Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed ???

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    +10

Een fototoestel maakt niks goed en is voor niks een excuus.

- 'Meneer, u heeft zich onrechtmatig toegang verschaft tot andermans leegstaande woning'
    - 'Ik heb een duur statief, duur toestel en duur objectief, kereltje. Ik maak hier gewoon foto's'
    - 'Oh, excuses meneer. Om foto's te maken mag je rustig inbreken... Doe maar verder. Straks toon ik u nog wel enkele leegstaande woningen. Oh, en mijn buren zijn op reis. Indien u niks pikt, dan kan u ook daar rustig foto's gaan maken. Hun huis ziet er uit als een vervallen ruïne'

Het wordt leuk in de toekomst...
    Mag ik U even vragen wat U denkt over het gedrag van fotografen die gekend staan als paparazzi ?
    Met een teletoeter Pamela Anderson topless fotograferen vanop de openbare weg. Alles OK daarmee ?
    Of als welstellende toerist de sloppenwijken van Calcutta te betreden met een D4 ? OK ?
    Of na een natuurramp te fotograferen in plaats van te helpen, zogezegd om de wereld alert te houden onder het motto "ik doe mijn werk" ?
    15 Jaar geleden is bij een van de kennissen in Hertsberge het huis uitgebrand terwijl ze niet wisten als de kinderen nog binnen waren, de perslui liepen de brandweermannen voor de voeten. Ik heb ze nog persoonlijk uitgefoeterd. Kan dat ?

Enfin, ik wil niet lastig doen maar er zit zo ontzettend veel verschil in locaties dat ik me er soms zelf niet goed bij voel, ik geef (gaf) dat grif toe en zoals ik al zei : ik vermijd tegenwoordig kleine locaties waar mensen geleefd en gewoond hebben.
    Het kan nooit kwaad om een discussie volledig door te lezen, iedereen wil gelijk krijgen en dat lukt altijd het best, snelst en makkelijkst door de argumenten van de tegenpartij onderuit te halen door ze in het extreme of in het belachelijke te trekken, hetgeen wat hier dus nu ook aan het gebeuren is.
    Ik zeg het nog eens, om zeker te zijn dat je het gelezen hebt : IK BREEK NIET IN. En ik heb liever een fabriek en een hospitaal omdat dit niet persoonlijk is.
    In ruil zou ik vragen om niet alle urbexers op één hoop te gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      .......
      of juist wel en er dan een foto van maken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        of juist wel en er dan een foto van maken.
        grt,bouk.
        Goedzo, we kunnen de ondersten dan nog langzaam zien stikken.

grt,paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Oh jah, die moesten er nog bij, de SS'er, hoort natuurlijk bij de gasboete?
          't Tuurlijk... Want den Steve Stevaert heeft uiteindelijk meer kapot dan goed gemaakt!

Comment

Mag ik U even vragen wat U denkt over het gedrag van fotografen die gekend staan als paparazzi ?
            Met een teletoeter Pamela Anderson topless fotograferen vanop de openbare weg. Alles OK daarmee ?
            Of als welstellende toerist de sloppenwijken van Calcutta te betreden met een D4 ? OK ?
            Of na een natuurramp te fotograferen in plaats van te helpen, zogezegd om de wereld alert te houden onder het motto "ik doe mijn werk" ?
            15 Jaar geleden is bij een van de kennissen in Hertsberge het huis uitgebrand terwijl ze niet wisten als de kinderen nog binnen waren, de perslui liepen de brandweermannen voor de voeten. Ik heb ze nog persoonlijk uitgefoeterd. Kan dat ?

