig dat zovele mensen zoveel problemen hebben met opgelegde snelheidsbeperkingen en flitsers. En uiteindelijk valt het in ons land nog best mee wat het flitsen betreft.

                      En voor iemand weeral komt aandraven met, ja ik ben ook al geflitst, lang geleden meermaals zelfs (niet onvermijdelijk wanneer je als beroepschauffeur rijdt) en heb mijn les destijds wel geleerd.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Doel van een flitspaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Bijna alle postings in dit draadje kan ik met gemak quoten wanneer ik erbij zou willen vermelden dat elk excuus om harder te rijden dan toegelaten goed genoeg is voor de Belg.
                        Mooie samenvatting van het hele topic.

                        Mij storen de flitsers niet, wel de wildgroei aan (soms) onzinnige snelheidsbeperkingen.
                        Zoals bv. in een brede kaarsrechte straat van zo'n 500m en geen school in de buurt een beperking van 30 km/u hanteren.

                        De "standaard" snelheidslimiet op gewone banen zou men beter op 70 brengen ipv de huidige 90 (waar dat nog mag kan je ongeveer op één hand tellen).
                        Hetzelfde voor de 120 limiet op viervaksbanen met middenberm, bijna nergens mag je nog meer dan 90.
                        Het zou alvast het oerwoud aan verkeerstekens geweldig inperken.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: Doel van een flitspaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                          Het zou alvast het oerwoud aan verkeerstekens geweldig inperken.
                          Ofwel doen zoals bij ons in Zulte, en waarschijnlijk op veel andere plaatsen ook reeds, snelheidszones invoeren.
                          Zo moeten ze niet na elke straat de snelheidbeperking herhalen en vallen er een massa borden weg.
                          Kom je aan een bord 50 km/u, dan blijft dit gelden tot je een ander snelheidsbord tegenkomt.
                          Hééééél wat minder borden. Makkelijk toch.



                          Groetjes

                          Comment


                          • #58
                            Re: Doel van een flitspaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ofwel doen zoals bij ons in Zulte, en waarschijnlijk op veel andere plaatsen ook reeds, snelheidszones invoeren.
                            Zo moeten ze niet na elke straat de snelheidbeperking herhalen en vallen er een massa borden weg.
                            Kom je aan een bord 50 km/u, dan blijft dit gelden tot je een ander snelheidsbord tegenkomt.
                            Hééééél wat minder borden. Makkelijk toch.



                            Groetjes
                            Zo zijn ze hier in Snt Gillis Waas ook bezig met zone 70 borden buiten de bebouwde kom te plaatsen.
                            Het ergste hier in omstreken is de parallelweg naast de E 34 (expresweg) daar mag je maar 70 en naast je rijden ze 120 dus de meeste lappen die 70 aan hun laars met soms rare gevolgen.
                            Was een auto die op het linkervak met het gedacht denk van de gps dat ie al op de E34 reed en een tractor tegenkwam tractor per total en zijn audi een dikke bluts
                            Ze maken de tractors van plastiek tegenwoordig was gewoon in 2 gebroken

                            Comment


                            • #59
                              Re: Doel van een flitspaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ga niet in discussie met mortaalridders.
                              Zijn dat dode ridders dan?
                              ...Gelukkig ... Niet alles wat flitst doet pijn !

                              Comment


                              • #60
                                Re: Doel van een flitspaal

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Mooie samenvatting van het hele topic.

                                Mij storen de flitsers niet, wel de wildgroei aan (soms) onzinnige snelheidsbeperkingen.
                                Zoals bv. in een brede kaarsrechte straat van zo'n 500m en geen school in de buurt een beperking van 30 km/u hanteren.

                                De "standaard" snelheidslimiet op gewone banen zou men beter op 70 brengen ipv de huidige 90 (waar dat nog mag kan je ongeveer op één hand tellen).
                                Hetzelfde voor de 120 limiet op viervaksbanen met middenberm, bijna nergens mag je nog meer dan 90.
                                Het zou alvast het oerwoud aan verkeerstekens geweldig inperken.
                                Mij storen de flitsers ook niet, de wildgroei aan (soms) onzinnige snelheidsbeperkingen al evenmin.

                                Het is jammer dat het moet worden gezegd maar komt het niet door de "racers" en "ik-sta-toch-boven-de-wet" mentaliteit van de Belgen dat er zo'n wildgroei aan (soms) onzinnige snelheidsbeperkingen ontstaat denk je?

                                Ik vraag mij soms af hoe het eraan toe zou gaan indien er nergens snelheidsbeperkingen zouden gelden. Ik vrees dat er dan duizenden doden per jaar zouden vallen en dat alle wegen tot echt levensgevaarlijke circuits omgetoverd zouden worden.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X