Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Dat neigt naar een systeem van "slapend rijk worden"
    De hele opzet is idd een goed idee. Benieuwd of KT daar wil aan werken.
    Het kan ook verliezen beperken: je koopt een aandeel aan 100 en het zakt onder de 85: je verlies blijft beperkt tot ongeveer 15%
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Aandelen

      Zo, volgende mail verstuurd naar Keytrade en Bolero. Ben benieuwd. Uiteraard Keytrade aangepast in de mail naar Bolero.

      Geachte,

      Wij zijn op zoek naar een Belgische broker die voor beursorders trailing-stop orders aanbiedt met de mogelijkheid om de trailing stop in te stellen als een PERCENTAGE van de hoogste koers in plaats (of naast) het in onze ogen (en in de ogen van iedereen die ik het vraag) totaal onzinnige “vast bedrag” onder de topkoers.

      Onzinnig inderdaad: stel, je koopt een aandeel aan 100 euro en wenst het te “beschermen” via een trailing-stop op bv. 15% onder de topkoers. Nu moeten we dan een trailing-stop order ingeven op 15 euro onder de hoogste koers. Helaas blijft die 15 euro gelijk, ook als het aandeel naar bv. 150 euro stijgt. Het order zal dan bij een veel kleiner verschil dan 15 % reeds getriggerd worden (EN DAT NIETTEGENSTAANDE HET AANDEEL PRIMA PRESTEERT). Des te beter het aandeel presteert, des te sneller zal het verkocht worden (tenzij men het order om de haverklap aanpast, dat wat je net wil vermijden met dit soort order).

      Indien Keytrade het huidige ordertype met vast bedrag zo enorm veel beter en efficiënter vindt dan hadden we daar graag de argumentatie van gehoord, want die krijgen we tot nu toe nergens (omdat ze er gewoon niet is vermoeden we).

      Als Keytrade vandaag dit ordertype uitbreidt met een keuze voor een percentage (zoals Lynx doet, maar dan zitten we met een buitenlandse rekening) dan schakelen we morgen over van BinckBank naar Keytrade met enkele beleggingsclubs met portefeuilles van ettelijke tienduizenden euro’s.


      Vriendelijke groeten,
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Aandelen

        En stuur de zelfde mail eens naar Binck en naar Bolero
        We horen het wel wat uit de bus komt van reactie.

        Comment


        • Re: Aandelen

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          En stuur de zelfde mail eens naar Binck en naar Bolero
          We horen het wel wat uit de bus komt van reactie.
          Naar Binck heb ik het al diverse keren aangekaart, nu opnieuw, naar Bolero heb ik het ook verzonden.

          Ik heb het ook eens naar de VFB gestuurd.
          Last edited by nete; 19 september 2017, 08:24.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Aandelen

            Van Bolero al volgende reactie ontvangen:

            Geachte heer,

            Bedankt voor uw bericht en interesse in Bolero. Momenteel bieden wij het ordertype ‘Trailing-stop order’ niet aan op ons platform. Dit staat wel op de to-do lijst anno 2018.

            Het lijkt ons ook interessant om dergelijk ordertype aan te bieden met een keuze voor een percentage. Deze interessante suggestie gaan we zeker doorspelen naar de bevoegde dienst.

            Momenteel kunnen we dus nog geen oplossing aanbieden maar anno 2018 gaan we volledig voor het trailing-stop order en hopen wij u dan als klant te verwelkomen.

            Indien u nog bijkomende vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen.

            Alvast bedankt!
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Aandelen

              Van Keytrade een héél ontgoochelend antwoord:

              Geachte heer,

              Aangezien trailing stop orders "in house" worden ontwikkeld en er veel projecten lopende waren en zijn, werd beslist niet langer prioriteit te geven aan de uitbreiding van de mogelijkheden met trailing stop orders.


              Met vriendelijke groeten,


              In feite vraag ik geen uitbreiding van mogelijkheden, gewoon een vervanging van een vrij zinloos ordertype door en zinnig iets....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Aandelen

                Zelfs als je een percentage kan doorgeven, moet je toch nog geregeld de limietkoers aanpassen?
                Ik stel me voor als de koers 100 staat en de triggerkoers 85, dat je een bodem zet van 80; als je het geluk hebt dat de koers stijgt tot 500 is die bodemkoers van 80 toch nogal zinloos.
                Last edited by Heembeek; 20 september 2017, 20:39.

