Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed ???

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    ... dan heb ik toevallig die dag geen portefeuille of identiteitskaart op zak, brabbel ik een onverstaanbare taal en beweer ik "illegaal" in het land te zijn.
    Die ambtenaar kan me ook niet oppakken of me in de boeien slaan, want dat hebben ze niet bij.
    Hij zal me dus moeten laten gaan, zonder boete...
    Zo zou ik het ook doen (zonder illegaal te spelen). Gewoon geen papieren bijhebben en enkel een burner-phone op zak. En burgerarrest? Laat me niet lachen. Net of een GAS-ambtenaar het gaat riskeren een 70-200 of een statief tegen zijn tanden te krijgen door pseudo-held te spelen. Het zijn tenslotte even grote broekschijters als wijzelf.

V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
      ..... Het zijn tenslotte even grote broekschijters als wijzelf.
      Быстрая регистрация
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ga eens in de USA fotos maken met die mentaliteit en vraag u achteraf af hoe het mogelijk was dat je zo snel in de problemen zat ...
        True.
        De grote paradox van The Land of the Free

Ach, we leven allemaal op dezelfde aardbol, en oorspronkelijk was iedereen gelijk en kon niemand grond of rechten claimen over iemand anders.
        Toch is de mensheid er in geslaagd om staten op te richten, grenzen aan te leggen, wetten te schrijven, gevangenissen te bouwen, allemaal om de vrijheid van diezelfde mensheid te beperken. Zogezegd om de mens te beschermen, maar het gaat almaar de verkeerde kant uit, sinds het gezond verstand de wereld uit is.

Het zijn tenslotte even grote broekschijters als wijzelf.
        True.
        Ik was 12 toen ik ergens met de fiets aan het rijden was, en natuurlijk geen benul van het verkeersreglement. En plots stond er een champetter die me aanfloot: "héla manneke, kan jij die borden niet lezen?". Ik keer op mijn stappen terug, en zie dat je die straat niet in mag met een fiets. "What the h... verboden met een fiets?", dacht ik bij mezelf.
        Ik terug bij die agent om te melden dat ik het bord nu wel gezien heb. Toen op mijn fiets gesprongen en verder weggereden.
        Die heeft niet eens meer de moeite gedaan om met zijn bierbuik achter me aan te rennen hoor.
        Misschien te lui, of misschien zag die in dat het verkeersbord nogal dwaas was en onze vrijheid belemmert, want eerlijk: ik heb niemand kwaad gedaan met door die publieke straat te fietsen. Ik reed trouwens ook niet roekeloos en bracht niemand in gevaar.

Comment

True.
          .... want eerlijk: ik heb niemand kwaad gedaan met door die publieke straat te fietsen. Ik reed trouwens ook niet roekeloos en bracht niemand in gevaar.
          maar we zaten dan ook niet allemaal vooraan in de klas,.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zo zou ik het ook doen (zonder illegaal te spelen). Gewoon geen papieren bijhebben en enkel een burner-phone op zak. En burgerarrest? Laat me niet lachen. Net of een GAS-ambtenaar het gaat riskeren een 70-200 of een statief tegen zijn tanden te krijgen door pseudo-held te spelen. Het zijn tenslotte even grote broekschijters als wijzelf.

V.
            Dus als jij iets illegaals doet en iemand zou zijn burgerplicht uitoefenen,
            dan zou je met een statief of een lens op zijn gezicht slagen?
            't zegt meer over jou als mens, als over de "broekschijter" die je net slaag gaf.

En over dat laatste zinneke ga ik mij al helemaal niet uitspreken,
            de veralgemening die je daar doet... is nogal "cru".
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              maar we zaten dan ook niet allemaal vooraan in de klas,.
              grt,bouk.
              Gelukkig niet, nee.

Maar toch, je zou ze de grond in boren, met hun idiote regelgevingen.
              Als ze iedereen eens beboeten voor alle idiote regeltjes die er bestaan, de gemeenten waren al lang rijk geweest.
              Voorbeeld: in de verkeerswet staat dat wanneer je parkeert, je minstens 1 meter voor en 1 meter achter het voertuig moet tussenlaten. Anders ben je in overtreding.
              Bijna élk voertuig hier in Brussel staat in overtreding.

Stel dat ze het in hun hoofd halen om hier ook gasboetes voor uit te schrijven, dan zal men snel rijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                Verseg is ook hardleers het begin is dat ik de urbexers wil waarschuwen dat er in Doel boetes gaan gegeven worden. En na jou preek over wat niet en wel mag, denk ik niet dat er nen urbexer minder gaat zijn.
                Je mag in Belgie 90 km/per uur rijden : nooit nog niet harder gereden ??? gegarandeerd ooit 1 keer wel ( wie niet ??) , wel dan moesten ze uwen auto afpakken , want gij zijt ook ene van die statistieken die .....
                man man man , en als iemand in mijnen tuin .... , dan stuur ik mijn honden er op af , en dan zijn die vlinderkes ook weg
                Als ge harder rijdt dan ge moogt, dan riskeer je een boete en dat weet je vooraf zonder dat ielmand op een forum moet waarschuwen dat ge een boete riskeert als ge iets verkeerd doet.
                Als ge dat risico wil lopen, dan moet ge daarna niet komen klagen dat er radars staan.
                Die radars zijn er ook gekomen omdat mensen geen limieten kennen en maar opdoen zoals ze zelf denken.