Enfin, ik wil niet lastig doen maar er zit zo ontzettend veel verschil in locaties dat ik me er soms zelf niet goed bij voel, ik geef (gaf) dat grif toe en zoals ik al zei : ik vermijd tegenwoordig kleine locaties waar mensen geleefd en gewoond hebben.
            Het kan nooit kwaad om een discussie volledig door te lezen, iedereen wil gelijk krijgen en dat lukt altijd het best, snelst en makkelijkst door de argumenten van de tegenpartij onderuit te halen door ze in het extreme of in het belachelijke te trekken, hetgeen wat hier dus nu ook aan het gebeuren is.
            Ik zeg het nog eens, om zeker te zijn dat je het gelezen hebt : IK BREEK NIET IN. En ik heb liever een fabriek en een hospitaal omdat dit niet persoonlijk is.
            De gevallen die u aanhaalt, hebben in de verste verte niks, maar dan ook niks te zien met het echte onderwerp van deze discussie, nl. het zich onrechtmatig toegang verschaffen tot HUIZEN. Leegstaande huizen, maar toch huizen.
            Dus uw zin omtrent het onderuit halen van de andere partij zijn/haar/hun argumenten kan u berer ook op uzelf reflecteren.

Ik lees deze discussie volledig, dus èlke reactie. Dat hoeft u me dus ook al niet door m'n neus te duwen.

Dus indien u bij het onderwerp van dit topic kan blijven, het zou voor iedereen aangenaam zijn.
            Bijna geen enkel van dee door u aangehaalde voorbeelden zijn trouwens strafbaar, maar hebben vooral met normen, waarden en fatsoen te maken.
            Het inbreken in leegstaande woningen is gewoon een strafbaar feit, los van het het hebben van weinig fatsoen als je 't wèl doet.

En ook voor andere gebouwen ben ik de mening toegedaan dat vragen geen kwaad kan.
            Ik scheer nièt alle urbexers over dezelfde kam. Ik had het hier enkel over degene die wèl het fatsoen missen iets te vragen en inbreken. Sommigen lijken zelfs meer plezier te hebben in het ergens binnengaan en zijn, waar men niet mag, dan in het foto's maken. Het fototoestel lijkt voor sommigen enkel een excuus om in te breken...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Lowlifes en kakkerlakken.

Ik zou het niet kunnen (heb ook geen D4 )
              Mocht ik er met een camera rondlopen zou ik mij er alvast zeer slecht bij voelen en gegarandeerd 99.9% van de "photo opportunities" laten voorbij gaan.

Moeilijke. Ja, de rest van de wereld moet dat weten/zien maar helpen lijkt mij zo veel beter

Yup.. dat kan zeker (dat uitfoeteren bedoel ik)
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                De gevallen die u aanhaalt, hebben in de verste verte niks, maar dan ook niks te zien met het echte onderwerp van deze discussie, nl. het zich onrechtmatig toegang verschaffen tot HUIZEN. Leegstaande huizen, maar toch huizen.
                Dus uw zin omtrent het onderuit halen van de andere partij zijn/haar/hun argumenten kan u berer ook op uzelf reflecteren.

Ik lees deze discussie volledig, dus èlke reactie. Dat hoeft u me dus ook al niet door m'n neus te duwen.

Dus indien u bij het onderwerp van dit topic kan blijven, het zou voor iedereen aangenaam zijn.
                Bijna geen enkel van dee door u aangehaalde voorbeelden zijn trouwens strafbaar, maar hebben vooral met normen, waarden en fatsoen te maken.
                Het inbreken in leegstaande woningen is gewoon een strafbaar feit, los van het het hebben van weinig fatsoen als je 't wèl doet.

