Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed ???

Scherpie, ik vrees dat je een topic bent gestart waar je onmogelijk jouw gelijk in zal krijgen.

Trouwens, volgens mij kan de eigenaar van een woning jou wettelijk wèl verbieden om er een foto van te nemen.
    Het is zijn privé. En als je inderdaad nog een architect tegen hebt, dan kan je 't helemaal schudden.

En ja, iedereen zal wel eens iets gefotografeerd hebben wat niet mocht, zich op dat moment van geen kwaad bewust zijnde.
    Maar da's nog iets totaal anders dan zich toegang verschaffen tot een woning die niet zijn/haar eigendom is en waar men geen toestemming voor heeft.

Als je wil verhuizen, ga je toch ook niet inbreken om uw eventueel toekomstige woning te bezichtigen.
    Onbewoond is onbewoond. En wat mij betreft is iedereen die er binnen is, een inbreker. Punt. En dan mogen ze ook als inbreker worden behandeld. De hele procedure lang. Je mag dus al van geluk spreken dat het bij GAS-boetes blijft.
    De wet maakt trouwens een onderscheid tussen inbreken (enrechtmatig toegang verschaffen tot) en iets ontvreemden of stelen. Vernielingen zijn nog iets anders.

Men wéét het voor men er binnen gaat, dus dan hoeft men niet te wenen om die 150 euro. Voor 't zelfde geld wordt de volledige, en ook normale rechtsprocedure gevolgd voor inbraak.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Mijn keukenstoel is geen kunstwerk.
      Maar als je die keukenstoel ongevraagd fotografeert als je ongevraagd, door indringing , in mijn (al of niet bewoond) huis komt en dat op internet zet dan pleeg je een inbreuk.
      Als je mijn portret ongevraagd en door schending van mijn privacy in mijn eigen huis (bewoond of niet), op het internet zet dan schendt je mijn portretrechten. Ik ben nochtans geen kunstwerk. Verre van.
      Die architect moet zijn eigen boontjes maar doppen, ik zal hem niet op ideëen brengen.
      En in België zijn we aan de gemakkelijk kant. In Frankrijk zijn er al mensen die processen gewonnen hebben omdat hun hond gefotografeerd was.

Edit: Als ik mee ga op een SD van BD weet ik dat er massa fotografen met alle soorten (tele) lenzen aanwezig zijn, dan heb ik geen verhaal op portretrecht.
      Als ik hier in Brugge de markt oversteek zijn er een honderdtal toeristen met I-phones, I-pads en andere fototoestellen die me fotografisch omverschieten. Daar ben ik een deel van het decor dat in de weg loopt, dan heb ik ook geen verhaal op portretrecht.
      Het ergste van al: Ik geniet intens van die Urbex fotografie.
      Last edited by Skitch; 8 augustus 2013, 15:21. Reden: Zie: Edit:
      ​​

Comment

en ik die dacht dat het interessant was om de urbexer's te waarschuwen tegen die gasboete. Amaai mijne frak, doe eens iets goed hier?
        In mijne vorigen entry staat dat ik zoiets niet fotografeer ( doel is trouwens toch al platgeschoten ( gefotografeerd)), dus aan alle moraalridders hierboven, ik hoop dat ze jullie allemaal pakken, omdat je op ne grond geweest bent die niet van jou was. Vb...tjes ??? fotograferen aan het strand : dat is eigendom van de stad, en dus een gas boete, je bent aan het wandelen in de dreef, en dus een gasboete, want de dreef is van den baron... met andere woorden : vanaf nu mogen jullie alleen nog in en op je eigen huis fotograferen, en geen sport event meer, of een concert in de wei, of... want dat is allemaal prive terein.
        aan de urbexers : het is maar dat ge dat weet van doel, DAAR was ik den topic voor gestart, aan de rest : verkoop allemaal jullie toestel, want je bent allemaal ooit in overtreding geweest, je vrouw toen ze vertrok op reis : treinen : ooeei... je lief in de statie.... kodakske afpakken : nmbs , ergens op verlof een landschap : 100 overtredingen, want al die weilanden zijn van iemand.
        Ruk den titel nu niet eens uit zijne context. DOEL GAAT GASBOETES GEVEN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          en ik die dacht dat het interessant was om de urbexer's te waarschuwen tegen die gasboete.
          DOEL GAAT GASBOETES GEVEN.
          ohhh.
          bedankt voor de waarschuwing.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

............................... dus aan alle moraalridders hierboven, ik hoop dat ze jullie allemaal pakken..........................
            Merci.
            'k Zal vanaf nu een beetje trager rijden. Want daar pakken ze me ook al eens.
            Maar ze begrijpen me niet. Ik rij met een gewone Corvette met een vette V8 ( een small block) van ocharme amper 7 liter inhoud. EN ik hou van dat rauwe geluid dat uit die uitlaat komt.
            Last edited by Skitch; 8 augustus 2013, 15:59.
            ​​