Als ge weet dat ge een gebouw binnen gaat waar ge eigenlijk niet moogt komen, dan moet ge er ook maar bij nemen dat ge problemen riskeert.
                Niet meer of niet minder en dat gejank over belachelijke boetes is dan dikke zever ... ge hebt er zelf voor gekozen.

Maar ge haalt het zelf aan, in uw tuin stuurt ge er uw hond naar ... awel in Doel sturen ze de flikken achter u.
                Ze mogen dus duidelijk niet in uw tuin komen maar jij mag dat wel bij een ander?
                Ik mag alles, een ander niks.

Voor mij gaat ge waar ge wilt als het maar niet bij mij is, maar komt dan niet klagen dat ge een boete krijgt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Dus als jij iets illegaals doet en iemand zou zijn burgerplicht uitoefenen,
                  Als die mens zijn job tot op de regel uitvoert, zoals de SS'ers vroeger, doet men na verloop van tijd dingen zonder nog menselijk te zijn.
                  Maar als hij zijn gezond verstand gebruikt én menselijk is, hoeft hij geen boetes te schrijven voor futiliteiten.

Stel dat er plots een wet komt dat het illegaal maakt om met je hond op straat rond te lopen, zoals in Singapore.
                  Dan zullen er wel heel wat mensen zijn die dat absurd gaan vinden. Toch is het illegaal.
                  Een vergasser die zijn burgerplicht wil doen, zou dan 'redelijk' moeten zijn en kunnen zeggen: "komaan makkers, hiervoor gaan we toch geen boetes uitschrijven zeker, we leven anno 2013, laat die mens met zijn hond rondwandelen, hij doet er (buiten de hondendrollen) niemand kwaad mee".

Comment

V.
                    Een groot bakkes opzetten ....
                    Ik zou wel eens willen zien dat je met een fototoestel en een lens er leuk op los klopt omdat je ongevraagd, niet-goedgekeurd je op een verboden plaats bevindt en de politie of andere geautoriseerde persoon je aanspreekt, je duidt op je fouten en je een (gas)boete geeft.
                    Nadien klagen dat je naast je gas-boete nog eens een boete kan betalen voor geweld, tegenwerking en het moedwillig in elkaar kloppen van een persoon.
                    En dan hier komen klagen omdat je geverbaliseerd wordt.
                    Trouwens lopen zonder papieren en zonder geld is zich gedragen als een landloper en dat is ook strafbaar.
                    Kunnen we nu echt niet normaal doen en naast onze rechten ook eens kijken naar onze plichten.
                    Euh, wie in onze gemeente zwerfvuil stort, riskeert een serieuze GAS-boete
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Trouwens lopen zonder papieren en zonder geld is zich gedragen als een landloper en dat is ook strafbaar.
                      Daarom clochards wellicht 24/7 gestraft worden.
                      Die mensen smeken in de koude winter soms om in de cel te mogen slapen, maar mogen niet. Elk jaar zijn er zoveel opvangplaatsen tekort.
                      Landlopers laten ze vaak gerust, strafbaar of niet.

Maar kleine nuance, met een DSLR en statief in de hand, zie je er natuurlijk niet als landloper uit.

Comment

Als die mens zijn job tot op de regel uitvoert, zoals de SS'ers vroeger, doet men na verloop van tijd dingen zonder nog menselijk te zijn.
                        Maar als hij zijn gezond verstand gebruikt én menselijk is, hoeft hij geen boetes te schrijven voor futiliteiten.

Stel dat er plots een wet komt dat het illegaal maakt om met je hond op straat rond te lopen, zoals in Singapore.
                        Dan zullen er wel heel wat mensen zijn die dat absurd gaan vinden. Toch is het illegaal.
                        Een vergasser die zijn burgerplicht wil doen, zou dan 'redelijk' moeten zijn en kunnen zeggen: "komaan makkers, hiervoor gaan we toch geen boetes uitschrijven zeker, we leven anno 2013, laat die mens met zijn hond rondwandelen, hij doet er (buiten de hondendrollen) niemand kwaad mee".
                        Oh jah, die moesten er nog bij, de SS'er, hoort natuurlijk bij de gasboete?

Ook ik ga op urbex, en als ik tegengehouden zal worden, dan zal ik ook kleurbekennen (ook al zou ik "op de bakkes kunnen slaan").
                        Dat iemand zijn job goed wilt uitoefenen maakt hem geen SS'er, laat die vergelijking aub achterwege.