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Als ik het goed begrijp wil nete een limietkoers die een percentage is van de maximumkoers
                  Misschien kunnen we ook vragen aan de broker om een limietkoers in te voeren op basis van een aantal technische signalen.

                  Peter

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                    Zelfs als je een percentage kan doorgeven, moet je toch nog geregeld de limietkoers aanpassen?
                    Ik stel me voor als de koers 100 staat en de triggerkoers 85, dat je een bodem zet van 80; als je het geluk hebt dat de koers stijgt tot 500 is die bodemkoers van 80 toch nogal zinloos.
                    Je hebt het niet helemaal begrepen: bij een % onder de topkoers zou de limiet bij een koers van 500 15% onder die 500 liggen (dus op 425 euro) Dus als het aandeel naar 425 euro zakt wordt er vervolgens een verkooporder naar de beurs gestuurd.
                    Met een "vast getal" order zou het aandeel al bij een koers van 485 buitenvliegen, totaal absurd.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Als ik het goed begrijp wil nete een limietkoers die een percentage is van de maximumkoers


                      Peter
                      Ongeveer juist : ik wil een limiet die een percentage is (en blijft volgen) ONDER de topkoers. Bij stijgende koers wordt het verschil dan ook evenredig groter en wordt het stijgende aandeel niet afgestraft door het stop-limit order met een vaste som onder de topkoers.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        bij een % onder de topkoers zou de limiet bij een koers van 500 15% onder die 500 liggen (dus op 425 euro) Dus als het aandeel naar 425 euro zakt wordt er vervolgens een verkooporder naar de beurs gestuurd.
                        Ja, zo had ik het begrepen, volgens mijn redenering is 425 dan de 'triggerkoers' (sorry, zelf uitgevonden term) die het verkooporder naar de beurs stuurt. In dat verkooporder staat toch ook een limiet(bodem)koers waartegen je wil verkopen? (of verkoop je dan tegen elke prijs, desnoods 300 als er -uitzonderlijk- geen kopers zouden zijn rond die 425). Er wordt toch algemeen aangeraden steeds een limietkoers op te geven voor een order, om 'ongelukken' te vorkomen

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                          Ja, zo had ik het begrepen, volgens mijn redenering is 425 dan de 'triggerkoers' (sorry, zelf uitgevonden term) die het verkooporder naar de beurs stuurt. In dat verkooporder staat toch ook een limiet(bodem)koers waartegen je wil verkopen? (of verkoop je dan tegen elke prijs, desnoods 300 als er -uitzonderlijk- geen kopers zouden zijn rond die 425). Er wordt toch algemeen aangeraden steeds een limietkoers op te geven voor een order, om 'ongelukken' te vorkomen
                          Hier heb je een punt: als de voorwaarde bereikt wordt dan wordt een order naar de beurs gestuurd, en dat is dan een limiet die je zelf opgegeven hebt (en dus regelmatig dient aan te passen bij koersschommelingen) ofwel een marktorder.
                          Als we dat natuurlijk op een ganse portefeuille gaan toepassen met een marktorder, dan is de kans klein dat elk van die aandelen op dat moment in de afgrond aan het tuimelen is en je met een marktorder zéér ver onder de triggerkoers zou verkopen.
                          De kans zit er wel in bij catastrofes zoals IBA, Thrombogenics..., maar de meeste aandelen gaan niet zo "wild" te keer.

                          Nu, de hele zaak heeft weinig belang zolang de brokers halsstarrig vasthouden aan dat onbegrijpelijk vast bedrag onder de topkoers.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Vandaag nog een ander geluid vanuit Keytrade Bank

                            Geachte Heer,

                            Op dit moment niet mogelijk, maar we zijn dit aan het bekijken en ik hou u verder op de hoogte.

                            Mvg,



                            Keytrade Bank
                            Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
                            Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
                            B- 1170 Brussel
                            Tel : 02/679.90.00
                            E-mail : [email]info@keytradebank.com
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Van Keytrade verwacht ik dit wel omdat het vooral een broker is op de fondsenmarkt.

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                                Van Keytrade verwacht ik dit wel omdat het vooral een broker is op de fondsenmarkt.
                                Terwijl je op fondsen toch enkel een verkooporder kan geven dat dan na een paar dagen aan de koers van die dag uitgevoerd wordt dacht ik ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X