Comment

en ik die dacht dat het interessant was om de urbexer's te waarschuwen tegen die gasboete. Amaai mijne frak, doe eens iets goed hier?
              In mijne vorigen entry staat dat ik zoiets niet fotografeer ( doel is trouwens toch al platgeschoten ( gefotografeerd)), dus aan alle moraalridders hierboven, ik hoop dat ze jullie allemaal pakken, omdat je op ne grond geweest bent die niet van jou was. Vb...tjes ??? fotograferen aan het strand : dat is eigendom van de stad, en dus een gas boete, je bent aan het wandelen in de dreef, en dus een gasboete, want de dreef is van den baron... met andere woorden : vanaf nu mogen jullie alleen nog in en op je eigen huis fotograferen, en geen sport event meer, of een concert in de wei, of... want dat is allemaal prive terein.
              aan de urbexers : het is maar dat ge dat weet van doel, DAAR was ik den topic voor gestart, aan de rest : verkoop allemaal jullie toestel, want je bent allemaal ooit in overtreding geweest, je vrouw toen ze vertrok op reis : treinen : ooeei... je lief in de statie.... kodakske afpakken : nmbs , ergens op verlof een landschap : 100 overtredingen, want al die weilanden zijn van iemand.
              Sommige van je voorbeelden zijn wel "prive domein met een openbaar karakter".
              Is wel een klein verschil

Verder snap ik wat je bedoelt (had initiele post misbegrepen).
              Verder op BD is het moeilijk goed te doen hoor
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik heb een kennis die in Doel gewoond heeft en hij kreeg het aan de stok met de politie omdat ie nog eens was gaan kijken naar zijn oud huis.
                Vooraan niks aan de hand maar achteraan alles gestript en verdwenen zelfs de radiators en het koper is foetsi.
                Niet dat hij iets heeft meegenomen maar er verdwijnt daar van alles op een nacht.
                Het was bijna een PV maar omdat de buur die nog niet onteigend is vertelde aan de politie dat hij bij hem op bezoek was liet men het zo.
                Maar het loopt de spuitgaten uit daar in Doel hoor, de mensen die nog niet weg zijn worden er als het ware weggepest.
                Geen bakker beenhouwer of winkel meer, dus men moet wel verdwijnen en het was o zo goed in cafe saftinge of de oude tramstatie.

Comment

Lees er misschien eerst jouw openingspost eens op na. Dan zal je misschien beseffen dat wat je schreef en hoe je het schreef, niet duidelijk maakte dat het een waarschuwing aan de urbexers was, maar dat het serieus overkwam als en ergernis. Een ergernis omwille van het geven van die boetes.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

een ergernis over die boete had ik al , voor dat ze dit er nog bij deden, want idd. als nu iedereen die ook maar een beetje bij het "bestuur" zit een boete mag geven, waarom hebben we dan nog politie ??
                    Dus de ergernis dat jan met de pet , me mag beboeten, en ik hem niet ( en daar kan ik een mooi voorbeeld van geven ) is dus iets dat ik al had, van toen ze begonnen zijn met die gasboetes.
                    Maar deze post had ik gedaan als waarschuwing voor de urbexers, dat ze vanaf nu moeten oppassen :
                    in de gazet van vandaag : dus fotografen die in een leegstaand huis fotograferen in doel hebben vanaf nu ook kans om een gasboete te krijgen. Binnenkort is dat overal : want de kassa moet draaien.
                    Ze schrijven nog wel wie in een leegstaand huis inbreekt : maar wanneer breek je in ??? feitelijk altijd als je binnen bent in een onbewoont huis : want iemand is den eigenaar.
                    en dat dit 1zaakje, de deur openzet voor alle gemeenten om dat zo ooh te doen ( heb mezelf gequoted), ik zie dus niks in mijnen 1sten entry, dat ik iets anders bedoel ???? anders dikke sorry, maar eigenlijk niet, want ik bedoel niks andrs.

Comment

En als brave Belg blijven we dit alles ( de gas boetes ) maar slikken.

Persoonlijk vind ik dat die gas boetes in sommige gevallen wel kunnen toegepast worden als er grote overlast is maar ze moeten ook een beetje redelijk blijven he.
                      Niet voor het eten van een boterham op de trap van een kerk ofeens belletje trek te doen bvb...

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        En als brave Belg blijven we dit alles ( de gas boetes ) maar slikken.
                        Bon, laten we het houden bij het begin van dit topic ... zonder toelating fotograferen in een leegstaand gebouw.
                        Dat gebouw is nog steeds eigendom van iemand, ook onteigend is het nu eigendom van iemand ... wat geeft u het recht om iemand anders eigendom te betreden zonder toelating?
                        Tussen wat sommigen denken van "het kan geen kwaad of we misdoen niets" en het wettelijk karakter is er inderdaad een groot verschil.