Als ik mijn verstand gebruik, zou ik geen urbex fotografie doen en zou er geen boete geschreven moeten worden...
                        Maar kvind het zo'n leuke tak van fotografie natuurlijk
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Oh jah, die moesten er nog bij, de SS'er, hoort natuurlijk bij de gasboete?
                          Toegegeven, die SS'ers kunnen een onderwerp over gasboetes enkel kruiden.

Doch, ik vind het een tweestrijd.
                          Langs een kant weet je op voorhand dat je iets illegaals doet en je gepakt kan worden, en dat een kleine boete op zich peanuts is tegenover een gevangenisstraf.
                          Langs de andere kant ga je er toch ook alles aan doen om dat letterlijk te ontlopen: gewoon snel weglopen is al genoeg.

Wie respect heeft voor industriële archeologie, gaat het gebouw ook in ere laten, het zelfs fotograferen. Ik ga trouwens enkel binnen als de deuren open staan, ik ga geen sloten forceren of iets kapot maken. Wel handig als dat al is gebeurd door anderen die er reeds voor mij zijn binnengegaan, doch vandalisme vind ik absoluut niet kunnen. Maar 't is altijd wel fijn om op een mooi graffiti kunstwerk te stuiten en het op foto te vast te leggen. (zo zie je maar, ik spreek mezelf zowel voor als tegen)
                          Ik laat een gebouw ook altijd achter zoals ik het ben binnengegaan.

Maar ik zou het heel vreemd vinden in een verlaten gebouw, iemand te zien opduiken "in burger", die komt doen alsof hij een gemeentelijke ambtenaar is die u een boete komt uitschrijven. Dan denk ik dat ik in een deuk lig en gauw wegloop.

Comment

België is toch een groot urbexland met de verrommeling in steden en platteland. Verwaarlozing van gebouwen daar kan men zich beter druk om maken en de eigenaren daar op aanspreken in plaats een fotograaf lastig te vallen die er foto's maakt.

Comment

Toegegeven, die SS'ers kunnen een onderwerp over gasboetes enkel kruiden.

Doch, ik vind het een tweestrijd.
                              Langs een kant weet je op voorhand dat je iets illegaals doet en je gepakt kan worden, en dat een kleine boete op zich peanuts is tegenover een gevangenisstraf.
                              Langs de andere kant ga je er toch ook alles aan doen om dat letterlijk te ontlopen: gewoon snel weglopen is al genoeg.

Wie respect heeft voor industriële archeologie, gaat het gebouw ook in ere laten, het zelfs fotograferen. Ik ga trouwens enkel binnen als de deuren open staan, ik ga geen sloten forceren of iets kapot maken. Wel handig als dat al is gebeurd door anderen die er reeds voor mij zijn binnengegaan, doch vandalisme vind ik absoluut niet kunnen. Maar 't is altijd wel fijn om op een mooi graffiti kunstwerk te stuiten en het op foto te vast te leggen. (zo zie je maar, ik spreek mezelf zowel voor als tegen)
                              Ik laat een gebouw ook altijd achter zoals ik het ben binnengegaan.

Maar ik zou het heel vreemd vinden in een verlaten gebouw, iemand te zien opduiken "in burger", die komt doen alsof hij een gemeentelijke ambtenaar is die u een boete komt uitschrijven. Dan denk ik dat ik in een deuk lig en gauw wegloop.
                              Ik begrijp en deel je mening (kheb nog nooit een slot/deur/raam geforceerd om binnen te kunnen),
                              maar tussen weglopen (wat jij zegt) en een statief op de tanden slaagt wat iemand anders beweerde ligt een wereld van verschil...
                              weglopen (afhankelijk hoe beladen ik ben) zou ik nog durven... Maar geweld?
                              'k heb 5jaar thaiboks beoefend, ik neem mij het risico niet om te vechten hoor... niet voor een "domme" boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                                België is toch een groot urbexland met de verrommeling in steden en platteland. Verwaarlozing van gebouwen daar kan men zich beter druk om maken en de eigenaren daar op aanspreken in plaats een fotograaf lastig te vallen die er foto's maakt.
                                Exactly. Er bestaat toch zoiets als leegstandsheffing, die eigenaars moeten betalen tot ze er een huurder voor gevonden hebben?
                                Tenzij het allemaal eigenaars zijn die intussen zijn overleden, zonder nabestaanden, waardoor de eigendom terug naar de staat gaat? Of is het in dat geval niet van de staat, maar terug van de natuur, waar iedereen vrij in kan?

En wat met de huizen die leegstaan door onteigening, en waar de overheid uiteindelijk over besluit om er niets mee te doen, project afgelast, en de onteigening is voor niets gebeurd. Dat is ook al vaak voorgevallen, kijk maar naar de aanleg van de hogesnelheidslijn tussen Brussel en Parijs, waar talloze mensen weg moesten, en uiteindelijk staan die huizen er nog steeds, want die spoorlijn werd 100m verder aangelegd.

Comment

Working...
                                X