En ook voor andere gebouwen ben ik de mening toegedaan dat vragen geen kwaad kan.
                Ik scheer nièt alle urbexers over dezelfde kam. Ik had het hier enkel over degene die wèl het fatsoen missen iets te vragen en inbreken. Sommigen lijken zelfs meer plezier te hebben in het ergens binnengaan en zijn, waar men niet mag, dan in het foto's maken. Het fototoestel lijkt voor sommigen enkel een excuus om in te breken...
                Als U me het even toestaat wil ik ook even nog wat zeggen : ik heb het topic misschien uitgesponnen tot inbraak op de privacy, dat klopt.
                Ik ben dacht ik ook nogal tamelijk duidelijk geweest betreft mijn mening over het gedrag van urbexers in, inderdaad : HUIZEN.
                Ik kan natuurlijk niet nagaan als U de volledige Topic hebt gevolgd maar persoonlijk vind ik dat ik deze reactie niet heb verdiend en ik voel me dan ook niet aangesproken.
                Ik zei immers al eerder zeer duidelijk dat ik zelf een aangeboren hekel heb aan het gedrag van bepaalde urbexers, in de eerste plaats zij die zich als "infiltranten" beschouwen (dat is dus nieuw in deze discussie), dat deed me vermoeden dat U de discussie maar diagonaal gelezen hebt.

Persoonlijk denk ik dat U de kern van de discussie niet snapt, of niet wil snappen.
                Mijn voorstel is dan ook om het hier bij te laten, ruzieën is niet mijn stijl.
                Maar U hebt natuurlijk het recht op het laatste woord, dat is U zeker gegund. Maar wel niet schelden graag.

Voor de rest had ik liever antwoorden op mijn vragen gehad ipv een reactie waar ik me niet goed bij voel.

Groeten, PaulM

Comment

Een merkwaardig bericht in Het Laatste Nieuws.
                  HIER
                  Dat is inderdaad helemaal geen Urbexer die aan fotografie doet! Niettemin is het een bizar verhaal.
                  Als ik het goed versta maakt die geen foto's maar heeft hij er een boek over geschreven.
                  ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    HIER
                    Dat is inderdaad helemaal geen Urbexer die aan fotografie doet! Niettemin is het een bizar verhaal.
                    Als ik het goed versta maakt die geen foto's maar heeft hij er een boek over geschreven.
                    Idd een bizar verhaal. Ik bekijk het toch met enige argwaan.
                    Het ging hem hier blijkbaar over echte inbraken met de bedoeling om te kunnen stelen. Ik lees over een totale buit die in de miljoenen loopt, en dan een lichte straf

Comment

• Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      HIER
                      Neen het is geen urbexer, het is een dief die een boek schreef:

Zijn buit omvatte onder meer beelden, schilderijen, juwelen, antiek... Hij verkocht de goederen aan brocanteurs. Geen haan die ernaar kraaide. De man werd amper één keer veroordeeld en dan nog: hij kreeg een milde straf omdat de redelijke termijn verstreken was.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

oke dus in de woningen in Doel krijg je een gasboete.
                        Waarom worden mensen dan weggejaagd die buiten foto's maken ?
                        laatst ben ik ook gevraagd om een shoot van moto's te doen in Doel maar begin daar toch sterk aan te twijfelen ...

Groetjes,
                        Sebastien
                        Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digifot Bekijk bericht
                          laatst ben ik ook gevraagd om een shoot van moto's te doen in Doel maar begin daar toch sterk aan te twijfelen ...
                          Maar rechtsonder Doel, aan de andere kant van de Schelde, is er een grote parking waar je die moto shoot kan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Maar rechtsonder Doel, aan de andere kant van de Schelde, is er een grote parking waar je die moto shoot kan doen.
                            Ja mss wel maar de kennisen willen de graffiti achtergronden hebben van Doel ....
                            Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

oke dus in de woningen in Doel krijg je een gasboete.
                              Waarom worden mensen dan weggejaagd die buiten foto's maken ?

Groetjes,
                              Sebastien
                              Je gaat met die moto's toch niet binnenrijden in een huis?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ja mss wel maar de kennisen willen de graffiti achtergronden hebben van Doel ....
                                Mja, maar graffiti heb je overal in 't land hoor.

In Antwerpen locaties genoeg:

Maar goed, als de klant "Doel" wil, dan moet je daar gaan natuurlijk.
                                Op veel andere locaties heb je natuurlijk geen koeltorens op de achtergrond.

Comment

Working...
                                X