Als jij op je werk bent, dan gebruik je ook je tuin niet ... het stoort u dus niet dat een bende wildvreemden zonder toelating in uw tuin komt vertoeven om van daaruit beter vliegers of treinen te kunnen fotograferen of de vlinders op je struiken?

In Doel gaan vertoeven tussen leegstand is ook voor de gemeente en hulpdiensten een overlast, ze moeten door de ongenodigde bezoekers ook extra komen patrouilleren of paraat staan wat ook de burger extra geld kost.
                        Misschien allemaal zaken waar we vaak niet bij stilstaan maar het heeft soms een grotere invloed dan men denkt.
                        Vergeet ook niet dat als er iets in een dergelijk leegstaand gebouw gebeurt, dat de eigenaar nog steeds verantwoordelijk gesteld kan worden en kan opdraaien voor de kosten.

Verder kan ik wel begrijpen dat sommige boetes er ook wat over zijn.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Bon, laten we het houden bij het begin van dit topic ... zonder toelating fotograferen in een leegstaand gebouw.
                          Verseg is ook hardleers het begin is dat ik de urbexers wil waarschuwen dat er in Doel boetes gaan gegeven worden. En na jou preek over wat niet en wel mag, denk ik niet dat er nen urbexer minder gaat zijn.
                          Je mag in Belgie 90 km/per uur rijden : nooit nog niet harder gereden ??? gegarandeerd ooit 1 keer wel ( wie niet ??) , wel dan moesten ze uwen auto afpakken , want gij zijt ook ene van die statistieken die .....
                          man man man , en als iemand in mijnen tuin .... , dan stuur ik mijn honden er op af , en dan zijn die vlinderkes ook weg

Comment

Bwa ik ben ook van mening dat die gasboetes geen reden van bestaan hebben.
                            Als iemand in belgie de wet overtreed moet de politie daar en pv van opmaken en moet dat eventueel voorkomen. Daar is wetgeving rond. Die gasboetes zijn gewoon een dubbele regel in dit geval.
                            Betreding van een woning zonder toestemming is inbraak dus daar bestaat zeker wetgeving rond. Gasboetes zijn daar niet nodig. Rechtbanken moeten hun werk daar doen.

Nu ben ik wel van mening dat er voor culturele doeleinden vanalles moet kunnen en uitzonderingen er zeker moeten zijn (geest van de wet en zo) maar in godsnaam:
                            hoe moeilijk is het om toestemming te vragen of je foto's mag gaan maken ergens? Dat is toch maar 1 mailtje of telefoontje? En dan heb je al die miserie niet.
                            Ik ben zo ooit nog maar 1 keer geweigerd en dat was toen ik vroeg om foto's te mogen gaan maken van een oude wapenopslag van de NAVO.

Als je een foto maakt van een weiland kan je er redelijk van uit gaan dat je dat mag (zeker vanop openbaar terrein) en daar gaan ze je heus niet voor beboeten.
                            Als je een huis/kasteel/fabriek gaat binnenbreken om foto's te gaan maken weet je zelf toch ook wel dat je niet correct bezig bent en neem je dat risico. Moet je achteraf ook niet zagen dat de overheid daar tegen optreed.
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

die zgn gasboetes zijn niets anders dan aanscherping van de al lang bestaande wetgeving.
                              wat toen niet mocht mag nu ook niet.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Verseg is ook hardleers het begin is dat ik de urbexers wil waarschuwen dat er in Doel boetes gaan gegeven worden. En na jou preek over wat niet en wel mag, denk ik niet dat er nen urbexer minder gaat zijn.
                                Je mag in Belgie 90 km/per uur rijden : nooit nog niet harder gereden ??? gegarandeerd ooit 1 keer wel ( wie niet ??) , wel dan moesten ze uwen auto afpakken , want gij zijt ook ene van die statistieken die .....
                                man man man , en als iemand in mijnen tuin .... , dan stuur ik mijn honden er op af , en dan zijn die vlinderkes ook weg
                                @Scherpie,
                                Je titel bevat wel drie vraagtekens, daarmee geef je de indruk dat je wel om meningen vraagt.
                                Je hoeft hiervoor trouwens ook niet te waarschuwen. Als je zaken doet die niet kunnen, mogen, dan reiksser je altijd een straf.
                                Nu is het ook wel zo, dat niet iedereen je zomaar een GAS-boete kan geven. Als ik je huis betreed kan je altijd proberen me een GAS-boete te geven, maar ik geloof niet dat daar enige wetmatigheid in zit. GAS-boetes evenals andere boetes kunnen alleen maar gegeven worden door erkend bevoegde mensen die op het ogenblik van optreden effectief met hun dienst bezig zijn.
                                Mijn gebuur is agetn. Zolang hij niet werkt en niet in uniform rond loopt mag hij altijd proberen mij een boete te geven wegens verkeerd parkeren. Om maar iets te noemen.

Haal die drie vraagtekens weg uit de titel en je item klinkt volledig anders.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X